PDA

View Full Version : Kim Belgian personality #1 of 2002 in Belgian newspaper- Interview with Kim Dec 31

Filip!
Dec 31st, 2002, 09:23 AM
Yippie, the readers from the Belgian newspaper Het Laatste Nieuws (The Last News) have chosen Kim as the Belgian Personality #1 in the Top 100...

There was also a long interview in that newspaper... It's a bit difficult to translate, but she said again that she will stay Belgian :) :)

Elleke
Dec 31st, 2002, 09:53 AM
just read it! good interview :)

Elleke
Dec 31st, 2002, 11:41 AM
here it is :
Onze figuur van het jaar:KIM CLIJSTERS
'Ik speel nog altijd als een meisje van negen.'

- Staan jij en Lleyton daar wel eens bij stil als jullie, zoals vanmorgen, samen ontbijten bij dertig graden in de zon: dat jij 19 bent; hij 21 en dat jullie de rest van jullie dagen letterlijk geen klap meer hoeven uit te voeren?
<<Neen, echt niet. Aan mijn titel op de Masters hing driekwart miljoen dollar vast. Maar stel dat ik moeten kiezen: ofwel de titel zonder het geld ofwel het geld zonder de titel, dan had ik geen seconde getwijfeld. Dan koos ik voor de titel. Oké, ik besef wel dat ik nu méér ben dan zomaar een meisje dat tennis speelt, dat ik een wandelend bedrijfje ben, maar een topsportster is geen zakenvrouw. Ik speel niet voor het geld, ik speel om te winnen. Eigenlijk speel ik nog altijd tennis zoals tien jaar geleden, toen ik een meisje van negen was: zonder zorgen of gepieker, gewoon omdat ik het dolgraag doe. Ik weet het wel, ik heb gemakkelijk spreken nu. Als je geen topvijf bent maar tachtigste of honderste in de wereld staat, dan denk je natuurlijk wel aan wat je bij je winst kan verdienen.(lacht) Maar wees gerust, ik weet nog altijd hoeveel een brood kost hoor. Misschien niet in euro, maar zeker in Australische dollars.>>
-Precies. Je brengt dubbel zoveel tijd door in Australië als bij ons. Wéét je eigenlijk nog wat er in België omgaat?
<<Vaag. Ik leef uit mijn valies. Ik schat dat ik elk jaar in dertig of vijfendertig verschillende hotelkamers slaap, en overal heb je CNN of MTV. Van het wereldnieuws blijf je zowel op de hoogte, maar als ik weer in Bree ben, blijk ik soms hele happen uit de Belgische actualiteit gemist te hebben.>>
-Laten we dat even testen. Je bent net als vorig jaar door onze lezers als Belg van het jaar 2002 verkozen. Voor frank De Winne. Ken je die?
<<Da's die ruimtevaarder,toch?>>
-Juist en wie is Abou Jahjah?
<<Abou wie? Neen, nooit van gehoord. Weet je, het doet me écht veel plezier dat jullie lezers weer zo massaal voor mij hebben gekozen. En ik durf hopen dat ze niet alleen voor de speelster hebben gestemd, maar ook voor mij als persoon. Ik heb niet het gevoel dat het succes mij veranderd heeft. Dat heeft met mijn opvoeding te maken, denk ik. Ook mijn ouders blijven er nuchter bij. Neem nu die Porsche die ik had kunnen meenemen op het toernooi van Filderstadt. Ik ken ouders van eerdere winaressen die hun dochter verplicht hebben om die wagen te aanvaarden, onder het motto: als jij e rniet mee rijdt, rijden wij er wel mee. Mijn mama zei:'Laat 'm alsjeblieft staan, want ik zou er écht niet mee op straat willen komen.'>>
-Ik hoor het je vader nog zeggen, twee jaar geleden op Roland Garros:'Het zou me niks verbazen als Kim hier in 2002 of 2003 met een baby op de arm stond.' Wel, waar blijft hij, de kleine Hewitt-Clijsers?
(lacht)<<Geduld, geduld! Ik wil wel graag een jonge moeder zijn -mijn eigen mama was pas 19 toen ik geboren ben- maar Lleyton en ik hebben niet eens trouwplannen, laat staan dat we al aan een kind zouden denken. Voorlopig voelen we ons goed als boyfriend-girlfriend, en binnenkort hebben we zowel in Bree als in Adelaide een plek voor ons tweeën. Voorlopig logeren we hier in een bijgebouwtje van het huis van Lleytons ouders. We hebben een eigen slaapkamer, een eigen badkamer en een eigen keukentje, een beetje privacy kortom, maar ik kijk toch uit naar een eigen flat in Adelaide. Onlangs waren we we in Sydney op bezoek bij Patrick rafter en die zei: koop toch hier iets, want Sydney is veel chiquer en hipper dan Adelaide. Maar dat willen we net niet. Adelaide doet me meer aan België denken.>>
-O ja? België is helemaal volgebouwd, terwijl in South Australia, waarvan Adelaide de hoofdstad is, welgeteld één bewoner per vierkante kilometer telt.
<<Dat gevoel van ruimte is echt geweldig. Een nonkel van Lleyton woont hier twee uur rijden naar het noorden. Die fokt daar paarden, en zover je kan kijken is alles van hem. Tientallen en tientallen hectaren, en dat heeft zo ongeveer niks gekost. Die man heeft gewoon geen buren. Die moet een half uur rijden naar de dichtstbijzijnde superette. voor brood moet hij nog veel verder, dus dat bakt hij dan maar zelf. En overal zie je daar kangoeroes. Dat lijkt schattig maar die beesten zijn een echte plaag. Dat bijt en dat bokst en dat richt ravages aan onder de kippen. Enfin, een heel andere wereld. (Enthousiast) We zijn begin december ook naar het noordoosten gereisd, naar het Cairns, om er te gaan duikenin het Great Barrier Reef. Allez, snorkelen, want écht duiken vond ik net iets te gewaagd. Na anderhalf uur varen in volle zee zei de gids van d eboot: oké ga nu maar te water. En hij voegde eraan toe:'t is slecht weer voor de dolfijnen, maar de witte haaien storen zich daar niet aan. Een grapje, maar de eerste vijf minuten heb ik toch angstig rondgespeurd naar verdachte vinnen. (lacht) En Lleyton, die is gewoon op de boot gebleven.>>
-Bij gebrek aan een huwelijksaanzoek: heeft hij je al gevraagd om Australische te worden?
<<Néén. De Australische journalisten vragen me dat elke keer weer, maar ik wil gewoon Belgische blijven. België is mijn vaderland en Australië mijn vakantieland, en het zou financieel al verschrikkelijk veel moeten schelen om daarom van nationaliteit te veranderen. Ikzelf heb wel al aan Lleyton gevraagd of hij zin had om Belg te worden. Zijn antwoord was duidelijk: 'Daarvoor zal Australië eerst moeten zinken naar de bodem van de oceaan. Eerder doe ik het niet.' De nationale trots van Australiër gaat veel verder dan dat van een gemiddelde Belg.>>
-Wat mogen we je toewensen voor 2003? Een plaats in de topdrie en een grandslam?
<< Rustig, rustig. Ik weet wel dat de lat elk jaar hoger wordt gelegd, maar ik maak me daar niet druk om. Ik zou dolgelukkig zijn mocht het mij lukken zo'n grandslam winnen, maar mijn wereld stort niet in als het niet lukt. En ik verheug me er al op dat ik op elk toernooi zal worden voorgesteld als: 'Miss Kim Clijsters, last year's winner of the Masters'. Klinkt goed hé?>>

nm_cb
Dec 31st, 2002, 12:23 PM
Could someoneplease translate the article or atleast the interesting parts! There seems to be apart about changing names to clijsters-hewitt which seems interesting to read!

Thank you

Elke
Dec 31st, 2002, 12:24 PM
I'll start now....;)

tfannis
Dec 31st, 2002, 12:31 PM
Great interview :)

Allthough I have my doubts on "The personality of 2003". Don't get me wrong, I'm a huuuuuuuuuuuuuuuuuuuge fan of Kim, but there's more in life than sports.

But it's so great to have read a new interview with Kim now....it's been a while ;)

Rock 2003 Kimmy :bounce: :bounce: :bounce:

KaseyL
Dec 31st, 2002, 12:38 PM
Thanks for posting the interview!

It has a nice huge pic of Kim too, btw.

If I don't end up with unexpected things this afternoon, I will finish the translation and post it later today, along with the scan of the pic of yesterday (today's will be a bit too huge, I'm afraid). Can't do it in full right now, as I have to be at some place for a few hours.

Here goes the headline though (as a teaser ;) ):

"It's eleven o'clock at night in Belgium and 8.30 AM in Australia when I get Kim Clijsters on the phone at the Hewitt home in Adelaide.
I hear some noise in the background. I imagine how the world number 4 is sitting very awake at the end of the unmade bed, already in bathing-suit, because it's already summer out there.
And how behind her the number one of men's tennis is stretching himself once again, jumps out of bed and asks himself outloud where he has left these shorts of him ... A young couple like any (no) other. Both won the Masters in November, she in LA, he in Shanghai, and that week alone already earned more money than their children ever can spend."

KaseyL
Dec 31st, 2002, 12:42 PM
Originally posted by Elke
I'll start now....;)

Elke, plse don't; I have done parts already. (but plse, could you maybe do the Knack one, if you could spare some time? That would be awesome!)

Filip!
Dec 31st, 2002, 12:53 PM
Do you translate with a "translator" or do you do this by yourself?

Bigkimfan
Dec 31st, 2002, 01:02 PM
Thanks for the article!!!!!!!!!!!:kiss: :kiss:

Mazza
Dec 31st, 2002, 02:01 PM
Congrats Kim! :bounce:

Thanks for a little taster of the article..... cant wait for the rest. ;)

Kornelija
Dec 31st, 2002, 04:16 PM
I'm really interested in it. the beggining seems to be pretty exciting.
I'm so disappointed I don't know any Dutch.

HAPPY NEW YEAR TO ALL OF YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

raquel
Dec 31st, 2002, 04:58 PM
That translated headline is a real tease! Congrats Kim on winning the Belgian Personality award:bounce:

duck
Dec 31st, 2002, 05:33 PM
I understand some of the content and it sounds really interesting. Thank you (in advance) for doing all this translating on New Year's Eve!

KaseyL
Dec 31st, 2002, 11:25 PM
I promised this...

Due to circumstances out of my control I don't know when I'll be back here (New Year started bad here, have a lot of worries since the afternoon) so here's the part I have completely done: (thanks Marly for checking and helping out in these tough moments for me)

Source: Het Laatste Nieuws, Dec 31, 2002

Person of the Year

Interview with Kim Clijsters

by Jan Segers, translation Ingrid

"It's eleven o'clock at night in Belgium and 8.30 AM in Australia when I get Kim Clijsters on the phone at the Hewitt home in Adelaide.
I hear some noise in the background. I imagine how the world number 4 is sitting very awake at the end of the unmade bed, already in bathing-suit, because it's already summer out there.
And how behind her the number one of men's tennis is stretching himself once again, jumps out of bed and asks himself outloud where he has left these shorts of him ... A young couple like any (no) other. Both won the Masters in November, she in LA, he in Shanghai, and that week alone already earned more money than their children ever can spend."

Q: Do you and Lleyton reflect sometimes on the fact that you, like this morning, that you have breakfast at 30°C under the sun: that you are 19 and he’s 21 and that you literally don’t need to do anything no more for the rest of your entire lives?

Kim: “No, really not. My title at the Masters brought ¾ million. But suppose I had to choose: or the title without the money or the money without the title, I wouldn’t have doubted about it for a second. I’d take the title then. OK, I do realise I am more than just a girl playing tennis, that I am a walking small business, but a top sportswoman is no business woman. I don’t play for the money, I play to win.
In fact, I still play tennis like 10 years ago, when I was the little girl of 9: without worries or brooding, just because I love to play.
I know, it’s easy said for me now. If you aren’t in the top 5, but 80th or 100th in the world, then you do think of what you can earn with a win.(laughing) But don’t worry, I still do know how much a bread costs though. Maybe not in euro, but certainly in Australian dollars.”

Q: Exactly. You spend double as much time in Australia than in Belgium.
Do you still know what’s going on in Belgium?

Kim: ”Hardly. I live with my suitcases. I think that I sleep in 30 to 35 different hotel rooms each year, and you have CNN and MTV everywhere. I still keep track of the world news like this, but when I am back in Bree, then I sometimes seem to have missed entire parts of the Belgian news.”

Q: Let’s test that for a minute. Just like last year, our readers have elected you as THE Belgian of the year. Frank De Winne ends second, do you know him?

Kim: ”That’s the astronaut, right?”

Q: Right. And who is Abou Jahjah?

Kim: “Abou who? No, never heard of. You know, I really like it a lot that your readers have voted for me once again. And I dare to hope that they haven’t only voted for the player, but also for me as a person. I don’t have the feeling that success has changed me. That has to do with the way I was raised, I suppose. Also my parents keep their feet on the ground. Take that Porsche I could have taken with at Filderstadt. I know players whose parents have forced their daughter to acccept that car, saying: ‘If you don’t drive it, we will’. My mama said: ‘Please, leave it there, because I really wouldn’t like to come out in the street in that.’”
Q: I still hear your father saying, two years ago at Roland Garros: ‘It wouldn’t surprise me at all if Kim would be standing here with a baby in 2002 or 2003.’ Well, when is he showing up, the little Hewitt-Clijsters?

Kim: “Patience, patience ! I’d love to be a young mom –my own mom was only 19 when she had me – but Lleyton and I even don’t have wedding plans yet, let alone we would be thinking of a baby. For the time being we feel good as boyfriend-girlfriend, and soon we will have our own place for both of us in both Bree and Adelaide. For the time being we stay at the annex of the house of Lleyton’s parents. We have our own bedroom, own bathroom, and a small kitchen, a bit of privacy, in short, however I do long for a flat of our own in Adelaide.
Recently we were visiting Pat Rafter and he said: ‘why don’t you buy something here in Sydney, ‘cause Sydney is so much more posh and cool than Adelaide.’ But exactly that we don’t want. And Adelaide reminds me more of Belgium.”

Second part of this interview will be posted later, when I can.

Nina_rus
Dec 31st, 2002, 11:32 PM
thanks a lot, can't wait for the second part :)

angele87
Dec 31st, 2002, 11:55 PM
Thanks so much Ingrid :D Great interview... I especially like the last question ;) :hearts: :hearts:

~|Naomi|~
Jan 1st, 2003, 01:03 AM
Great interview thanks a lot:kiss: :kiss: Can't wait for the next bit but only when you can:)

KaseyL
Jan 7th, 2003, 10:26 PM
second part of the interview of Dec. 31:

Q: Oh yes? Belgium is completely built-up, while South Australia, with Adelaide as capital, has exactly one inhabitant per m2.

Kim: “That feeling of space is really great. An uncle of Lleyton lives two hours driving north from here. He breeds horses there, and as far as you can see, it’s all his land. Tens and tens of hectares, and it has costed almost nothing. That man has simply no neighbours. He has to drive half an hour to the nearest shop. And for bread even a lot further, so he bakes that himself then. And you see kangaroos there everywhere. That seems lovely, but they are a real pest. They bite and fight, and are devastating among the chickens. A whole different world. (enthusiastic) Begin December we’ve also travelled to the north east, to Cairns, to dive in the Great Barrier Reef. Snorkling in fact, because I found real diving a bit too dangerous. After one hour and a half into full sea, the guide on the boat said: ’OK, off you go.’ And he added: ’It’s bad weather for dolfins, but the white sharks don’t mind that.’ He was joking, but the first five minutes down in the water I’ve been watching out for suspicious fins, though. (laughter) And Lleyton, he simply stayed on the boat.”

Q: For lacking a wedding proposal, did he ask you to become an Australian?

Kim: “No! The Australian journalists keep on asking me that each time, but I just want to stay Belgian. Belgium is my home country, Australia my holiday country, and it should need to be a huge financial difference to change nationality only for that. I however did ask Lleyton if he wouldn’t like to become a Belgian. His answer was clear: ‘Australia has first to sink to the bottom of the ocean for that. I won’t do it earlier.’ The national pride of an Australian really goes further than that of the average Belgian.”

Q: What may we wish you in 2003? A spot in the top three and a grand slam?

Kim: “Easy, easy. I do know that expectations are getting higher each year, but I don’t get stressed about it. I’d be extremely happy if that would be true, to win such a grand slam, but my world wouldn’t fall apart if I wouldn’t succeed. And I’m already looking forward to be introduced at each tournament as: ’Miss Kim Clijsters, last year’s winner of the Masters.’ Sounds nice, right?”

END

angele87
Jan 7th, 2003, 10:33 PM
Thanks for the interview Ingrid :D :kiss:

KaseyL
Jan 7th, 2003, 10:37 PM
Originally posted by angele87
Thanks for the interview Ingrid :D :kiss:

You're welcome

I loved the Lleyton quote btw :D

I'll finish other articles from last week ASAP, along with the pics I promised to scan...
Meanwhile Elke will continue on the Knack article.
If someone is working on translations of other Kim articles from the Belgian press of last week, please tell me to avoid double work?

~|Naomi|~
Jan 8th, 2003, 01:35 AM
Thanks Ingrid:worship: :kiss:

pcabenojar
Jan 8th, 2003, 02:11 AM
Thanks so much for the interview/translation Ingrid! :) It's nice to read some nice interviews of Kim. I can't wait for the other articles. Thanks again!

I do know Dutch, where can I find the Knack interview?

kit
Jan 8th, 2003, 08:29 PM
Thank you very much for the translation,Ingrid!!:bounce: :bounce: :bounce:

ikke
Dec 31st, 2003, 03:40 PM
and the readers have chosen Kim again :D.
The interview is also this year rather long, but nice :D

onze figuur van het jaar: Kim Clijsters
"Dat ik te lief ben, vind ik geen verwijt maar een compliment"

Vergeet de wereldranglijst van 2003, waarop Kim Clijsters tweede staat achter Justine Henin. Wat vandaag telt, beste lezer, is uw ranglijst, en daarop staat de toekomstige mevrouw Hewitt helemaal bovenaan, voor het derde achtereenvolgende jaar nog wel. Vanuit Adelaide, laat Kim weten dat ze dar blijvend blij mee is. Wij stuurden haar de vragen, zij mailde ons de antwoorden. Een interview per kerende post.

2003 was alweer een wonderjaar voor jou. Pik er eens het moment uit waarop je je het gelukkigst hebt gevoeld.“ Daarvoor moet ik niet te ver terug in de tijd. De verloving met Lleyton, op een boot in Sydney! Heel romantisch was dat, met alles erop en eraan. We gaan zeker trouwen, maar de datum ligt nog niet vast. Je weet dat ik oorbellen en een verlovingsring van ‘m heb gekregen. Zelf heb ik Lleyton een prachtige originele jukebox cadeau gedaan. Om eerlijk te zijn: dat was bedoeld als eindejaarsgeschenk, want ik kon niet vermoeden dat hij me nu ten huwelijk zou vragen.”

Vier jaar zijn jullie samen. Ongetwijfeld hebben jullie elkaar veel begebracht, maar hebben jullie elkaar ook iets afgeleerd?“Neen. Als je in elkaars gezelschap perfect jezelf kan zijn, dan hoeft dat niet. We zijn echt naar elkaar toegegroeid in die vier jaar. Als we weer eens vier weken apart onderweg zijn, dan voelen we allebei dat we moeilijk zonder elkaar kunnen.” :hearts:

Jouw engels ratelt elk jaar sneller, maar hoe zit het met het Nederlands van Lleyton?“Als ik de eerste dag weer in België ben, overkomt het me dat ik antwoord geef in het Engels, vooral als ik de telefoon opneem. Op het woord ‘frieten’ na, dat hij perfect uitspreekt, kent Lleyton geen Nederlands, maar dat is geen bezwaar. De meest kameraden en familieleden kennen genoeg Engels. Alleen voor mijn grootouders is dat soms een probleem, maar dan vertaal ik wel.”

2003 was ook het jaar van jullie twee nieuwe huizen: een in Bree en een in Adelaide. Is er een getalenteerde binnenhuisarchitecte aan jou verloren gegaan?“Dat weet ik niet, maar ik vond het prettig om ze allebei in te richten. Dat van mij, in Bree, is moderner en fijner voor kinderen. Hier in Adelaide is alles wat groter en chiquer. We kunnen hier snookeren en in een aparte ruimte naar een film kijken. ’t Is wel handig om in België en in Australië een eigen thuis te hebben, en we mogen niet klagen. Zowel in Bree als hier in Adelaide laten de mensen ons met rust.”

Nog enkele dagen en ’t is weer uit met de rust. Op de Hopman cup in Perth speel je (met Xavier Malisse) voor het eerst tegen Lleyton (met Alicia Molik). Wat wordt het na afloop bij het net: handje schudden of een kus op de mond?“Laten we ’t erop houden dat ik Molik niet zal kussen. Of althans: niet op de mond.”
En daarna trekt het rondreizend circus zich weer op gang. Sydney, Melbourne, Miami, Berlijn, Rome, Parijs, Londen, New York, Moskou, noem maar op. Welke wereldstad bevalt je het meest?
“Voor Sydney en Rome heb ik een boon, maar ik ben net zo graag aan de Belgische kust, het liefst in de winter. Lekker uitwaaien, complete rust.”

Als je 35 weken per jaar onderweg bent, lukt het dan nog een beetje om op de hoogte e blijven van wat er in de wereld en in België zoal gaande is?“Dat valt mee. Ik lees de kranten op het internet en bijna elke hotelkamer ter wereld biedt CNN aan. Wat mij is bijgebleven, is het beeld van Saddam Hoessein: hoe ze die man in de mond keken! En dichter bij huis: de aankomst van Marc Herremans in Hawaï en de beelden op TV Limburg over het ontslag van die 3000 Fordarbeiders.”

Even tussendoor: film van het jaar?“Master and commander, met Russel Crowe.”

Favoriete cd?“Clouseau.”

Dierbaarste aankoop?“Beauty, mijn hond.”

Treffend was wat je onlangs op je website schreef: “Ik heb de beste papa van de wereld.” Doet het pijn als zijn gezonde bedoelingen in twijfel worden getrokken?“Dat is vervelend, ja. Als ik het zover heb geschopt in mijn sport, dan is dat vooral door mijn familie. ’t Is soms een schande wat ze over mijn papa schrijven. Hijzelf zegt altijd tegen mij dat die mensen ziek zijn en jaloers en dat ze zelf in de belangstelling willen staan. Met die mensen wil ik nooit meer iets te maken hebben.”

Zelf kreeg je de wind van voren toen je twee Grand Slam-finales verloor. Het heet dat je ‘te lief’ bent en dat je je tegenstander het succes te veel gunt. Is dat een verwijt of een compliment?“Een compliment. Ik vind gewoon dat je altijd respect moet hebben voor je tegenstander. Is het niet mooi als je op die manier toch nog nummer 1 van de wereld kan worden in enkel én dubbel? Winnen is fijn, maar nog veel fijner zal het zijn als later blijkt dat ik aan het tennis een pak vriendinnen overhoud.”

Is het daarom, denk je, dat onze lezers je andermaal tot ‘Belg van het jaar’ hebben verkozen?
“Dat zou je hen zelf moeten vragen. Wat ik weet, is dat ik gewoon mezelf ben. Ik probeer altijd correct te zijn en respect te tonen voor de mensen met wie ik omga en met wie ik samenwerk.”

Waarvan akte. Mogen we tot slot je wensen voor het nieuwe jaar?
“Ik dank alle lezers die op mij hebben gestemd en ik wens iedereen een goede gezondheid toe, minder jaloersheid en meer genot van de kleine dingen des levens.”

vicky
Dec 31st, 2003, 07:26 PM
CAn u translate it?

angele87
Dec 31st, 2003, 07:53 PM
CAn u translate it?
A part of the interview is in the engagement thread so you can look at that for now :) Maybe a dutch speaker could translate the rest of it though...? :kiss:

kim&lleyton
Dec 31st, 2003, 10:04 PM
Thanx for the GREAT articles!!!
I will stranslate the last one but my English is not as good as from Ingrid....

kim&lleyton
Jan 1st, 2004, 12:08 AM
Forget the world rangking of 2003, where Kim Clijsters is placed 2nd behind Justine Henin. What counts today is, your ranking, and there is the future Mrs. Hewitt first for the tird year following. And she is very happy about that. We send her the question and she mailed us the answers back. An Intervieuw by e-mail.

Q: 2003 was a wonderous year for you. Could you us the moment where you felt the happiest?

Kim: That is not far back. It is my engagment with Lleyton on a boot in Sydney! Very romantic with everything on it. We are deffinetly gonna mary but we haven't picked a date yet. You know that I have got earrings and a engagementring from him. I have bought Lleyton an original Jukebox. To be honest it was ment as an endyearsgift, because I could predict that he would ask me to mary him.

Q: You have been together for 4 years now. I'm sure you have learned alot from eachother but did you unlearn things with eachother?

Kim: No. When you can be perfect yourself in eachothers company then that is not necesery. Have have crown to eachother. When we are for weeks apart we feel we can't live without eachother.

Q: You speak your English faster every year but how is it with Lleyton his Dutch?

Kim: When I come to Belgiun the first day I somethimes give an English answer, especially when I pick up the phone. Lleyton doesn't know any Dutch only the word "Frieten" ( fries ) wich he can speak perfectly.
But that is oke. Most of our friend know enough English. Only for my grandparents it is a problem but then I will just translate it.

Q: 2003 was the year of your 2 new houses. One in Bree and one in Adelaide. Is there a talented interior decorator lost because of you?

Kim: I don't know, but I liked it very much to decorate them. Mine in Bree is modern and better for Children:angel:. Here in Adelaide is bigger an Chiquer. Here we can play snooker and watch a movie in a separated room. It is very handy to own a house in Belgium and in Australia, we may not complain. As well in Bree as in Adelaide people leave us alone.

Q: Just a couple of and it is over with your rest. At the Hopman Cup in Perth you play (Xavier Malisse) for the first time against Lleyton (and Alicia Molik). What will it be at the net: a shake of hands of a kiss on the mouth?

Kim: Let's say I shall not kiss Alicia at least not on her mouth. After that the Circus will be going again. Sydney, Melbourne, Miami, Berlin, Rome, Paris, London, New York you name it. Wich worldcity do you like most?
I like Sydney and Rome alot but I like to be at the Belgium coast, most of all in the winter. Just blowing in the wind that's complety rest.

Q: When you are 35 weeks a year on the road can you then still stay posted from the new of the world and from Belgium?

Kim: I do okey. I read alot of newspaper on the internet and every hotelroom in the world has got CNN. What i rememberd: The picture of Sadam Hoessein how they looked him in the mouth! And closer to home: Marc Herremans in Hawaï, and the images of the 3000 Fordemployes who got fyerd.

Q: Favourite movie of the year?
Kim: Master and Comander with Russel Crow

Q: Favourite CD?
Kim: Clouseau

Q: Precious bought of this year?
Kim: Beauty, my dog :angel:

The other for Question I will do tomorrow or friday!
Hope you will enjoy this part allready!

:kiss: Irene

kim4eva
Jan 1st, 2004, 10:00 AM
thanks so much for ALL of the translations! :kiss:

Dannithesnail
Jan 1st, 2004, 10:38 AM
Thankyou 4 the translation

nm_cb
Jan 1st, 2004, 11:21 AM
Thank You so Very much for the translations

Nica
Jan 1st, 2004, 02:08 PM
just :worship:

kit
Jan 1st, 2004, 07:00 PM
Thank you so much for the great interviews :kiss:

Aussie_Kim
Jan 2nd, 2004, 07:14 AM
Thanks so much :kiss:
Luv the LLeyki bits!
And I CAN'T wait for Wednesday! (I wish it was tomorrow)!