PDA

View Full Version : Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen) vol II

Pages : [1] 2

arn
Jun 13th, 2002, 11:24 PM
I just hate that game!!!!

You can play it at the site of the ordina-open. It's a disaster! It's way too difficult to handle that white thing and the serve sometimes go so fast you don't have the time to react!
You play aginst the comp and it's first to 15.
2 times I went to 14-14 after which a too difficult serve spoiled my chances! grrrrrrrrrrr :mad: :mad: :mad:

Dinkie
Dec 19th, 2008, 08:47 AM
Maybe an idea to open the Pong Cafe again so we can have off-topic discussions here.:)

For Andries for example. Andries, I read you have not been abroad much. Now you are planning to live in Peru permanently. Aren't you going to miss your family and friends or is the prospect in Peru better? Do you know the people you are going to live with. How will you you make a living?
If you don't want to answer then that is ok, I am just curious.

And Sarah, you are moving here? I had no idea!!! Are you sure? Australia seems a great country to live in, why do you want to move?

DutchieGirl
Dec 19th, 2008, 08:52 AM
Maybe an idea to open the Pong Cafe again so we can have off-topic discussions here.:)

For Andries for example. Andries, I read you have not been abroad much. Now you are planning to live in Peru permanently. Aren't you going to miss your family and friends or is the prospect in Peru better? Do you know the people you are going to live with. How will you you make a living?

And Sarah, you are moving here? I had no idea!!! Are you sure? Australia seems a great country to live in, why do you want to move?
:lol: But you are talking in English. :p I totally forgot about this thread.

Yes, I will move to NL in April. Yes, I'm sure. It's not necessarily forever - it depends if I can get a nice job, but I wanna live somewhere other than Australia for a while at least. And it's not that I don't like Australia - I do, but I love Europe, and I love to travel, and so it's easily to travel in Europe when you are living there. ;) I have a British passport, so it helps with working in Europe too. ;)

Dinkie
Dec 19th, 2008, 09:10 AM
Oh ja, dit moest in het Nederlands. :)

Cool!! Ik begrijp het. Ik heb zelf ook een poosje in het buitenland gewoond. Het is goed om eens andere gewoonten te ondervinden en andere mensen te ontmoeten. Nederland is als land een goede uitvalsbasis want redelijk centraal. En je spreekt/schrijft al Nederlands dus je hebt een streepje voor! En met een Brits paspoort kun je in ieder geval gemakkelijker een werk- en verblijfsvergunning krijgen.

Ga je werk zoeken als je hier bent of ben je al bezig met solliciteren?

DutchieGirl
Dec 19th, 2008, 09:15 AM
Oh ja, dit moest in het Nederlands. :)

Cool!! Ik begrijp het. Ik heb zelf ook een poosje in het buitenland gewoond. Het is goed om eens andere gewoonten te ondervinden en andere mensen te ontmoeten. Nederland is als land een goede uitvalsbasis want redelijk centraal. En je spreekt/schrijft al Nederlands dus je hebt een streepje voor! En met een Brits paspoort kun je in ieder geval gemakkelijker een werk- en verblijfsvergunning krijgen.

Ga je werk zoeken als je hier bent of ben je al bezig met solliciteren?
Als ik er ben - maar ik kijk regelmatig op monsterboard.nl enzo - er zijn altijd een paar reis baantjes dus hopelijk kan ik iets daar vinden. Anders ga ik iets in "retail" (dus supermarkt or V&D of zoeits) zoeken tot ik iets in het reis industrie kan vinden - ik liever bij Schiphol of zo werken want ik denk dat mn nederlands niet goed genoeg is om in een reis bureau te werken. Ik wil bij een VVV werken maar ik kan geen andere (derde) taal spreken dus... :sad:

Dinkie
Dec 19th, 2008, 09:23 AM
Zoek en gij zult vinden!!!
Ik denk dat er in de reisbranche nog steeds werk is, Schiphol is een goed idee, daar zijn regelmatig leuke vacatures. Nederland heeft veel avontuurlijke reisorganisaties die reizen naar o.a. Australië organiseren (o.a. Djoser, Baobab, Shoestring, Sawadee etc.), wellicht heb je daar een ingang als reisadviseur. Engels verstaat bijna iedereen wel.

DutchieGirl
Dec 19th, 2008, 09:26 AM
Zoek en gij zult vinden!!!
Ik denk dat er in de reisbranche nog steeds werk is, Schiphol is een goed idee, daar zijn regelmatig leuke vacatures. Nederland heeft veel avontuurlijke reisorganisaties die reizen naar o.a. Australië organiseren (o.a. Djoser, Baobab, Shoestring, Sawadee etc.), wellicht heb je daar een ingang als reisadviseur. Engels verstaat bijna iedereen wel.

Ja das waar - veel NLers wil naar Australie reizen, en wie beter dan een Australische met dat te helpen? ;) Maar ik heb nooit van Djoser, Baobab of shoestring gehoord. :lol:

Dinkie
Dec 19th, 2008, 09:37 AM
Zijn best grote bedrijven, zet gewoon .nl achter de naam en je hebt de websites. Is het proberen waard denk ik, al zullen ze proberen om je als reisleider in te zetten in australië/new zealand/tasmanië want daar hebben ze altijd een gebrek aan.;)

Maar ik moet 'ophangen', ik zit op m'n werk...ahum. Tot de volgende keer

DutchieGirl
Dec 19th, 2008, 09:42 AM
Zijn best grote bedrijven, zet gewoon .nl achter de naam en je hebt de websites. Is het proberen waard denk ik, al zullen ze proberen om je als reisleider in te zetten in australië/new zealand/tasmanië want daar hebben ze altijd een gebrek aan.;)

Maar ik moet 'ophangen', ik zit op m'n werk...ahum. Tot de volgende keer
Reisleider zou ook leuk zijn, maar dan liever ik dat in Europa doen. ;)

Doei! :wavey:

AndriesWijma
Dec 19th, 2008, 02:02 PM

Ha ja in het Nederlands typ ik toch net wat sneller.

De vertrouwdheid van familie zal ik vast wel eens missen. Ik ben echter al mijn hele leven veel op mezelf dus ik hoef op dat gebied nauwelijks te ontwennen. Vrienden heb ik ook niet echt, in ieder geval niet in actieve zin.
Ik heb me nooit thuisgevoeld op aarde en heb nooit zo geloofd in geld en werk enzo, wel in universele liefde. De laatste tijd gaan de innerlijke ontwikkelingen extra snel en zie ik bijna alleen nog de waanzin van het moderne leven. Daardoor gaat het contact met mensen steeds moeizamer. Koetjes en kalfjes krijg ik niet meer uit mijn mond.
En ik hoop maar dat ik nu geen vervelende reacties oproep. Ik geef alvast toe dat ik erg eigenwijs ben en dat het arrogant kan overkomen. Mede daarom heb ik me tot nu toe weinig laten horen op dit forum.

In Peru wil ik een nieuwe balans vinden. Ik voel dat ik de pure natuur erg nodig heb. Voorlopig is alleen degene bij wie het plan begonnen is zeker van de overstap. Ik ken hem nog niet zo goed behalve van veel mailcontact, maar de komende weekeinden zullen we vaak samenkomen. Onzekerheid is er wel bij mij of ik nog wel met mensen kan samenleven, waar en hoe dan ook. Toch zie ik dit plan als verreweg de beste optie die ik heb.

We proberen daar zo snel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. In het begin zal het wel even afzien zijn en is er veel werk te doen. Maar we weten waarvoor we het doen. Als we het slim aanpakken dan hebben we op termijn vooral tijd om te genieten.
We houden het overigens zo natuurlijk mogelijk dus geen moderne voorzieningen en niet eens echt huizen. Ieder mens/gezin heeft een eigen hectare grond om op te lezen. En daarbij nog wat gemeenschappelijke ruimte.

Ik ben er niet zo goed in om korte teksten te schrijven. Neem het mij alsjeblieft niet kwalijk. :tape:

DutchieGirl
Dec 19th, 2008, 09:08 PM
Andries: Succes!

Gerben
Dec 19th, 2008, 09:27 PM
Dus ook geen computer neem ik aan, of andere moderne (elektronische) hulpmiddelen? Houd je nog wel contact met mensen in Nederland en zo ja, hoe dan?

AndriesWijma
Dec 19th, 2008, 11:29 PM
Sarah, dank je wel! En jij natuurlijk veel geluk alvast in Nederland. Zorg jíj ervoor dat het land voor mijn familie een beetje leefbaar blijft? ;)

Dus ook geen computer neem ik aan, of andere moderne (elektronische) hulpmiddelen? Houd je nog wel contact met mensen in Nederland en zo ja, hoe dan?

Nee geen computer en geen elektriciteit. We zorgen dat we een dorp met internetcafé in de buurt hebben. En internetcafés zijn daar genoeg. De locatie waarop we een optie hebben voldoet aan deze voorwaarde. Van daaruit kunnen we regelmatig onze website en weblogs bijhouden en af en toe een nieuwsbrief versturen. En een beetje mailcontact houden met familie. De kosten van het internetten kunnen we eerst nog betalen van wat we nog hebben. Daarna kunnen we wellicht iets regelen met de eigenaar ofzo. Mogelijkheden genoeg.
Het is natuurlijk afwachten hoe het allemaal in de praktijk gaat lopen. Erg spannend. Ik krijg er steeds meer zin in!

Onze voorlopige website is: www.aysana.org

DutchieGirl
Dec 20th, 2008, 01:05 AM
Sarah, dank je wel! En jij natuurlijk veel geluk alvast in Nederland. Zorg jíj ervoor dat het land voor mijn familie een beetje leefbaar blijft? ;)

Nee geen computer en geen elektriciteit. We zorgen dat we een dorp met internetcafé in de buurt hebben. En internetcafés zijn daar genoeg. De locatie waarop we een optie hebben voldoet aan deze voorwaarde. Van daaruit kunnen we regelmatig onze website en weblogs bijhouden en af en toe een nieuwsbrief versturen. En een beetje mailcontact houden met familie. De kosten van het internetten kunnen we eerst nog betalen van wat we nog hebben. Daarna kunnen we wellicht iets regelen met de eigenaar ofzo. Mogelijkheden genoeg.
Het is natuurlijk afwachten hoe het allemaal in de praktijk gaat lopen. Erg spannend. Ik krijg er steeds meer zin in!

Onze voorlopige website is: www.aysana.org (http://www.aysana.org)
Dank je - ik zal het proberen. :D

Wat jullie doen is voor mij interessant ook. Ik heb anthropologie bij Uni gestudeerd, en dit heeft een beetje te maken met dat dus ik kijk nu naar je website. :D Ik weet dat je verhuis naar Pru niet om de "natives" te studeren maar het blijft nog steeds interessant. :D

bakkie pleur
Dec 20th, 2008, 01:11 PM
Hoelang bestaat dit forum al? Want, DutchieGirl, jij bent al 7.5 jaar lid?

Zamboni
Dec 20th, 2008, 01:25 PM
Aangezien alle actieve threads boven de 5000 post gesloten horen te worden, heb ik de recente posts maar even naar het Pong Café II gekopieerd :)

Elwin.
Dec 20th, 2008, 03:05 PM
leuk :D

DutchieGirl
Dec 20th, 2008, 09:13 PM
Hoelang bestaat dit forum al? Want, DutchieGirl, jij bent al 7.5 jaar lid?
tennisforum begon een paar maanden voordat ik lid ben geweest. :)

bakkie pleur
Dec 21st, 2008, 08:46 AM
Das lang

DutchieGirl
Dec 21st, 2008, 09:37 PM
Ja...er was voordat een andere tennis board - die heet "Sanex WTA Tour forum". ;)

bakkie pleur
Dec 21st, 2008, 09:45 PM
Waarom bestaat het ATP forum korter? Is ATP minder populair?

DutchieGirl
Dec 21st, 2008, 09:53 PM
geen idee. Ik post nooit op het ATP forum.

AndriesWijma
Dec 22nd, 2008, 03:23 PM
Dank je - ik zal het proberen. :D

Wat jullie doen is voor mij interessant ook. Ik heb anthropologie bij Uni gestudeerd, en dit heeft een beetje te maken met dat dus ik kijk nu naar je website. :D Ik weet dat je verhuis naar Pru niet om de "natives" te studeren maar het blijft nog steeds interessant. :D

De interesse in de leefwijze van de Inka's en andere "natives" is er zeker wel. Onze aanstaande leefwijze zal vermoedelijk meer overeen komen met die van de Inka's, dan een groot deel van de huidige Peruaanse bevolking.
We laten ons graag inspireren door die oude tijdperken. De oude Quechua-taal wil ik ook wel een beetje gaan leren.

Misschien kun je ooit eens langskomen om ons antropologisch te bestuderen. :)

DutchieGirl
Dec 22nd, 2008, 09:46 PM
Heb tot vorige jaar geen plan naar Zuid Amerika te gaan, maar nu ik bij een reis bureau werken wil ik eigenlijk er een keer gaan. Ik studeer niet meer, maar het lijkt me interessant te zijn om mssn bij jouw een keer te komen. Tijdens Uni heb ik meer over Afrika gestudeerd dus het zou ook leuk zijn om meer over Zuid Amerika te leren. :D

graftak
Jan 28th, 2009, 12:15 PM
ik ben een nieuwe poster en weten jullie waar ik vandaan kom? uit mijn moeder! :secret:

Dorien.
Jan 28th, 2009, 04:40 PM
:eek:

DutchieGirl
Jan 28th, 2009, 09:50 PM
ik ben een nieuwe poster en weten jullie waar ik vandaan kom? uit mijn moeder! :secret:
Nee! Serieus? :p

Elwin.
Jan 30th, 2009, 09:09 PM

joh! Je meent het:lol:

bakkie pleur
Jan 31st, 2009, 07:25 AM

:lol: We hebben er een komiekje bij hoor!

DutchieGirl
Jan 31st, 2009, 08:59 PM
:lol: We hebben er een komiekje bij hoor!
Zo te zien. ;)

hellas719
Mar 7th, 2009, 06:20 PM
Assuming this is a chat thread, did you guys just see the Dutchies beat the Dominicans in the World Baseball Classic? What an upset:eek:

DutchieGirl
Mar 7th, 2009, 08:52 PM
It is... it was for people who speak Dutch... ;) But you are welcome. ;) And no, I didn't know it, but then I don't follow baseball. :lol:

hellas719
Mar 7th, 2009, 09:02 PM
^Oh. I won't post in this thread;)
I just wanted to know if you guys saw the game like I did.

DutchieGirl
Mar 7th, 2009, 09:03 PM
Like I said - you are welcome to post here. :)

Wolkenvanger
Apr 13th, 2009, 09:53 AM
Er zijn hier Nederlanders, whoa!

(En mensen die Nederlands hebben geleerd, dat is natuurlijk nog cooler!)

Aangenaam, allemaal. :)

(En laat ik meteen maar eerlijk zeggen dat ik eigenlijk totaal niets heb met de Nederlandse tennissters, hahaha!)

DutchieGirl
Apr 14th, 2009, 12:03 AM
Hallo! Welkom. ;)

James
Apr 16th, 2009, 01:02 PM
Er zijn hier Nederlanders, whoa!

(En mensen die Nederlands hebben geleerd, dat is natuurlijk nog cooler!)

Aangenaam, allemaal. :)

(En laat ik meteen maar eerlijk zeggen dat ik eigenlijk totaal niets heb met de Nederlandse tennissters, hahaha!)

Ik zie je aan de locatie dat je uit Westervoort komt. Het is een kleine wereld blijkbaar. Ik werk voor de gemeente Westervoort. Ik woon er dan weer niet.

DutchieGirl
Apr 17th, 2009, 04:45 AM
:unsure: :p

Eddles... gaan we nog steeds naar Kopenhagen?

James
Apr 17th, 2009, 05:20 AM
:unsure: :p

Eddles... gaan we nog steeds naar Kopenhagen?

Ja, hoor. Wat mij betreft wel. :cool:

In het weekend is het wat rustiger. Kunnen we het er over hebben.

Ik tennis sinds kort ook op de donderdagavond. :p

DutchieGirl
Apr 17th, 2009, 05:38 AM
hmm oke... maar ik logeer met een vriend dus ik kan niet zo veel op het weekend online komen, maar ik zal het proberen. ;)

Tennis je? Leuk! We kunnen een keer tegen elkaar spelen! :D

James
Apr 17th, 2009, 06:01 AM
hmm oke... maar ik logeer met een vriend dus ik kan niet zo veel op het weekend online komen, maar ik zal het proberen. ;)

Tennis je? Leuk! We kunnen een keer tegen elkaar spelen! :D

Anders begin volgende week of zo. :p

Ja, ik tennis sinds kort. Ik heb nu twee lessen gehad. :cool:

Moet nu naar het werk.

DutchieGirl
Apr 17th, 2009, 10:25 AM
tja dat an ook...wanneer ik bij werk ben. ;)

Heel leuk! Veel lol tot nu toe gehad? ;)

Wolkenvanger
Apr 17th, 2009, 01:21 PM
Ik zie je aan de locatie dat je uit Westervoort komt. Het is een kleine wereld blijkbaar. Ik werk voor de gemeente Westervoort. Ik woon er dan weer niet.

En ik zie aan jou dat je uit Wat Een Heerlijk Land komt, ook niet mis! De Achterhoek rules! :cool:

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 02:26 PM
Hallo, mag even nederlands praten. Sorry, voor mijn taalloze fouten.

Zo, ik hou van Nederlands, en ook van nl en Vlanderen. Deze zomer ben ik 3 weken in Zeist geweest, daar heb een zomercursus "Taal en cultuur" gevolgd.

dat zou prachtig zijn als jullie mensen met mij in het NL kunnen praten, want 'k wil niet alles vergeten.

Dorien.
Aug 13th, 2009, 05:05 PM
Ligt Zeist ergens in Nederland?

James
Aug 13th, 2009, 05:07 PM
Ligt Zeist ergens in Nederland?

Ja, Zeist ligt in de provicie Utrecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeist

Dorien.
Aug 13th, 2009, 05:17 PM
Ok, dankjewel :)

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 05:47 PM
Dorien,

Zeist is 12 km van Utrecht gelegen. Daar konden we met de fiets.

Tussen twee haakjes, vorig jaar was ik in Hasselt, ik zie dat je uit Belgie bent.

Hasselt ken je zeker :)

Dorien.
Aug 13th, 2009, 07:41 PM
Ja inderdaad, Hasselt ken ik ;)

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 07:58 PM
Dorien, woon je in Vlanderen of Walonnie?

Dorien.
Aug 13th, 2009, 08:31 PM
In Vlaanderen, niet zover van Antwerpen.

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:33 PM
Ik gok op Vlanderen. :p Want ik ben zekerdat Vlaams haar 1e taal is. :p

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:34 PM
Ahh ik had je vorige post niet gezien Dorien. :lol:

Dorien.
Aug 13th, 2009, 08:35 PM
Jaja, dat zeg je nu wel :lol:

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:38 PM
Ik was aan het typen als jij gepost hebt. :ras: :p Anyway, I knew Flemish was your first language, so it was easy to guess Flanders. :p

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 08:39 PM
Het Vlaams en het Nederlands, voelen jullie sterke verschillen?

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 08:40 PM
in Vlaanderen hou ik van Gent het best, de mooiste stad ik ooit gezien heb :lol:

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:41 PM
Het Vlaams en het Nederlands, voelen jullie sterke verschillen?
Nee - ik kan Dorien wel begrijpen. Er is volgens mij weinig verschil tussen de twee. ;)

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:42 PM
Ben nooit naar Gent geweest. Koksijde was wel mooi. :D

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 08:46 PM
Ja, ik heb photos van Koksijde gezien, erg mooi,

is het ver van Knokke?

Volgens mij, er zijn verschillen tussen de twee, maar ze zijn niet zo groot. Ik ben in beide landen geweest, en begreep ik helemaal alles :)

Nederlander RUS
Aug 13th, 2009, 08:47 PM
Sara, ben je nu in Australie of Nederland?

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:48 PM
Ja, ik heb photos van Koksijde gezien, erg mooi,

is het ver van Knokke?

Volgens mij, er zijn verschillen tussen de twee, maar ze zijn niet zo groot. Ik ben in beide landen geweest, en begreep ik helemaal alles :)
Nee, het is niet zo ver van Knokke volgens mij.

Ja er zijnkleine verschillen tussen de twee, maar weinig. :p

DutchieGirl
Aug 13th, 2009, 08:48 PM
Sara, ben je nu in Australie of Nederland?
Ik heet Sarah, niet Sara. :p Ik ben nu in nederland. :banana: Scheveningen. :D

Dorien.
Aug 13th, 2009, 09:12 PM
Nee - ik kan Dorien wel begrijpen. Er is volgens mij weinig verschil tussen de twee. ;)

Accent en uitspraak is wel totaal verschillend en soms enkele andere woorden. Maar dat is tussen de verschillende dialecten in Vlaanderen ook. Als iemand in West-Vlaanderen echt zijn dialect praat, versta ik er ook niks van.

Nederlander RUS
Aug 14th, 2009, 08:08 AM
Ik heet Sarah, niet Sara. :p Ik ben nu in nederland. :banana: Scheveningen. :D

sorry, neem je mij niet kwalijk.

zo, is het aan de kust? niet zo ver van Den Haag?

Nederlander RUS
Aug 14th, 2009, 08:18 AM
Accent en uitspraak is wel totaal verschillend en soms enkele andere woorden. Maar dat is tussen de verschillende dialecten in Vlaanderen ook. Als iemand in West-Vlaanderen echt zijn dialect praat, versta ik er ook niks van.

Ja, uitsprak heb ik wel opgemerkt. Trouwens volgens mij klinkt Vlaams mooier :p

en ja, als iemand Limburgs praten begon, verstond (is het de tweede vorm?) ik helemaal niks :tape:

Nederlander RUS
Aug 14th, 2009, 08:21 AM
En Sarah, als ik alles snap, jouw moeder taal is Engels? waarom heb je Nederlands geleerd?

DutchieGirl
Aug 14th, 2009, 11:49 AM
:haha: ja jouw uitspraak is heel anders, maar ik kan je nog steeds begrijpen. Ik kan het altijd horen als er een belgische programma op tv is. Maar ik bedoelde meer datde woorden zijn meestal dezelfde - met een paar verschillen. ;) En tja oke dialecten zijn heel anders. Ik kan bijna geen meestrechts begrijpen. :p

DutchieGirl
Aug 14th, 2009, 11:51 AM
sorry, neem je mij niet kwalijk.

zo, is het aan de kust? niet zo ver van Den Haag?
Scheveningen valt onder de gemeente Den Haag. ;) En ja, ik woon 5 minuten loopafstand van het strand. :D

DutchieGirl
Aug 14th, 2009, 11:52 AM
En Sarah, als ik alles snap, jouw moeder taal is Engels? waarom heb je Nederlands geleerd?
Ja, Engels is mn moedertaal. Ik vind talen grappig, en ik van Nederland hou dus.... Ik leer nu ook Tsjechisch (f*%k I hate that word in Dutch :lol: ) en ik wil ook italiaans leren. :D

Nederlander RUS
Aug 14th, 2009, 12:01 PM
Ik kan bijna geen meestrechts begrijpen.

dat is in Maastricht, denk ik :lol:

Scheveningen valt onder de gemeente Den Haag. En ja, ik woon 5 minuten loopafstand van het strand.

werk je in Den Haag of studeer je?

Ja, Engels is mn moedertaal. Ik vind talen grappig, en ik van Nederland hou dus.... Ik leer nu ook Tsjechisch (f*%k I hate that word in Dutch ) en ik wil ook italiaans leren.

waarom, Tsjechisch? hou je ook van Tsjechie?? Dan, je kunt Russisch leren :lol:

DutchieGirl
Aug 15th, 2009, 08:08 AM
dat is in Maastricht, denk ik :lol:

werk je in Den Haag of studeer je?

waarom, Tsjechisch? hou je ook van Tsjechie?? Dan, je kunt Russisch leren :lol:
Yup - Maastricht. ;)

Werk.

Waarom niet? Ik vind het interessant, ik heb een paar vrienden uit Tsjechie, en nee - Tsjechisch heeft geen cyrillics. :p

Nederlander RUS
Aug 15th, 2009, 11:17 AM
ja, ik weet dat Tsjechisch geen cyrrilics heeft, maar het is ook een van de Slaavse talen :p

Ik zou ook graag in het buiteland werken, ik wil niet in Ruslandd blijven

DutchieGirl
Aug 15th, 2009, 12:25 PM
Ja maar want ze geen cyrillics gebruiken dan is het heel makkelijker dan Russisch. :p

Nederlander RUS
Aug 15th, 2009, 12:41 PM
ja, je hebt gelijk

Elwin.
Aug 15th, 2009, 01:10 PM
Scheveningen valt onder de gemeente Den Haag. ;) En ja, ik woon 5 minuten loopafstand van het strand. :D

:ras:

Nederlander RUS
Aug 15th, 2009, 01:14 PM

:lol:

ik ben ook afgunstig :lol:

Elwin.
Aug 15th, 2009, 01:18 PM

ik ben ook afgunstig :lol:

Hahaaa :lol:
Ik moet eigenlijk ook niet klagen. Woon best dichtbij Sarah, ongeveer 20 kilometer van het strand. Maar 5 minuten loopafstand is wel erg lekker:rolleyes:

JandeV
Aug 15th, 2009, 02:04 PM
Hallo allen:)
Zeg Sarah, ik vroeg me af, ben jij dezelfde Sarah als vroeger op Forum MK?
oh en btw, Antropologie is cool :D en talen ook:p
Ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond, kan redelijk Noors:angel:

Nederlander RUS
Aug 15th, 2009, 03:31 PM
Hahaaa :lol:
Ik moet eigenlijk ook niet klagen. Woon best dichtbij Sarah, ongeveer 20 kilometer van het strand. Maar 5 minuten loopafstand is wel erg lekker:rolleyes:

ja, in Nederland is alles - een uurtje rijden...

we hebben andere afstanden in Rusland :lol:

Nederlander RUS
Aug 15th, 2009, 03:34 PM

Hallo, JandeV.

Je bent uit Groningen :) Mooie stad, 'k ben daar 2 weken geleden geweest . Ik hield er zo van. Jullie hebben daar een prachtig museum... :hearts:

DutchieGirl
Aug 15th, 2009, 04:24 PM
:secret: Het is eigenlijk 8 minuten naar het boulevard, maar toch 5 naar het strand. :angel:

DutchieGirl
Aug 15th, 2009, 04:26 PM
Zeg Sarah, ik vroeg me af, ben jij dezelfde Sarah als vroeger op Forum MK?
oh en btw, Antropologie is cool :D en talen ook:p
Ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond, kan redelijk Noors:angel:
Tja dat ben ik. :scared: :p

Anthropolgie is wel :cool: maar erzijn geen baantjes...ik heb nu dezelfde probleem met reis adviseur. :( Moet ik weer iets studeren om een goeie baan te vinden? :rolleyes:

Dorien.
Aug 15th, 2009, 07:19 PM
Volgens mij moet ik ook iets anders studeren om een goede baan te vinden :lol: :rolleyes:

Nederlander RUS
Aug 15th, 2009, 08:31 PM
Wat studeer je, Dorien?

Dorien.
Aug 15th, 2009, 08:45 PM
Ik heb toegepaste psychologie gestudeerd (afgestudeerd als arbeids- en organisatiepsychologe) en ik zoek nu werk.

DutchieGirl
Aug 16th, 2009, 07:02 AM
Ik heb toegepaste psychologie gestudeerd (afgestudeerd als arbeids- en organisatiepsychologe) en ik zoek nu werk.
Ik heb ook psychologie gestudeerd maar ik heb alleen een undergrad degree.

Nederlander RUS
Aug 16th, 2009, 08:58 AM
zo, ik studeer Talen en Opvoeding. Ik heb CNaVT (Certif. Neder. als Vreemde Taal) Professionel, volgend jaar hopelijk heb ik Academisch met toestemming om Russisch in Nederland te onderwijzen.

Zijn er in Nederland Universiteiten met Russisch? of in Vlaanderen? :lol:

Dorien.
Aug 16th, 2009, 11:18 AM
zo, ik studeer Talen en Opvoeding. Ik heb CNaVT (Certif. Neder. als Vreemde Taal) Professionel, volgend jaar hopelijk heb ik Academisch met toestemming om Russisch in Nederland te onderwijzen.

Ja hoor. Ik ken zelfs enkele mensen die het studeren of het gestudeerd hebben. ;)

Nederlander RUS
Aug 16th, 2009, 12:13 PM
Ja hoor. Ik ken zelfs enkele mensen die het studeren of het gestudeerd hebben. ;)

zo heb ik een kans :lol:

JandeV
Aug 16th, 2009, 05:05 PM
Ik had al zo'n vermoeden dat jij dat was Sarah :p Je bent daar nooit meer :O en Dan ook al nauwelijks... En tis toch echt jullie forum:confused: maarja.

Iedereen gaat nu terug de schoolbanken in met de recessie:lol: En in mijn omgeving zijn er superveel mensen die inderdaad aan het denken zijn om te gaan omscholen. Het lijkt wel of mensen tegnwoordig niet meer zo lang in 1 werkgebied kunnen blijven hangen. Ze willen variatie, na 5 jaar weer een nieuwe baan in een andere discipline... Ik ga misschien ooit es een minor Antropologie doen ;) geen major...

JandeV
Aug 16th, 2009, 05:06 PM

Groningen heeft Slavische Talen en Culturen :D
En er zijn er wel meer in Nederland en Vlaanderen

Dorien.
Aug 16th, 2009, 05:18 PM
Ik had al zo'n vermoeden dat jij dat was Sarah :p Je bent daar nooit meer :O en Dan ook al nauwelijks... En tis toch echt jullie forum:confused: maarja.

Iedereen gaat nu terug de schoolbanken in met de recessie:lol: En in mijn omgeving zijn er superveel mensen die inderdaad aan het denken zijn om te gaan omscholen. Het lijkt wel of mensen tegnwoordig niet meer zo lang in 1 werkgebied kunnen blijven hangen. Ze willen variatie, na 5 jaar weer een nieuwe baan in een andere discipline... Ik ga misschien ooit es een minor Antropologie doen ;) geen major...

Je wordt bijna gedwongen om te gaan studeren of toch iets anders te studeren. Ik heb een bachelor maar als ik daarin geen werk vind omdat ik geen ervaring heb. :rolleyes: (De kans om ze op te bouwen krijg je niet meer). Dan moet ik nu kiezen tussen jobs waarvoor je geen diploma nodig hebt of iets anders studeren....

Nederlander RUS
Aug 16th, 2009, 05:27 PM

zo volgend jaar moet ik proberen :lol:

Nederlander RUS
Aug 16th, 2009, 05:36 PM
Je wordt bijna gedwongen om te gaan studeren of toch iets anders te studeren. Ik heb een bachelor maar als ik daarin geen werk vind omdat ik geen ervaring heb. :rolleyes: (De kans om ze op te bouwen krijg je niet meer). Dan moet ik nu kiezen tussen jobs waarvoor je geen diploma nodig hebt of iets anders studeren....

Ja, dezelfde situatie hebben we hier in Rusland - als jij geen ervaring hebt, dan krijg je geen baan...

Maar hoe kan je ervaring krijgen, als niemand je een baan geven wil :tape:

DutchieGirl
Aug 16th, 2009, 09:07 PM
Yup ik heb dezelfde probleem gehad!

JandeV
Aug 17th, 2009, 08:30 AM
Yup ik heb dezelfde probleem gehad!

probleem is een onzijdig woord: Het probleem. Dus in dit geval wordt het dan ook: Hetzelfde probleem ;)
soms werken grammatica-regels zelfs voor Nederlands:lol:

Nederlander RUS
Aug 17th, 2009, 09:02 AM
probleem is een onzijdig woord: Het probleem. Dus in dit geval wordt het dan ook: Hetzelfde probleem ;)
soms werken grammatica-regels zelfs voor Nederlands:lol:

en hoe zeg je

problempje? of problemmetje... of anders?

JandeV
Aug 17th, 2009, 09:07 AM
en hoe zeg je

problempje? of problemmetje... of anders?

Het verkleinwoord voor probleem is "probleempje"

James
Aug 17th, 2009, 09:19 AM
Toch nuttig al die grammaticalessen. Dat lijkt me het moeilijkste deel als je Nederlands leert. Maar gelukkig begrijpt men je ook nog wel als je een keer "de probleem" zegt of zo.

Ik woon overigens helemaal niet op loopafstand van het strand (niet dat ik dat nu zo erg vind). Nou ja, alles is te lopen, maar het dat is toch een aardige voettocht.

Nederlander RUS
Aug 17th, 2009, 11:20 AM

bedankt, he :)

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 11:32 AM
:banana: Ik heb vandaag een fiets gekocht! :D

Oh ja Ed - ik heb nu mn kaarten dus we moeten een afspraakje maken. ;)

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 11:34 AM
:banana: That one I knew. :p

But I never learnt that about hetzelfde/dezelfde. Makes sense, but then I didn't have many lessons actually, I mostly taught myself...which is why my grammar can be spectacularly shitty at times. ;)

James
Aug 17th, 2009, 11:39 AM
:banana: Ik heb vandaag een fiets gekocht! :D

Oh ja Ed - ik heb nu mn kaarten dus we moeten een afspraakje maken. ;)

Wat voor een fiets heb je gekocht? Goed in ieder geval dat je nu een fiets hebt. :yeah:

En zeker goed dat je nu eindelijk die bankpasjes hebt. Zonder geld is de wereld niet erg makkelijk.

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 11:44 AM
Wat voor een fiets heb je gekocht? Goed in ieder geval dat je nu een fiets hebt. :yeah:

En zeker goed dat je nu eindelijk die bankpasjes hebt. Zonder geld is de wereld niet erg makkelijk.
Tja het is een "Gazelle". 't was een "gebruikte" fiets, maar het heeft 21 versnellingen en het was niet te grote. ;)

maar ja het is prima om weer geld te hebben! Nu kan ik echt dingen doen. ;)

James
Aug 17th, 2009, 11:46 AM
Tja het is een "Gazelle" 't was

Ik heb ook een Gazelle. Dat zijn goede fietsen. Ik snap overigens niet helemaal het laatste deel van je eerste zin ('t was).

Nu kun je dus ook naar ITF Almere, of niet?

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 11:50 AM
Ik heb ook een Gazelle. Dat zijn goede fietsen. Ik snap overigens niet helemaal het laatste deel van je eerste zin ('t was).

Nu kun je dus ook naar ITF Almere, of niet?
Tja sorry ik had meer geschreven maar als ik "post" drukte was het weg... Ik heb het gebeterd. :p

Ja ik denk dat ik naar Almere op de Zondag of Maandaag gaan, want dan hoef ik niet te werken. Ik dacht (god only knows why)dat Enschede dit week was (maar dat was Westende) en Almere volgende week, maar dat klopt niet, maar ik heb toch zondaag en maandag elke week vrij dus... ;) Kom je dan mssn een dag naar Almere? :D

Nederlander RUS
Aug 17th, 2009, 11:53 AM
Tja het is een "Gazelle". 't was een "gebruikte" fiets, maar het heeft 21 versnellingen en het was niet te grote. ;)

Toen ik in zeist was, had ik ook Gazelle, maar met aleen 8 versnellingen :p

James
Aug 17th, 2009, 11:54 AM
Tja sorry ik had meer geschreven maar als ik "post" drukte was het weg... Ik heb het gebeterd. :p

Ja ik denk dat ik naar Almere op de Zondag of Maandaag gaan, want dan hoef ik niet te werken. Ik dacht (god only knows why)dat Enschede dit week was (maar dat was Westende) en Almere volgende week, maar dat klopt niet, maar ik heb toch zondaag en maandag elke week vrij dus... ;) Kom je dan mssn een dag naar Almere? :D

Misschien de zondag. De maandag kan niet, want dan zit mijn agenda op het werk al redelijk vol.

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 11:56 AM
Misschien de zondag. De maandag kan niet, want dan zit mijn agenda op het werk al redelijk vol.
Oke, dus ik zal Erika over Zondag mailen, en hopelijk kan je ook er zijn. :D

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 11:56 AM
Toen ik in zeist was, had ik ook Gazelle, maar met aleen 8 versnellingen :p
ahh Zeist. ;) HA! Ik heb meer dan jouw. :p

JandeV
Aug 17th, 2009, 12:00 PM
But I never learnt that about hetzelfde/dezelfde. Makes sense, but then I didn't have many lessons actually, I mostly taught myself...which is why my grammar can be spectacularly shitty at times. ;)

Mja, dat ken ik van mijn Noors... Vooral met de verleden tijd moet ik altijd maar wat gokken :p Ik heb het nog verrassend vaak goed though:angel:
En ach, zolang iedereen je begrijpt, en je open blijft staan voor mensen die je verbeteren en wilt leren is er geen probleem :D
Ik vind het allang knap hoe goed je bent!
Alleen als ik bij elke post alles moet gaan verbeteren ben ik nog wel even bezig :O vooral vanwege het feit dat in het Nederlands de grammaticaregels veel te veel uitzonderingen hebben. Maar hetzelfde/dezelfde is toevallig wel strikt volgens de regels en eenvoudig uit te leggen, dus vandaar dat ik dacht, laat ik eens helpen en haar verbeteren:angel:

James
Aug 17th, 2009, 12:02 PM
ahh Zeist. ;) HA! Ik heb meer dan jouw. :p

Meer dan jou ;) Of in dit geval: ik heb er meer dan jou (je hebt het immers over versnellingen). "Jouw" gebruik je bijvoorbeeld als je aangeeft dat een bepaald voorwerp van jouw is: "jouw fiets". De fiets is van jou, het is jouw fiets.

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 12:03 PM
Mja, dat ken ik van mijn Noors... Vooral met de verleden tijd moet ik altijd maar wat gokken :p Ik heb het nog verrassend vaak goed though:angel:
En ach, zolang iedereen je begrijpt, en je open blijft staan voor mensen die je verbeteren en wilt leren is er geen probleem :D
Ik vind het allang knap hoe goed je bent!
Alleen als ik bij elke post alles moet gaan verbeteren ben ik nog wel even bezig :O vooral vanwege het feit dat in het Nederlands de grammaticaregels veel te veel uitzonderingen hebben. Maar hetzelfde/dezelfde is toevallig wel strikt volgens de regels en eenvoudig uit te leggen, dus vandaar dat ik dacht, laat ik eens helpen en haar verbeteren:angel:
:haha: ja ik weet dat mn grammatika slecht is, maar mensen kunnen me meestal begrijpen, dus dat is een begin. ;)Mn uitspraking is ook soms een beetje vreemd (he Ed? :ras: ) maar het is niet zo'n makkie taal om uit te spreken. :p

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 12:04 PM
Meer dan jou ;) Of in dit geval: ik heb er meer dan jou (je hebt het immers over versnellingen). "Jouw" gebruik je bijvoorbeeld als je aangeeft dat een bepaald voorwerp van jouw is: "jouw fiets". De fiets is van jou, het is jouw fiets.
Ja... maar waarom geen w dan?

James
Aug 17th, 2009, 12:05 PM
:haha: ja ik weet dat mn grammatika slecht is, maar mensen kunnen me meestal begrijpen, dus dat is een begin. ;)Mn uitspraking is ook soms een beetje vreemd (he Ed? :ras: ) maar het is niet zo'n makkie taal om uit te spreken. :p

Je uitspraak is best goed. Je bent in het Nederlands goed te volgen.

James
Aug 17th, 2009, 12:06 PM
Ja... maar waarom geen w dan?

Het is een beetje hetzellfde als in het Engels, The bike belongs to you , it is your bike.

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 12:07 PM
Je uitspraak is best goed. Je bent in het Nederlands goed te volgen.
:speakles: Wat zeg je?
*faints* :p :angel:

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 12:08 PM
Het is een beetje hetzellfde als in het Engels, The bike belongs to you , it is your bike.
Ahh I see. :D

JandeV
Aug 17th, 2009, 12:10 PM

Actually, het moet in dit geval zelfs zijn: Ik heb meer dan jij.
Denk er maar een woord achter: Ik heb meer (versnellingen) dan jij hebt --> Ik heb er meer dan jij.

jouw is inderdaad bezittelijk voornaamwoord. dat klopt verder wel :)

James
Aug 17th, 2009, 12:21 PM
Actually, het moet in dit geval zelfs zijn: Ik heb meer dan jij.
Denk er maar een woord achter: Ik heb meer (versnellingen) dan jij hebt --> Ik heb er meer dan jij.

jouw is inderdaad bezittelijk voornaamwoord. dat klopt verder wel :)

Zo zie je maar. Trap ik ook weer in die standaard fout.

JandeV
Aug 17th, 2009, 12:25 PM
ach we waren het in elk geval eens dat een onderwerp miste en dat een bezittelijk voornaamwoord hier niet op zijn plaats was ;)
De regel van het verschil tussen jou en jij weet ik trouwens niet helemaal zeker... Als native speaker ken ik de toepassingen wel, en als taalfreak weet ik een stuk meer de regels achter de toepassing dan de gemiddelde nederlander (en als zoon van een basisschoolleraar), maar mja...

jij is in elk geval een persoonlijk voornaamwoord.
jou is denk ik een aanwijzend voornaamwoord, maar pin me er niet op vast
jouw is in ieder geval een bezittelijk voornaamwoord

James
Aug 17th, 2009, 12:29 PM
Ik zat inderdaad zo te concentreren op het corrigeren van "jouw", dat ik het zelf nog fout deed. Goed dat ik jou nog heb. :yeah:

De zin "de fiets is van jou, het is jouw fiets" was gelukkig wel goed.

Nederlander RUS
Aug 17th, 2009, 12:31 PM
ach we waren het in elk geval eens dat een onderwerp miste en dat een bezittelijk voornaamwoord hier niet op zijn plaats was ;)
De regel van het verschil tussen jou en jij weet ik trouwens niet helemaal zeker... Als native speaker ken ik de toepassingen wel, en als taalfreak weet ik een stuk meer de regels achter de toepassing dan de gemiddelde nederlander (en als zoon van een basisschoolleraar), maar mja...

jij is in elk geval een persoonlijk voornaamwoord.
jou is denk ik een aanwijzend voornaamwoord, maar pin me er niet op vast
jouw is in ieder geval een bezittelijk voornaamwoord

bedankt,

trouwens ben ik ook zoon van een lerares :help::lol:

Nederlander RUS
Aug 17th, 2009, 12:34 PM
Ik zat inderdaad zo te concentreren op het corrigeren van "jouw", dat ik het zelf nog fout deed. Goed dat ik jou nog heb. :yeah:

De zin "de fiets is van jou, het is jouw fiets" was gelukkig wel goed.

maar is het mogelijk - "je fiets" - als een bezittelijk voornaamwoord?

James
Aug 17th, 2009, 12:38 PM
maar is het mogelijk - "je fiets" - als een bezittelijk voornaamwoord?

Het is mogelijk, ja. Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Je fiets is gestolen". (wat een niet ongebruikelijk iets is in Nederland). Ik zou ook kunnen zeggen: "Jouw fiets is gestolen".

JandeV
Aug 17th, 2009, 12:47 PM
het woord "je" kan inderdaad gebruikt worden in plaats van het woord jouw, maar ook in plaats van het woord jij in bepaalde gevallen, maar welke gevallen dat zijn, dat wordt wel heel ingewikkeld :tape:

James
Aug 17th, 2009, 12:48 PM
het woord "je" kan inderdaad gebruikt worden in plaats van het woord jouw, maar ook in plaats van het woord jij in bepaalde gevallen, maar welke gevallen dat zijn, dat wordt wel heel ingewikkeld :tape:

Dat is meer iets voor gevorderden, inderdaad. :lol:

JandeV
Aug 17th, 2009, 01:04 PM
Oh en een vorm als "je" in plaats van het gebruikelijke bezittelijke voornaamwoord kan ook echt alleen maar bij de 2e persoon enkelvoud (bij jouw/je). Dus dat is ook zo'n uitzondering. Met de huidige sms generatie zie je steeds meer dat ze ook bij "mijn" "me" gaan gebruiken (eerste persoon enkelvoud), dus wie weet wordt die uitzondering over een jaar of 30 ook wel toegestaan volgens de officiële regels.:(

JandeV
Aug 17th, 2009, 01:09 PM
oke, de regel over jou/jij:

heeft niet met aanwijzend voornaamwoord te maken, dat is namelijk die, deze, dat enzovoort.

jou en jij zijn beide persoonlijk voornaamwoord, het verschil is... jawel, de naamval:lol:
huh? hebben we naamvallen in het Nederlands?? Ja zeker!:p
jij(/je) is eerste naamval (onderwerp)
jou is 3e of 4e naamval (meewerkend voorwerp/lijdend voorwerp):yawn:

James
Aug 17th, 2009, 01:10 PM
Oh en een vorm als "je" in plaats van het gebruikelijke bezittelijke voornaamwoord kan ook echt alleen maar bij de 2e persoon enkelvoud (bij jouw/je). Dus dat is ook zo'n uitzondering. Met de huidige sms generatie zie je steeds meer dat ze ook bij "mijn" "me" gaan gebruiken (eerste persoon enkelvoud), dus wie weet wordt die uitzondering over een jaar of 30 ook wel toegestaan volgens de officiële regels.:(

Inderdaad. "Me fiets is gestolen" zul je wellicht in plat Haags nog wel tegenkomen, maar is niet correct. Dan moet het toch echt: "Mijn fiets is gestolen" zijn.

DutchieGirl
Aug 17th, 2009, 04:12 PM
Inderdaad. "Me fiets is gestolen" zul je wellicht in plat Haags nog wel tegenkomen, maar is niet correct. Dan moet het toch echt: "Mijn fiets is gestolen" zijn.
Me fiets? Dat zeg ik nooit, maar ik schrijf wel "m'n". ;) yes, I'm lazy too. :p

Wolkenvanger
Aug 24th, 2009, 12:21 PM

Ik ben ooit in Leiden geweest bij de studie Russische Taal en Cultuur daar (of Slavisch of wat het ook was...) maar heb uiteindelijk gekozen voor Engels in Nijmegen, sprak me toch wat meer aan.

In Amsterdam kun je ook nog Slavische talen studeren, en dan kun je zelfs uit meerdere "hoofdtalen" kiezen; Pools, Servokroatisch, of Russisch.

Zeg "Nederlander RUS," lijkt het je ook leuk om Nederlanders Russisch te leren? :p

Nederlander RUS
Aug 24th, 2009, 08:54 PM
Wolkenvanger (mooie naam :p), ja, dat zal perfect zijn, als ik kan Nederlanders Russisch leren... ja, echtwaar, dat is geen grapje :)

Trouwens hou ik van Nijmegen, er ben ik twee keer geweest :)

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:20 AM
Mn avie is nu een Russin. ;)

James
Aug 25th, 2009, 06:22 AM
Succes met werken straks, Sarah. Wanneer moet je beginnen?

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:38 AM
Succes met werken straks, Sarah. Wanneer moet je beginnen?
10:30am. :) Tja eigenlijk normaal 11u maar als het mn 1e dag is moet ik vroeger gaan.

James
Aug 25th, 2009, 06:40 AM
10:30am. :) Tja eigenlijk normaal 11u maar als het mn 1e dag is moet ik vroeger gaan.

Ja, op je eerste dag kun je maar beter op tijd zijn. :p

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:41 AM
Ja, op je eerste dag kun je maar beter op tijd zijn. :p
Nee ze hebben gezegd dat ik om 10:30 er moet zijn...dus ik vertrek om 10:10. ;) Het is alleen 10min met de fiets. ;)

James
Aug 25th, 2009, 06:44 AM
Nee ze hebben gezegd dat ik om 10:30 er moet zijn...dus ik vertrek om 10:10. ;) Het is alleen 10min met de fiets. ;)

Dan ben je vast op tijd. :p

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:46 AM
Dan ben je vast op tijd. :p
Dat is het plan, en ik moet om3u klaar zijn zodat ik tijd heb voor mn andere afspraak op tijd te zijn. ;)

James
Aug 25th, 2009, 06:50 AM
Dat is het plan, en ik moet om3u klaar zijn zodat ik tijd heb voor mn andere afspraak op tijd te zijn. ;)

Je had een sollicitatiegesprek, of niet? Las ik dat nou in the Come in here thread?

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:53 AM
Je had een sollicitatiegesprek, of niet? Las ik dat nou in the Come in here thread?
Nee - dat heb ik al per telefoon gedaan. ;) Het is voor Sandd, en ik moet naar het kantoor gaan om iemand te ontmoeten en een wijk keuzen. ;)

James
Aug 25th, 2009, 07:11 AM
Nee - dat heb ik al per telefoon gedaan. ;) Het is voor Sandd, en ik moet naar het kantoor gaan om iemand te ontmoeten en een wijk keuzen. ;)

Mag je de wijk zelf kiezen? Dat is nog eens aardig. :cool:

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 07:16 AM
Mag je de wijk zelf kiezen? Dat is nog eens aardig. :cool:
Tja mssn hebben ze 3-4 wijken en ik mag een kiezen. :shrug: :lol: We zullen zien. ;) Hopeijk iets vlakbij. ;)

James
Aug 25th, 2009, 07:17 AM
Ja, dat is wel handig als het een beetje dichtbij is. :D

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 07:29 AM
Yup. Ik heb geen idee welke wijk ik moet 's middags doen. :lol:

Nederlander RUS
Aug 25th, 2009, 09:18 AM
Mn avie is nu een Russin. ;)

ja, Elena Isinbaeva :bounce:

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:32 PM
ja, Elena Isinbaeva :bounce:
:drool: And maybe I can ask you... oh sorry mssn kan ik je vragen...Is het echt Elena Isinbaeva? Want ik zie zo veel verschillende naams van haar... ik bedoel: Yelena Isinbaeva, Yelena Isinbayeva, Elena Isinbaeva, Elena Isinbayeva, Jelena Isinbaeva, Jelena Isinbayeva...haar officiele website heeft ook Yelena Isinbaeva, maar ik vind dat een beetje raar want als je de cyrilics als Ye vertalen dan waarom is het niet Yelena Isinbayeva? :lol: :help: Ik weet dat het moeilijk is om sommige cyrillics te vertalen want Chakvetadze kan ook Tchakvetadze zijn enzo.... Maar tja ik denk dat ze haar naam als Elena Isinbaeva schrijft.... maar ik ben niet zeker. :lol:

JandeV
Aug 25th, 2009, 06:36 PM
:drool: And maybe I can ask you... oh sorry mssn kan ik je vragen...Is het echt Elena Isinbaeva? Want ik zie zo veel verschillende naams van haar... ik bedoel: Yelena Isinbaeva, Yelena Isinbayeva, Elena Isinbaeva, Elena Isinbayeva, Jelena Isinbaeva, Jelena Isinbayeva...haar officiele website heeft ook Yelena Isinbaeva, maar ik vind dat een beetje raar want als je de cyrilics als Ye vertalen dan waarom is het niet Yelena Isinbayeva? :lol: :help: Ik weet dat het moeilijk is om sommige cyrillics te vertalen want Chakvetadze kan ook Tchakvetadze zijn enzo.... Maar tja ik denk dat ze haar naam als Elena Isinbaeva schrijft.... maar ik ben niet zeker. :lol:

dat is toch ook vaak een kwestie van de uitspraak in het land zelf? Sharapova wordt in het Nederlands geschreven als Sjarapova... Maar inderdaad, de Elena en Jelena zou verschillend moeten zijn...:confused: of wordt Elena gewoon altijd in het Russisch als Jelena uitgesproken?

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 06:46 PM
dat is toch ook vaak een kwestie van de uitspraak in het land zelf? Sharapova wordt in het Nederlands geschreven als Sjarapova... Maar inderdaad, de Elena en Jelena zou verschillend moeten zijn...:confused: of wordt Elena gewoon altijd in het Russisch als Jelena uitgesproken?
Maar sommige mensen zeggen het als Elena en sommigen als Yelena/Jelena dus ik heb geen idee. maar Sharapova/Sjarapova is ietsje anders want dat is alleen een verschil tussen hoe mensen die een taal de "letters" zeggen, terwijl ik denk dat mn vraag heeft meer te doen met de vertaling van cyrillics tot "gewone letters". :shrug:

JandeV
Aug 25th, 2009, 07:41 PM
Maar sommige mensen zeggen het als Elena en sommigen als Yelena/Jelena dus ik heb geen idee. maar Sharapova/Sjarapova is ietsje anders want dat is alleen een verschil tussen hoe mensen die een taal de "letters" zeggen, terwijl ik denk dat mn vraag heeft meer te doen met de vertaling van cyrillics tot "gewone letters". :shrug:

Dat heeft volgens mij ALTIJD te maken met de uitspraak van de klanken die omgezet wordt tot letters in de respectievelijke talen. En omdat Engels de grootste wereldtaal is wordt die schrijfwijze het meest gebruikt ;)
Maar ik heb er geen verstand van :angel: Dus laat iemand anders maar antwoorden...

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 07:54 PM
Dat heeft volgens mij ALTIJD te maken met de uitspraak van de klanken die omgezet wordt tot letters in de respectievelijke talen. En omdat Engels de grootste wereldtaal is wordt die schrijfwijze het meest gebruikt ;)
Maar ik heb er geen verstand van :angel: Dus laat iemand anders maar antwoorden...
Ik begrijp je niet.... Maybe I should write it in English.. OK, Russian cyrillics can be translated different ways into English - I don't think it's just to do with how you say the letters, but I could be wrong. But I still think Sjarapova/Sharapova is different than what I am asking about. I mean maybe you also can translate the Russian letters differently, but I have seenall the above variations on English sites, so then it's just he difference translating the cyrillics to English I think. And still the way people say Isinbaeva/Isinbayeva is the same either way in English. Only Elena/Yelena would be slightly different.

TBE used to have Chakvetadze written as Tchakvetadze in his rankings list, and he is Russian, and I know there was once some discussion about that, but that was so long ago that I probably couldn't fnd it. :lol: And I'm pretty sure he said something like the cyrillic symbol can be translated as Tch or Ch, either is acceptable, so I'm assuming something similar with the E/Ye.

Nederlander RUS
Aug 25th, 2009, 08:43 PM
:drool: And maybe I can ask you... oh sorry mssn kan ik je vragen...Is het echt Elena Isinbaeva? Want ik zie zo veel verschillende naams van :help: Ik weet dat het moeilijk is om sommige cyrillics te vertalen want Chakvetadze kan ook Tchakvetadze zijn enzo.... Maar tja ik denk dat ze haar naam als Elena Isinbaeva schrijft.... maar ik ben niet zeker. :lol:

goede transliteratie - Yelena Isinbayeva (Елена Исинбаева)

of wordt Elena gewoon altijd in het Russisch als Jelena uitgesproken?

ja, precies, Elena is als [jelena] uitgesproken

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 08:52 PM
goede transliteratie - Yelena Isinbayeva (Елена Исинбаева)

ja, precies, Elena is als [jelena] uitgesproken
Dan waarom heeft ze altijd Isinbaeva - zonder y - op haar kleding bij een competitie? :confused:

Nederlander RUS
Aug 25th, 2009, 08:53 PM
trouwens, Dementieva en Isinba(y)eva hebben dezelfde namen... :lol:

Ik ga morgen iets uitleggen :p

Tot straks, 'k ga naar bed, het is bijna 1.00 :zzz:

DutchieGirl
Aug 25th, 2009, 08:54 PM
trouwens, Dementieva en Isinba(y)eva hebben dezelfde namen... :lol:

Ik ga morgen iets uitleggen :p

Tot straks, 'k ga naar bed, het is bijna 1.00 :zzz:

Ja, en ik heb een handtekening van haar op haar website gezien, en het lijkt dat ze het als E...... schrijft. :lol:
:haha: geen probleem - bedankt en welterusten. ;)

Nederlander RUS
Aug 26th, 2009, 01:56 PM
Er zijn twee manieren van cyrillicsvertaling.

1. Vertaling van de letters

Bij voorbeeld, Eлена Исинбаева wordt als Elena Isinbaeva vertald

2. Vertaling van de klanken (en hier moeten we regels volgen)

dan wordt het als Yelena Isinbayeva vertald

3. Mengsel (jij kiest hoe je jezelf noemt :p)

DutchieGirl
Aug 26th, 2009, 02:50 PM
Er zijn twee manieren van cyrillicsvertaling.

1. Vertaling van de letters

Bij voorbeeld, Eлена Исинбаева wordt als Elena Isinbaeva vertald

2. Vertaling van de klanken (en hier moeten we regels volgen)

dan wordt het als Yelena Isinbayeva vertald

3. Mengsel (jij kiest hoe je jezelf noemt :p)
Dat is dan 3. :p En ik had het goed....wat ikover had en wat Jan over had waren ook verschillende dingen.

Maar dat helpt me eingelijk niet, want ik weet nog steeds niet wat de goede vertaling is. :lol: :p

JandeV
Aug 26th, 2009, 03:33 PM
Dan hadden we allebei een beetje gelijk :p

DutchieGirl
Aug 26th, 2009, 03:36 PM
Dan hadden we allebei een beetje gelijk :p
Ja. ;) Maar ik had nooit gezegd dat je verkeerd ben, alleen dat het was iets anders dan wat ik over had. :p

JandeV
Aug 27th, 2009, 09:29 AM
Ja. ;) Maar ik had nooit gezegd dat je verkeerd ben, alleen dat het was iets anders dan wat ik over had. :p

En ik heb ook nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat ik ongelijk had. :p:p

DutchieGirl
Aug 27th, 2009, 01:13 PM
En ik heb ook nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat ik ongelijk had. :p:p
:haha: Oke dan. :p

Dorien.
Aug 27th, 2009, 01:42 PM
Tof gesprek :p

DutchieGirl
Aug 27th, 2009, 01:44 PM
Je kan over iets anders ook praten Rientje. :p

Dorien.
Aug 29th, 2009, 12:10 AM
Hmm ik zal is nadenken. ;)
Nu ga ik eerst naar bed :p

Wolkenvanger
Aug 30th, 2009, 02:28 PM
Je mag mij wel Russisch leren, Nederlander RUS :angel:

@ DutchieGirl: concurrent! TNT Post is veel beter! ;)

DutchieGirl
Aug 30th, 2009, 04:04 PM
Je mag mij wel Russisch leren, Nederlander RUS :angel:

@ DutchieGirl: concurrent! TNT Post is veel beter! ;)
:lol: Werk jij ook bij TNT dan? :p

JandeV
Sep 12th, 2009, 12:46 PM
Er zit bij mij in Groningen een Russin bij Scandinavistiek, die dus in Nederland Deens studeert:lol:

DutchieGirl
Sep 12th, 2009, 01:02 PM
Er zit bij mij in Groningen een Russin bij Scandinavistiek, die dus in Nederland Deens studeert:lol:
:lol: Das een beetje "random". :p

Wolkenvanger
Sep 15th, 2009, 05:27 PM
:lol: Werk jij ook bij TNT dan? :p

Sorry voor het late antwoord!

Jazeker, in oktober alweer vier jaar! Maar het is slechts een bijbaantje hoor, doordeweeks studeer ik. :)

DutchieGirl
Sep 15th, 2009, 05:31 PM
Sorry voor het late antwoord!

Jazeker, in oktober alweer vier jaar! Maar het is slechts een bijbaantje hoor, doordeweeks studeer ik. :)
Oh leuk! Mn vriendin uit Zwolle doet dat ook. Dat is hoe ik het idee om bij TNT te werken had. ;)

Wie wilt me cyrillics leren? :angel:

AndriesWijma
Sep 19th, 2009, 09:37 AM
Morgen vertrek ik naar Peru. Het is nog even hectisch met alle voorbereidingen maar ik heb er erg zin in!

De website van onze leefgemeenschap: www.khomantakancha.pe
Mijn weblog: http://andresw.khomantakancha.pe

Dit is waarschijnlijk mijn laatste bericht hier. Ik wens jullie allen veel liefde en vreugde toe en wie weet tref ik één van jullie nog eens in Peru!

Andries (tegenwoordig ook wel Andrés genaamd...)

DutchieGirl
Sep 19th, 2009, 01:17 PM
Ooh! Veel succes met je nieuw leven!

Sasja
Sep 20th, 2009, 12:34 PM
Andries, goede reis en heel veel succes daar.

Ben erg benieuwd naar je weblog!

StrippedToBasics
Nov 3rd, 2009, 05:49 PM
Wat is dit forumpje toch verlaten :P Best grappig dat er hier 'n paar Nederlanders zitten ..

Nederlander RUS
Nov 16th, 2009, 10:34 AM

ja, dat kan gebeuren :lol: Zo moet ik Spaans of zoiets in Polen studeren :lol:

Wat is dit forumpje toch verlaten :P Best grappig dat er hier 'n paar Nederlanders zitten ..

ja, en ook grappig, dat niet alle Nederlanders uit Nederland zijn:help:

Nederlander RUS
Nov 22nd, 2009, 02:11 PM
wat betekent 'vzw'?

bedankt

James
Nov 22nd, 2009, 04:15 PM
wat betekent 'vzw'?

bedankt

In Belgium it stands for: vereniging zonder winstoogmerk.

Nederlander RUS
Nov 22nd, 2009, 05:49 PM
bedankt James :worship:

Wolkenvanger
May 3rd, 2010, 10:21 AM

Mag je wel zeggen. Laatste post dateert van 22 november!

Waar zijn we met z'n allen naartoe gegaan? :lol:

Nederlander RUS
May 4th, 2010, 08:50 AM
Mag je wel zeggen. Laatste post dateert van 22 november!

Waar zijn we met z'n allen naartoe gegaan? :lol:

Nederlander RUS
May 7th, 2010, 11:24 PM
vandaag heb ik CNaVT examen gehad (luisteren/lezen/schrijven), op dinsdag heb ik het spreken...

een beetje bang :lol:

DutchieGirl
May 8th, 2010, 06:50 AM
veel succes!

Nederlander RUS
May 9th, 2010, 12:22 PM
dank je :)

Elwin.
May 9th, 2010, 05:14 PM
Morgen kijken naar de Giro D'Italia :bowdown:

Nederlander RUS
Aug 10th, 2010, 08:55 PM
hallo, hoe zegt men in het Nederlands "Ishould have done something"?

Bedankt

James
Aug 11th, 2010, 05:59 AM
hallo, hoe zegt men in het Nederlands "Ishould have done something"?

Bedankt

Ik had iets moeten doen.

Nederlander RUS
Aug 11th, 2010, 08:05 AM
Bedankt, James :)

StrippedToBasics
Aug 31st, 2010, 08:02 PM
LOL weer lang geleden zeg, volgt iemand onze hockeysters op 't WK ? Ikke wel, we worden wereldkampioen :worship:

GoofyDuck
Jun 9th, 2011, 12:17 PM
Hey mensen, weet iemand of NET 5 weer Wimbledon uitzend dit jaar?

Elwin.
Jun 9th, 2011, 03:14 PM
Geen flauw idee. Heb er nog niks over kunnen vinden.
Hopelijk wel!

Misa&andylover
Jun 9th, 2011, 03:37 PM
Dat zal best wel doen ze ieder jaar.
Dit is de site van vorig jaar daar zal het wel op komen te staan.

http://www.net5.nl/web/show/id=1015320/langid=43/dbid=434/typeofpage=78934

JandeV
Jun 11th, 2011, 09:57 AM
De websites waren steeds ook bereikbaar via de links www.wimbledon 2008.nl www.wimbledon2009.nl www.wimbledon2010.nl, etc.
Nu niet. We moeten dus nog maar zien...

Andiyan
Jun 11th, 2011, 03:26 PM
:scared: Marie-Carmen!!!

Borisz
Jun 11th, 2011, 03:54 PM
Wimbledon is te zien op sport1...

Nederlander RUS
Jun 11th, 2011, 06:40 PM
sowieso is er altijd wat online streaming...

Andiyan
Jun 11th, 2011, 09:38 PM
Gelukkig maar :p

Waltersonderzoek
Jul 13th, 2011, 05:57 PM
Geachte tennishebbers,

Mijn naam is Walter en studeer Communicatie aan de Haagse Hogeschool. Ben 34 jaar, woon midden in de Randstad en ben momenteel verloofd, bruiloft staat al gepland. Ben zelf geen actieve sporter, al mag ik graag op de fiets stappen, maar mag ook graag naar sport kijken. Vooral de sfeer langs het veld of in de zaal spreekt mij altijd aan.

In het dagelijks leven hou ik me met marketing en communicatie bezig en struin ik diverse autofora af. Ik heb me hier aangemeld omdat ik bezig ben met een onderzoek voor mijn scriptie. Voor dit onderzoek heb ik respondenten nodig maar hopelijk is het hier zo gezellig dat ik langer blijf hangen .

In het kader van mijn afstudeerscriptie voor mijn studie Communicatie ben ik bezig met een onderzoek naar het verband tussen de sportvoorkeur en de merkvoorkeur voor een auto. Voor dat onderzoek ben ik benieuwd naar uw sportvoorkeuren en de rol die sponsors van een vereniging kunnen hebben.

Vandaar dat ik op zoek ben naar sporters uit de regio zoals weergegeven op onderstaand kaartje die mij willen helpen met dit onderzoek.

http://www.volvo-forum.nl/files/regiokaart_onderzoek_960.jpg

Door hier te klikken (http://www.thesistools.com/web/?id=202576) komt u bij een online enquête die ongeveer 10 minuten van uw tijd in beslag zal nemen. Vanzelfsprekend kunt u deze enquête volledig anoniem invullen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!
groeten,

Walter
Student Haagse Hogeschool

Elwin.
Jul 13th, 2011, 06:10 PM
Geachte tennishebbers,

Mijn naam is Walter en studeer Communicatie aan de Haagse Hogeschool. Ben 34 jaar, woon midden in de Randstad en ben momenteel verloofd, bruiloft staat al gepland. Ben zelf geen actieve sporter, al mag ik graag op de fiets stappen, maar mag ook graag naar sport kijken. Vooral de sfeer langs het veld of in de zaal spreekt mij altijd aan.

In het dagelijks leven hou ik me met marketing en communicatie bezig en struin ik diverse autofora af. Ik heb me hier aangemeld omdat ik bezig ben met een onderzoek voor mijn scriptie. Voor dit onderzoek heb ik respondenten nodig maar hopelijk is het hier zo gezellig dat ik langer blijf hangen .

In het kader van mijn afstudeerscriptie voor mijn studie Communicatie ben ik bezig met een onderzoek naar het verband tussen de sportvoorkeur en de merkvoorkeur voor een auto. Voor dat onderzoek ben ik benieuwd naar uw sportvoorkeuren en de rol die sponsors van een vereniging kunnen hebben.

Vandaar dat ik op zoek ben naar sporters uit de regio zoals weergegeven op onderstaand kaartje die mij willen helpen met dit onderzoek.

http://www.volvo-forum.nl/files/regiokaart_onderzoek_960.jpg

Door hier te klikken (http://www.thesistools.com/web/?id=202576) komt u bij een online enquête die ongeveer 10 minuten van uw tijd in beslag zal nemen. Vanzelfsprekend kunt u deze enquête volledig anoniem invullen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!
groeten,

Walter
Student Haagse Hogeschool

Ingevuld!
Haagse Hogeschool :rocker2: Zit er zelf ook op!

Waltersonderzoek
Jul 13th, 2011, 06:22 PM
Ingevuld!
Haagse Hogeschool :rocker2: Zit er zelf ook op!

Thanks!

Wat voor studie doe jij als ik vragen mag? En grappig, de naam Elwin hoor je niet vaak. Een van mijn beste vrienden heet ook zo, vandaar dat het me op valt.

Waltersonderzoek
Jul 20th, 2011, 07:41 PM
Ik heb inmiddels al heel wat reacties, dank daarvoor! Ook jullie hebben mijn onderzoek mijn onderzoek erg prettig opgepakt en daar ben ik blij om. Uiteraard kan ik altijd nog wat respondenten gebruiken :-) Hopelijk kan ik het weekend wat resultaten destilleren

DutchieGirl
Jul 22nd, 2011, 11:15 AM
Ik wil reageren maar ik woon niet meer in NL en toen ik daar woonde was het in DH, niet in het gebied op het kaart - jammer dus.

Elwin.
Jul 22nd, 2011, 12:22 PM
Thanks!

Wat voor studie doe jij als ik vragen mag? En grappig, de naam Elwin hoor je niet vaak. Een van mijn beste vrienden heet ook zo, vandaar dat het me op valt.
Haha, die naam hoor je inderdaad niet vaak :lol:
Ik doe de PABO, 2e leerjaar

Ik wil reageren maar ik woon niet meer in NL en toen ik daar woonde was het in DH, niet in het gebied op het kaart - jammer dus.
Sarah :rocker2: How are you?

DutchieGirl
Jul 22nd, 2011, 12:32 PM
Hoi Elwin. het gaat Oke. Jij?

MarkNL
Jul 22nd, 2011, 12:34 PM
Hey allemaal.

Ik ben Mark en ik ben nieuw hier. Ik wil even wat vragen. Waar kan je je signature aanpassen? Ik kan dat nergens vinden. (Of is dat alleen voor Premium Members?)

DutchieGirl
Jul 22nd, 2011, 12:37 PM
Hoi Mark. Hoe gaat het? Ik ben Australische dus niet lachen over mn NL ;). Ik denk dat je mag een signature hebben. Als je naar "UserCP" gaan dan op het links is er een lijst met "edit signature" boven. Maar mssn moet je een aantal posts op het forum voordat je een signature mag hebben(ben niet zeker maar ik herinner me zo'n regel).

MarkNL
Jul 22nd, 2011, 09:10 PM
Edit signature staat nergens :S dus waarschijnlijk heb ik idd nog te weinig Posts ofzo. Toch bedankt! En je nederlands is prima hoor, slechts een aantal foute vervoegingen. Maar om het te lezen is het geen probleem ;)

Nederlander RUS
Jul 23rd, 2011, 10:11 AM
Hoi, Mark, ik denk dat van zodra je 50 posts hebt, mag je jouw signature wijzigen.

Waltersonderzoek
Jul 24th, 2011, 07:33 AM
Waarde tennis-liefhebbers,

Ik dank jullie voor jullie deelname aan dit onderzoek. Totaal hebben bijna 90 personen de moeite genomen om de vragenlijst in te vullen en daar ben ik diegene dankbaar voor. Ook het meedenken van die en gene op de verschillende fora hebben mij moed gegeven het onderzoek voort te zetten.

Zodra ik wat resultaten gedestileerd heb, zal ik die hier plaatsen :D Rest mij jullie een fijne zondag te wensen.

Walter

Haha, die naam hoor je inderdaad niet vaak :lol:
Ik doe de PABO, 2e leerjaar

De Elwin die ik ken heeft een soort autobedrijf en hij heeft in de USA een oud bord gevonden met daarop "Elwin's Garage". Die hangt dus in de showroom :-) Succes met je studie!

DutchieGirl
Jul 29th, 2011, 11:47 AM
Edit signature staat nergens :S dus waarschijnlijk heb ik idd nog te weinig Posts ofzo. Toch bedankt! En je nederlands is prima hoor, slechts een aantal foute vervoegingen. Maar om het te lezen is het geen probleem ;)
Hmm dus ik denk dat je idd een aantal posts moet hebben. En bedankt zolangs als mensen begrijp wat ik bedoel dan ik denk dat het geen probleem is - ik weet dat mn grammatika niet zo goed is - ik schrijf Nederlands maar met "Engelse" grammatika. :lol: Maar het is meestal zelf geleerd. Ik mis NL. Hopelijk heb ik wat tijd volgende jaar om terug te gaan (voor vakantie).

Brenda fan
Jul 30th, 2011, 11:21 AM
Hmm dus ik denk dat je idd een aantal posts moet hebben. En bedankt zolangs als mensen begrijp wat ik bedoel dan ik denk dat het geen probleem is - ik weet dat mn grammatika niet zo goed is - ik schrijf Nederlands maar met "Engelse" grammatika. :lol: Maar het is meestal zelf geleerd. Ik mis NL. Hopelijk heb ik wat tijd volgende jaar om terug te gaan (voor vakantie).
Sarah! Long time no see? All well?

Nederlander RUS
Oct 13th, 2011, 05:51 PM
hallo, ik ben er zeker van dat jullie weten waar ik de resultaten van het AFAS kan terugvinden. Ik heb eventjes hun site doorgelezen, zie wie de winnar is enz.... maar mssn is er zoiets van de lijst met alle results? bij voorbaat dank en sorry voor mijn crooked Nederlands :)

Andiyan
Oct 13th, 2011, 09:59 PM
Group A
Lendl – Leconte 7-6(0), 6-3
Edberg – Leconte 6-3, 7-5
Edberg – Lendl 6-3, 7-5

Group B
Haarhuis – Muster 6-1, 7-6(4)
Krajicek – Muster 5-7, 6-4, 10-8
Haarhuis – Krajicek 6-7(5), 6-4 10-8

3/4th
Krajicek – Lendl 4-6, 6-4, 10-4

Final
Haarhuis – Edberg 6-3, 6-3

Nederlander RUS
Oct 13th, 2011, 10:17 PM
Andiyan, vriendelijk bedankt :)

en is er mssn ook de score van mixed match waarop papa Krajicek trots moest zijn? :)

Andiyan
Oct 13th, 2011, 10:27 PM
Krajicek/Krajicek beat Siemerink/Hogenkamp 7-2 (special set) ;)

Nederlander RUS
Oct 14th, 2011, 02:58 PM
Andiyan, dank u wel :)

MarkNL
Oct 14th, 2011, 03:01 PM
hallo, ik ben er zeker van dat jullie weten waar ik de resultaten van het AFAS kan terugvinden. Ik heb eventjes hun site doorgelezen, zie wie de winnar is enz.... maar mssn is er zoiets van de lijst met alle results? bij voorbaat dank en sorry voor mijn crooked Nederlands :)
Maakt niet uit, het is makkelijk te verstaan, dus maak je geen zorgen. :)
(It's okay, it's very understandable. So don't worry.) :)

Andiyan
Oct 14th, 2011, 06:42 PM
Andiyan, dank u wel :)

Graag gedaan :lol:

DutchieGirl
Oct 16th, 2011, 05:37 AM
Sarah! Long time no see? All well?
Hey! Yeah - I'm not around so much these days. Everything's fine. I'm back in Aus, got an OK job, am saving to have enough money to buy my own place - am renting a place with another girl from work at the moment. Going on holiday to the US in December - can't wait. Trying to keep up my Dutch by reading NU.nl on my breaks at work. :lol: How's everything with you?

Håkon
Oct 16th, 2011, 06:52 PM
:wavey:

Topic is weer wakker, hé? (twee paginas in twee jaren...hmm mss niet. Maar is wel een beetje meer activiteit onder de Nederlanders als Aran & Misa beter doet op WTA, dus maak ik een gok. :p )

Ik wil erg graag mijn Nederlands oefenen, en dit kan wel een goede plek voor dat zijn :) Is wel gezellig om te chatten. En non-tennis is voor mij een beetje te vaag. :p

Ik ben Håkon; ik ben 24 jaar oud en komt uit Noorwegen. Ik ben echt sportgek, kan wel over schaatsen, voetbal, atletiek, tennis, wielrennen praten - ik doe niet zo veel sport zelf maar ik ben elke keer aan het schaatsen of het skien in het winter. Voor een jar leerde ik een Nederlandse meisje te kennen, en zij was verliefd van Noorwegen, en nu ook gelukkig van mij ;) (dus waarom kan ik niet Nederlands met haar oefenen? want zij Noors en Engels wil leren en dus spreken wij ook in die twee talen, niet zo veel tijd over om het Nederlands te spreken)

En ik hou van de Nederlandse tennisters, want de Noorse zijn echt zo slecht dat er geen echte zin is in zij te aanmoedigen... :p

Als ik niet sport kijken (niet erg vaak) dan lees ik wiskunde op de universiteit. Oh en ik nutten al té veel haakjes. :p

Wordt mooi om jullie te leren kennen :)

Andiyan
Oct 16th, 2011, 07:33 PM
:wavey:

Topic is weer wakker, hé? (twee paginas in twee jaren...hmm mss niet. Maar is wel een beetje meer activiteit onder de Nederlanders als Aran & Misa beter doet op WTA, dus maak ik een gok. :p )

Ik wil erg graag mijn Nederlands oefenen, en dit kan wel een goede plek voor dat zijn :) Is wel gezellig om te chatten. En non-tennis is voor mij een beetje te vaag. :p

Ik ben Håkon; ik ben 24 jaar oud en komt uit Noorwegen. Ik ben echt sportgek, kan wel over schaatsen, voetbal, atletiek, tennis, wielrennen praten - ik doe niet zo veel sport zelf maar ik ben elke keer aan het schaatsen of het skien in het winter. Voor een jar leerde ik een Nederlandse meisje te kennen, en zij was verliefd van Noorwegen, en nu ook gelukkig van mij ;) (dus waarom kan ik niet Nederlands met haar oefenen? want zij Noors en Engels wil leren en dus spreken wij ook in die twee talen, niet zo veel tijd over om het Nederlands te spreken)

En ik hou van de Nederlandse tennisters, want de Noorse zijn echt zo slecht dat er geen echte zin is in zij te aanmoedigen... :p

Als ik niet sport kijken (niet erg vaak) dan lees ik wiskunde op de universiteit. Oh en ik nutten al té veel haakjes. :p

Wordt mooi om jullie te leren kennen :)

Håkon je Nederlands is echt grappig :D Maar goed ook! Ik/we zullen je helpen hier het te leren.

Non-tennis is zeker vaag :lol: :help: Maar dat hoort er ook bij hier. Gelukkig kende ik je achtergrond al :) Wij adopteren de Noorse (tennis)fans graag. :p

Nederlander RUS
Oct 16th, 2011, 08:10 PM
Maakt niet uit, het is makkelijk te verstaan, dus maak je geen zorgen. :)
(It's okay, it's very understandable. So don't worry.) :)

er is geen vertaling nodig, als het over Standaardnederlands gaat :), maar soms is het echt een ramp als ik met die mensen van LTO spreek, soms moet ik twee keer vragen om te kunnen begrijpen wat ze willen lol

Nederlander RUS
Oct 16th, 2011, 08:13 PM
Håkon je Nederlands is echt grappig :D Maar goed ook! Ik/we zullen je helpen hier het te leren.

Non-tennis is zeker vaag :lol: :help: Maar dat hoort er ook bij hier. Gelukkig kende ik je achtergrond al :) Wij adopteren de Noorse (tennis)fans graag. :p

die van Rusland ook, neem ik aan :lol: ?

inderdaad, deze plek kan goed zijn om die taal te oefenen... en mijne moet ik zeker verbeteren.

Håkon
Oct 16th, 2011, 08:15 PM
Wij hebben alle rood, wit en blauw in onze vlaggen :p :)

Nederlander RUS
Oct 16th, 2011, 08:29 PM

yep, op de basis daarvan mogen we goede kameraden zijn :)

Andiyan
Oct 16th, 2011, 09:02 PM
er is geen vertaling nodig, als het over Standaardnederlands gaat :), maar soms is het echt een ramp als ik met die mensen van LTO spreek, soms moet ik twee keer vragen om te kunnen begrijpen wat ze willen lol

LTO?

die van Rusland ook, neem ik aan :lol: ?

inderdaad, deze plek kan goed zijn om die taal te oefenen... en mijne moet ik zeker verbeteren.

Natuurlijk :p
En waarom moet dat dan?

GoofyDuck
Oct 16th, 2011, 09:49 PM
Hoi :wavey:

Ik ben ook Nederlands maar post eigenlijk noot hier, omdat Nederlandse spelers niet zo goed zijn :lol:

Verder ben ik wel fan van Michaella Krajicek en hoop zeker dat ze het weer wat beter gaat doen.

Ik kan iedereen hier prima begrijpen dus zo slecht is jullie Nederlands niet :p

MarkNL
Oct 17th, 2011, 06:56 AM
Hoi :wavey:

Ik ben ook Nederlands maar post eigenlijk noot hier, omdat Nederlandse spelers niet zo goed zijn :lol:

:haha:

DutchieGirl
Oct 17th, 2011, 10:12 AM
Ja - wij ook (ik ben Australische). ;)
En dus probeer je niet eens wat NL van mij te leren. Mn grammatika is vreselijk maar ze kunnen me meestal begrijpen. ;)

Håkon
Oct 17th, 2011, 10:44 AM
Hehe erg gewoonlijke vlag-kleuren...

Ik moet eigenlijk vandaag wiskunde doen :yawn: En er regent en is echt koud, dus wil ik niet fietsen. Saai maandag :yawn:

Andiyan
Oct 17th, 2011, 04:17 PM
Maandag is zeker saai :help:

Nederlander RUS
Oct 17th, 2011, 07:42 PM
mandaag is altijd saai, in vergelijking met afgelopen weekend :)

Andiyan, LTO -- http://nl.wikipedia.org/wiki/LTO_Nederland

Andiyan
Oct 18th, 2011, 01:54 AM
mandaag is altijd saai, in vergelijking met afgelopen weekend :)

Andiyan, LTO -- http://nl.wikipedia.org/wiki/LTO_Nederland

:haha: Is dat Nederlands met een slecht, boers accent? :haha:

MarkNL
Oct 18th, 2011, 06:56 AM
LOL! :haha:

LTO Nederland is: The Dutch Agriculture and Horticulture organization :haha:

Håkon
Oct 18th, 2011, 09:00 PM
Hehe goed om te weten :p Nu wet ik wie ik een boos brief kan sturen over dat de Drentse lucht zo van mest stinkt :p

Andiyan
Oct 18th, 2011, 10:45 PM
Heel het platteland ruikt hier naar koe. :p

MarkNL
Oct 19th, 2011, 06:19 AM
Heel het platteland ruikt hier naar koe. :p
Niet waar ik woon :oh:

Nederlander RUS
Oct 19th, 2011, 05:33 PM

lijkt er op, dat is meestal niet begrijpelijk.
Ik durf niet te zeggen dat mijn accent prima is... maar toch ik doe mijn best.
Sommige mensen denken dat ik uit Be Limburg kom :lol:

DutchieGirl
Oct 21st, 2011, 10:11 AM
Als ik NL spreek denken mensen dat ik uit de VS of Engeland komen. :lol:

MarkNL
Oct 21st, 2011, 10:29 AM
Als ik NL spreek denken mensen dat ik uit de VS of Engeland komen. :lol:
Kan ik wel begrijpen, mensen die engels als moedertaal hebben en dan Nederlands spreken zijn erg makkelijk te herkennen. (Zeker Amerikanen) Mijn broer maakt daar constant grappen over, dan gaat hij Nederlands praten met een heel overdreven Amerikaans accent :haha:

DutchieGirl
Oct 21st, 2011, 10:41 AM
Kan ik wel begrijpen, mensen die engels als moedertaal hebben en dan Nederlands spreken zijn erg makkelijk te herkennen. (Zeker Amerikanen) Mijn broer maakt daar constant grappen over, dan gaat hij Nederlands praten met een heel overdreven Amerikaans accent :haha:
Maar het grapje is - ik ben een Australische en ik spreek helemaal niet als een Amerikaaner spreekt. :p

MarkNL
Oct 21st, 2011, 10:55 AM
Maar het grapje is - ik ben een Australische en ik spreek helemaal niet als een Amerikaaner spreekt. :p
Heb je een Australisch accent in je Nederlands? Nederlanders zijn ook minder bekend met het Australische accent, dus daar kan het aan liggen :p

Håkon
Oct 21st, 2011, 03:13 PM
Heh, ik wel heb gehoord van Australiërs die zijn Engels tegen Amerikanen spreken en horen dat zij Briten moet zijn... :p

Borisz
Oct 21st, 2011, 09:44 PM
Aussie Aussie Aussie :P

DutchieGirl
Oct 22nd, 2011, 09:53 AM
Heb je een Australisch accent in je Nederlands? Nederlanders zijn ook minder bekend met het Australische accent, dus daar kan het aan liggen :p
Ik heb zeker een soort "engelstalige" accent want als ik eerst in het NL ga praten dan praten iedereen in het engels terug - nu niet meer maar ik denk dat ik heb zeker geen Amerikaanse accent als ik in het nl praat. :shrug:

DutchieGirl
Oct 22nd, 2011, 09:55 AM
Heh, ik wel heb gehoord van Australiërs die zijn Engels tegen Amerikanen spreken en horen dat zij Briten moet zijn... :p
Soms begrijpen ze ons helemaal niet met ons accent. :lol: Een vriendin van mij bent naar Texas op vakantie geweest en ze wilde een glasje water met haar diner en ze moet het drie keer vragen voor de vrouw haar begrijpt. :lol:

Håkon
Oct 27th, 2011, 05:37 PM
Iemand aan het WTA-kampioenschappen kijken? Vond wel enkele wedstrijden mooi, maar Kvitová is toch beter als alle hier...26-1 op gras en in hal door de hele jaar. Beetje saai, ik vind de chaos mooier :p

Ook vandaag: EK-kwalificatie voetbal voor vrouwen tussen Nederland en Engeland. 10 000 toeschouwers in Zwolle. Hup Holland :)

DutchieGirl
Oct 31st, 2011, 11:07 AM
Helaas krijgen we weinig tennis op tv - alleen in Januari tijdens het Aussie circuit.

Håkon
Oct 31st, 2011, 11:14 AM
Jammer :( pas rugby en Australisch voetbal op TV?

Januari komt toch snel :) de Australisch seizoen wordt interessant dit jaar. Wij krijgen wel nog een nieuwe #1 :lol: