Angie: Interviews, Tweets and Articles! - Page 4 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Sep 2nd, 2012, 08:05 PM   #46
country flag xxxxxxxxxxxHoly Father
Guest

xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of
Re: Angie: Interviews, Tweets and Video Appearances

Video: ZDF - Wetten beflügeln Kerber zu Höhenflügen
Quote:
Bei den US-Open hat Angelique Kerber überraschend das Achtelfinale erreicht: Aus für Venus Williams, danach erwischt es die Bulgarin Govortsova - und alles nur, um mit ihrem Trainer zu "fliegen".
xxxxxxxxxxxHoly Father is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Sep 2nd, 2012, 08:17 PM   #47
Guest

xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of xxxxxxxxxxxHoly Father has much to be proud of

Achtelfinale der US Open
KERBER »Ich will Revanche gegen Errani

Angelique Kerber steht nach einem Sieg im Schnelldurchgang bei den US Open im Achtelfinale. Nur 56 Minuten benötigte sie am Samstag (Ortszeit) für ihren 6:1, 6:2-Erfolg gegen die Weißrussin Olga Goworzowa

Kann sie als erste nach Steffi Graf (1999 French Open) ein Grand-Slam-Turnier gewinnen? Angelique Kerber (24) steht bei den US Open in New York im Achtelfinale. Die Weltranglistensechste trifft Montag auf die Italienerin Sara Errani (25/Nr. 10). Im exklusiven BILD.de-Interview spricht die Kielerin über Geld, ihre Oma und Maria Scharapowa.

BILD.de: Frau Kerber, bei den French Open haben sie im Viertelfinale gegen Errani verloren. Zeit für Rache?

Kerber: „Ich freue mich, noch mal gegen sie spielen zu können… Natürlich will ich Revanche.“

BILD.de: Hat Errani Schwächen?

Kerber: „Wer hat hier schon Schwächen? Wenn überhaupt der 2. Aufschlag. Den werde ich angreifen.“

BILD.de: Sie haben in diesem Jahr schon über 1,3 Millionen Euro an Preisgelder verdient. Was bedeutet Ihnen Geld?

Kerber: „Gar nicht so viel. Ich möchte mich nicht verändern, egal wie viel Geld ich auf dem Konto habe.“

BILD.de: Wie macht man das?

Kerber: „In dem man gar nicht groß darüber nachdenkt, was man auf dem Konto hat. Geld ist zwar wichtig. Aber man muss sich auch bewusst sein: Es ist nicht alles im Leben. Ich habe meiner Familie und meinen Freunden gesagt, wenn ich anfange, mich zu verändern, sagt mir: ‚Stop! So geht’s nicht.’ Ich frage auch oft nach. Aber bis jetzt haben alle geantwortet: ‚Du bist so geblieben, wie wir dich kennen.’“

BILD.de: Wie legen Sie Ihr Geld an?

Kerber: „Ich habe ein Steuerberater. Am Ende der Saison werde ich mir Gedanken machen. Vielleicht kaufe ich mir eine Wohnung.“

BILD.de: Denken Sie daran, wegen der Steuern ins Ausland zu ziehen?

Kerber: „Darüber mache ich mit im Moment gar keine Gedanken. Ich zahle zwar nicht gerne Steuern, aber ich sehe auch die Notwendigkeit – es muss ja sein.“

BILD.de: Sie haben diesmal einen besonderen Gast in Ihrer Spielerbox…

Kerber: „Ja. Meine Oma ist da, zum ersten Mal bei einem Grand-Slam-Turnier. Das bedeutet mir sehr viel. Mein Opa konnte leider nicht mitkommen. Er muss zu Hause in Polen aufpassen. Ich bin ein Familienmensch. Es ist wichtig für mich, wenn ich sie um mich herum habe. Meine Mutter ist auch in New York, meine Schwester war für ein paar Tage hier.“

BILD.de: Wie lenken sie sich vom Tennisstress ab?

Kerber: „Wir waren bei „Evita“ am Broadway. Hat mein Trainer Torben Beltz ausgesucht, leider war es nicht so gut. Er darf jetzt erst mal nichts mehr aussuchen (lacht). Vielleicht schauen wir uns auch noch „Mamma mia“ an. Musicals finde ich unmenschlich, ich bin ein totaler Musical-Fan.“

BILD.de: Sie haben in dieser Saison schon 72 Einzel gespielt. Können Sie den Filzball überhaupt noch sehen?

Kerber: „Ja. Nach Wimbledon habe ich eine Woche Pause gemacht. Das hat viel gebracht. Sicher merkt man dem Körper die lange Saison an. Aber ich regeneriere schnell. Mache auch viele Massagen und Eisbäder. Wenn ich nicht trainiere, kann ich gut abschalten. Ich glaube: Verletzungen kommen auch vom Kopf. Ich versuche alles im Gleichgewicht zu halten. Das gelingt mir momentan sehr gut. Wenn die Geduld und die Freude nicht da wäre, hätte ich längst aufgehört. Die Leidenschaft zu diesem Sport hat mich zu dem gemacht, was ich heute bin.“

BILD.de: Haben Sie schon Urlaub geplant?

Kerber: „Nach der Saison auf jeden Fall. Ich werde zehn Tage irgendwohin fliegen. Vielleicht mit den Radwanska-Schwestern. Mal sehen, jemand wird schon mitkommen.“

BILD.de: Was sagen Sie zur Trennung von Maria Scharapowa und ihrem Freund Sasha Vujacic?

Kerber: „Was soll ich dazu sagen? So was passiert. Sie ist jetzt wieder Single. Ich denke, das freut einige Männer…“

BILD.de: Sie sind noch solo. Ist das Tourleben Gift für Beziehungen?

Kerber: „Wenn der Richtige da ist, ist das nicht so schwierig, denke ich. Vertrauen und Verständnis müssen natürlich vorhanden sein.“

http://www.bild.de/sport/mehr-sport/...6798.bild.html
Old Sep 4th, 2012, 06:42 PM   #48
Guest

Video: ZDF - Kerber: "Bin stolz auf mich"
Quote:
Angelique Kerber ist im Achtelfinale der US Open gegen Sara Errani mit 6:7 (5:7), 3:6 ausgeschieden. Im ZDF-Interview mit Susanne Simon spricht sie dennoch vom besten Jahr ihrer Karriere.
Old Sep 9th, 2012, 12:31 PM   #49
Guest

Angelique Kerber - new force in Womens Tennis

2012 has proven to be a great year for Angelique Kerber, Angelique is rapidly becoming a household name in the world of tennis, mainly due to her exciting performances and rise up the rankings, Angelique is now an established top 10 player on the WTA tour with a good chance of making the year end WTA championships in Istanbul.

Angelique won her first career title at the indoor event in Paris in February, and backed that up with a title two months later in Denmark defeating Caroline Wozniacki. However, the win in Paris showed what Angelique is all about, defeating Maria Sharapova in straight sets in the quarterfinal and Marion Bartoli in a three set final thriller in front of an extremely raucous home crowd.

In reality, Angelique’s good run started well before 2012, twelve months ago at the 2011 edition of the US Open, Angelique came from nowhere to get to the semifinal, defeating players of the calibre of Agnieszka Radwanska and Flavia Pennetta along the way before losing to Sam Stosur in three sets in the semifinal. Going into the 2011 US Open, Angelique was ranked 92 in the world.

However, Angelique would site her turning point before that, to 2011 Wimbledon where she was ranked 100 in the world and lost in the 1st round to Laura Robson. At that point, Angelique decided to take a look at herself to see where she was going wrong and what she needed to do to improve physically, mentally and tactically. Sometimes it takes one significant defeat or bad performance to illicit a change and it is always a measure of a player’s character to turn a crisis into something positive; after all crisis means decision.

With the confidence that US Open run gave her, she has used it to great effect in 2012, being a contender in almost every tournament she has played. Not only has Angelique won Paris and Copenhagen, she has reached the semifinals of the Italian Open, quarterfinal of the French Open, final of Eastbourne and semifinal of Wimbledon. More recently, Angelique reached the final of Cincinnati and the 4th round of the US Open. In Cincinnati, Angelique defeated Serena Williams and Petra Kvitova in the quarterfinal and semifinal but lost to Li Na in the final after taking the 1st set 6-1.

Of course, hunger, desire and mental discipline go a long way in competitive sport but to really excel the biggest factor needed is talent, and I feel Angelique has that in her game and now she is able to use that combined with tactical nous from years of experience on the tour. She is an interesting mix of defence and offence, able to play both in an era where so many players play the same way, which is to hit the ball as hard as possible and make unforced errors like there’s no tomorrow.

When I went to the Paris indoor tournament in February, I looked forward the most to seeing Angelique play. I was not to be disappointed and it was a joy to watch a player who can counterpunch so well and yet be willing to hit down the lines to win a point, the courage to hit down the line is always the sign of a good player. She is probably one of the two best counterpunchers in the top 20 at this moment in time and can get to balls other players can’t reach; often getting them back deep to turn a defensive position into a winning one on the court, especially if her opponent comes to net.

Her ability to hit down the lines to stretch her opponent is also one of her greatest assets and is not afraid to hit the drop shot from time to time. Angelique is also capable of absorbing pace and taking the ball early right on the baseline in the fashion of Agnieszka Radwanksa, often getting to her knees to get the ball across the net.

Angelique is a tactically smart player, no doubt due to years of experience on the tour dealing with different situations; she will not go for outright winners too often but wait for the right opportunity whilst keeping the unforced error ratio compact. Even so, Angelique is striving to improve further by developing her serve to make it a more reliable weapon, and perhaps be willing to come to net more often than she currently does, I feel her volleys are good and she could use that side of her game more often to win quick points. Improving those two areas will ensure Angelique stays established in the top 10 for years to come.

The beneficiary of Angelique’s rise has been German tennis. German tennis is now coming on strong with a group of young players of a similar age pushing each other up the rankings and putting Germany on the map as a serious force. Players such as Sabine Lisicki, Julia Georges and Andrea Petkovic along with Angelique Kerber can give Germany a legitimate shot at winning a grand slam tournament in the future and be serious contenders for the Federation cup in the coming seasons.

I linked up with Angelique on the eve of this year’s US Open tournament in New York:

1. You had your first Olympics experience at Wimbledon in London. What did you think about the Olympics and your experience there? I was so excited to participate to the Olympics, it's such an honor to compete for your country and being surrounded by so many talented athletes. Atmosphere was also very different from what I had experienced in the past. Staying at the village was unique!

2. I saw you win your first title in Paris Indoor in February (I was the English voice in the crowd supporting you). How much confidence did that win give you, especially beating Maria Sharapova in the quarterfinal and Marion Bartoli in the final? Marion and Maria are amazing players. That win gave me more confidence as I was able to beat such talented players. That kind of win gives you the push to believe you can achieve more and more.

3. Your rise up the rankings has been superb. You were ranked 100 one year ago and now you are top 8. What in your opinion has been the change to bring out your best consistently? I believe one of the key things have been my practice, the way I take them and the way I have been doing it this past year. I practiced a lot more and really gave importance to fitness training. Also, winning Paris gave me that confidence that was missing. Now I feel I trust my game. Knowing I can beat top players was necessary to bring me to another level.

4. Which player(s) influenced you the most growing up / who were your favourite players to watch? Without even thinking about it, I'll say Steffi Graf! I had a chance to met her at Wimbledon, I'll never forget those 5 minutes!!!

5. German tennis is doing well right now; you have 4 players that have come through at the same time. What is the spirit like and how far do you think you can push each other up the rankings? And how can that translate to Federation cup success in future? I feel proud and happy that German tennis is doing so well. We are all close to each other, I played doubles with Sabine at the Olympics and we were happy doing so, enjoyed my time. We have a healthy rivalry and in the end we all support each other.

6. Which player would you have liked to play from the past and why? I would again answer Steffi Graf! Why? Because Steffi is Steffi... Number 1 during 377 weeks, 22 times Gd Slam winner... You name it!

7. What do you consider to be your best or favourite surface? I like all of them

8. What do you consider to be your greatest strengths on the tennis court? I would say my backhand, my movement and my fighting spirit.

9. With the Olympics coming to an end, which other sport would have liked to have seen if you had a ticket? I like sport in general, if I had to choose one, I would have loved to watch swimming.

10. What goals have you set for the rest of the year and the upcoming seasons? I obviously want to maintain my ranking and be part of the top 5.

11. What are your favourite things to do outside of tennis? Sport wise I love to swim. I also like to dance, do shopping, hanging out with my friends, watch movies.... Being on a tournament is everything but having a normal life, when I'm home I really like to have this connection that brings me back to reality.

by Laurie
Old Sep 20th, 2012, 04:58 PM   #50
Guest

Today 18:30 (UTC 16:30), CNN International:

German tennisstars, including interviews with Steffi Graf, Boris Becker, Tommy Haas & Angelique Kerber.

Quote:
Open Court

Thursday 20 September at 1030 BST / 1130 CET and 1730 BST / 1830 CET
Saturday 22 September at 0830 BST / 0930 CET and 2200 BST / 2300 CET
Sunday 23 September at 1730 BST / 1830 CET
Duration: 30 minutes

In September, ‘Open Court’ travels to Germany to meet some of the stars who dominated tennis in the 1980s and 90s. Host Pat Cash interviews the world’s longest-running World Number One Steffi Graf, and has a hit with Michael Stich in Hamburg.

The programme also travels to meet Boris Becker, the youngest player ever to become Wimbledon champion, in his hometown of Leimen. Here, the former world number one takes the programme on an exclusive tour of his hometown, and visits the Leimen club where he learned the game.

But this edition isn’t all about the past, as ‘Open Court’ also turns its eye to the future. World number seven Angelique Kerber is leading a talented group of young female players from Germany that are moving up the ranks. Having beaten the likes of Serena and Venus Williams, she tells ‘Open Court’ how confident she feels stepping out on court.
Old Sep 20th, 2012, 07:51 PM   #51
Guest

Hope not to see YOU there, Angie.
Old Sep 21st, 2012, 05:41 PM   #52
Guest

Old Sep 23rd, 2012, 02:39 PM   #53
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

CNN ist da viel zu spät dran. Das deutsche Damentennis, zumindest die Top 100 Damen, sind bis auf Kerber eher in einem starken Abwärtstrend. Aber wahrscheinlich bemerkt man das erst, wenn in Paris 2013 nur noch eine Deutsche gesetzt sein wird.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 23rd, 2012, 10:19 PM   #54
Guest

Tokio: Kerber und Petkovic bringen kleine Japaner groß raus

Angelique Kerber ist vom deutschen Tennis angetan
Old Sep 29th, 2012, 11:12 AM   #55
Guest

Old Oct 4th, 2012, 05:39 PM   #56
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Beijing 2012 • Third Round
Old Oct 9th, 2012, 11:13 AM   #57
Guest

Old Oct 11th, 2012, 08:37 PM   #58
Guest

China Daily 10/05/2012 + 10/06/2012

Quote:
During the China Open, China Daily will collaborate with the WTA to bring you columns from various women's players in an effort to provide insight into life on the tour.
Fancy gowns, fluffy pillows and a fierce desire to win

A wild trip all the way to the Championships

Old Oct 20th, 2012, 12:28 PM   #59
Guest

Angelique Kerber Official

"3 days and 3 hours to go... XOXO! "

Angelique Kerber @AngeliqueKerber

"Arrived yesterday in Istanbul - nice welcome , ready to practice and play ! Very excited to be here !!!!"
Old Oct 20th, 2012, 04:55 PM   #60
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Kieler Nachrichten, 20.10.2012

Kerber reist nach Istanbul

Von Frank Molter

Letzte Ausfahrt Istanbul: Beim Saisonfinale am Bosporus steht ab Dienstag die Creme de la Creme der Tennis-Frauen-Elite im Fokus. So richtig glauben konnte es Angelique Kerber bis vor kurzem zwar immer noch nicht. Doch auch die Kielerin gehört dem erlauchten Kreis an, der bei den WTA-Championships um 4,9 Millionen US-Dollar Preisgeld und die WM-Krone kämpft.

Gute Stimmung vor der Abreise nach Istanbul: Angelique Kerber (li.) und Trainer Torben Beltz.

Kiel. Zum letzten Presse-Gespräch vor der Abreise erscheint Angelique Kerber dennoch locker und gelöst. Was augenscheinlich an dem Belastungstest liegt, den sie gerade erfolgreich hinter sich gebracht hat. „Mir geht es gut. Ich kann spielen“, verkündet die 24-Jährige. Wegen einer Fußverletzung hatte sie Anfang Oktober im Viertelfinale von Peking aufgeben und seitdem um ihre Teilnahme am Masters bangen müssen. Der Verdacht auf einen Ermüdungsbruch bestätigte sich nach mehreren MRT-Untersuchungen in den vergangenen Tagen jedoch nicht.

Für den Wettstreit der acht besten Spielerinnen 2012 hat sich Kerber ganz kommod als Fünfte des Jahresrankings qualifiziert. Der Start in Istanbul ist für sie Krönung und Lohn zugleich – für eine Saison auf der Überholspur, die beste ihrer Karriere. Bei 20 Turnieren hat die blonde Linkshänderin aufgeschlagen, erreichte vier Finals, siegte in Paris und Kopenhagen, stand insgesamt zehn Mal im Halbfinale (u.a. Wimbledon) und 14 Mal unter den Top 16 (u.a. Olymp. Spiele, French Open). Beim letzten Match in Peking feierte Kerber ihren sage und schreibe 60. Saisonsieg. 2011 waren es ganze 27.

Angesichts ihres beeindruckenden Arbeitsnachweises versucht die Weltranglistensechste, gelassen auf das Masters zu schauen. „Das ist ein Bonus-Turnier für mich. Ich gehe das ganz locker an, auch wenn ich ein bisschen nervös bin. Ich weiß überhaupt nicht, was da auf mich zukommt“, sagt sie. Sportlich mit Sicherheit eine ganze Menge: Die Weltranglistenerste Wiktoria Azarenka, Maria Scharapowa und Serena Williams gelten als Turnierfavoritinnen. Außerdem wollen Agnieszka Radwanska, Titelverteidigerin Petra Kvitova, Sara Erani („Istanbul würde ich auf einem Bein spielen“) und Li Na ein gehöriges Wörtchen bei der Vergabe des WM-Titels mitreden.

Von der geballten Konkurrenz lässt sich Kerber nicht ins Bockshorn jagen. Auch wenn sich ihre Energie-Akkus zum Ende einer kraft- und nervenaufreibenden Spielserie langsam, aber sicher dem Nullpunkt entgegen neigen. Die norddeutsche Kämpfernatur will im 13.500 Zuschauer fassenden Sinan Erdem Dome noch einmal für Furore sorgen. Dass sie gegen die Besten bestehen kann, hat Kerber in diesem Jahr vermehrt unter Beweis gestellt und ihr den Respekt der Branchenführerinnen eingebracht. Trainingseinheiten mit Kvitova und Azarenka gehören längst zum Alltag auf der Tour.

Flug TK 1662 brachte Angelique Kerber gestern zusammen mit Trainer Torben Beltz von Hamburg aus nach Istanbul. Die 14-Millionen-Einwohner-Metropole kennt die junge Frau nicht wirklich. In einem nebulösen Früher spielte sie dort einmal eine ITF-Turnier-Runde. Erstaunlich, angesichts ihres Lebens als Weltenbummlerin, die zwischen den Kontinenten pendelt. Dennoch hat auch Deutschlands derzeit beste Tennisspielerin noch geheime Ziele: „Eigentlich komisch, aber ich würde gerne mal nach Mallorca. Da war ich noch nie.“

http://www.kn-online.de/Sport/Sport-...-nach-Istanbul

Thread Tools

Posting Rules