PDA

View Full Version : Sabine Lisicki sets new serve record? (210 kph)


mk27
Nov 11th, 2009, 04:53 PM
She served 210 kph in Bali. :eek:

Here is the link to a german article
http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/2009/11/11/tennis-sabine-lisicki/aufschlag-rekord.html

and an article from Serbia
http://www.sportal.rs/news.php?id=13880

TeamUla
Nov 11th, 2009, 05:10 PM
lol

fouc
Nov 11th, 2009, 05:18 PM
why is it noticed a week after the tournament? :unsure:

Mikey.
Nov 11th, 2009, 05:22 PM
:eek:

Cam'ron Giles
Nov 11th, 2009, 05:35 PM
:bs::bs::bs::bs:

zveeen
Nov 11th, 2009, 05:51 PM
:yeah:

BuTtErFrEnA
Nov 11th, 2009, 05:52 PM
:bs::bs::bs::bs:

:rolls: you kill me :rolls:

rnwerner
Nov 11th, 2009, 06:13 PM
this is unbelieveable. This is more than 5 kph more than the old record.
Am I right that it has to be a serve that went in?

fouc
Nov 11th, 2009, 06:15 PM
this is unbelieveable. This is more than 5 kph more than the old record.
Am I right that it has to be a serve that went in?

:lol: You're seriously asking this?

Petkorazzi
Nov 11th, 2009, 06:16 PM
:lol: You're seriously asking this?
:haha:

Lucemferre
Nov 11th, 2009, 06:19 PM
:bs::bs::bs::bs:

:haha:

Carsten
Nov 11th, 2009, 06:44 PM
wow :D

Vanity Bonfire
Nov 11th, 2009, 06:47 PM
Good on her!

Break My Rapture
Nov 11th, 2009, 06:49 PM
Last week Stosur setted new serve record :rolls:
If it's true, congrats Sabine. :yeah:

Aravanecaravan
Nov 11th, 2009, 07:37 PM
It's conceiveable. I heard the Star Sports announcers say that the court surface was put down over a wood floor.

Temperenka
Nov 11th, 2009, 07:40 PM
:bounce:

Hugh.
Nov 11th, 2009, 08:18 PM
It's conceiveable. I heard the Star Sports announcers say that the court surface was put down over a wood floor.

But the court won't affect the speed of the serve, as the speed it measured in the first few feet after the ball leaves the racket.

Good stuff Sabine! :worship:

Aravanecaravan
Nov 11th, 2009, 08:51 PM
But the court won't affect the speed of the serve, as the speed it measured in the first few feet after the ball leaves the racket.

Good stuff Sabine! :worship:

True?

I would think that a "serve", like any speed measurement, would have to be measured from point A to point B, point B being where it crosses the plane of the service line. Measuring the first few feet after the ball leaves the racquet, if that is how it is done, renders the statistic utterly meaningless, IMO.

Donny
Nov 11th, 2009, 08:54 PM
True?

I would think that a "serve", like any speed measurement, would have to be measured from point A to point B, point B being where it crosses the plane of the service line. Measuring the first few feet after the ball leaves the racquet, if that is how it is done, renders the statistic utterly meaningless, IMO.

Not necessarily. If every serve is measured that way, then we get an idea of how fast serves are in relation to each other.

For example, if most first serves on tour are around, idunno, 105 mph, then we have an idea of exactly how fast a 125mph serve is.

It is meaningless if you wish to compare it a speeding car or something, but that's not the purpose of the speedgun anyway.

Sammo
Nov 12th, 2009, 04:30 PM
Nooo I want the record to be for Sam!! :(

pov
Nov 12th, 2009, 04:44 PM
True?

I would think that a "serve", like any speed measurement, would have to be measured from point A to point B, point B being where it crosses the plane of the service line. Measuring the first few feet after the ball leaves the racquet, if that is how it is done, renders the statistic utterly meaningless, IMO.

From the BBC:
During Wimbledon, two specially designed radar sensors are positioned behind the baseline at either end of the centre court, as well as the number one, two, three, 13 and 18 courts.

Once a player strikes the ball, the radar guns detect its speed.

The information is flashed up on the court-side screens.

Details are also automatically recorded on IBM's central tournament database.

The Witch-king
Nov 12th, 2009, 05:18 PM
True?

I would think that a "serve", like any speed measurement, would have to be measured from point A to point B, point B being where it crosses the plane of the service line. Measuring the first few feet after the ball leaves the racquet, if that is how it is done, renders the statistic utterly meaningless, IMO.
why do u say that?
well that's how they do it anyway. Point B is like a meter away from point A (i'm not sure of the distance, but i know it's before the ball bounces.) what's for sure is that the ball isn't measured after it hits the ground.
I guess the advantages are
a) speed of serve wont differ depending on the surface. Thus you would be able to measure how fast Lisicki can serve no matter the tourny. Plus it's a known fact that surface affects the serve so it's not suprising to most people if a "fast" serve is returned easier on clay than grass.
And b) ok i've forgotten my second point.

The Witch-king
Nov 12th, 2009, 05:21 PM
Nooo I want the record to be for Sam!! :(
ugh the record should be Venus's. At least she CONSISTENTLY serves close to that fast.
i guess the AO will be a competition to break the record. Rybarikova, Serena and Groenefeld can join in.

Slutiana
Nov 12th, 2009, 06:34 PM
Bullshit. :lol: I guess next week Camille will be breaking the record next time. :lol:

HenryMag.
Nov 12th, 2009, 06:51 PM
Bullshit. :lol: I guess next week Camille will be breaking the record next time. :lol:

For the best and faster 2nd serve ever :worship:

Just ask Ivanovic.

pov
Nov 12th, 2009, 06:53 PM
Bullshit. :lol: I guess next week Camille will be breaking the record next time. :lol:
Not even nearly BS. Lisicki is consistently in the top 5 of server speeds:

AO
1 S.Lisicki GER 122 196
2 V.Williams USA 120 193
3 S.Williams USA 118 189
3 S.Stosur AUS 118 189
5 N.Petrova RUS 117 188



FO
1 V.Williams USA 200 124
1 K.Mladenovic FRA 200 124
3 S.Lisicki GER 199 123
3 S.Williams USA 199 123
3 A.Groenefeld GER 199 123



Wimbledon
1 V.Williams USA 124 199
2 S.Lisicki GER 123 197
2 S.Williams USA 123 197
4 S.Stosur AUS 119 191
4 P.Parmentier FRA 119 191


USO
1 V.Williams USA 123 197
2 J.Jankovic SRB 120 193
3 S.Williams USA 119 191
3 N.Petrova RUS 119 191
5 S.Lisicki GER 117 188

Marty-Dom
Nov 12th, 2009, 07:32 PM
Not even nearly BS. Lisicki is consistently in the top 5 of server speeds:

AO
1 S.Lisicki GER 122 196
2 V.Williams USA 120 193
3 S.Williams USA 118 189
3 S.Stosur AUS 118 189
5 N.Petrova RUS 117 188



FO
1 V.Williams USA 200 124
1 K.Mladenovic FRA 200 124
3 S.Lisicki GER 199 123
3 S.Williams USA 199 123
3 A.Groenefeld GER 199 123



Wimbledon
1 V.Williams USA 124 199
2 S.Lisicki GER 123 197
2 S.Williams USA 123 197
4 S.Stosur AUS 119 191
4 P.Parmentier FRA 119 191


USO
1 V.Williams USA 123 197
2 J.Jankovic SRB 120 193
3 S.Williams USA 119 191
3 N.Petrova RUS 119 191
5 S.Lisicki GER 117 188

Jelena? 120 mph? Really???

madlove
Nov 12th, 2009, 07:38 PM
oh...

pov
Nov 12th, 2009, 08:15 PM
Jelena? 120 mph? Really???
Yeah. ??? Not to hijack the thread but who knows where that came from. She isn't in the top 20 of any other major.

Slamniacki
Nov 12th, 2009, 08:28 PM
oh...

uh...

davidmario
Nov 12th, 2009, 08:40 PM
great "article". that's BILD it's like drunk polish press:lol:

madmax
Nov 12th, 2009, 09:28 PM
good for her and for the game:yeah:

youizahoe
Nov 12th, 2009, 09:56 PM
Jelena? 120 mph? Really???

nah, the speed gun probably messed it up. Martina said it once too, she hit a 106mph serve and she said it wasn't even in the 90's. :lol:

Caralenko
Nov 12th, 2009, 10:01 PM
:speakles: Sab-GOAT

That's a pretty big achievement for someone who is considered a DF princess.

Pops Maellard
Nov 12th, 2009, 10:45 PM
I really really doubt JJ served at 120. :rolls: She can barely serve at 100 as it is...

danieln1
Nov 12th, 2009, 11:29 PM
Strange thet everybody in bALI is setting new serve records.... first there was one, now Sabine breaks another one!!! they should check that speed machiene there...

delicatecutter
Nov 13th, 2009, 02:05 AM
How fast is 210 km/h anyway?

Congrats to Sabine if it's true. Are these records even viable? Anyway, I love my Polish-German princess. :hearts:

Drake1980
Nov 13th, 2009, 02:08 AM
Holy crap! :eek:

Anna22
Nov 13th, 2009, 06:03 AM
Brainless ballbasher :o

Pops Maellard
Nov 13th, 2009, 09:47 AM
How fast is 210 km/h anyway?

Congrats to Sabine if it's true. Are these records even viable? Anyway, I love my Polish-German princess. :hearts:
It's 130MPH. Basically the speed of the men's serves. :eek:

denny5576
Nov 13th, 2009, 11:25 AM
All-Time Sony Ericsson WTA Tour IDS Fastest Servers

Position Player MPH KPH Tournament

1. Williams, Venus (USA) 129.0 207.6 2007 US Open, 2008 Wimbledon
2. Groenefeld, Anna-Lena (GER) 128.0 206.0 2008 US Open
3. Williams, Serena (USA) 127.0 204.3 2006 Cincinnati
4. Schultz-McCarthy, Brenda (NED) 126.0 202.7 2007 Indian Wells, 2007 Cincinnati
5. Ivanovic, Ana (SRB) 124.9 201.0 2007 Roland Garros
Serves recorded on Stadium Court and must be in play to count.
Recorded and distributed by Information and Display Systems, Inc.

smarties
Nov 13th, 2009, 09:11 PM
It's 130MPH. Basically the speed of the men's serves. :eek:

The speed of a BIG server actually :eek:

Shi Feng
Nov 14th, 2009, 05:27 AM
:eek:

Hugh.
Dec 1st, 2009, 04:13 PM
Finally the proof: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1294243160898&ref=mf

She even lost the point :o

ZODIAC
Dec 1st, 2009, 04:19 PM
she is a Bollitieri clone....and their motto is hit hard harder and hardest

Arnian
Dec 1st, 2009, 07:01 PM
When I saw her at Charleston she was serving 114-119, I can't believe she hit a 130.... that's unbelievable

MegaDethly
Dec 1st, 2009, 07:20 PM
Sabine Lisicki has not broken any serve speed record.

Brenda Schulz-McCarthy and Venus Williams have both hit 130mph serves, McCarthy in Cincinnati qualies and Venus in Zurich.

mk27
Dec 1st, 2009, 08:00 PM
When I saw her at Charleston she was serving 114-119, I can't believe she hit a 130.... that's unbelievable
She had one fault serve against Bartoli at Wimbledon last year with 127 mph. So it's not that far away to 130 mph.

Sabine Lisicki has not broken any serve speed record.

Brenda Schulz-McCarthy and Venus Williams have both hit 130mph serves, McCarthy in Cincinnati qualies and Venus in Zurich.
Yes, but 210 kph > 130 mph (only 209,21 kph).

The Witch-king
Dec 3rd, 2009, 05:48 PM
Wow. Congrats Sabine.

Navratil
Dec 5th, 2009, 08:07 PM
BILD is not the most reliable sorce :-D

smarties
Dec 7th, 2009, 09:36 PM
http://www.youtube.com/watch?v=tmjZdqcEd0c :eek:

ArturoAce.
Dec 7th, 2009, 09:38 PM
http://www.youtube.com/watch?v=tmjZdqcEd0c :eek:

she still manages to lost the point :sobbing:

tennisboi
Dec 7th, 2009, 09:45 PM
http://www.youtube.com/watch?v=tmjZdqcEd0c :eek:

It didn't look 210kph...I have my doubts:tape:

Corswandt
Dec 9th, 2009, 10:12 PM
It didn't look 210kph...I have my doubts:tape:

Maybe because it's not that well placed? Serves that actually hit the lines tend to "blur" more.

The fastest serve I ever saw on TV (Roddick on MP vs Nadal Dubai 2007 - 241km/h IIRC) was placed more or less like this one. And I remember that, like this one, Venus' serve against Pebbles that broke the speed record for RG wasn't an ace.