PDA

View Full Version : How Many Province/State that your country have?


kj-
Sep 23rd, 2002, 01:43 PM
Indonesia has 32 Provinces.... :D

per4ever
Sep 23rd, 2002, 01:45 PM
Belgium has 10 provinces

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:14 PM
6 states and 2 territories in Australia

Mateo Mathieu
Sep 23rd, 2002, 02:18 PM
What Sarah said ;)

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:26 PM
haha glad I got it right then! ;)

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:27 PM
Netherlands has 12...as far as I know! ;)

irma
Sep 23rd, 2002, 02:28 PM
what Sarah said again;)

Josh
Sep 23rd, 2002, 02:30 PM
What about South Africa, sarahtjie? ;)

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:33 PM
crap! lol ask me the hard one! I wasn't even sure if I was right with Netherlands...

South Africa... erm... I used to know this! lol 20 something? hehe

Josh
Sep 23rd, 2002, 02:36 PM
Now now, try again! :p

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:40 PM
*runs for map* ;)

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:46 PM
*can't find map* damn! hehe I dunno!

Josh
Sep 23rd, 2002, 02:49 PM
Well there are only 9 provinces if my source is correct :o...

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 02:50 PM
Name them!

Josh
Sep 23rd, 2002, 02:54 PM
Eastern Cape, Western Cape, Northern Cape, KwaZulu-Natal, Free State, North-West, Northern Province, Gauteng and Mpumalanga! :bounce:

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 03:00 PM
hmm ok, sounds right! lol

Josh
Sep 23rd, 2002, 03:02 PM
I don't know where the fit in PWV (Pretoria-Witwatersrand-Vereeniging) into that. I thought it was a province but apparently I was wrong.

schris
Sep 23rd, 2002, 03:02 PM
Poland has 16 (since 1 January 1999)

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 03:05 PM
Originally posted by Josh
I don't know where the fit in PWV (Pretoria-Witwatersrand-Vereeniging) into that. I thought it was a province but apparently I was wrong.

Maybe it's a separate territory or something? Like Australia has states and territories... I'm not sure. I never really went that far into the break up or areas in South Africa! lol I just studied the history! ;)

Josh
Sep 23rd, 2002, 03:11 PM
I hope you've not been neglecting your Afrikaans though! :D

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 03:15 PM
Afrikaans? What's that? lol I speak PROPER Dutch now! ;)

DutchieGirl
Sep 23rd, 2002, 03:16 PM
Actually though, doing my Dutch course has of course helped me with the Afrikaans!

Josh
Sep 23rd, 2002, 03:16 PM
LOL, hmmm I guess you're no longer welcome in SA anymore after that last post. hehe

Josh
Sep 23rd, 2002, 03:17 PM
My favourite Afrikaans word is "amperbroekie"! :D

anabel
Sep 23rd, 2002, 03:24 PM
Spain has 52 provinces

kj-
Sep 23rd, 2002, 03:36 PM
:eek: @Spain

RayDay
Sep 23rd, 2002, 05:03 PM
Aussie States
New South Wales
Victoria
Queensland
South Australia
Western Australia
Tasmania

Aussie Territories
Australian Capital Territory
Northern Territory

matthias
Sep 23rd, 2002, 05:15 PM
Germany ----> 16 (3 are cities)

Bavaria
Baden-Wuerttemberg
Bremen (City)
Berlin (City)
Hamburg (City)
Saxony
lower-Saxony
Saxony-Anhalt
Brandenburg
Hesse
Rhineland-Palatinate
North Rhine-Westphalia
Mecklenburg-Western Pomerania
Thuringia
Schleswig-Holstein
Saarland

gmt
Sep 23rd, 2002, 07:10 PM
France has 23 provinces and 96 departments (in Europe), plus several overseas.

Josh, the key of the South African mystery is here:
http://www.crwflags.com/fotw/flags/za(.html
Gauteng means "place of gold" in Sotho, and is the new name of PWV.

gmt
Sep 23rd, 2002, 07:11 PM
Oops. Here is the correct link (I hope): here (http://www.crwflags.com/fotw/flags/za(.html).

Candy946
Sep 23rd, 2002, 07:30 PM
USA:

made up of 50 states along with several territories (ie. Puerto Rico, Guam, US Virgin Islands, Northern Mariana Islands, Canal Zone, and American Samoa).

Candy946
Sep 23rd, 2002, 07:33 PM
Philippine Islands:

has 76 provinces that are divided into 13 regions + 2 other regions.

Mercury Rising
Sep 23rd, 2002, 09:22 PM
Originally posted by anabel
Spain has 52 provinces
Can anyone name them please :angel:

DutchieGirl
Sep 24th, 2002, 02:28 AM
Originally posted by Josh
LOL, hmmm I guess you're no longer welcome in SA anymore after that last post. hehe

lol oh well! hehe I've been there once, and I don't much fancy getting killed, so I don't think I'll push my luck! ;)

DutchieGirl
Sep 24th, 2002, 02:29 AM
Originally posted by Josh
My favourite Afrikaans word is "amperbroekie"! :D

lol what's it mean mr kameelperd? :p

Andre@
Sep 24th, 2002, 02:30 AM
Brazil
27 States plus 2 territories

DutchieGirl
Sep 24th, 2002, 02:32 AM
Originally posted by gmt
France has 23 provinces and 96 departments (in Europe), plus several overseas.

Josh, the key of the South African mystery is here:
http://www.crwflags.com/fotw/flags/za(.html
Gauteng means "place of gold" in Sotho, and is the new name of PWV.

thanks... but are Pretoria and Jo'burg in the same province then? Coz jo burg is in Gauteng.. hehe I should read the link! ;)

DutchieGirl
Sep 24th, 2002, 02:34 AM
OK, that makes sense having seen the map now! :D

Hawk
Sep 24th, 2002, 02:56 AM
Canada has 10 provinces and 3 territories

Kiwi_Boy
Sep 24th, 2002, 03:00 AM
new zealand has about 13 provinces,and one overseas dependancy(we used to have more):)

angele87
Sep 24th, 2002, 03:13 AM
Originally posted by Hawk
Canada has 10 provinces and 3 territories

Pfff I was hoping to do Canada :p

Hawk
Sep 24th, 2002, 03:20 AM
Originally posted by angele87


Pfff I was hoping to do Canada :p
hehe sorry Angele...you can list the provinces if you like ;)

angele87
Sep 24th, 2002, 03:24 AM
Originally posted by Hawk

hehe sorry Angele...you can list the provinces if you like ;)

:D ok! :kiss:

Provinces:

NOVA SCOTIA ;)
Prince Edward Island
Newfoundland
New Brunswick
Quebec
Ontario
Manitoba
Saskatchewan
Alberta
British Columbia

Territories:

Yukon
Nord West Territories
Nunavut

:D

gmt
Oct 5th, 2002, 11:16 AM
Don't you count Cook and Niue any more then?

Kiwi_Boy
Oct 5th, 2002, 11:19 AM
no,we dont own them anymore(they got partial indipendance back in i think the 70's and 80's),although they are still nz citizens,nz only controls there foreighn relations,tokelaus the one we "own" :):):)

gmt
Oct 5th, 2002, 02:02 PM
It was 1965 for Cook and 1974 for Niue, if I recall correctly :cool: But I thought that New Zealanders still regarded them as overseas territories.
How about Chatham? Is it a touristy place?

Kiwi_Boy
Oct 6th, 2002, 12:11 AM
omg you know alot:D
most people only know nuieans as immigrants and they veiw the cooks as a one stop tropical holiday(we dont need passports to visit:p ),and the chatham islands are wind swept,cold,hicksville, islands with nothing to do,hardly any one go's there.
(hmmmm are you reading a lonley planet:p :D )
:wavey: :D :D :wavey: ,in a way many people still veiw them as n.z and in some ways they are(n.z funding,n.z dollar,n.z.passports etc):)
we used to own samoa as well,but we were not the best colonists.:)

gmt
Oct 6th, 2002, 09:29 AM
:D Thanks for the travel guide :D