PDA

View Full Version : Sabine out for Wimbledon [confirmed]

cosmoose
Jun 3rd, 2010, 07:45 PM
Sabine just got her cast removed and no longer has to use the crutches.
But is there enough time to get ready? be match fit for Wimbledon?
Has she entered any warm-up tourneys?

I have a bad feeling her comeback won't start until US hard court season :sad:

Michael!
Jun 3rd, 2010, 08:13 PM
On her homepage Wimbledon is still listed as her next tournament, and she said a while ago that she hopes to be ready for grasscourt season but we also dont have more information. But yeah, from her posts on twitter and her blog, it doesnt seem to be realistic that she will be able to play Wimbledon as so far she wasnt even able to play tennis it seems, but nothing official yet!

WowWow
Jun 4th, 2010, 03:51 AM
That's a shame, but she better not rush it, if it's too soon. :awww:

mk27
Jun 7th, 2010, 11:30 AM
"Die letzte Zeit war nicht leicht. Ich war sechs Wochen auf Krücken, habe aber getan, was ich tun konnte. Ich war fleißig im Kraftraum und sehr viel Schwimmen", beschreibt die aktuelle Nummer 49 der Welt die Zeit nach ihrem letzten Turnierauftritt in Miami. "Ich habe in der ganzen Zeit keinen einzigen Ball geschlagen, werde aber in der nächsten Woche endlich wieder auf den Platz gehen und freue mich schon sehr darauf." Angesprochen auf ihr Comeback auf der WTA-Tour sagte Sabine Lisicki: "Schwer zusagen, wann ich wieder in das Turniergeschehen eingreifen kann. Ich muss erst einnmal abwarten, wie der Fuß auf die Belastung reagiert. Ich würde gerne Wimbledon spielen, bis dahin ist aber leider nicht mehr viel Zeit. Es wird ein kurzfristige Entscheidung werden."

http://www.dtb-tennis.de/index_20597.php

So she will be back on the court next week for pratice, but she didn't know how to react her feet.

I don't think that she could play at Wimbledon. Maybe at one of the smaller tournaments after Wimbledon.

kittyking
Jun 7th, 2010, 11:35 AM
Its pretty unlikely, she'd get basically NO training done before Wimbledon... which increases the odds of her picking up yet another injury.

burn
Jun 7th, 2010, 01:43 PM
Sabine verbessert sich im Ranking gleich um neun Plätze, obwohl sie RG nicht spielen konnte..! :eek:... Sie ist neu die Nr. 40 der Welt :)

Michael!
Jun 7th, 2010, 02:51 PM
http://www.dtb-tennis.de/index_20597.php

So she will be back on the court next week for pratice, but she didn't know how to react her feet.

I don't think that she could play at Wimbledon. Maybe at one of the smaller tournaments after Wimbledon.

Interview was from Friday, that means that she will be back on court this week :p :lol:
But still, pretty unlikely that she is able to play, she has two weeks to practice now, hopefully she will just stay healthy now, no more pain and then she will definetly able to come back at least after Wimbledon but it seems like she will try it at least and then decides it right before Wimbledon if she plays nor not...of course only if on court training works fine!

cosmoose
Jun 8th, 2010, 02:41 AM
what trophy did Sabine win?

Lisickinator
Jun 8th, 2010, 05:26 AM
She won the german tennis award for best female player 2009.

crazillo
Jun 8th, 2010, 09:28 AM
she rushed back the last time, so i hope she won't this time around. she shouldn't look at her ranking right now.

mk27
Jun 8th, 2010, 12:14 PM
Lisicki: "Wimbledon wird knapp"

Darüber hinaus hat die 20-Jährige aus Fehlern gelernt, sich selbst mehr Geduld verordnet: "Ich wollte zu oft zu früh zurück. So war es auch bei den US Open 2009. Erst fünf Tage vorher begann ich mit dem Training. Das passiert mir nie wieder", stellt Lisicki klar. Gut möglich also, dass sie Wimbledon auslässt um danach in die Hartplatz-Saison durchzustarten.

http://de.eurosport.yahoo.com/08062010/73/wimbledon-lisicki-wimbledon-knapp.html

Ich kann vor Schmerzen oft nicht schlafen

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/tennis/2010/06/08/sabine-lisicki/kann-vor-schmerzen-kaum-schlafen.html

Michael!
Jun 8th, 2010, 01:51 PM
^^ typisch Bild, "Sabine Lisicki kämpft um ihre Karriere, kann vor Schmerzen oft nicht schlafen".. naja, momentan ist sie ja schmerzfrei und wird spätestens nach Wimbledon zurück kehren und das mit den Schmerzen bezog sich im Interview ganz klar auf die Weisheitszähne, die so geschmerzt haben, dass sie oft nicht mehr schlafen konnte und nicht auf ihre Fußverletzung und das mit den Zähnen, dieses Problem war ja schon vor IW erledigt..Klar ist die Fitness von Sabine ein echtes Problem und auch ihre Verletzungen, aber wie es die Bild hier wieder darstellt :spit:

Naja, hört sich nach einer Rückkehr nach Wimbledon an, ob sie dann aber nochmal auf Sand spielen wird, bezweifle ich, Portoroz, Istanbul oder Stanford, denke eines dieser Turniere wird sie spielen, mal abwarten!

mk27
Jun 8th, 2010, 02:02 PM
Naja, hört sich nach einer Rückkehr nach Wimbledon an, ob sie dann aber nochmal auf Sand spielen wird, bezweifle ich, Portoroz, Istanbul oder Stanford, denke eines dieser Turniere wird sie spielen, mal abwarten!

Wenn sie nicht mehr in Europa vorher spielen möchte, würde ich ihr empfehlen vielleicht ein 50k Turnier in den USA zu spielen (Grapevine 5.Juli oder Lexington 12.Juli), um überhaupt wieder Matchpraxis zu bekommen. Bei den ersten HC-Turnieren in den USA wäre sie nämlich noch im Hauptfeld und dort würde es schwer werden Matches zu gewinnen.

hellas719
Jun 9th, 2010, 02:15 AM
I don't understand what you guys are saying in German, but I think that she should play some hard court ITF's in a few weeks, then try small WTA tournaments like Portoroz, Istanbul, and Copenhagen and work her way back up...

mk27
Jun 9th, 2010, 07:29 AM
I don't understand what you guys are saying in German, but I think that she should play some hard court ITF's in a few weeks, then try small WTA tournaments like Portoroz, Istanbul, and Copenhagen and work her way back up...

Yes, but in Europe there is only Pozoblanco as a hard court ITF tournament in the 2nd week of Wimbledon.

Or she will go early to the US. There are 2 hard court ITF tournaments in July.

Edit:
It seems to be she's on the entry list for Portoroz

http://www.siol.net/sportal/tenis/2010/06/schiavonejeva_dopolnila_zvezdnisko_portorosko_zase dbo.aspx

Michael!
Jun 14th, 2010, 02:31 PM
One more withdraw today, so who was it? Sabine or ALG? :spit:
I bet my money on Sabine, soon we will know who it was :o :sad:

TheBoiledEgg
Jun 14th, 2010, 09:54 PM
Sabine did withdraw :sad:

hellas719
Jun 15th, 2010, 03:44 AM
Sabine :hug:

crazillo
Jun 15th, 2010, 10:05 AM
She will lose many points. But she rushed back too quickly before only to be injured again soon after. So I think her decision is right.

Michael!
Jun 16th, 2010, 12:55 PM
The rehab is going well but unfortunately not good enough to play Wimbledon. I did everything to be able to play but I didn´t have enough time to be ready. It was really hard for me to pull out of the tournament because I have so many great memories! But I need to be fit and healthy to play again!

Last week I was on the court for the first time. The weather was amazing and it just felt so good to play again! I keep on working hard to come back soon. In the next few weeks I´ll do lots of fitness training and I´ll start to play more and more tennis. 8 weeks ago my swimming wasn´t very good but it really is getting pretty good now!
Thanks to all for supporting me through the tough times.

Official statement from Sabine after she withdrew from Wimbledon!
Doesnt sound too bad, but to be honest, but I think it was never realistic that she can play Wimbledon as she isn´t even able to play on court regularly yet!
Hopefully we´ll see her then in Portoroz :unsure:

Carsten
Jun 16th, 2010, 01:30 PM
It's sad she can't play and will lose all her points, but I think it was the better decision for her health. She should recover 100% now to come back fit and strong!

She shouldn't care about rankings now, if she is fit and will stay fit she'll soon be ranked as high as she used to.