PDA

View Full Version : When will Michaela start playing Challengers or WTA tournaments?

Whatzup
Oct 7th, 2003, 11:19 AM
Hey!

When will Michaela start playing Challenger or WTA tournaments? Most girls of her age have already played some challengers, when will she start?

arn
Oct 8th, 2003, 10:53 AM
I'm sure she will start soon, she already played 1 WTA tournament and I don't know how much she can actually play with the age restriction rule.

I think it's better for her to take it slow. The practise she puts in now will pay of later, she's still so young and has a lot to learn. I predict that next year she will play a mixture of challengers and juniors.

*JR*
Oct 8th, 2003, 05:59 PM
I believe that under the AER, she'll be able to play up to 10 WTA events next year @ age 15. (As far as I'm aware, 10K Challengers are unlimited and don't count against that limit). I believe the other grades (25K and up) do, but you might post the Q (or a link to this thread) in the Challengers forum for a more precise answer.

Zamboni
Oct 8th, 2003, 06:53 PM
I think arne is right, she's hyped enough already without playing on the tour! I guess it's an advantage that she has her birthday in january, cos she could play more tournaments next year, but I think 10 might be a bit much!

*JR*
Oct 10th, 2003, 12:48 AM
I agree, Linda. (Just that I have better informants @ WTA than ITF events)! ;)

*JR*
Oct 10th, 2003, 04:49 PM
11 juni 2003
Colum Sportweek: Nieuws uit de tuin…

Michaella heeft de tamelijk verpletterende gewoonte om elk jeugdtoernooi waar ze aan meedoet te winnen

Hoewel ik dit jaar heb besloten om Roland Garros aan mij voorbij te laten gaan (niet omdat ik ‘liever in de tuin zit’, zoals de Volkskrant schreef, maar met het oog op mijn elleboog en het naderende grasseizoen) maakt het toernooi behoorlijk wat indruk op me. Allereerst natuurlijk door Martin Verkerk, die nog nooit een vijfsetter had gespeeld maar in zijn eerste Franse Open meteen doorstoomde naar de kwartfinale. Vorig jaar om deze tijd speelde Martin nog in het challenger-circuit, terwijl hij nu de magische top 50-grens bijna spelenderwijs heeft doorbroken. Verkerk heeft zich geopenbaard als een knokker die zich in no-time uit de loopgraven van het tennis omhoog heeft gewerkt naar het hoogst haalbare strijdperk. Petje af, we zullen nog veel van hem gaan horen. En dan was daar de heersende kampioene Serena Williams, die bij de opening van het toernooi door onder andere De Telegraaf een ‘gebrek aan logica’ werd verweten. Want wat had Serena tijdens haar eerste persconferentie gezegd? “Ik kom hier niet om de titel te verdedigen, ik kom hier om de titel te winnen.” Hoongelach steeg op uit het Nederlandse perskamp. Die Serena toch. Ze begreep niet eens dat dat hetzelfde was! Atletisch loopvermogen was duidelijk niet hetzelfde als logisch denkvermogen, zo schamperden de kranten. Maar ik vond het juist heel goed wat Serena zei.

Een titel verdedigen is wel degelijk iets heel anders dan een titel winnen. Bij het woord verdedigen denk ik aan een speler die in een hoek is gedreven, waarbij andere spelers een aanval doen op zijn of haar positie. Met zo’n negatief beeld wil Serena niet aan de Franse Open beginnen. Zij komt om te winnen, niet om te verdedigen. Ze komt om aan te vallen, niet om af te weren. De zusjes Williams blazen vaak irritant hoog van de toren, maar er is niets mis met hun vechtersmentaliteit. Zo’n uitspraak getuigt van durf en van doorzettingsvermogen. Hoe ironisch dat dit uitgerekend door Nederlandse journalisten wordt geïnterpreteerd als ‘gebrek aan logica.’ Want het Nederlandse journaille verwijt vaderlandse sporters altijd maar weer een gebrek aan vechtlust, terwijl ze het niet eens herkennen als ze er met hun neus bovenop staan! In Tennis Magazine stond overigens een opvallend artikel over gepensioneerde proftennissers die bij de televisie als analisten aan de slag gaan. Ik werd uiteraard weer naar voren gehaald als een schoolvoorbeeld van een tennisser ‘die zich in zijn carrière vaak heeft gestoord aan wat de media over hem berichtten.’ Ik heb me echter nooit gestoord aan kritiek. Kritiek moet mogen, is altijd mijn credo geweest. Ik heb me echter wél vaak gestoord aan onzorgvuldigheden, onjuistheden en onkunde.

Daarom moest ik ook erg lachen toen ik in het bewuste artikel las dat sporters die zich ergeren aan de berichtgeving ‘weinig inzicht hebben in hoe een krant, magazine of tv-uitzending voor een groot publiek moet worden gemaakt.’ Huh? Wat zegt dit nu eigenlijk? Deze uitspraak impliceert dat het er dus niet om gaat wat je schrijft, maar hoe je het schrijft. Want het moet prikkelen, het moet verkopen, het moet aanzetten tot discussie. Dat de waarheid hierbij soms ietwat geweld wordt aangedaan: who cares? Als het maar lekker bekt is het al gauw goed, want sport moet wel amusement blijven. Voor ons ploeterende topsporters is sport echter boven alles onze baan. Een baan die wij sinds onze kindertijd uiterst serieus nemen. Natuurlijk heeft ons werk amusementswaarde; zonder publiek, pers en publiciteit kunnen we uiteraard niet bestaan. Maar eerlijke verslaggeving hoeft niet opgeleukt te worden, om maar eens een vreselijk modern woord te gebruiken. Daarom juich ik het ook van harte toe dat oud-spelers als Jacco Eltingh en Jan Siemerink tennisverslaggeving doen. Anders dan het artikel in Tennis Magazine doet voorkomen, worden zij helemaal niet als ‘overlopers’ beschouwd. Kritische opmerkingen van Jacco of Jan doen mijn haren helemaal niet overeind staan, omdat ze voortkomen uit kennis en kunde en niet vanuit de gedachte: ‘Hoe verkoop ik zo veel mogelijk kranten?’

Ondanks mijn verblijf in de tuin heeft Roland Garros ook nog een persoonlijk tintje. Mijn zusje Michaella, binnenkort te bewonderen in de NOS-documentaire TV Krajicek (het duurde even voordat ik de woordspeling begreep…), speelt deze week namelijk de Franse Open voor junioren. Mocht Michaella de kwartfinale halen, dan klimt zij van de tweede naar de eerste plek op de wereldranglijst tot en met achttien jaar. Niet slecht voor een veertienjarige! Hoewel het me uiterst moeilijk lijkt om op zo’n groot evenement tussen zulke ‘oude’ tegenstandsters het jonge hoofd koel te houden, heb ik alle vertrouwen in Michaella. Want doet ze het nu niet, dan doet ze het wel een andere keer. Michaella heeft de tamelijk verpletterende gewoonte om elk jeugdtoernooi waar ze aan meedoet te winnen; iets wat ik vroeger in de verste verte niet voor elkaar kreeg. Ongeacht hoe ze speelt op deze Franse Open, ben ik vooral benieuwd hoe ze straks de overstap gaat maken van het juniorencircuit naar de veel hardere WTA Tour. Ze moet nog wat sneller worden en ze moet nog wat kilootjes kwijt, maar het belangrijkste heeft ze al: een onwrikbare mentaliteit. Toen haar laatst in een televisie-interview werd gevraagd of ze wel eens bang was om te verliezen, viel Michaella van verbazing even stil. “Verliezen?”, zei ze tenslotte. “Als ik de baan opga, denkt nog niet één procent van mij aan verliezen.” Vrouwen en logica. Het blijft een moeilijk combinatie.

De column van Richard Krajicek verschijnt elke eerste dinsdag van de maand.

Zamboni
Oct 10th, 2003, 05:47 PM
No it's not, it's just Richard complimenting his sister.

DutchieGirl
Oct 13th, 2003, 06:32 AM
Michaela did play a challenger this year too.

Linda, it doesn't matter when your birthday is during the year because you can play 10 tourneys from when you turn 15 till when you turn 16. It's not just that you can play 10 tourneys in the calender year that you turn 15.

btw, JR, I'm pretty sure $10k's still count towards the 10 tourneys, but if you get no points from the tourney (ie if you play $10k quallies and don't qualify) then it doesn't count.

Gowza
Oct 13th, 2003, 09:45 AM
i've been dissapointed that michaela hasn't played a couple more challengers this year, vaidisova too. vaidisova hasn't played any events this year besides juniors which is a shame.

*JR*
Oct 13th, 2003, 12:56 PM

Linda, it doesn't matter when your birthday is during the year because you can play 10 tourneys from when you turn 15 till when you turn 16. It's not just that you can play 10 tourneys in the calender year that you turn 15.

btw, JR, I'm pretty sure $10k's still count towards the 10 tourneys, but if you get no points from the tourney (ie if you play $10k quallies and don't qualify) then it doesn't count. Sarah, I checked the 2003 WTA Rulebook (who else would have that :p) pp. 179-181 re. the AER and found no mention of earning points or not making a difference. ALSO, @ age 15, the # is 8, and only becomes 10 @ age 16. I still say: "ask Eggy" perhaps with a link to this thread in the Juniors forum. (Keep in mind also that the desire to quickly make Sharky a marquee player with Anna having been/remaining a question mark might influence some change starting next year). BTW, in this forum, am I supposed to use aa's as het Nederlanders spell stuff? :D

Zamboni
Oct 13th, 2003, 02:37 PM

btw, JR, I'm pretty sure $10k's still count towards the 10 tourneys, but if you get no points from the tourney (ie if you play $10k quallies and don't qualify) then it doesn't count.
Sarah, I know that, but it's just that you can focus a full season on the # or tournaments you're allowed to play; you start on the same surface as everyone, and at the same time, etc. It might be easier, mentally ;)

DutchieGirl
Oct 14th, 2003, 02:29 AM
i've been dissapointed that michaela hasn't played a couple more challengers this year, vaidisova too. vaidisova hasn't played any events this year besides juniors which is a shame.

uhh hello...Michaela's only allowed to play like 3 tourneys this year...she's played 2 already (Den Bosch, and some Spanish challenger that she got a feed up into), so she can play one more until January (when her birthday is).

DutchieGirl
Oct 14th, 2003, 02:34 AM
Sarah, I checked the 2003 WTA Rulebook (who else would have that :p) pp. 179-181 re. the AER and found no mention of earning points or not making a difference. ALSO, @ age 15, the # is 8, and only becomes 10 @ age 16. I still say: "ask Eggy" perhaps with a link to this thread in the Juniors forum. (Keep in mind also that the desire to quickly make Sharky a marquee player with Anna having been/remaining a question mark might influence some change starting next year). BTW, in this forum, am I supposed to use aa's as het Nederlanders spell stuff? :D

I already DID ask TBE in the juniors forum like a month ago! :p So stop telling me what to do! :angel: There was already a thread about Michaella in there, so I asked. I was sure he said 10 tourneys for 15 years, but even if it's 8, so what? (And by the way in a previous post of yours here, you said she can play 10!!! :p) It's still shit that she can't play more!
And uhh no, if you are writing in English, then you needn't use the aa's, besides, there aren't that many words with aa in them when you conjugate, as usually one of the a's is dropped! :p

DutchieGirl
Oct 14th, 2003, 02:38 AM
Sarah, I know that, but it's just that you can focus a full season on the # or tournaments you're allowed to play; you start on the same surface as everyone, and at the same time, etc. It might be easier, mentally ;)Yeah, true, I guess it's easier to plan your year that way, but I guess she'll play mostly in Europe anyway. I mean if it's only 8 tourneys, then it's gonna be hard for her to get her rankings up that high yet!

btw, JR, with the no points = no tourney, that's how it works on the rankings, so wouldn't it be the same for the AER? I mean on the rankings if a player plays a tourney, but gets no points, that tourney isn't added to her tourney total... plus, $10k's must count if you play in the MD (and get points) because otherwise what's the point of the AER? A junior could just play $10k's all year! ;)

Zamboni
Oct 14th, 2003, 09:45 AM
Yeah, true, I guess it's easier to plan your year that way, but I guess she'll play mostly in Europe anyway. I mean if it's only 8 tourneys, then it's gonna be hard for her to get her rankings up that high yet!

btw, JR, with the no points = no tourney, that's how it works on the rankings, so wouldn't it be the same for the AER? I mean on the rankings if a player plays a tourney, but gets no points, that tourney isn't added to her tourney total... plus, $10k's must count if you play in the MD (and get points) because otherwise what's the point of the AER? A junior could just play $10k's all year! ;)
yeah alright, that's true. I hope she goes to Australia for the junior AO tho ;)

It'd be weird if she could play as many tournaments as she wanted if she kept losing in the 1st round!

*JR*
Oct 14th, 2003, 06:25 PM
Yeah, true, I guess it's easier to plan your year that way, but I guess she'll play mostly in Europe anyway. I mean if it's only 8 tourneys, then it's gonna be hard for her to get her rankings up that high yet!

I vaguely recall Eggy posting in the Juniors forum that the 10K's don't count. (I don't remember anything in that post distinguishing between winning points or not). Why don't you just post this question (inc. thread link, perhaps) ova there?

kim&lleyton
Oct 16th, 2003, 09:26 PM
I am very glad that you do all the paperwork so I can just suppord her! :D
Thanx!

DutchieGirl
Oct 20th, 2003, 07:40 AM
I vaguely recall Eggy posting in the Juniors forum that the 10K's don't count. (I don't remember anything in that post distinguishing between winning points or not). Why don't you just post this question (inc. thread link, perhaps) ova there?

oh...maybe because I can't be bothered! :p If you're so worried about it, why don't you post it? :p

Jodie
Oct 20th, 2003, 03:35 PM

10K Plzen
Final: (Yesterday)
Nicole Vaidisova d. Andrea Hlavackova 7-6(5) 6-4

;)

Gowza
Oct 21st, 2003, 10:04 AM
10K Plzen
Final: (Yesterday)
Nicole Vaidisova d. Andrea Hlavackova 7-6(5) 6-4

;)

yeah i followed it all week hoping and hoping she'd do well. she had to qualify to get into the main draw and also beat the #2 seed on her way to the final. there's a thread for her in the 'rest of world' forum, you should check it out.

kim&lleyton
Nov 14th, 2003, 11:34 AM
When does she come in action again???

Tatiana'swebsite
Nov 14th, 2003, 11:56 AM
Hey!

When will Michaela start playing Challenger or WTA tournaments? Most girls of her age have already played some challengers, when will she start?

Tatiana is playing yet!!!!!! :banana: I think she must play next year because she must win experience in high level!! :wavey:

Jodie
Nov 16th, 2003, 04:59 PM
When does she come in action again???

For sure the Masters here (8 dec to 14 dec)

And then Orange Bowl (15 dec to 21 dec)

*JR*
Nov 20th, 2003, 07:15 PM
Misa's in her last year of school (albeit mostly via internet, which is why she can play the big Florida juniors AND the junior AO). And Linda, tell Sarah to Stop Stalking me! :p