PDA

View Full Version : Kirsten Flipkens is belofte van het jaar

-Ph51-
Dec 17th, 2003, 08:41 PM
Met dubbel zoveel punten als de tweede,Vincent Kompany! :)

Come-on-kim
Dec 17th, 2003, 09:16 PM
Kirsten :woohoo:

BelgianGirl
Dec 17th, 2003, 09:49 PM
Congrats, Kirsten!! :banana: :bounce: :banana:

pigam
Dec 17th, 2003, 10:10 PM
Wow! congratulations Flipper! :bounce:

fleemkeł
Dec 17th, 2003, 10:12 PM
:D

carot
Dec 17th, 2003, 11:02 PM
Congratulations Kirstentje! :bounce:

Wimanna
Dec 17th, 2003, 11:08 PM
Kirsten :yeah: :hug: :yippee:

Wimanna
Dec 17th, 2003, 11:22 PM
and wowwwwwwww did she looked great there :eek: :drool: :lick: :hearts: ;) HOT HOT HOT searching for pictures ;)

Freija
Dec 18th, 2003, 09:01 AM
Congrats Kirsten!!!!

Brαm
Dec 18th, 2003, 10:04 AM
(gva.be)

Kirsten Flipkens vloert Kompany als Belofte van het Jaar

“Ik had het niet verwacht,” zei Kirsten Flipkens met een blos op de wangen. “En dan nog zo’n gigantisch verschil met Vincent Kompany. Die jongen speelt bij Anderlecht, toch een heel grote ploeg.”

Het Molse meisje was oprecht verrast. “Ik was heel zenuwachtig op weg naar hier. Ik dacht: voetbal is zo’n populaire sport. Tegen die Kompany maak ik geen kans.”

Flipkens was dus meer dan vereerd met haar uitverkiezing tot Beloftevolle Jongere van het Jaar. “Ik kan me niet voorstellen dat ik deze trofee niet zelf was komen afhalen,” ontweek ze handig de vraag Wat vind je van de afwezigheid van Justine Henin?

In de euforie bleef Flipkens - supporteres van Anderlecht en vooral van doelman Zitka - zoals altijd met de voeten op de grond. “Misschien heeft het in mijn voordeel gespeeld dat ik een individuele sport beoefen. En bovendien zit de tennissport dankzij Kim en Justine sterk in de lift.”

Flipkens kreeg 581 stemmen,Vincent Kompany 271, Johan Van Summeren 155. Op 156 stembrieven stond de naam van Flipkens als nummer 1 genoteerd, tegen slechts 42 voor Kompany. “Ik ken Vincent goed. Na de match tegen Lyon heb ik nog een gezellige babbel met hem gehad.”

Echt vakantie met zon en strand heeft Flipkens zich niet gepemitteerd dit jaar. “Het bleef beperkt tot het bezoeken van vriendinnen die links en rechts op kot zitten,” lacht ze. Geen dolce vita dus, maar hard sleutelen aan de toekomst.

“Het is allemaal rap gezegd dat ik top- 50 waard ben, maar vergeten we niet vanwaar ik dit jaar gekomen ben. Van 650 naar 360. De weg naar de top-100 is dus nog lang en hard. Ik hoop dat het publiek daar rekening meehoudt en niet direct gaat verwachten dat ik in mijn eerste senioresjaar evengoed zal doen als bij de juniores. De enige echte ambitie die ik voor 2004 koester is dat ik op Roland Garros door de kwalificaties geraak. En mocht de top-100 er toch sneller aankomen dan verwacht, dan kan ik mijn visier nog altijd scherper stellen.”

Voorlopig heeft Flipkens nog het raden waar ze volgend jaar haar eerste toernooi speelt.“Ik hoop eind januari, maar ik weet niet waar.” Maar dat was gisteravond ook niet haar eerste zorg. Ze genoot van de vele complimentjes die haar te beurt vielen. “Eigenlijk kon die onderscheiding niet op een geschikter moment komen. Donderdagavond speel ik in Vorst tegen Elke Clijsters. Ik ben benieuwd hoe het publiek me zal onthalen.” En dan weer ver weg van alle twijfel: “Geef toe, ik heb toch ook een heel sterk jaar achter de rug.”

arn
Dec 18th, 2003, 11:03 AM
Well done Kirsten!!!! Totally deserved!! :kiss: :kiss:

Elleke
Dec 18th, 2003, 11:05 AM
congrats :D

Belgium = Best
Dec 18th, 2003, 11:35 AM
Her hair is different. With her other hair (longer), she looks younger.
But I'm glad she won the trophy :D :yippee:

arn
Dec 18th, 2003, 11:40 AM
Her hair is different. With her other hair (longer), she looks younger.
But I'm glad she won the trophy :D :yippee:

I thought she looked like the younger sister of Appelmans ;)