PDA

View Full Version : Amélie Mauresmo vise le dernier carré des Masters

Bероника
Oct 23rd, 2003, 12:38 AM
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/reuters_ids/20031022/i/3223366572.jpg

Tennis: Amélie Mauresmo vise le dernier carré des Masters

Par Chrystel Boulet-Euchin

LYON (Reuters) - Amélie Mauresmo vise une place dans le dernier carré des Masters de tennis, qui débutent le 3 novembre prochain, un bon résultat à Los Angeles pouvant améliorer le bilan d'une saison que la numéro un française juge "mitigée".

"J'ai effectué une grosse préparation afin de rentrer au mieux dans les Masters, d'essayer de passer les poules qualificatives pour les demi-finales", a déclaré Mauresmo, de passage dans la banlieue lyonnaise, à Rillieux-la-Pape où était organisé un après-midi avec les jeunes du club de la ville.

Lors de ces Masters, les joueuses vont éprouver une formule bien connue des garçons, celle de trois matches de poule, alors que le tournoi féminin se jouait jusqu'ici par élimination directe, une défaite indiquant immédiatement la porte de sortie.

"Le système par poule est nouveau pour nous. On a le droit à l'erreur puisque ce n'est pas éliminatoire. Cela va être intéressant de voir comment chacune va réagir par rapport à cela. Ce qui est intéressant aussi, c'est qu'on fait un minimum de trois matches et qu'on peut avoir une montée en puissance", a expliqué la septième joueuse mondiale. "Ce sera une bonne expérience."

"Les Masters ne demandent pas une préparation spécifique car on a l'habitude d'avoir de grands rendez-vous dans l'année. On a quatre Grands Chelems à jouer et des tournois importants. Celui-ci est un tournoi au même titre que ceux du Grand Chelem, que l'on prépare de la même façon."

"DU BON ET DU MOINS BON"

Victorieuse cette année du seul tournoi de Varsovie, bien loin de ses principales rivales, Amélie Mauresmo ne veut cependant dégager aucune favorite pour cette épreuve de fin de saison.

"Il n'y pas vraiment de favorite, même si les deux Belges (Justine Henin-Hardenne et Kim Clijsters, n°1 et 2 mondiales) sont très fortes. Il y aura une Belge dans chaque poule, il faudra jouer son meilleur tennis et c'est ce que je m'efforcerai de faire", a-t-elle dit.

"Mon objectif est d'arriver en demi-finale dans un premier temps. Mais pour moi, l'objectif, c'est aussi et surtout la saison prochaine."

Car l'année 2003 fut en demi-teinte pour celle qui avait atteint le quatrième rang de la hiérarchie internationale en fin de saison dernière.

"Ma saison, je la juge assez mitigée. J'ai fait les quarts de finale dans deux Grands Chelems et j'en ai manqué deux. Il y a du bon et du moins bon, avec des blessures mais aussi les premières victoires sur les soeurs Williams cette année. Je tire un bilan relativement correct au vu des mois que j'ai passés blessée", relativise-t-elle.

En 2003, le dernier grand rendez-vous de l'année sera pour Amélie Mauresmo et ses coéquipières de l'équipe de France, la phase finale de la Fed Cup, qui débute le 17 novembre à Moscou et où les filles de Guy Forget retrouveront la Russie, la Belgique et les Etats-Unis.

"En Fed Cup, on a l'ambition d'aller jusqu'au bout. On sait que ce ne sera pas facile, notamment la demi-finale contre la Russie chez elle. J'ai senti les prémices de cette demi-finale quand j'ai joué la finale de Moscou contre une Russe (Anastasia Myskina).

"A mon avis, cela ne va pas être facile", a-t-elle conclu

Sonja
Oct 23rd, 2003, 01:49 PM
Thanks veronika!

Can Lindsayfan (or anyone) translate, please?

galadriel
Oct 23rd, 2003, 05:01 PM
Thank you Vero :kiss:

SugarSkin
Oct 23rd, 2003, 05:42 PM
Thanks Veronika! :)

Can anyone tell to Lapin (from the board) that: my belgian friend was on the exhibition 2 years ago (i think she didnt go last year), and she told me that it was very great! Amélie was so friendly, they were speaking a very little, and she gave her autograph, and my friend took photo about her (unfortunately the photo didnt succeed :( ). She told every player were so friendly, you could go to speak a little with them or just take photo, ask for autograph. She will go in this year too! She invite me to go, and i will try to go!! It must be so great!!!
So Lapin, if you can go, dont miss it! :)

Linnie
Oct 23rd, 2003, 06:23 PM
Babelfished :eek: :tape: ;)

Tennis: Amélie Mauresmo aims at the last square of Masters

By Chrystel Boulet-Euchin

LYON (Reuters) - Amélie Mauresmo aims at a place in the last square of Masters of tennis, which begin on next 3 November, a good result in Los Angeles which can improve the one season assessment that the number one Frenchwoman judges "mitigated".

"I carried out a large preparation in order to return as well as possible in Masters, to try to pass qualificative [round-robin] for the semi-finals", declared Mauresmo, of passage in the Lyons suburbs, with Rillieux-the-Pope where one afternoon with the young people of the club of the city was organized.

At the time of these Masters, the players will test a well-known formula of the boys, that of three [round-robin] matches, whereas the female tournament was played up to now by direct elimination, a defeat indicating the door of exit immediately.

"The system by round-robin is new for us. There is the right to the error since it is not eliminatory. That will be interesting to see how each one will react compared to that. What is also interesting, it is that a minimum of three is made matches and that one can have a rise to power ", explained the seventh world player. "It will be a good experiment."

"Masters do not require a specific preparation because one is accustomed to having great appointments in the year. There are four Grand Slams to play and of the important tournaments. This one is a tournament as well as those of the Grand Slam, which one prepares in the same way."

"OF THE GOOD AND AT LEAST GOOD"

Victorious this year of the only tournament of Warsaw, well far from her principal rivals, Amélie Mauresmo does not want however to release any favorite for this test of end of season.

"It there not really of favorite, even if the two Belgians (Justine Henin- Hardenne and Kim Clijsters, n°1 and 2 world) are very strong. _ it there be a Belgian in each group, it be necessary play its good tennis and it be it that I me endeavour to do", she said.

"My objective is to arrive in semi-final initially. But for me, the objective, it is also and especially the next season."

Because the year 2003 was in half-tone for that which had reached the fourth rank of the international hierarchy at the end of the last season.

"My season, I judge it mitigated enough. I made the quarterfinals in two Grand Slams and I missed two of them. There is good and at least good, with wounds but also the first victories over the sisters Williams this year. I draw a relatively correct assessment within sight of the months that I passed wounded ", she relativizes it.

In 2003, the last great appointment of the year will be for Amélie Mauresmo and her coéquipières of the team of France, the final phase of the Fed Cup, which begins on November 17 in Moscow and where the girls of Guy Forget will find Russia, Belgium and the United States.

"In Fed Cup, there is the ambition to go until the end. One knows that it will not be easy, in particular the semi-final against Russia at it. I felt the first steps of this semi-final when I played the final of Moscow against a Russian (Anastasia Myskina).

"A my opinion, that will not be easy", she concluded.

Lapin
Oct 23rd, 2003, 07:53 PM
Can anyone tell to Lapin (from the board) that: my belgian friend was on the exhibition 2 years ago (i think she didnt go last year), and she told me that it was very great! Amélie was so friendly, they were speaking a very little, and she gave her autograph, and my friend took photo about her (unfortunately the photo didnt succeed :( ). She told every player were so friendly, you could go to speak a little with them or just take photo, ask for autograph. She will go in this year too! She invite me to go, and i will try to go!! It must be so great!!!
So Lapin, if you can go, dont miss it! :)

Thanks for the information Sugarskin! :D It sounds really good - I just have to hope that Amélie will play there!! I will tell you if I get some tickets! (BTW, are you a poster over at Gerd's board too? :confused: ;) What is your name there?!)

:wavey:

Thanks Veronika and Linnie too!! :D

SugarSkin
Oct 24th, 2003, 05:31 AM
Thanks for the information Sugarskin! :D It sounds really good - I just have to hope that Amélie will play there!! I will tell you if I get some tickets! (BTW, are you a poster over at Gerd's board too? :confused: ;) What is your name there?!)

:wavey:

Thanks Veronika and Linnie too!! :D

My friend has taken some informations, and she almost sure that Amélie will play there! :D
I wait your news about it, and i will also tell if i go!! :)
BTW i'm not registrated at the board, but i all the time read news there ;) for a long time. :)

Caoimhe
Oct 24th, 2003, 01:27 PM
cheers people!

Lindsayfan
Oct 25th, 2003, 09:16 AM
sorry Sonja,I've just seen ur post where u asked me to translate it.if I saw it before,I would have translated it for sure.sorry again. :sad: