TennisForum.com - View Single Post - Comeback end of March

View Single Post

Old Aug 21st, 2012, 11:57 AM   #4
country flag Elwin.
-

Elwin.'s Avatar

Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute
Re: Misa will make her return soon

Quote:
Krajicek fit voor rentree op US Open
HOOFDDORP - Na bijna tweeŽnhalve maand afwezigheid maakt MichaŽlla Krajicek volgende week haar rentree op de US Open. De Tsjechische Nederlandse heeft een zware tijd achter de rug.

Krajicek moest half juni in Birmingham opgeven met een virusinfectie en worstelde vervolgens lang met haar gezondheid. Deze maand is ze weer begonnen met trainen.

“Het was geen vrolijke periode. Het was niets ernstigs, maar het duurde langer dan de doktoren hadden gedacht”, laat Krajicek vanuit Praag weten aan NUsport.

“Volgens de arts was stress ťťn van de hoofdredenen voor mijn klachten. Daar heb ik nu geen last meer van. Het gaat goed met me.”

Wildcard

De 23-jarige Krajicek kreeg in mei een flinke teleurstelling te verwerken. Het bereiken van de Olympische Spelen was haar grote doel, maar mede door een knieblessure slaagde ze er niet in om zich te plaatsen.

“Ik zei in eerste instantie dat ik niets van de Spelen wilde zien, maar ik heb uiteindelijk nog wel naar de meeste sporten gekeken. Het was natuurlijk niet makkelijk voor me, maar ik ben er doorheen gekomen.”

Broer Richard deed in de aanloop naar Londen nog zijn best om NOC*NSF een wildcard voor Krajicek te laten aanvragen. De huidige nummer 83 van de wereld had de Spelen van Peking in 2008 immers gemist door een eerdere kwetsuur aan de knie.

“Maar ze vonden niet dat ik het verdiende. Ik vond het wel raar dat ze me niet eens een kans wilde geven. Zeker als ik dan zag naar welke landen die wildcards nu gingen. Ach, het ligt achter me, dan maar naar Rio of de Spelen in 2020. Dan ben ik 31, dat is Federer nu ook.”

Coach

Voorlopig moet Krajicek eerst weer gaan tennissen. Ze is naar eigen zeggen eigenlijk al een halfjaar niet in topconditie geweest. De terugkeer op de WTA Tour, met na de US Open een serie toernooien in AziŽ, moet een frisse start worden.

“Het is jammer hoe het de afgelopen tijd is gegaan, maar ik moet nu gewoon weer wedstrijdritme opdoen. Vooral geen druk voelen tijdens partijen. Dat benadrukken de mensen in mijn omgeving ook.”

Krajicek heeft de komende maanden veel punten te verdedigen met een halve finaleplaats in Quebec en goede resultaten in ITF-toernooien. Het was de periode waarin ze aan de hand van coach Eric van Harpen de weg omhoog inzette.

Begin dit jaar brak ze met hem en nog steeds is Krajicek op zoek naar een vaste coach. In New York werkt ze samen met Pat Harrison, de vader van Ryan die 61e van de wereld is bij de mannen. Ondertussen zoekt de voormalig kwartfinaliste van Wimbledon naar een geschikte coach in TsjechiŽ.

Rustiger

Het lijkt niet realistisch om van Krajicek een topprestatie te verwachten op de US Open. Ze verloor vorig jaar in de tweede ronde van Serena Williams. Toch hoopt ze die prestatie nu te verbeteren.

“Dan maar de derde ronde”, zegt ze lachend. “Nee, veel hangt van de loting af. Als ik maar niet weer tegen Serena sta. Dat zou een ramp zijn. Laat dat maar aan Kiki Bertens of Arantxa Rus over. Die hebben wat meer wedstrijden in de benen.”

“Het zal voor mij moeilijk worden om van meisjes uit de top twintig te winnen, maar bij de rest heb ik het gevoel dat ik het kan. Dat heb ik altijd gehad.” Over haar gezondheid maakt Krajicek zich in elk geval geen zorgen meer.

“Ik zal de komende tijd nog wel wat tests ondergaan, maar ik train nu redelijk veel en zonder problemen. Zenuwen heb ik ook niet om weer te beginnen. Als ik straks weer tussen al die speelsters rondloop, word ik vanzelf wat rustiger.”