TennisForum.com - View Single Post - Steffi Graf Admiration Thread Vol 2

View Single Post

Old Aug 6th, 2012, 04:25 PM   #2299
country flag Ms. Anthropic
Senior Member

Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all Ms. Anthropic is a name known to all
Re: Steffi Graf Admiration Thread Vol 2

This little blurb from the Hamburger Morgenpost"
5 August 2012
Die Olympia-Kolumne der MOPO
Warten mit Gräfin – Pinkeln mit König
Nils Weber

Plötzlich steht sie neben mir, in der Schlange vor einem Stadion-Kiosk, wo sie fettige „Pies“, Blätterteig-Pasteten, verkaufen. Die Gräfin. Nein, nicht die Gräfin von Wessex, Her Royal Highness Sophie Helen Mountbatten-Windsor, Angetraute von Prinz Andrew, Graf von Wessex und jüngster Sohn von Elisabeth II, Königin von Großbritannien. Puh, diese Royals kosten die Briten nicht nur Steuergelder, sondern auch mich verdammt viele Zeilen! Nein, ich meine die Gräfin von Wimbledon: Steffi Graf. Die hat sich im Olympia-Stadion unters Fußvolk gemischt, kein VIP, keine Bodyguards.

„Hallo Steffi“, sage ich. „Darf ich dich auf eine Pie einladen?“ – „Ja, gern“, antwortet sie und strahlt wie nach ihrem siebten Wimbledonsieg, „ich nehme eine Nieren-Pastete.“ – „Sollen gut sein. Wie geht’s denn?“ – „Ach, man schlägt sich so durch.“ – „Wo ist Andre?“ – „Hat die Kinder.“ – „Lust, nachher noch was trinken zu gehen?“ – „Warum nicht?!“

So oder so ähnlich wäre es bestimmt passiert, wenn ich mir nicht ein Beispiel an der britischen Zurückhaltung genommen hätte, mit der das Publikum den Sportadel bei Olympia empfängt und nicht bestürmt, sondern in Ruhe lässt. Zwei Minuten lang freue ich mich diskret über die stille Zusammenkunft. Dann ist sie dran und geht. Ohne Nieren-Pie. Ohne mich.

Steffi Graf ist nur eine von unzähligen olympischen Legenden, die die Spiele mit ihrer Anwesenheit beehren. Die meisten sind als TV-Experten hier. Sport-Adel auf engstem Raum. Es kommt zu Begegnungen der dritten Art. Neben dem einstigen Zehnkampf-König Dan O’Brien stehe ich an der Pinkelrinne, Kristin Otto sitzt in der Medien-Mensa am Nebentisch, Michael Johnson rempelt mich auf dem Weg auf die Pressetribüne an.

Ex-Sprint-Weltrekordler Donovan Bailey bittet mich um ein Foto (Scherz). Der Knaller ist aber die nächtliche Busfahrt mit Hollands-Schwimmlegende Pieter van den Hoogenband, der mit drei TV-Typen darüber plaudert, welcher deutsche Schwimmstar total nervt, welche US-Wassernixe nur das eine will und welcher einstige Pool-Hero auf Männer steht. Details kann ich Ihnen leider nicht mitteilen. Kein Platz mehr. Beschwerden bitte an die Royal Family: Buckingham Palace, London SW1A 1AA.

And in English:
Hamburger Morgenpost Olympic Column
Waiting With the Countess - Peeing With the King
Nils Weber
5 August 2012

Suddenly she was standing next to me in the line of a stadium kiosk where they sell greasy puff-pastry pies. The Countess. No, not the Countess of Wessex, Her Royal Highness Sophie Helen Mountbatten-Windsor, better half of Prince Andrew [sic], Earl of Wessex and youngest son of Elizabeth II, Queen of Great Britain. Puh! These Royals cost the Brits not only tax money, but also require of me so damn many lines! No, I mean the Countess of Wimbledon: Steffi Graf. She was mixing amongst the footlings in the Olympic Stadium, no VIP, no bodyguards.

"Hello, Steffi," I say. "May I invite you for a pie?" -- "Yeah, sure," she answers and beams just like after her seventh Wimbledon victory. "I'll take a kidney pie." -- "Supposed to be good. How's it going then?" -- "Oh, you just push on through." -- "Where is Andre?" -- "Has the kids." -- "Feel like getting something to drink later on?" -- "Why not?!"

Or so something similar would have certainly happened, if I hadn't taken example from the British reserve, with which the public receive the sport nobility and don't bombard, but rather leave in peace. For two long minutes I am discreetly delighted with the quiet meeting. Then it's her turn and she goes. Without kidney pie. Without me.

Steffi Graf is only one of the countless Olympic legends who honor the Games with their presence. Most are here as TV experts. Sport nobles in a confined space. It gets around to close encounters of the third kind. I stand next to the decathalon king Dan O'Brien in the pee line, Kristin Otto sits at an adjacent table in the media commons, Michael Johnson bumps into me on the way to the press stands.

Former sprint world record holder Donovan Bailey asks me for a photo (just joking). But the topper is the nightly bus ride with Holland's swimming legend Pieter van den Hoogenband, who chats with three TV types about which German swim star totally annoys, which US water sprite wants only one thing, and which former pool hero gets a rise out of men. The details, unfortunately, I can't share with you. No more space. Please complain to the Royal Family: Buckingham Palace, London SW1A 1AA.
Ms. Anthropic is offline View My Blog!   Reply With Quote