Juniors - Page 183 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Mar 31st, 2007, 01:46 AM   #2731
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute
Re: Juniors

Quote:
Originally Posted by T. Ennis View Post
Met Petr Krajicek als vader misschien. Talenten worden namelijk systematisch verkwanseld in Nederland.
In theorie moet er bij een grote groep talenten die het goed doen bij de junioren (top 20) iemand zitten die de top 100 haalt - vraag maar aan Hans Felius.
In de praktijk valt Nederland meestal buiten de boot.
Hans...

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Mar 31st, 2007, 11:23 AM   #2732
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by VanOranje View Post
Is er iemand die kan vertellen of er bij de jonge tot zeer jonge tennistalentjes van Nederland mogelijk een toekomstige topper a la Misa Krajicek aanwezig is?
Top-100 speelsters. My two cents...

Arantxa Rus 1990
Kiki Bertens 1991
Richel Hogenkamp 1992
Carli Wischhoff 1993
Gabriela van de Graaf 1994
Indy de Vroome 1996

Maar in de categorie 1993-1994-1995-1996 zitten de meisjes qua niveau heel dicht bij elkaar dus dat is afwachten hoe ze zich ontwikkelen en of ze pro willen worden.
Dinkie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 31st, 2007, 12:57 PM   #2733
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute

Ja hopelijk Arantxa en Richel. De andere ken ik niet. Hmm of Bertens...ik heb van haar gehoord, maar ja, niks verder.

Old Mar 31st, 2007, 01:15 PM   #2734
country flag VanOranje
Member

VanOranje is an unknown quantity at this point

Quote:
Originally Posted by Dinkie View Post
Top-100 speelsters. My two cents...

Arantxa Rus 1990
Kiki Bertens 1991
Richel Hogenkamp 1992
Carli Wischhoff 1993
Gabriela van de Graaf 1994
Indy de Vroome 1996

Maar in de categorie 1993-1994-1995-1996 zitten de meisjes qua niveau heel dicht bij elkaar dus dat is afwachten hoe ze zich ontwikkelen en of ze pro willen worden.
Het interessantste zijn dan natuurlijk de 93 t/m 96 groep. Iemand deze meisjes ooit live zien spelen? Bijvoorbeeld zo'n de Vroome; word zij groot (ik bedoel lengte), heeft zij goede ouders, krijgt zij op de juiste manier begeleiding en tennisles, etc...?
VanOranje is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 31st, 2007, 01:19 PM   #2735
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

Quote:
Het interessantste zijn dan natuurlijk de 93 t/m 96 groep. Iemand deze meisjes ooit live zien spelen? Bijvoorbeeld zo'n de Vroome; word zij groot (ik bedoel lengte), heeft zij goede ouders, krijgt zij op de juiste manier begeleiding en tennisles, etc...?
Moet in het engles schrijven (sorry, ik ben een Australische):

I think it's hard to predict the future of an 11-12 year old girl. Even for some of the older girls, you don't know if they will decide to turn pro or not.

Old Apr 11th, 2007, 11:18 AM   #2736
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of

32nd City of Florence International Tournament 2007 - G2 - 4 april 2007

1st Round
Roy BRUGGELING (NED) (8) BYE
Thomas SCHOOREL (NED) (3) BYE
Xander SPONG (NED) (11) BYE

2nd Round
Roy BRUGGELING (NED) (8) defeated Costin PAVAL (ROU) 63 46 63
Thomas SCHOOREL (NED) (3) defeated Salvatore CARBONE (ITA) 75 64
Jan TAVCAR (SLO) defeated Xander SPONG (NED) (11) 61 63

3th Round
Roy BRUGGELING (NED) (8) defeated Bence-Gyula TOTH (HUN) (10) 62 61
Thomas SCHOOREL (NED) (3) defeated Jonas LUETJEN (GER) 76(9) 60

Quarterfinal
Roy BRUGGELING (NED) (8) defeated Andraz BEDENE (SLO) (16) 63 61
Thomas SCHOOREL (NED) (3) defeated Tomislav TERNAR (SLO) 61 63

Semifinal
Roy BRUGGELING (NED) (8) defeated Stefano VALENTI (ITA) 63 62
Thomas SCHOOREL (NED) (3) defeated Jan TAVCAR (SLO) 61 63

Final
Roy BRUGGELING (NED) (8) defeated Thomas SCHOOREL (NED) (3) 64 64

Arantxa verloor in de eerste ronde van de latere winnares, babs verloor in de tweede ronde van een Russische halve finaliste. Arantxa/Babs haalden de finale in het dubbel maar verloren in twee sets van een Russisch duo.
Old Apr 11th, 2007, 11:24 AM   #2737
country flag ..ikke..
Senior Member

..ikke..'s Avatar

..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of

Goed toernooi van Bruggeling en Schoorel
Schoorel schrijft ook stukjes op www.blogmysport.com , daarin zegt hij dat hij zich probeert te plaatsen van RG en Wimbledon

Jammer van de lastige loting van Arantxa

Also good luck to: Jankovic, Henin, Ivanovic and the Dutch players

PSV Eindhoven
..ikke.. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 07:55 AM   #2738
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

FRA - Istres - G2 - 16 april 2007

1st Round
Thomas SCHOOREL (NED) (6) defeated Vincent LAVALLEE (FRA) 67 62 60

2nd Round
Thomas SCHOOREL (NED) (6) defeated David GOFFIN (BEL) 64 62

Quarterfinal
Thomas SCHOOREL (NED) (6) defeated Germain GIGOUNON (BEL) 16 75 63

Semifinal
Benoit PAIRE (FRA) defeated Thomas SCHOOREL (NED) (6) 62 36 64

Weer een goed toernooi van Thomas. Hij staat nu op plaats 44 in de ranking en komt in ieder geval RG en Wimbledon binnen.
Old Apr 24th, 2007, 09:38 AM   #2739
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of

Ik zie dat Thomas Schoorel al 18 jaar oud is. Dus hoewel hij het nu best aardig doet, is hij niet direct een groot talent.
Maar desondanks veel succes natuurlijk. Je weet maar nooit hoe hij zich nog gaat ontwikkelen.

Tashkent 2005, Hobart 2006, Rosmalen 2006
Palermo 2006, Budapest 2006, Rosmalen 2008
Gerben is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 10:09 AM   #2740
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gerben View Post
Ik zie dat Thomas Schoorel al 18 jaar oud is. Dus hoewel hij het nu best aardig doet, is hij niet direct een groot talent.
Maar desondanks veel succes natuurlijk. Je weet maar nooit hoe hij zich nog gaat ontwikkelen.
Laatbloeier? Vorig jaar nog G4's, dit jaar hogerop. Hij speelde ook in Zuid-Amerika en ging per toernooi beter spelen. En in ieder geval is hij nu de eerste Nederlander op de World Junior Ranking.

Blog van Thomas:

http://www.blogmysport.com/blog.php?blog=51

Frankrijk
Aangemaakt op:15-04-2007, 13:31.
Gewijzigd op:15-04-2007, 13:31

Hallo allemaal,
Ik kwam in ItaliŽ in de finale. Ik won mijn kwartfinale met 6-1 6-3 van een Sloveen. Ik stond echt goed te spelen.Ik begin mij steeds beter te voelen op het gravel. In de halve finale speelde ik weer tegen een Sloveen. Ik won weer met de zelfde cijfers als in de halve finale en stond nu echt goed te spelen en eigenlijk lukte alles.Ik moest in de finale tegen Roy waar ik dus mee op stap ben.
In de finale lukte bij ons beide eigenlijk niks. Roy won met 6-4 6-4. Dat wij beide niet goed stonden te spelen lag waarschijnlijk aan dat wij beide nerveus waren, want er was veel publiek.
Daarna namen ik de nachttrein naar Monaco, waar ik dus niet lekker hebben geslapen. Na aankomst in Monaco hadden ik 1 uur om mij voor te bereiden op mijn 1ste ronde die dag. Ik moest meteen aan de bak. Ik won die wedstrijd in 3 sets. Ik kreeg ook steeds meer last van mijn schenen.Had ook al 1,5 week last van verkoudheid en had ook nog in ItaliŽ op mijn verjaardag koorts.
2e ronde weer in 3 sets gewonnen tegen iemand uit BelgiŽ en daarna nog een 3e set dubbel die avond.
Ik was daarna echt kapot. Ik kon in mijn kwartfinale eigenlijk geen lange rally's meer spelen, want mijn schenen deden pijn en was snel moe vanwege de verkoudheid. Ik verloor ook met 6-1 6-2.
Ik moet nu dus aankomende maandag spelen in Istres, vlakbij Marseille.
Thomas
Old Apr 24th, 2007, 10:12 AM   #2741
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Thomas' paspoort:

Naam: Thomas Jan Schoorel
Nationaliteit: Nederlands
Geboortedatum: 08-04-1989
Lengte: 2.02 m
Gewicht: 85 kg
Speel: linkshandig
Backhand: enkelhandig
Favoriete ondergrond: Hardcourt
Trainer: Huib Troost
Train op T.C. Amstelpark
Old Apr 24th, 2007, 12:32 PM   #2742
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

oohhh! Lefty like me.

Old Apr 24th, 2007, 03:52 PM   #2743
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of

Laatbloeier zou kunnen. In elk geval niet zo iemand als Robin of Thiemo.

Tashkent 2005, Hobart 2006, Rosmalen 2006
Palermo 2006, Budapest 2006, Rosmalen 2008
Gerben is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 05:40 PM   #2744
country flag VanOranje
Member

VanOranje is an unknown quantity at this point

Sorry, maar achttien jaar en rond de veertig bij de junioren? Vergeet het maar; deze jongen heeft een dusdanig grote achterstand, dat is niet meer te compenseren. Hopelijk zijn we niet dermate wanhopig geworden dat we achter dit soort mensen hoop moeten zoeken.............
VanOranje is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 07:17 PM   #2745
country flag Tim de Misafan
Senior Member

Tim de Misafan's Avatar

Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all Tim de Misafan is a name known to all

Quote:
Sorry, maar achttien jaar en rond de veertig bij de junioren? Vergeet het maar; deze jongen heeft een dusdanig grote achterstand, dat is niet meer te compenseren. Hopelijk zijn we niet dermate wanhopig geworden dat we achter dit soort mensen hoop moeten zoeken.............
Wat een onzin zeg. Je hebt altijd laatbloeiers. Ik kan Kristof Vliegen nog als beste voorbeeld aanhalen. Die jongen brak pas op zijn 25e door op internationaal niveau. Nou, die in nu gewoon een vaste top 60 speler. Alles kan nog. Je kritiek is dus nergens op gebaseerd.
Tim de Misafan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules