PDA

View Full Version : Articles and news last week of Nov. 02

Bigkimfan
Nov 27th, 2002, 01:26 PM
Has anybody got some news from Kim and Lleyton???? because it's very boring here...:rolleyes:

Come on Kim!!!:bounce: :bounce:

[post moved by mod]

Elke
Nov 27th, 2002, 02:07 PM
There's a whole article about Kim and Lleyton and their relationship in voetbal/sportmagazine, I'll try and translate it later, I'm too busy the next days...

[post moved by mod]

keta
Nov 27th, 2002, 02:19 PM
:kiss: :kiss: Just aslong as your translate it!! Where all in need of a good lleyki fix!! :p:p

[post moved by mod]

Pinkie
Nov 27th, 2002, 02:21 PM
Originally posted by Elke
There's a whole article about Kim and Lleyton and their relationship in voetbal/sportmagazine, I'll try and translate it later, I'm too busy the next days...

Hey Elke!

If you have the article in electronic form, I'd be happy to translate it for you. I have the rest of the week off anyway :)

[post moved by mod]

Elke
Nov 27th, 2002, 06:22 PM
Hi Tinne!
this is the Dutch text, it's not available on their website.....

'Onze relatie maakt de ervaringen dieper dan ze vroeger waren' Lleyton Hewitt.
By Ben Herremans, sportmagazine, 27/11/02

Samen, het gebeurt zelden. Zij:Kim Clijsters, vierde op de wereldranglijst, won de Masters. Hij: LLeyton Hewitt uit Australie, eerste op de wereldranglijst, won onlangs de Masters. Hopelijk zijn ze ook meesterlijk in de liefde. Want in tennis lijkt het nergens op, tenzij op ballen die op hol slaan in een flipperkast. Maar op de baan van het leven is dubbelspel het mooist.

De lift tussen hemel en hel, dat is liefde. De letters op deze pagina zouden beter zweven, kan de drukkerij daarvoor zorgen? De liefde tussen Kim Clijsters en Lleyton Hewitt. Haar vriend van Down Under, natuurlijk is ze ondersteboven van hem en omgekeerd. Maar deliefde laat zich lastig vertellen in de derde persoon, dat lijkt zo laf. Twee mensen met elkaar, dat ze het zelf zeggen, het is HUN liefde, derden hebben zich er niet mee te moeien en bovendien, weten zij veel.

Lleyton over Kim: 'Haar aanwezigheid geeft meer belang aan mijn grote overwinningen. Haar dicht bij mij te weten maakt me nog sterker en het besef dat ik op die momenten met haar kan delen, compenseert de opoffering die ik me moet getroosten wanneer onze tornooien ons ver uit elkaar slaan. Daarom hou ik ook van de Grandslams. Dan zijn we samen. Dan proberen we elkaar aan te moedigen en elkaar te helpen bij het bereiken van onze doelstellingen. Sinds we elkaar ontmoet hebben, 3 jaar geleden tijdens AO, is mijn visie op het tennis en het leven niet wezenlijk veranderd, maar onze relatie maakt de ervaringen dieper dan ze vroeger waren:hearts: :hearts: . Ik geloof dat Kim iedere dag bijdraagt om van mij een betere speler en een beter mens te maken.:hearts: Ik kan niet precies uitleggen hoe haar invloed werkt, maar ik voel dat die bestaat.':hearts:
Kim over Lleyton:' Veel kunnen we niet samen zijn. Maar dat precies maakt de momenten die we samen zijn, NOG specialer.' Of ze liever Lleyton dan wel zichzelf in de finale van Wimbledon zag, vroegen ze haar vorig jaar..' Liever Lleyton, ik zie hem niet graag ongelukkig.'

zo begon het. Tijdens die AO van 3 jaar geleden vroeg Kim aan Lleyton een handtekening voor haar zus Elke. Een paar dagen later kruisten ze elkaar weer in de coulissen van Melbourne Park en raakten aan de praat. Naderhand nodigde Lleyton haar uit voor een avondje uit ter ere van P Rafter. 'Ik voel me werkelijk goed bij hem', verklaarde ze kort nadien
In Bree hadden ze het eerst niet goed in de mot. Vader Lei:'Toen we begrepen dat het tussen Kim en Lleyton menens was, was het tussen Kim en Lleyton al lang menens.' Aanvankelijk hadden ze slechts de schouders opgehaald en zich geergerd, want als ze bij LLeyton was vergat ze geregeld te bellen. Inmiddels hebben ze het geaccepteerd: het hart van Kim is naar Adelaide verhuisd. Geen probleem voor de Clijsters. ' Het is haar leven, en de Hewitts zijn prima gezelschap',aldus vader Lei.

Zelf ontkende ze het in alle toonaarden, maar de berichten in de Australische pers over een aanstaande naturalisatie van Clijsters tot Australische waren beslist niet van enige logica ontbloot. 'De veloofde van Australie', als vriendin van Australies lieveling nummer een ( :confused: my note, since when??)
ontketende ze alvast een Kimmania-mede een gevolg van haar sponaniteit en toegankelijkheid.. Waarin ze verschilt van Lleyton, meer vierkant van gedragsvormen, bijwijlen irritant zelfs. 'Zijn winning spirit' vergoeilijkt Kim, ' Buiten de tenniscuorts is hij beleefd, op het bedeesde af.'

ze hebben tennis gemeen-en, vooral dat niet vergeten, blauwe ogen en blond haar. Met dat tennis moeten ze misschien opletten. Toen Lei Clijsters ter vervanging van Carl Maes even Jason Stoltenberg onder de arm nam om Kim te begeleiden, vonden ze dat in Australie niet zo leuk. Stoltenberg was de coach van Lleyton. Papa Clijsters:'gelijk had Lleyton. We kunnen Jason toch niet vragen om Kim te begeleiden op de dag dat Lleyton speelt. Stel dat hij wordt uitgeschakeld, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben....'

De jacht op het koppel van het tennis is open. Als ze ergens samen verblijven, kampeert er gegarandeerd een horde camera's in de tuin. Lei:'Dan gooien ze keitjes in het zwembad om de paparazzi af te leiden en in zeven haasten langs een achterpoortje te ontsnappen.'
Tennis als gemeenschappelijke factor. Het kan als een nadeel werken, maar ze kantelen het in hun voordeel. Lleyton: 'We weten allebei welke eisen toptennis stelt. We begrijpen wat er gebeurt. Het is belangrijk dat we van elkaar weten wat we meemaken. Dat helpt ons.' En ze houden de marge naast het tennis graag breed. Kim: 'Als ik kan, ga ik naar hem kijken als hij speelt. Als hij kan, komt hij naar mij kijken als ik speel. Maar zodra we samen zijn, spreken we amper over tennis.'

Dat hij haar ten huwelijk vroeg op de Eiffeltoren: te gek om los te lopen. Dit zijn twee mensen uit de moderne tijd. Brieven uit Bree, het klinkt als een misthoorn uit ver vervlogen verhalen, maar dit is 2002. De communicatie volgt tegenwoordig andere kanalen. Vier telefoontjes per dag noemen ze het absolute minimum. Voor een goed begrip, van trouwen is vooralsnog geen sprake. Als het ervan komt, zal ze dan spelen onder de naam Clijsters-Hewitt? Lleyton, met een lach: 'Daar heb ik geen flauw idee van. Dat is wel het laatste van mijn zorgen. Als we trouwen, zal dat zeker niet het belangrijkste zijn.'
TING! (het belletje van de lift!)

I hope you like it!
I know it's a lot of work and already an BIG thank you in advance!:kiss:

[post moved by mod]

Pinkie
Nov 27th, 2002, 11:11 PM
Cool. I'll get started on it tonight and should have it ready by tomorrow.

[post moved by mod]

Elke
Nov 27th, 2002, 11:15 PM
Thanks, Tinne, I hope you have a GREAT time!:p;):kiss:

[post moved by mod]

KaseyL
Nov 28th, 2002, 08:32 AM
Elke, a big :kiss: for copying this long article...
Such a work! But to save time next time, do ask me if you can get hold of me at that moment because I have access to the electronic texts of this magazine. It takes no time to copy and paste then, though.

And thanks a lot for willing to translate this, Tinne! Great of you too! :kiss:
Enjoy your time off, Tinne!
:)

KaseyL
Nov 28th, 2002, 12:38 PM
News from today in Belgian media:

The Clijsters effect

The Clijsters effect is still working. The Flemish Tennis Federation (VTV) has registered 12000 new members in 2002, reaching a total of almost 131000 members!
This an unseen increase for the already biggest sports federation in Flanders. In 2001 VTV had 4000 new members, which was already the then biggest increase since 1992.

(source: De Standaard newspaper group, Nov. 28, 2002)

KaseyL
Nov 28th, 2002, 12:44 PM
Then something else: Belgium hasn't decided yet re the venue of the next Fed Cup matches:

three venues are still in the running:
- Kuipke in Ghent
- the Sportpaleis in Antwerp (home of the Diamond Games in Feb)
- and last but not least the Expodroom in BREE, in the backyard of Kim :D

Bree can welcome 3000 people (seats) and has 2 to 3000 potential standing places.

(source: Belang van Limburg, De Standaard, Nov. 28, 2002)

KaseyL
Nov 28th, 2002, 12:51 PM
A funny little tidbit before duty calls me again:

Kim of course will play in Antwerp next February (tickets on sale, btw). Venus will come to Antwerp again (:D diamonds! ;) ), Serena won't!

But as the Tokyo tournament (week prior to Antwerp) is having quite some troubles to get commitments, the WTA had called Lei Clijsters to ask if Kim would play. According to the report in La Libre Belgique and La Dernière Heure, Lei would have told the organiser of the Antwerp tournament that he replied the WTA that Kim had to come home (after the Australian Open) to take care of the dogs... :D

KaseyL
Nov 28th, 2002, 12:58 PM
a really last thing for now LOL:

Kim will also do a tennis clinic for 5000 kids during the Antwerp tourney (with Justine btw).

And the first days of the tourney 8000 kids may call themselves lucky: they may attend the first rounds on Monday and Tuesday(all of already selected schools).

Elleke
Nov 28th, 2002, 04:49 PM
thanks Ingrid and Elke!!!:)

Lleykimmy1
Nov 28th, 2002, 05:23 PM
Thank you very much for all those informations !! :wavey:

pcabenojar
Nov 29th, 2002, 07:57 AM
TR.NET TOP 20 WOMEN: MONDAY, NOVEMBER 25

2002: The women's year-end Top 20
By Matthew Cronin

Based on final 2002 Sanex WTA rankings

1. Serena Williams: She's the 2002 cat's meow, oncourt and off. Serena played better than anyone has since Hingis in '97, no small feat. Now, can she score four Slams straight Down Under? Only her trainer knows the answer to that.

2. Venus Williams: Being the very obvious No. 2 is not good enough for V, who needs to go back to the drawing board and pencil in a few new consistent elements in her game, like an effective second serve and willingness to come to net during tough points.

3. Jennifer Capriati: When the blue chips are on the table, JCap plays with tremendous heart. But she needs to improve five percent all-around to be able to trump Serena again.

4. Kim Clijsters: Post injury, Kimmy was the most improved player on tour (along with Amelie Mauresmo). She has Slam winner written all over her and after beating a tired Serena in LA, has to like her chances Down Under a whole bunch.

5. Justine Henin-Hardenne: As easy as it is to like Henin's fight and wide array of shots, it s just as easy to wary of her very fragile physique. Her new hubby needs to help her take better care of herself.

6. Amelie Mauresmo: If not for a bad knee injury, Mauresmo very likely would have ended the year ranked No. 4. Hopefully, this Frenchwoman will recover well and continue her serve-and-volley climb towards the top.

7. Monica Seles: Monica, when are you going to retire? ... Don't you think it's time you retired? (Just kidding).

8. Daniela Hantuchova: So much potential but not enough apparent oncourt joy. If Dani doesn't fall in love with her sport again, she may never be a true primetime player.

9. Jelena Dokic: Speaking of lack of love for the game, is there a more joyless player to watch these days than Jelena? The only time we see her smile is when she's on Enrique's arm.

10. Martina Hingis: Even though she's already a Hall of Famer, there's lot left for Hingis to accomplish. But, if she's lost her drive, there's no reason to come back.

11. Anastasia Myskina: Just when we thought that Myskina had better nerves than Anna and Elena D., she collapses at the year-end championships. It must be something in the Moscow water.

12. Lindsay Davenport: Are three Slam titles enough for Lindsay? Certainly not and she'll make a strong run at a fourth in 2003.

13. Chanda Rubin: Still smarting from her loss to Venus at the US Open. If she really wants to make a huge impact on tour, Rubin needs to pound her chest a little more.

14. Magdalena Maleeva: Don't you just love it when a player wakes up just before the sun sets on her career and she begins to play likes she's digging herself out of a grave? That's what Maggie did in 2002.

15. Patty Schnyder: Just when it was thought it was time to close the book on this lefty's volatile career, Patty steps up to the plate again. If she can stop framing balls at key moments, the top 10 is not out of the question.

16. Anna Smashnova: When you consider the fact that this grinder was unable to hit a single winner in her loss to Serena in LA, its even more remarkable that Smashnova ended the year in the top 20.

17. Silvia Farina Elia: Just imagine how popular women's tennis would be now in Italy if the 30-year-old Silvia showed the same dedication she did in 2002 in 1992?

18. Alexandra Stevenson: Alex holds the title as the WTA's most enigmatic player: she was terrific indoors and a horror show at the Slams.

19. Elena Dementieva: This multi-talented Russian found more ways to lose tight contests this year than Jana Novotna in her prime.

20. Nathalie Dechy: Her lack of upper body strength and belief against elite players is what's holding this well-conditioned Frenchwoman back.

sanstamtam
Nov 29th, 2002, 06:08 PM
Originally posted by KaseyL
Then something else: Belgium hasn't decided yet re the venue of the next Fed Cup matches:

three venues are still in the running:
- Kuipke in Ghent
- the Sportpaleis in Antwerp (home of the Diamond Games in Feb)
- and last but not least the Expodroom in BREE, in the backyard of Kim :D

Bree can welcome 3000 people (seats) and has 2 to 3000 potential standing places.

(source: Belang van Limburg, De Standaard, Nov. 28, 2002)

It will be great if the match will take place in Bree.:)

KaseyL
Nov 29th, 2002, 06:12 PM
Yes, Amélie, it would be great, and sold-out!

but then I first hope Kim will play the Fed Cup next year...isn't 100% sure yet, although I do expect she will in April, not so sure for the rest...(assuming Belgium would win in April of course).

sanstamtam
Nov 29th, 2002, 06:21 PM
It's at Bree, Kim will certainly play:)

KaseyL
Nov 30th, 2002, 04:42 PM
Meanwhile one thing is sure: Kim will also play in Sydney again!

From AP:

SYDNEY, Australia -- Five of the world's top 10 women and a former No. 1 will play in the Adidas International tennis tournament in January, organizers announced Friday.

Jennifer Capriati, the world No. 3 and Australian Open champion, Belgians Kim Clijsters (No. 4) and Justine Henin-Hardenne (No. 5), as well as No. 6 Amelie Mauresmo and No. 8 Daniela Hantuchova, will compete at the Sydney International Tennis Center at Homebush Bay from Jan. 5-11.

Pinkie
Nov 30th, 2002, 08:26 PM
Here is the translation of the article Elke posted a couple of days ago. It was a little tricky, because the writer was trying to be all cool and artsy. Except that his cool got in the way of making sense sometimes. So don't blame me.

Also, I think there might have been some creative use of at least Lleyton's quotes. Some of the quotes just don't seem very Lleyton. But I'll let you make up your own mind. Enjoy.

“Our relationship makes experiences more meaningful than they were before,” Lleyton Hewitt

By Ben Herremans, Sportmagazine (Belgium), 11/27/2002

Together, it happens rarely. She: Kim Clijsters, ranked fourth in the world, won the Masters. He: Lleyton Hewitt from Australia, ranked first in the world, just won the Masters. Hopefully they command love too. In tennis it doesn’t look like much, more like balls out of control in a pinball machine. But on the court of life, the doubles game is the most beautiful.

The elevator between heaven and hell, that is love. The letters on this page should float. Can the printer take care of that? The love between Kim Clijsters and Lleyton Hewitt. Her boyfriend from Down Under, of course she is besotted, and vice versa. But love doesn’t explain itself well in the third person; that seems so cowardly. Two people, together. Let them explain themselves, it is THEIR love; third parties should not get involved, what would they know…

Lleyton about Kim: “Her presences makes my big wins more meaningful. Having her close makes me even stronger and knowing that I can share those moments with her, makes up for the sacrifice I have to make when our tournaments keep us far apart. That is why I like the Grand Slams. Because we’re together then. We try to encourage each other and to help each other achieve our goals. Since we met each other, three years ago at the Australian Open, my vision on tennis and life has not changed much, but our relationship makes the experiences more meaningful. I believe Kim every day makes me be a better tennis player and human being. I can’t really explain how she influences me, but I can feel that she does.”

Kim about Lleyton: “We can’t be together much. But that makes the moments we do share, even more special.” Whether she would prefer to see Lleyton or herself in the Wimbledon final, she was asked last year. “Lleyton, because I don’t like to see him unhappy.”

That’s how it began. During that Australian Open three years ago, Kim asked Lleyton an autograph for her sister Elke. A few days later they met again in Melbourne Park and started chatting. Afterwards Lleyton invited her to a party for Pat Rafter. “I felt really good with him,” she said a little while later.

In Bree, they didn’t really realize at first. Father Lei, “When we realized that things were serious between Kim and Lleyton, things had been serious for quite a while.” In the beginning, they just shrugged their shoulders and got irritated, because when she was with Lleyton, she often forgot to call home. By now they have accepted that Kim’s heart has moved to Adelaide. That is no problem for the Clijsters: “It is her life and the Hewitts and good people,” according to father Lei.

She denied it vehemently, but the articles in the Australian press about a Clijsters’ pending naturalization make some sense. Australia’s fiancé; as girlfriend of Australia’s number one favorite [Elke’s note: Since when??], she inspired a Kim-mania, partly due to her spontaneity and accessibility. In that she differs from Lleyton, who is more edgy in his demeanor, sometime even irritating. “That’s his winning spirit,” defends Kim, “Outside of the tennis court, he is polite, almost timid.”

They share tennis and, let’s not forget, blue eyes and blond hair. In tennis, they might have to be careful. When Lei Clijsters temporarily hired Jason Stoltenberg, replacing Carl Maes, to coach Kim, that wasn’t well received in Australia. Stoltenberg was Lleyton’s coach. Father Clijsters: “Lleyton was right. We can’t just ask Jason to accompany Kim on a day that Lleyton has to play. If he would lose, I wouldn’t want to feel responsible…”

The hunt for tennis’ couple has been opened. If they stay somewhere together, hordes of cameras are staked out in the garden. Lei, “They just throw pebbles in the pool to distract the paparazzi and then disappear through a back door.” Tennis as common denominator. It could be a disadvantage, but they make it an advantage. Lleyton, “We both know the demands of top tennis. We understand what happens. It is important that we know what the other is going through. That helps us.” And they like to keep a distance from tennis. Kim, “Whenever I can, I will go watch him play. Whenever he can, he will watch me play. But when we are together, we rarely talk about tennis.”

That he proposed on the Eiffel Tower: too incredible. These are people from modern times. Letters from Bree, it sounds like a foghorn from a distant past, but this is 2002. Today’s communications use different media. Four phone calls a day they consider an absolute minimum. To be clear, marriage is still out of the picture. When it does happen, will she play using the Clijsters-Hewitt name? Lleyton, laughing, “I really don’t know. That is the least of my concerns. When we get married, that won’t be the most important thing.”

Ting! (the elevator bell)

duck
Nov 30th, 2002, 09:39 PM
Thank you very much. The quotes were a bit unlleytonlike but versions of them have appeared in a few articles so they must be accurate in content. Maybe a bit of artistic license might have been used somewhere. ;)

duck
Nov 30th, 2002, 09:42 PM
Oh and the journalist is a real goober!

Lleykimmy1
Nov 30th, 2002, 09:58 PM
Thank you very very much for this nice article !!:wavey:

pcabenojar
Dec 1st, 2002, 02:36 AM
Thanks Pinkie for the nice article/translation. I agree, some of the quotes are unLleytonlike but the last one I think was taken from his interview at the masters cup in Shanghai.

kit
Dec 1st, 2002, 05:52 PM
Thank you very much for the article translation,Pinkie!!
That's great!!:kiss: :kiss: :kiss: :bounce: :bounce: :bounce:

Elke
Dec 1st, 2002, 05:55 PM
Thanks! :kiss:

Mazza
Dec 1st, 2002, 08:25 PM
Thanx for Translating the article! :kiss:

It's such a sweet article! :hearts: :hearts: