PDA

View Full Version : Movin' onto Memphis!


Привет
Feb 13th, 2009, 01:55 AM
Because I'm bored and because this forum is normally so buzzing and active for a players forum and I don't want to lose that. :)

As we all know, she has received the qualifying WC, and although there was some talk of what ranking Jela used to enter Memphis and what not, I'm pretty sure she's going to be in the qualies draw when it (hopefully) comes out later on today. :D

Good luck in Memphis, Jela! Hope you can qualify! :rocker2:

Jela's Section:
(1)Jelena Dokic (AUS) v Yuliana Fedak (UKR)
Katie OŽBrien (GBR) v (5)Evgeniya Rodina (RUS)

Daniel K
Feb 13th, 2009, 02:05 AM
Her draw looks easy enough. Fedak then probably Rodina.

C'mon Jelena!

Привет
Feb 13th, 2009, 02:07 AM
I didn't realise the draw was out. :speakles:

Daniel K
Feb 13th, 2009, 02:09 AM
Haha yeah it must've just been. Exciting!

Привет
Feb 13th, 2009, 02:11 AM
:lol: So apparently the draw was already put out earlier. :o First post is updated. :D

I think Rodina could definitely be a tough opponent. I saw her in Brisbane, and she's no pushover. Jela can beat all 3 in her section though. Just a matter of whether she will.

SM
Feb 13th, 2009, 02:14 AM
:lol: So apparently the draw was already put out earlier. :o First post is updated. :D

I think Rodina could definitely be a tough opponent. I saw her in Brisbane, and she's no pushover. Jela can beat all 3 in her section though. Just a matter of whether she will.
Well...no pressure i guess she can afford to have a bad tournament here and there, after what she did in Australia :worship:....as long as she keeps it going at the big tournaments like Indian Wells and the slams

Привет
Feb 13th, 2009, 02:45 AM
I expect Jela to have too much for Fedak, but I was just thinking before, that this is her first tournament outside of Australia in a fair amount of time. I hope she can adjust to the conditions so that they aren't the reason for any losses, but you never know.

Mr.Kardashian
Feb 13th, 2009, 02:51 AM
good luck jelena :)

Huntress55
Feb 13th, 2009, 03:25 AM
Good luck Jelena! :D

WhatTheDeuce
Feb 13th, 2009, 04:00 AM
She should qualify with that draw.


C'mon Jelena!

~Eclipsed~
Feb 13th, 2009, 04:03 AM
Go Jelena! :cool:

Ballbasher
Feb 13th, 2009, 05:14 AM
Jelena hasn't played in the US and between January & April since 2005 :eek:

All the best Jelena! :D She got into qualifying directly! [Ranked: 187] :)

louisa.
Feb 13th, 2009, 05:53 AM
Good luck! :rocker:

Ben.
Feb 13th, 2009, 06:01 AM
Good luck Jelena :) Some tough opponents in Fedak & Rodina, but she has the game to qualify.

Just Do It
Feb 13th, 2009, 07:19 AM
She was next it ? :bigcry:

Good luck :)

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 08:10 AM
I didn't even know it was out. :bigcry::bigcry:
Nice draw though, it would be disappointing if she couldn't progress here.

How long until she plays?

DokicForever
Feb 13th, 2009, 08:34 AM
good luck Jela! Just play your game and you will be great!! :)

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 08:37 AM
She's last on court.


Of course she is. :rolleyes:

Just Do It
Feb 13th, 2009, 08:43 AM
Post OOP here.

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 08:56 AM
Alexa GLATCH (USA) vs Samantha POWERS (USA) [Starting at 10:00 A.M]
Chanelle SCHEEPERS (RSA) vs Angela HAYNES (USA) [Not before 11:00 A.M]
Michaella KRAJICEK (NED) vs Carly GULLICKSON (USA)
Jelena DOKIC (AUS) vs Yuliana FEDAK (UKR)


Btw, Samantha Powers :spit: :haha:

deepsand
Feb 13th, 2009, 10:41 AM
she's a SHOO in to get to the main draw.
...
...
...
i thought that was good! :P i'm quite proud of that! haha

what's so funny about Samantha Powers? *pulls a blank, coz he's never heard of her - is that it?*

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 11:51 AM
Is it Austin's cousin?

deepsand
Feb 13th, 2009, 11:54 AM
hahahaha.
LAME dude!

p.s. Austin is awesome.

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 12:17 PM
LOL.

I think I'm better off sleeping and waking up in the morning to watch Jelena on livescore. Play hasn't even started yet. :(

SM
Feb 13th, 2009, 01:28 PM
LOL.

I think I'm better off sleeping and waking up in the morning to watch Jelena on livescore. Play hasn't even started yet. :(
Dude its only quallies of some small event...why not wait till shes won a few matches until it gets important to follow

good luck Jelly Bean! :bounce:

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 01:32 PM
:speakles: We have to make up for 5 years of lost time, I'm watching every match I can.

Is their a livestream?

Ballbasher
Feb 13th, 2009, 02:17 PM
She was next it ? :bigcry:

Good luck :)
She was the last player to be directly accepted in qualifying!

ce
Feb 13th, 2009, 03:52 PM
good luck :dance:

Just Do It
Feb 13th, 2009, 05:17 PM
She was the last player to be directly accepted in qualifying!

Yeah, I forgot seedings are done a week before the tournament starts.

WhatTheDeuce
Feb 13th, 2009, 05:28 PM
Note to self: Memphis time is one hour earlier than me.

[/end]

cn ireland
Feb 13th, 2009, 06:43 PM
Good Luck Jelena;)!

Shoo your way into the MD:bounce:!

Привет
Feb 13th, 2009, 08:59 PM
Ugh so I get out of bed instead of sleeping in expecting to see a Jela match result and Misa Krajicek just had to play the longest qualies match ever. :o She just won though, so Jela is up next.

Sasha Panova is also playing atm. :banana:

Привет
Feb 13th, 2009, 10:12 PM
QR1 - Dokic df. Fedak 75 61

Finished with 7 aces and 8 df's. 1st serve was at 66% for the match, 59% for the 1st set, 75% for the 2nd! Show us more of those 2nd set serving stats more often please, Jela! :drool: Anyway was a fairly expected win. It's not yet known who she'll face for a spot in the MD.

cn ireland
Feb 13th, 2009, 10:15 PM
Congrats Jelena:bounce:!

Hopefully that match will get rid of any nerves and she'll serve much better tomorrow;)!

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 10:15 PM
Came back from 3-5* down (Fedak serving for the set) in the first. She's such a fighter. :armed:
Amazing second set. :hearts:

Ballbasher
Feb 13th, 2009, 10:23 PM
Qualifier Spots:
Wozniacki :eek: Please not!
Kudryavtseva - Has lost to Begu 2 & 1 this week and as she's seeded it could turn out to be the best draw!
Hradecka
Cohen-Aloro

Unless she draws Wozniacki, if she beats Panova/Chan tomorrow first, she stands a decent chance to win a match!

Please Jelena qualify :D

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 11:19 PM
Please not Wozniacki or Hradecka.

Keadz
Feb 13th, 2009, 11:34 PM
I want to see her play Jarka, so if they she gets Kudryavtseva and Jarmila can win her first round...*orgasm*

Привет
Feb 13th, 2009, 11:36 PM
Hradecka or Cohen-Aloro would be nice if she qualifies. Kudryavtseva lost to Begu, but she's still dangerous. Not sure Jela could take out Wozniacki again outside of Australia...

Uranium
Feb 13th, 2009, 11:52 PM
Hradecka or Cohen-Aloro would be nice if she qualifies. Kudryavtseva lost to Begu, but she's still dangerous. Not sure Jela could take out Wozniacki again outside of Australia...

I'd like her to play Cohen-Aloro she hits with pace and is slow.

Golovinjured.
Feb 13th, 2009, 11:57 PM
Hradecka just won a $25K and will enter the TOP 100 next week. Confidence building. :unsure:

Ben.
Feb 14th, 2009, 12:05 AM
WD Jelena :yeah: glad she's playing qualies to work her way through. Great preparation for IW if she gets far into the tourney.

Привет
Feb 14th, 2009, 12:12 AM
Jela did beat Lucie last year in one of those finals though, so if she could deal with her back then, she could probably again.

I hope Jela can beat Rodina/O'Brien and then I'll be happy with any of the spots other than Wozniacki.

doktor
Feb 14th, 2009, 02:27 AM
well done jela... such a fighter... c'mon... too the main draw!!!

powerbackhand
Feb 14th, 2009, 07:04 AM
who is she playin next?? in the GM thread it says A.PAnova???

Ballbasher
Feb 14th, 2009, 07:49 AM
O'Brien & Rodina have both been making semis in Midland and were replaced by Panova & Chan,Panova won their match ;)

WhatTheDeuce
Feb 14th, 2009, 08:31 AM
Good luck tomorrow Jelena :kiss:

Привет
Feb 14th, 2009, 08:37 AM
Thanks Ballbasher, I was wondering why people were saying she was playing Panova or Chan. :)

So Dokic vs Panova! I've liked Sasha for awhile since she was in juniors... still want Jela to win though, although I hope Sasha can show her worth.

ce
Feb 14th, 2009, 10:03 AM
:woohoo: for beating Fedak

Just Do It
Feb 14th, 2009, 11:09 AM
Jelena :yeah:

Panova shouldnt be a problem, right ? :unsure:

SM
Feb 14th, 2009, 01:07 PM
Jelena :yeah:

Panova shouldnt be a problem, right ? :unsure:
you're so cute, u worry so much ;) yes shouldnt be a problem if jelenas on song.....

Cankarlo
Feb 14th, 2009, 02:36 PM
when does her match start today?

Ballbasher
Feb 14th, 2009, 02:41 PM
3 matches before her and they start at 10AM [local time]

WhatTheDeuce
Feb 14th, 2009, 06:26 PM
She should be on in a couple hours.

powerbackhand
Feb 14th, 2009, 06:37 PM
btw ballbasher why isnt tati playin these days??? is she still injured???

cn ireland
Feb 14th, 2009, 07:44 PM
I don't want to get too ahead of myself but if Jelena beats Panova today she'll play Wozniacki, Kudryavtseva, Hradecka or Cohen Aloro in the MD!

C'mon Jelena:)!

Ackms421
Feb 14th, 2009, 07:46 PM
It's about to start.

DokDi
Feb 14th, 2009, 07:51 PM
Good luck Jelena!!:)

cn ireland
Feb 14th, 2009, 09:01 PM
So Jelena will now play in MD :woohoo:

Congrats & Good Luck Jelena :bounce:

SHOO:hearts:

King Aaron
Feb 14th, 2009, 09:02 PM
The score was 6-3, 6-1. Good easy win for Jelena. :yeah:

Graf~Dokic
Feb 14th, 2009, 09:09 PM
Well done, Jelena. :)

Her 1st serve percentage was too low though, but the percentage of points won on the 1st serve was good. ;)

DokDi
Feb 14th, 2009, 09:13 PM
Let's hope there will be a livestream for the MD. GO JECA!:)

WhatTheDeuce
Feb 14th, 2009, 09:23 PM
Danilo :smash: You didnt even text Rosh anything you whore :lol:

Kick ass in the MD Jelena!

cn ireland
Feb 14th, 2009, 09:29 PM
I missed Kudryatseva out earlier as a potential 1st round opponent for Jelena so she'll play:

Wozniacki, Kudryavtseva, Hradecka or Cohen Aloro in the 1st round;)!

Привет
Feb 14th, 2009, 09:37 PM
QR2 Dokic df. Panova 63 61

While this match was taking place I was sleeping. :angel: So I didn't really bother to catch any of the statistics or anything. Panova has talent though, so Jela must've stepped it up from yesterday's 1st set form. :) Anxiously await to see who will be Jela's first round opponent. Great that she's qualified, I doubt we'll see her in any qualifying draws anymore, unless it's a tier 1 of course.

Ballbasher
Feb 14th, 2009, 10:25 PM
btw ballbasher why isnt tati playin these days??? is she still injured???
Yes :( She can't even train properly :o

Jelena :yeah: :woohoo: :yeah:
Now let's hope for a nice placement! :D

Ben.
Feb 14th, 2009, 10:41 PM
WD Jelena :yeah: passed both of her qualifying rounds with flying colours :worship:
Always great to get two straight set wins going into the MD...gives her confidence and plenty of energy to win a few more in the MD.

KazeKarter
Feb 15th, 2009, 12:13 AM
Wozniacki? Really fate?

Got to laugh at the irony though:lol:

SM
Feb 15th, 2009, 12:22 AM
QR2 Dokic df. Panova 63 61

While this match was taking place I was sleeping. :angel: So I didn't really bother to catch any of the statistics or anything. Panova has talent though, so Jela must've stepped it up from yesterday's 1st set form. :) Anxiously await to see who will be Jela's first round opponent. Great that she's qualified, I doubt we'll see her in any qualifying draws anymore, unless it's a tier 1 of course.
Its a fast indoors court, Jelena can beat anyone in fast indoors...I have a match of Dokic def Seles @ Open Gaz De France and her shots are just LIGHTNING indoors :hearts:

Golovinjured.
Feb 15th, 2009, 12:29 AM
^^ I remember seeing some of that match. :drool:


Great win, nice score. :inlove:

Wozniacki huh? Wow.

Привет
Feb 15th, 2009, 12:37 AM
Its a fast indoors court, Jelena can beat anyone in fast indoors...I have a match of Dokic def Seles @ Open Gaz De France and her shots are just LIGHTNING indoors :hearts:

You or somebody else must've uploaded it to youtube, because I've seen some of that match too. ;)

Привет
Feb 15th, 2009, 12:39 AM
Memphis Main Draw

(1)Caroline Wozniacki (DEN) v (Q)Jelena Dokic (AUS)
Kirsten Flipkens (BEL) v Severine Bremond (FRA)
Kristina Barrois (GER) v Jarmila Groth (SVK)
(Q)Michaella Krajicek (NED) v (7)Alla Kudryavtseva (RUS)

(4)Anne Keothavong (GBR) v Maria Elena Camerin (ITA)
(wc)Michelle Larcher De Brito (POR) v Sofia Arvidsson (SWE)
(wc)Melanie Oudin (USA) v Jill Craybas (USA)
Julie Ditty (USA) v (5)Marina Erakovic (NZL)

(6)Sabine Lisicki (GER) v Ekaterina Bychkova (RUS)
Stephanie Foretz (FRA) v Melinda Czink (HUN)
(wc)Alexandra Stevenson (USA) v Vania King (USA)
Melanie South (GBR) v (3)Lucie Safarova (CZE)

(8)Pauline Parmentier (FRA) v Julie Coin (FRA)
Lucie Hradecka (CZE) v (Q)Chanelle Scheepers (RSA)
(Q)Alexa Glatch (USA) v Stephanie Cohen-Aloro (FRA)
Varvara Lepchenko (USA) v (2)Vika Azarenka (BLR)

Привет
Feb 15th, 2009, 12:41 AM
So clearly not the draw we were hoping for, but there's a few positives. We know that Jela is capable of beating Caroline, and if she can do it she steals the top seeds draw. :drool:

KazeKarter
Feb 15th, 2009, 12:57 AM
Besides Woznacki is this a good draw? I wouldn't have clue.

doktor
Feb 15th, 2009, 01:06 AM
damn... thats shit... Wozniaki is gonna be lookin for revenge... Jelena's gotta be in top form... C'mon Jela

deepsand
Feb 15th, 2009, 01:18 AM
fuck. anyone but Wozniacki!
oh well.
Wozniacki was taken out of the Pattaya Open in the Quarters by Rybarikova 6-4, 6-1. she may have been having a bad day. i can't remember what people were saying about the match.
but she is definitely going to be out there wanting to show that Jelena only won because of the home-court advantage.
go Jelena!

ChinChin
Feb 15th, 2009, 01:20 AM
Worst draw possible, but still I believe in Jelena :angel:

Slutiana
Feb 15th, 2009, 01:40 AM
SHHOOOOOOOOOOOOOOOOO! I believe!!!!

WhatTheDeuce
Feb 15th, 2009, 04:47 AM
If she can get past Caroline, I actually quite like her draw.

SM
Feb 15th, 2009, 06:00 AM
You or somebody else must've uploaded it to youtube, because I've seen some of that match too. ;)
The speed of the ball being hit was incredible :eek: i would hate to be a ball kid getting struck by a ball in that match :lol:

Ballbasher
Feb 15th, 2009, 07:53 AM
Of course she gets the worst draw :o :spit: :lol:

DokDi
Feb 15th, 2009, 09:18 AM
Good luck Jelena! You can do it again, come-on!:)

Just Do It
Feb 15th, 2009, 10:31 AM
Wozniacki again ? :spit:

Good luck.

smit101
Feb 15th, 2009, 12:00 PM
The match isn't on until tuesday night (Wednesday in Australia), according to the official website, which is a bit annoying as it takes away some of the momentum Jelena would have gained from qualies. Anyway, good luck Jelena :yeah:

Dominic
Feb 15th, 2009, 02:29 PM
The speed of the ball being hit was incredible :eek: i would hate to be a ball kid getting struck by a ball in that match :lol:

I've seen ALOT of matches where Jelena hit much harder.

ninanina19
Feb 15th, 2009, 03:57 PM
I'd rather Jelena face Wozniacki than Azarenka :scared: .

King Aaron
Feb 15th, 2009, 04:08 PM
:spit: She really got Wozniacki again, typical.

All the best Jelena, if she plays well she can win again. She has to win again. :armed:

cn ireland
Feb 15th, 2009, 04:51 PM
Wozniacki again:(!

I think Wozniacki will play much better than in the Oz open but I still think Jelena can win:bounce:!

Good Luck JD:yeah:!

Philip
Feb 15th, 2009, 05:51 PM
Ranking projections anyone? :p

WhatTheDeuce
Feb 15th, 2009, 06:20 PM
I've seen ALOT of matches where Jelena hit much harder.
I'm curious to hear which matches you think she was hitting "much" harder than in that GDF match. :unsure:

Dominic
Feb 15th, 2009, 07:24 PM
I'm curious to hear which matches you think she was hitting "much" harder than in that GDF match. :unsure:

I don't know, I don't think she displayed that much power in that match. Imo she did in the Hingis match in montreal 2002, Myskina YEC 2002, AO 2006 Brisbane 2009

muniu
Feb 15th, 2009, 07:34 PM
I don't know, I don't think she displayed that much power in that match. Imo she did in the Hingis match in montreal 2002, Myskina YEC 2002, AO 2006 Brisbane 2009

holy crap , anyone has this match :eek::drool:?

muniu
Feb 15th, 2009, 07:50 PM
Ajde Jelena , show Wozniacki who's da boss :rocker2:

WhatTheDeuce
Feb 16th, 2009, 03:19 AM
I don't know, I don't think she displayed that much power in that match. Imo she did in the Hingis match in montreal 2002, Myskina YEC 2002, AO 2006 Brisbane 2009
Disagree totally, especially with the first two. Maybe it just seemed that way to you because Hingis and Myskina don't hit as hard, but Seles was really belting the ball too so it was sheer power both ways, on a faster court. Jelena's serve was on fire that day and she hit more clean winners off the ground than Seles, it was really impressive. Much more so than the Hingis or Myskina wins, IMO. :p And AO 06? No way.

WhatTheDeuce
Feb 16th, 2009, 03:25 AM
Jelena needs to play doubles or something, it's so boring when she has days off :sobbing:

ce
Feb 16th, 2009, 09:01 AM
day off :sobbing:

deepsand
Feb 16th, 2009, 10:06 AM
i know!
it feels like FOREVER has gone past since she qualified.
and we must wait ANOTHER day.

Golovinjured.
Feb 16th, 2009, 10:10 AM
Oh fuck. I thought she was on today. :bigcry:
There goes another day..

DokicPova
Feb 16th, 2009, 01:09 PM
how many hours til her match?

edit: another day off...wtf?

~Eclipsed~
Feb 16th, 2009, 03:16 PM
You guys are funny. :lol:

cn ireland
Feb 16th, 2009, 05:17 PM
What's one day to Dokic fans?

We should be used to waiting around by now:lol:!

Dominic
Feb 16th, 2009, 07:19 PM
Disagree totally, especially with the first two. Maybe it just seemed that way to you because Hingis and Myskina don't hit as hard, but Seles was really belting the ball too so it was sheer power both ways, on a faster court. Jelena's serve was on fire that day and she hit more clean winners off the ground than Seles, it was really impressive. Much more so than the Hingis or Myskina wins, IMO. :p And AO 06? No way.

Yes but loads of those winners were dropshots and honestly, watching that match I can only think of a couple forehands dtl that were really powerful.

DokicForever
Feb 16th, 2009, 08:16 PM
What's one day to Dokic fans?

We should be used to waiting around by now:lol:!

lol totally true!!

WhatTheDeuce
Feb 16th, 2009, 08:30 PM
Yes but loads of those winners were dropshots and honestly, watching that match I can only think of a couple forehands dtl that were really powerful.
LOL. Watch again is all I can say. Dokic's winner tally was well above 30, only about 5 being drop shots (which were all gorgeously perfect).

ninanina19
Feb 16th, 2009, 09:42 PM
I'm watching old Jelena matches on youtube :drools: . Does she play tomorrow?

Привет
Feb 16th, 2009, 10:04 PM
She should play tomorrow, yeah Nina. ;) I guess it's because this is a combined tournament, but I thought it was strange they'd still be playing 1st rounds on the 3rd day of the tournament.

OZTENNIS
Feb 16th, 2009, 10:08 PM
Good work to qualify JD :D

Here's hoping Wozniacki can keep up her recent form too, pretty average last week in Pattaya

Dominic
Feb 16th, 2009, 10:29 PM
LOL. Watch again is all I can say. Dokic's winner tally was well above 30, only about 5 being drop shots (which were all gorgeously perfect).

I've watched this match like 20 time lol, I can even tell you which are the 3 forehands that I thought were powerful. Two were dtl winners trying to breakback in the end of the second set and one is a big crosscourt forehand winner off a first serve in the third.

Harvs
Feb 16th, 2009, 11:15 PM
I'm watching old Jelena matches on youtube :drools: . Does she play tomorrow?

yep.
shes the second night match on centre court:)

Golovinjured.
Feb 16th, 2009, 11:50 PM
Jelena + Night match = :drool:

doktor
Feb 17th, 2009, 12:17 AM
Hate days off... but they're better than years off...

WhatTheDeuce
Feb 17th, 2009, 04:55 AM
I've watched this match like 20 time lol, I can even tell you which are the 3 forehands that I thought were powerful. Two were dtl winners trying to breakback in the end of the second set and one is a big crosscourt forehand winner off a first serve in the third.
The bottom line is, the power in that Dokic-Seles match was more impressive than either the Hingis or Myskina matches. :shrug: If any other Doktards in here care to chime in, who've seen all these matches... feel free. :lol:

Dominic
Feb 17th, 2009, 06:35 AM
Well that is your bottom line.

Cankarlo
Feb 17th, 2009, 06:47 AM
The bottom line is, the power in that Dokic-Seles match was more impressive than either the Hingis or Myskina matches. :shrug: If any other Doktards in here care to chime in, who've seen all these matches... feel free. :lol:

I can't remeber these matches very clearly but, her match against Seles was not impressed me that much. She played well against Hingis in Montreal that is the one that I can remember,but in overall Dokic was the one of the biggest shot makers in those old days. I remeber one of her match which she beat Arantxa Sanchez from 6/3 down in the first set where she took the second set 7/6 and beat her.
I think even if it was on clay Dokic's best performance came in Rome 2001, where she beat Rita Kuti-Kis 6/3 6/3 in the third round and Zurich 2003 where she beat Clijsters with her amazing drive volleys.

Golovinjured.
Feb 17th, 2009, 07:06 AM
We should make a thread about Jelena's old matches, pre meltdown.

Partly to stop spamming this thread, but mostly because ninanina19 just uploaded Dokic v Kournikova Fed Cup 2000 and I'm creaming myself. :drool:

Seles in Paris and Clijsters in Zurich are two of my favourite matches.
I never saw Dokic v Myskina in YEC. :sobbing:

Dominic
Feb 17th, 2009, 09:12 AM
We should make a thread about Jelena's old matches, pre meltdown.

Partly to stop spamming this thread, but mostly because ninanina19 just uploaded Dokic v Kournikova Fed Cup 2000 and I'm creaming myself. :drool:

Seles in Paris and Clijsters in Zurich are two of my favourite matches.
I never saw Dokic v Myskina in YEC. :sobbing:

Dokic vs Myskina is actually one of my favourites. It was very low quality in the beginning with no rallies and alot of errors but the level really picked up in the second set and there were outstanding rallies with Jelena just slamming shot after shot and Myskina bringing loads of balls back till Jelena finally spanked a drive volley winner. Very entertaining stuff.

Just Do It
Feb 17th, 2009, 11:52 AM
She is last on CC. 3AM Central European Time :o :(

cn ireland
Feb 17th, 2009, 07:37 PM
I remember watching the Myskina match at YEC 02 but I can't remember being overly impressed by her power that day.

In contrast I remember the RG QF in 02 against Capriati and even though she lost, it was all Jelena with Capriati not really having a say. She played crazy that day, some awesome shots and some horrible errors. She definitely was playing the match on her terms!!!!

Anyone else remember this?

DokDi
Feb 17th, 2009, 08:31 PM
Good luck Jelena. You can do it!:)

ce
Feb 17th, 2009, 09:26 PM
3 am :o

frenchie
Feb 17th, 2009, 09:43 PM
You have to know that Nastya lists that YEC match against Dokic as one of her worst matches ever!

I'd love to see it though

Привет
Feb 17th, 2009, 09:57 PM
OMG it's been like 3 days since Jela played her last qualifying match. :rolleyes:

Memphis scheduling is so wack.

Havok
Feb 17th, 2009, 11:48 PM
Dokic vs. Myskina YEC 02 was a horrible match.:o

Dokic vs. Hingis Montreal 02 was fun, but Martina wasn't hitting with much pace so it was far too easy. That being said, Dokic was still pounding the ball.

Dokic vs. Seles GDF 02 was sensational!:drool: such high quality and massive hitting. The court played into the speed of the shots, but they were still huge.

Honorable mentions to the following matches in which Dokic showcased her big htting; Dokic vs. Martinez RG 02, Dokic vs. Capriati RG 02, Dokic vs. Capriati San Diego 02.

Привет
Feb 18th, 2009, 02:44 AM
R1 Wozniacki df. Dokic 61 62

:sad: Disappointing that she couldn't show more of a fight in the match. An improved Wozniacki from their meeting in Melbourne, by the sounds of things. And it was a long break between matches for Jela, the momentum she had from qualies was gone by the time this match came around. :lol: Oh well, at least she got through the qualifying okay. See you in Indian Wells, Jela! :)

SM
Feb 18th, 2009, 04:12 AM
Well its Jelena's first match of the year where she has performed BELOW expectation, it was bound to happpen......


every other match this eyar has been good from her

Golovinjured.
Feb 18th, 2009, 05:58 AM
:bigcry::bigcry:

What the hell went wrong?


Well, it's only a Tier III International Event and the points aren't great. Hopefully she performs in Indian Wells, that's where things count.
Who gives a fuck about Memphis, what a shitty tournament anyway. No stream? :o:o

Bye Memphis.

WhatTheDeuce
Feb 18th, 2009, 07:48 AM
Dokic vs. Myskina YEC 02 was a horrible match.:o

Dokic vs. Hingis Montreal 02 was fun, but Martina wasn't hitting with much pace so it was far too easy. That being said, Dokic was still pounding the ball.

Dokic vs. Seles GDF 02 was sensational!:drool: such high quality and massive hitting. The court played into the speed of the shots, but they were still huge.

Honorable mentions to the following matches in which Dokic showcased her big htting; Dokic vs. Martinez RG 02, Dokic vs. Capriati RG 02, Dokic vs. Capriati San Diego 02.
Couldn't have said it better.

Just Do It
Feb 18th, 2009, 07:51 AM
oh noes :(
I guess Caroline really picked it up.

WhatTheDeuce
Feb 18th, 2009, 07:53 AM
Jelena's not playing for a while now. :( :sobbing:

Golovinjured.
Feb 18th, 2009, 07:54 AM
The media here are kind of in shock.

It's like "...and Caroline Wozniacki has defeated Jelena Dokic, er, 6-1 6-2 in, uh, 48 minutes. Yeah.. and in Davis Cup..." :speakles:


She was obviously feeling bad for Caro. :hug:

Golovinjured.
Feb 18th, 2009, 07:57 AM
Jelena's not playing for a while now. :( :sobbing:

When's Indian Wells? It's still like 3 weeks away or something I thought. :bigcry:
Hopefully we get news of a WC soon, just to make sure she's still a tennis player after this loss. :unsure:

SM
Feb 18th, 2009, 08:59 AM
When's Indian Wells? It's still like 3 weeks away or something I thought. :bigcry:
Hopefully we get news of a WC soon, just to make sure she's still a tennis player after this loss. :unsure:
she played 2 good matches at this tournament, and one bad match....jelena herself expected to have a few average results after the aus open, her game will come good for Indian Wells im sure :wavey:

ce
Feb 18th, 2009, 09:18 AM
:sobbing:

KazeKarter
Feb 18th, 2009, 11:29 AM
Oh well she got the bad loss out of the way, moving upwards next time.

deepsand
Feb 18th, 2009, 12:10 PM
i mean - we'd all rather she lost to her here than at the Aus Open.

DokicPova
Feb 18th, 2009, 01:18 PM
is anyone else really scared now? i didnt expect this...

Ballbasher
Feb 18th, 2009, 03:18 PM
People have been pressuring her far too much :shrug: Kind of not what I expected but what I was forced to think off, seeing everyone saying Jelena will beat a Top20 player that handily (again) :shrug:

King Aaron
Feb 18th, 2009, 04:44 PM
I was half expecting a loss, but by that scoreline? :tape:

Jelena should still be playing Indian Wells. I think. :unsure:

cn ireland
Feb 18th, 2009, 04:50 PM
This is a disappointing result:sad:!

I know Caroline is a very good player but i'm surprised Jelena only won 3 games!!

Anyway, next stop Indian Wells:)!

shannonannafan
Feb 19th, 2009, 03:13 AM
. . .
"I had pretty much three days off, so I had to wait a long time. I felt like I was out of the tournament already, waiting and waiting.''
http://www.commercialappeal.com/news/2009/feb/18/top-seed-learned-her-lesson/
Yeah, she might not want to go into a match with that attitude. It's going to happen. Espically when she gets into tournaments where it rains alot.
Other things that will probably happen this year...
1. She will draw the #1 ranked player in the first round again, boo
2. She will loose in a qualifying match
3. She will win qualifying matches
4. She will loose to people she shouldn't have
5. She will win against people that know one expects
6. She will play at times when she has a fever and is sick
7. At some point she will pull out with an injury (hopefully not a bad one)
8. She will get bad calls
9. She will get lucky breaks
10. Some weeks her ranking will drop
11. In the long run though, her ranking is just going to get better and better.
IT'S REALLY GREAT TO HAVE HER BACK!!!

ninanina19
Feb 19th, 2009, 03:19 AM
After reading the post match comments, I feel really relieved. Seems Jelena played really bad.