PDA

View Full Version : "Oremans traint met Jong Oranje"

Frau Antje
Oct 30th, 2002, 09:22 PM
AMERSFOORT (ANP) - Miriam Oremans gaat regelmatig meetrainen met de speelsters van Jong Oranje. Ze heeft hierover woensdag afspraken gemaakt met technisch directeur Hans Felius van de KNLTB. Oremans heeft onlangs na dertien jaar haar professionele loopbaan beŽindigd.

"Naar gelang het in haar tijdschema past, komt Oremans met de meisjes meetrainen'', lichtte Felius toe. Oremans gaat ook de cursus tot tenniscoach volgen. De KNLTB heeft een speciaal programma voor spelers en speelsters die in de tophonderd hebben gestaan.

De KNLTB probeert de kennis van de voormalige toppers voor het Nederlandse tennis te behouden. Felius heeft binnenkort ook een gesprek met Jan Siemerink, die eveneens is gestopt, om bepaalde werkzaamheden voor het Nederlandse tennis af te spreken

Zamboni
Oct 31st, 2002, 09:01 AM
:bounce:

This is very good :)

Dennisnijmegen
Nov 21st, 2002, 11:58 AM
Hallo Allemaal :wavey:

Zie nu pas voor het eerst dat er ook een Dutch thread is, heel goed!

Even een vraagje. Ooit was Nederlands hoop in bange dagen Michelle Gerards, een veelbelovend talent uit Limburg. Een tijd terug las ik dat dat project mislukt is, weet iemand daar meer van? Ben ik erg benieuwd naar!

Tot horens, groeten!

DutchieGirl
Nov 21st, 2002, 12:46 PM
Michelle is ranked 460 in de wereld op dit moment. Zij speelt in AustraliŽ op de "challenger circuit". k zal volgende weekend Gerards (en de andere Nederlandses) gaan zien!

irma
Nov 21st, 2002, 02:32 PM
In Nederland hebben ze de neiging om mensen te overschatten en ze daarna weer te laten vallen. Ik zeg niet dat ze geen talent heeft, maar waarschijnlijk niet zoveel als ze ons probeerden wijs te maken :o

Ik bedoel, het was niet zo dat ze wereldkampioene bij de junioren was (of ik heb iets gemist)

Zamboni
Nov 21st, 2002, 05:30 PM
Wat ik ervan heb begrepen was Michelle zeker een bovengemiddeld talent naar Nederlandse maatstaven (dat wil zeggen top 100 materiaal of beter), maar om een aantal redenen is het er tot nu toe nog niet uitgekomen. Ten eerste de gebrekkige communicatie tussen de KNLTB en Michelle's privťcoach/-club, en ten tweede de overbemoeienis van haar ouders (het aloude probleem van de WTA ;)). Zij bemoeiden zich teveel met Michelle's trainingsschema, en wanneer haar coach iets met haar had afgesproken kwam het voor dat zij daar de volgende ochtend plotseling op terug kwam, dus nadat ze met haar ouders had gesproken. Hierdoor is haar coach er op een gegeven moment mee gestopt.

Just my 2 cents ;)