PDA

View Full Version : Favorite television theme songs


Infiniti2001
Mar 16th, 2012, 11:27 PM
I was thinking how great it would have to all the tv theme songs I loved on my zune, and actually found a website with hundreds :p Here are some of my favs. Most are totally 80's :lol:


My all time favorite is from CBS's daytime soap As The World Turns . I always want to cry when I listen to it :lol:


avfMl-L61RA



my main ring tone :hearts:
IXmqd35KD2w


ICMm2xvqkF8


mRmKzxhMzwo


ypZT4lQHoK8


m_wFEB4Oxlo


2drv0joKUcA


PsBYBugvDek


YjpCU4Zy9Cs


MYcqToQzzGY

vuWZnGuTbT0

R1erE9EzH_g

Ellen Dawson
Mar 16th, 2012, 11:41 PM
CURRENT

5gXSHN7C6Ak

WcRr-Fb5xQo

OLD-ISH

KYAe0qwg9Yw

VgQbslgR-Dk

Sammo
Mar 17th, 2012, 01:00 AM
SkhQOva1cNw

:lol:

Infiniti2001
Mar 17th, 2012, 01:09 AM
SkhQOva1cNw

:lol:

I love this one too..

donellcarey
Mar 17th, 2012, 01:27 AM
I'll b there 4 u:lol:

AjdeNate!
Mar 17th, 2012, 04:30 PM
New Girl :yeah:

Who's that girl?... It's Jess!

HippityHop
Mar 17th, 2012, 04:44 PM
"Sometimes you wanna go where everybody knows your name.
And they're always glad you came." :)

wild.river
Mar 17th, 2012, 05:45 PM
My favourite- Community: A Fist Full of Paintballs

5CcnF65MHS4


Dexter

ej8-Rqo-VT4

Twin Peaks (really eerie)

7oDuGN6K3VQ

True Blood

too bad the show is so bad now.

vxINMuOgAu8

Desperate Housewives

DozfGxSOh4c

jrm
Mar 17th, 2012, 08:10 PM
Twin Peaks is my all time favourite :bowdown:

another important one missing: Bill Conti's theme for North & South :hearts:

Mary Cherry.
Mar 18th, 2012, 12:34 AM
JLVe1NkQA78

:bowdown:
:sobbing:

Barktra
Mar 18th, 2012, 12:36 AM
Fresh Prince of Bel Air :worship:

Mary Cherry.
Mar 18th, 2012, 12:42 AM
In hindsight, the cartoons always had the best tunes for opening/closing credits.

JR5zFiIxqSs

CMU2NwaaXEA

BRWE_lqoMiI

WowWow
Mar 18th, 2012, 03:12 AM
X-Files and Dynasty

Dallas disco is pretty good too

Milito22
Mar 18th, 2012, 03:22 AM
:inlove:

xN9xRFAX7YM

Cage
Mar 18th, 2012, 07:12 AM
Golden girls!

darrinbaker00
Mar 18th, 2012, 07:16 AM
GOLD:

cfgNcwOi6WM

SILVER:

RRaB1aJ_Adw

BRONZE:

AepyGm9Me6w

C. Drone
Mar 18th, 2012, 12:20 PM
Millenium
4L7W7rsRJ20

X-Files
JDZBgHBHQT8

Vengeance Unlimited
H3UROVfQzqo

Angel
yVQSkrPn27c

Veronica Mars (recommendation of Victoria Azarenka and Agnieszka Radwanska)
xbORw_5Wz0M

Dead Like Me
xM7xSSDd7TQ


...and MacGyver, Knight Rider, Miami Vice, Magnum PI, Firefly, etc :worship:

C. Drone
Mar 18th, 2012, 12:21 PM
In hindsight, the cartoons always had the best tunes for opening/closing credits.


http://i45.tinypic.com/2qjhcf4.jpg

WonderfulLee
Mar 18th, 2012, 12:27 PM
i wish there is better quality for this video

TbJUuMDp2ME&

ElusiveChanteuse
Mar 18th, 2012, 12:31 PM
The one that gives me most impression is X Files. Then Power Rangers.:haha: 90s.:inlove:

DemWilliamsGulls
Mar 18th, 2012, 01:15 PM
OMG I use to LOOOOVE duck tales...thank you for posting that. There are soo many others ones I loved, Family ties, Who's the boss, Knots Landing, Muppet Babies, Jefferson, Good Times, Gimmie A break, ALL OF THE COSBY INTRO'S lol man the list goes on, but these were my favorites that made me always move when I hear them.

uHTkz1sG9Lk
1k1IfrKO4Nk
r1AOXI0eBL8
xH7Ly0T040w

Shinjiro
Mar 18th, 2012, 01:51 PM
Angel
yVQSkrPn27c
:eek: :worship: I should have kept watching till season 5... They all look like... bad guys. Maybe that's just me...

Chuck ending theme:
GbA9r3S37pM

Nothing really special about it, but I also like Blue Bloods these days. :)

McPie
Mar 18th, 2012, 01:56 PM
EEjzr-Iqpbk

f3atpZG9sgg

jk8rrnJ0fnA





Angel
yVQSkrPn27c


Angel Investigations, we hope your helpless :worship:

C. Drone
Mar 18th, 2012, 02:09 PM
:eek: :worship: I should have kept watching till season 5... They all look like... bad guys. Maybe that's just me...


yeah, Season 5 definitely most badass... :cool: especially after horrible Season 4 :tape:

C. Drone
Mar 18th, 2012, 02:28 PM
Pole position
2NpgsUOKQs8

X-MEN
wZAhqEiq4cA

Chip & Dale
2sVc54SxTW8

Shinjiro
Mar 18th, 2012, 07:03 PM
Borgen

9hye_l8yvqA

GoofyDuck
Mar 18th, 2012, 07:12 PM
s7L2PVdrb_8

McPie
Mar 19th, 2012, 12:28 PM
k0une5ysI-M

Super Dave
Mar 19th, 2012, 12:55 PM
Ugh, there's so many good ones. Many have already been mentioned, but this is a classic also:

Kzhwx8aOO0A

Also like Laverne and Shirley and Hawaii Five-O.

All in the Family, The Jeffersons and Good Times, also.

znrjbo9QRLk

mM95AwDgask

*JR*
Mar 19th, 2012, 06:59 PM
5a5u-X9XTCw

2nd from left in pic is the lovely Veronica Hamel (as lawyer Joyce Davenport) :hearts:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mary Cherry.
Mar 19th, 2012, 07:42 PM
X-Files
JDZBgHBHQT8

I never watched the programme, but to this day that theme tune freaks me out :sobbing:

Same with the music from The Exorcist, even though the film was actually hilarious

9GkdV5GJqSM

EEjzr-Iqpbk

Leslie Grossman :bowdown:

C. Drone
Mar 19th, 2012, 09:37 PM
I never watched the programme, but to this day that theme tune freaks me out :sobbing:

Same with the music from The Exorcist, even though the film was actually hilarious


How could you miss such legendary series? :sobbing: tune still gives me shivering sometimes...

I was laughing so much on Exorcist, its just ridiculous. :haha:

saul1333
Mar 19th, 2012, 09:51 PM
Memories :tears:

Space Cases
BCe1FOFNaTQ

My Brother and Me
iJv7ABy54zw

Rupert
AdZfFqoP2U8

David the Gnome
LJx8-DGgbiM

Hey Dude
Oz4lmnMisFE

Salute Your Shorts
WqMFnCBGWi8

Beat
Mar 19th, 2012, 10:14 PM
very good topic for a thread :yeah:


RRaB1aJ_Adw
AepyGm9Me6w

these two must be amongst my favourite tv show songs. i also love angelo badalamenti's "twin peaks".

oh, i just remembered some more classics, written - amongst others - by two greats of film music, henry mancini and lalo schifrin:

wK-b5PLhrEI

k55NuWQCh78

gFD7KGBUtKI

42cRLsZ4Qmw

wild.river
Mar 20th, 2012, 12:37 AM
s7L2PVdrb_8


f0RlsqJyygQ

:worship::worship:

Mary Cherry.
Mar 20th, 2012, 12:40 AM
So bad it's good.

x0shLINhTH4

The programme itself more than made up for the cringeworthy theme tune.

King Halep
Mar 20th, 2012, 12:50 AM
So bad it's good.

[youtubyoutube]

The programme itself more than made up for the cringeworthy theme tune.

I was going to say it sounds like just a ripoff from a Carol King song, then i looked at the comments and its by her :lol:

brickhousesupporter
Mar 20th, 2012, 01:28 AM
Alright y'all shut the thread down we have a winner.....
g9NY8R-LmIw

Number19
Mar 20th, 2012, 01:34 AM
5rJsw3Af2jI

NmUc4j_ufN4

Infiniti2001
Mar 20th, 2012, 01:46 AM
5a5u-X9XTCw

2nd from left in pic is the lovely Veronica Hamel (as lawyer Joyce Davenport) :hearts:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:hearts: this one too

Infiniti2001
Mar 20th, 2012, 01:48 AM
Alright y'all shut the thread down we have a winner.....
g9NY8R-LmIw

I can't believe I forgot Maude :hearts:

darrinbaker00
Mar 20th, 2012, 07:22 AM
Here's another one from Lalo Schifrin that I like:

FhrSJNDhkDI

And two full versions of TV themes written by Quincy Jones:

T5DnqW3F57E

wNeg4KN0hms

McPie
Mar 20th, 2012, 08:22 AM
yeah, Season 5 definitely most badass... :cool: especially after horrible Season 4 :tape:

lucky that I watched them all :p

WonderfulLee
Mar 20th, 2012, 10:13 AM
Sailor moon
2VuXofUmBGQ

Doraemon
Iasl3SBanHE

McPie
Mar 20th, 2012, 02:17 PM
^ if you post that, I'll post this :p

lcLW7oJTf0A

cgEhTwtH5lU

Super Dave
Mar 20th, 2012, 02:23 PM
Forgot about Sanford and Son. That and Hockey Night in Canada are GOAT.

fFN6ET3YL1c

Disregard the weirdo at the beginning.

Shinjiro
Mar 20th, 2012, 02:31 PM
PTETY8Db07k

Bijoux0021
Mar 20th, 2012, 03:12 PM
Mad About You

The Facts of Life

Hawaii five 0

Cheers

The Cosby Show

Sanford and Son

The Jeffersons

All in the family

Hill Street Blues

St. Elswhere

E R

Two and a Half Men

The Big Bang Theory

The Golden Girls

Family Ties

Spin City

Taxi

Maude

3rd Rock From the Sun

Cagney and Lacey

Law & Order

Frasier

Barney Miller

Diff'rent Strokes

Good Times

Mary Cherry.
Mar 20th, 2012, 03:16 PM
I'm amazed this hasn't been posted yet

Xs-HbHCcK58

C. Drone
Mar 20th, 2012, 03:37 PM
PTETY8Db07k

beat me to it :worship:



some random...
Jamie and the Magic Torch
KeMMow_Itqw

Supergran
VtymNiYlSD4

Mysterious Cities of Gold :sobbing:
kq5Y_ogiyi0

Alias
3zNKylW5fVY

Felicity
LCZ0sesBO1o

SG Atlantis
JxDswsQLyns

Shinjiro
Mar 20th, 2012, 05:00 PM
TU3GlUZJSL0

Cilla
Mar 20th, 2012, 05:16 PM
JLVe1NkQA78

:bowdown:
:sobbing:
YESSSSSSSSSSSSSS :worship:

Ready or Not
Blossom
Hang Time (original)
Mork & Mindy
Baywatch
Cheers
Black Beauty
ER
Out of this World
Saved by the Bell
California Dreams
Beverly Hills 90210 (S2/3)
The Racoons
Friends
Captain Planet
Raggy Dolls
Fraggle Rock
Animals of Farthing Wood

A lot of 90s kids classics for me :oh:

QyS_o6lqKS0
:worship:

FORZA SARITA
Mar 20th, 2012, 05:38 PM
W-vDkO5b0po

Dido :hearts:

Bijoux0021
Mar 20th, 2012, 08:25 PM
Forgot to mention:
----------------

The Odd Couple

That '70s Show

I Love Lucy

.TheGroke.
Mar 20th, 2012, 08:38 PM
I'm amazed this hasn't been posted yet

Xs-HbHCcK58

:worship:

Also this

HaQvBbzslJE

:angel:

Gotta think more but these two came into my mind at first.

Mary Cherry.
Mar 20th, 2012, 09:35 PM
qCzenyXovBU


:bowdown:

saul1333
Mar 20th, 2012, 10:11 PM
Dragon Ball Z (Japanese version)
GHnfX1RmZX8

Dragon Ball GT (Japanese version)
ApTp_HqyE1I

gumoll
Mar 20th, 2012, 10:45 PM
CHuck :p

SfUO-wuAOKE
better version here:
u7aDstrDMf0

Shinjiro
Mar 21st, 2012, 12:29 PM
Flashpoint

W9F9BxppbzA

C. Drone
Mar 23rd, 2012, 09:17 PM
"Once upon a time..." must be best educational series ever.

dfnLa4B-Pbg

vN2wLbNYnHI

imP2MZxoM-s

ISd3id070jI

Infiniti2001
Mar 29th, 2012, 01:07 AM
More :p
Vk91ymiO3iA
iAwagCwJj-g
qsUAVAi8r-U
vGIo-tqQkoQ
nr_CJL1YQRc

Totally 80's