Julia Görges Interviews and Twitter thread - Page 63 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Feb 4th, 2013, 10:22 PM   #931
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute
Re: Julia Görges Interviews and Twitter thread

Du weißt schon, dass ich absolut NICHTS mit dieser Seite zu tun habe.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Feb 4th, 2013, 10:35 PM   #932
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

corrected.
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 6th, 2013, 12:27 PM   #933
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Julia Görges hat eine Mission

Nothing particularly interesting in it.
Old Feb 6th, 2013, 03:00 PM   #934
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Best of Five with Julia Görges

Quote:
1. My new life without glasses is...
...a dream. Best thing I ever did in my life.

2. My friends say about me...
...that I'm a honest and direct person.

3. I like about Barbara Rittner...
...her hard work for German tennus.

4. I'd like to read the following headline about me...
...Julia Görges competes in a biathlon race.

5. My goal for 2013 is...
...to constantly improve and to get my tennis to a different level.
Old Feb 6th, 2013, 04:45 PM   #935
country flag Chaosm21
Senior Member

Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by phantomplayer89 View Post
She's been a top 10 player for 2 years now. We're way past the "beginning". She's never going to be inside the top 5. Getting to #5 was as close as she'll ever get.
Chaosm21 is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 9th, 2013, 12:10 AM   #936
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Interview before Fed Cup tie against France (audio):

http://www.fedcup.com/en/news/audio/...p-captain.aspx
Old Feb 9th, 2013, 07:11 PM   #937
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Interview after the match against Mladenovic (audio):

http://www.fedcup.com/en/news/audio/...-2-0-lead.aspx
Old Feb 9th, 2013, 07:12 PM   #938
country flag Dispeker
Senior Member

Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of

Julia at the post-match press conference (0:48)
Dispeker is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 10th, 2013, 05:16 PM   #939
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Interview after her match against Parmentier (audio)

The "won every point on your second serve" stat is wrong, the reporter mixed up the 2nd serves in with 2nd serve points won. 67% of 2nd serve points won is still pretty good though.
Old Feb 16th, 2013, 08:07 PM   #940
country flag JuleFan
Junior Member

JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice JuleFan is just really nice

Julia speaks ahead of the Dubai Tennis Championships
JuleFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 01:13 AM   #941
country flag Dispeker
Senior Member

Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of Dispeker has much to be proud of

Finally an interesting interview. I'm too tired to translate right now, maybe someone else can do it. Here's the proof that Julia's got some great (dry) sense of humor.

„Liebesbriefe? Auch die sind in der Post“

Lübeck. Lübecker Nachrichten: Siege im Fed Cup oder auf der Tour, was ist wichtiger — oder schöner?

Julia Görges: Man kann das schlecht miteinander vergleichen. Beim Fed Cup hast du wesentlich mehr Druck! Du spielst für dein Land, das hinter dir steht, aber von dir auch einiges erwartet.

Wenn du dann im Fed Cup wichtige Punkte holen kannst, ist das ein besonderes emotionales Erlebnis.

LN: Der letzte Turniersieg liegt schon eine Weile zurück, 2011 in Stuttgart. Wann folgt der Nächste?

Görges: 2012 habe ich zwei Finalteilnahmen gehabt, wo ich gegen die Nummer 4 und die Nummer 1 der Welt verloren habe. Ich habe meinen Fokus bekanntlich ja nicht auf Turniersiege und Ranglistenpunkte gelegt. Ich will gutes Tennis spielen und mich jeden Tag ein wenig verbessern — der Rest kommt von allein.

LN: Ist Trainer Sascha Nensel ein Glücksfall für Sie?

Görges: Durch meinen Trainer Sascha Nensel habe ich mich kontinuierlich jedes Jahr verbessert. Man muss in dem Beruf längerfristig und konstant denken. Über Jahre konstant gutes Tennis spielen und stetig deine Leistung bringen, das macht einen Topspieler aus, und daran arbeiten wir akribisch.

LN: Wo sehen Sie Ihre Stärken?

Görges: Ich habe einen sehr guten Aufschlag, verbunden mit einem aggressiven Spiel. Zudem kann ich den Ball verändern, mehr Spin, mehr Höhe oder auch einen Slice spielen beziehungsweise durch das viele Doppelspielen auch mehr den Weg ans Netz suchen.

LN: Und woran müssen Sie noch arbeiten?

Görges: An meiner Konstanz.

LN: Gibt es — wie etwa im Fußball — Angstgegner?

Görges: Ich denke nicht in diesen Kategorien. Man muss sich jeder Aufgabe stellen und versuchen, sie zu lösen.

LN: Und „einfache“ Gegnerinnen?

Görges: Auch das reflektiere ich so nicht. Jede Spielerin kann dich schlagen, auch wenn du vielleicht noch nie gegen sie verloren hast. Ich werde mich aber davor hüten, sie allein deshalb zu einer Lieblingsgegnerin zu erklären und leichtfertig zu sein, das wäre vielleicht schon der Anfang vom Ende im Match.

LN: Ihre Lieblingsturniere?

Görges: Australian Open, Stuttgart und Indian Wells, das sind Turniere mit einer schönen Atmosphäre.

LN: Und wo spielen Sie ungern?

Görges: Regelrechte Abneigungen gegen Turniere habe ich nicht.

LN: Wie ist Ihr Verhältnis zu den anderen deutschen Spielerinnen?

Görges: Unser Verhältnis ist gut, sehr kameradschaftlich-freundschaftlich, auch außerhalb der Fed Cups.

LN: Mona Barthel hat den Fed Cup abgesagt, will ihre eigene Karriere forcieren. Ist sie eine Außenseiterin?

Görges: Sie hat ihre eigenen Vorstellungen, geht ihren eigenen Weg, das muss man respektieren.

LN: Gibt es einen Grund, warum drei Spielerinnen aus Schleswig-Holstein in der Weltspitze mitmischen?

Görges: Das macht die gute Luft in Schleswig-Holstein und der Überblick — weil das Land so flach ist . . . [ brilliant ]

LN: Wenn Sie ein Turnier spielen, wie jetzt in Dubai: Kennen Sie dann nur den Flughafen, das Hotel und die Tennis-Anlage?

Görges: Meist nur Hotel und Tennisanlage. Kommt immer darauf an, wie lange man an einem Ort ist. Vor dem Turnier bin ich auf die Aufgabe fokussiert, danach müssen wir meistens schnell zum Flughafen.

LN: Sie leben praktisch aus dem Koffer. Was nehmen Sie alles auf Reisen mit? Auch Schminksachen?

Görges: Ich reise wie jeder andere auch, nur das ich ein paar Sportsachen mehr mitnehme.

LN: Wenn Sie nicht Tennis-Profi geworden wären, wo würden Sie wahrscheinlich heute arbeiten?

Görges: Mode, Uhren und Schmuck interessieren mich sehr — vielleicht Modedesignerin, auch das Führen eines Modeunternehmens ist wohl eine spannende und komplexe Aufgabe.

LN: Wenn Ihre Karriere in vielen Jahren beendet ist, was folgt dann?

Görges: Also bestimmt kein Tenniscoach und das ganze Jahr unterwegs sein. Noch habe ich ja ein wenig Zeit, mir das zu Überlegen.

LN: Es hieß mal, Sie werden bei Katjes Nachfolgerin von Heidi Klum und Alexandra Neldel. Wir sehen Sie leider nicht auf Fotos oder in Werbe- Spots im Fernsehen.

Görges: Ich bin als Vertragspartnerin von Katjes sozusagen die Nachfolgerin der beiden geworden und trage auch weltweit Katjes auf der Brust — und esse es noch viel lieber! Die Planungen hinsichtlich einer Kampagne sind noch in der Abstimmung.

LN: Wenige Spielerinnen sind verheiratet. Ist Tennis „Gift“ für die Gründung einer Familie?

Görges: Warum sollte das so sein? Es gibt einige Familien auf der Tour, das funktioniert schon.

LN: Wie viel Fan-Post bekommen Sie? Sind auch Liebesbriefe oder Heiratsanträge dabei?

Görges: Ja, das ist alles dabei. Aber ich denke, die Absender erwarten Stillschweigen darüber . . .

LN: Sie sehen sehr gut aus — Model-Ambitionen?

Görges: Ich möchte gut Tennis spielen und vor allem nicht auf Äußerlichkeiten reduziert werden.

LN: Wenn der Playboy anruft — was sagen Sie dann?

Görges: Das kommt darauf an, was der Anrufer fragt. [brilliant as well ]
Old Feb 17th, 2013, 09:07 AM   #942
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dispeker View Post
LN: Wenn der Playboy anruft — was sagen Sie dann?

Görges: Das kommt darauf an, was der Anrufer fragt.
Old Feb 17th, 2013, 11:22 AM   #943
country flag joy division
Senior Member

joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future

A slightly tuned google version

Quote:
"Love letters? They are also in the post "[/ SIZE] [/ B]

Lübeck. Lübeck news: victories in Fed Cup or on the tour, which is more important - or more beautiful?

Julia Goerges: One can compare poorly. In Fed Cup you have a lot more pressure! You are playing for your country which is behind you, but the expectation are very high then.

Winning in Fed Cup some points for your team is a special emotional experience.

LN: The last tournament victory dates back quite a while, 2011 in Stuttgart. When will the next one?

Görges: 2012 I have had two runners-up, where I lost to the No. 4 and No. 1 in the world. As known I don`t focus on tournament victories and ranking points. I want to play good tennis and I improve a little every day - the rest comes by itself.

LN: Coach Sascha Nensel Is a godsend for you?

Görges: Through my coach Sascha Nensel I have improved steadily every year. You have to think in the long term and stable career. Over the years consistently good tennis and bring your performance continuously, that makes a top player, and we are working meticulously.

LN: What do you consider your strengths?

Görges: I have a very good impact, coupled with an aggressive game. I can also change the ball, play more spin, more height, or even a slice or and because of the many doubles matches I`m looking for approaching to the net .

LN: And what do you need to work on?

Görges: At my constancy.

LN: Is there - like in football - nemesis?

Görges: I do not think in these categories. You have to ask yourself each task and try to solve them.

LN: And "easy" opponents?

Görges: I also don`t think about such a thing. Each player can beat you, even though you may have never lost to them. I know better than to be careless because of that, it might be the beginning of the end in a match.

LN: your favorite tournaments?

Görges: Australian Open, Indian Wells and Stuttgart, which are tournaments with a nice atmosphere.

LN: And where do you hate playing?

Görges: There are none.

LN: How is your relationship with the other German players?

Görges: Our relationship is good, very comradely friendship, even outside of the Fed Cup.

LN: Mona Barthel has canceled the Fed Cup, wants to push her own career. She is an outsider?

Görges: She has her own ideas, goes its own way, which must be respected.

LN: Is there a reason why three players from Schleswig-Holstein to get involved in the world rankings?

Görges: That's the good air in Schleswig-Holstein and the survey - because the land is so flat. . . [: Worship: brilliant: lol:]

LN: When you play a tournament, as it is now in Dubai: Do you know then just the airport, the hotel and the tennis facility

Görges: Usually only hotel and tennis courts. All depends on how long you're in one place. Before the tournament, I'm focused on the task, then we usually have to fast to the airport.

LN: You practically live out of a suitcase. What do you take everything with us on a trip? Also make-up stuff?

Görges: I travel like everyone else, only that I would take a few more things sports.

LN: If you were not a tennis pro, where you would probably be working today?

Görges: I`m very interested infashion, watches and jewelry - perhaps a fashion designer, also driving a fashion company is probably an exciting and complex task.

LN: If your career is over in many years, what happens then?

Görges: Well certainly not a tennis coach and be on the road all year. Yet I have a little time to think about that to me.

LN: It was once said that you will be successor to Heidi Klum and Alexandra Neldel at Katjes. We unfortunately can not see you in photos or commercials on TV.

Görges: I have a contract with Katjes and I`m the so called successor of these two. And I`m wearing worldwide Katjes on the chest - and even love much more to eat it ! The plans to start a campaign are still in the making.

LN: Few players are married. Tennis is "poison" for starting a family?

Görges: Why should this be so? There are some families on the tour and it works well.

LN: How much fan mail do you get? Are there also love letters or marriage proposals ?

Görges: Yes, it's all there. But I think the sender expect silence about it. . .

LN: You look very well - modeling ambitions?

Görges: I want to play good tennis and are not particularly reduced in appearance.

LN: When Playboy calls - what do you say then?

Görges: That depends on what the caller asks.
Quote:
LN: How much fan mail do you get? Are there also love letters or marriage proposals ?

Görges: Yes, it's all there. But I think the sender expect silence about it. . .
I also like the decent humour she is showing in that question.
joy division is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 03:24 PM   #944
country flag Dispeker
Senior Member

Thanks JD But I fear the part about Schleswig-Holstein got a bit lost in translation. Some jokes are untranslatable I guess. Unfortunately this one of them.
Old Feb 17th, 2013, 03:27 PM   #945
country flag Dispeker
Senior Member

Goerges treat in store for Dubai fans

Alex Leach / 17 February 2013

Julia Goerges insists she’s feeling fitter and playing better than ever before as she prepares to compete in the Dubai Duty Free Tennis Championships next week.
The 24-year-old German reached the women’s single final last year here, where she lost 7-5, 6-4 to the now-reigning champion Agnieszka Radwanska.

Goerges’ runner-up placing in the emirate nevertheless helped her reach a career-high ranking of 15th in the world shortly thereafter and she seemingly enters the fray this time around at the peak of her physical powers.

“Body and playing-wise, I feel as fit as ever and my game is there,” said Goerges, who knocked out the then-title holder, Caroline Wozniacki, in the semi-finals 12 months ago.

“I definitely feel I’m playing the best I’ve ever played. It’s just a question sometimes of whether or not you can put it on the court.”

Goerges was pitted against the fifth-seeded Italian Sara Errani – an opponent currently ranked 11 positions above her in the global standings.

“Everybody is tricky. It’s a great field,” she explained. “It’s a good challenge for me.

She’s a top 10 player and it’s a good opportunity for me to show my best tennis.

It’s good to have those matches because you can only get better from them.”

http://www.khaleejtimes.com/sport/in...n=nationsports
Reply

Thread Tools

Posting Rules