PDA

View Full Version : Doha R3: Samantha Stosur def. Petra Cetkovska 63 62


Shadowcat
Feb 16th, 2012, 05:25 PM
Petra :hug:

Huntress55
Feb 16th, 2012, 05:27 PM
A very messy win from Sam but a win is a win so yay :)

TheBoiledEgg
Feb 16th, 2012, 05:28 PM
Petra :sad: :(
at least 2 good wins

Blu€
Feb 16th, 2012, 05:29 PM
Score? Thank you :confused:

stromatolite
Feb 16th, 2012, 05:30 PM
Tennis is a funny game. Yesterday Sam played great and just squeaked by her 49th ranked opponent. Tonight she was pretty scrappy and easily beat the #30. Oh well, a win is a win. Yay Sam! :cheer:

Trickle
Feb 16th, 2012, 05:31 PM
Thought Petra would be able to take a set at least. Sigh. Oh well.

Shadowcat
Feb 16th, 2012, 05:31 PM
Score? Thank you :confused:

Totally forget about that. :lol:

Shaddad
Feb 16th, 2012, 05:33 PM
Too many UEs and DFs for Petra in the important moments..

HuHu
Feb 16th, 2012, 05:33 PM
http://i40.tinypic.com/fbj4nt.jpg

Shvedbarilescu
Feb 16th, 2012, 05:35 PM
Tennis is a funny game. Yesterday Sam played great and just squeaked by her 49th ranked opponent. Tonight she was pretty scrappy and easily beat the #30. Oh well, a win is a win. Yay Sam! :cheer:

Yup. That sums it up pretty well as far as Sam's last two matches go.

MarkNL
Feb 16th, 2012, 05:42 PM
Sammy :cheer:

Helped by a scrappy Petra though. Needs to improve against Niculescu.

Petronius
Feb 16th, 2012, 05:44 PM
Pretty girl, stupid mistakes. A French coach ? I wonder, whether she understood at least a half of what he was saying :rolleyes:

Siderophyre
Feb 16th, 2012, 05:46 PM
Pretty girl, stupid mistakes. A French coach ? I wonder, whether she understood at least a half of what he was saying :rolleyes:

Yeah I was wondering about that as well. She didn't seem to happy with his advice. Mind you, if my coach was telling me what a great player my opponent was I'd have wanted to tell him to fuck off too!

Sombrerero loco
Feb 16th, 2012, 05:48 PM
too easy for sam

plokploky
Feb 16th, 2012, 06:07 PM
Sam needs to step it up if she wants to monica. But still happy sam got through to quarters after a shit start to the season.

Antoshka
Feb 16th, 2012, 06:10 PM
Anci :facepalm:

stromatolite
Feb 16th, 2012, 07:36 PM
Yeah I was wondering about that as well. She didn't seem to happy with his advice. Mind you, if my coach was telling me what a great player my opponent was I'd have wanted to tell him to fuck off too!

:lol: He said that?

Siderophyre
Feb 16th, 2012, 08:06 PM
:lol: He said that?
Yep. Several times he told her emphatically that Sam was a great player - as part of his rant to get her to stop faffing about and get her game on - otherwise it would be over PDQ.

tennisforadults
Feb 16th, 2012, 10:55 PM
Tennis is a funny game. Yesterday Sam played great and just squeaked by her 49th ranked opponent. Tonight she was pretty scrappy and easily beat the #30. Oh well, a win is a win. Yay Sam! :cheer:

Sorana played well above her ranking. Petra went the other way.

BikezAreForever!
Feb 16th, 2012, 11:34 PM
Pretty girl, stupid mistakes. A French coach ? I wonder, whether she understood at least a half of what he was saying :rolleyes:

Considering Petra is living in Paris, the comprehension would not be an issue. Perhaps, he was not making much sense. :confused:

Anyway, happy for Sam.

stromatolite
Feb 16th, 2012, 11:55 PM
Sorana played well above her ranking. Petra went the other way.

I agree. Sorana is on her way to top 20 very soon I think. She played great. Petra looked a bit lost TBH.

stromatolite
Feb 16th, 2012, 11:56 PM
Yep. Several times he told her emphatically that Sam was a great player - as part of his rant to get her to stop faffing about and get her game on - otherwise it would be over PDQ.

Interesting psychology. Not sure if this coaching relationship is going to last a long time :unsure:

Lord Choc Ice
Feb 17th, 2012, 12:17 AM
See Ana? This is what decent players do to Cetkovska :facepalm:.

petey_pan
Feb 17th, 2012, 01:19 AM
Very lucky for Sam that Petra was a hot mess, because Sam wasn't much better. She did serve well though. Niculescu is giving a lot of players headaches this year but hopefully Sam can raise her level and take care of her. :)

miss_molik
Feb 17th, 2012, 01:42 AM
Congrats Sam :) So relieved she's got through these 2 matches

davidmario
Feb 17th, 2012, 04:17 AM
the worst match I've seen Petra play.. but she had some problems with a nerve that gave her pain from the neck through to her arm...
When she served at 3-4 in the first at 15all she made three DFs in a row to give away the game!

CrossCourt~Rally
Feb 17th, 2012, 04:19 AM
It's good to see Sammy back to good form :bounce: