PDA

View Full Version : Misa has a new coach! Marc Dehous

Gerben
Sep 22nd, 2008, 09:37 AM
Being the former coach of Kim Clijsters, Marc Dehous will coach her during the rest of the year. If all goes well, it may be continued.
Misa might be moving to Antwerpen.

Brenda fan
Sep 22nd, 2008, 10:15 AM
Being the former coach of Kim Clijsters, Marc Dehous will coach her during the rest of the year. If all goes well, it may be continued.
Misa might be moving to Antwerpen.
didn't she just spend the whole summer decorating a new house somewhere in a polder? ;)

DutchieGirl
Sep 22nd, 2008, 10:58 AM
:haha: Frank - no I don't think she had a house for herself. Iassume she was staying in Almere where they already had a house. ;) And she said maybe she will move to Antwerp - depends how well it goes. :p

:yeah: Good to see she has a new coach, and I hope it will work well. Seems like a good choice. Please get rid of AJ. :angel:

miss-jenah
Sep 22nd, 2008, 11:27 AM
marc dehous good choise. he did a great job with kim clijsters

Elwin.
Sep 22nd, 2008, 12:13 PM
:worship:

Andiyan
Sep 22nd, 2008, 05:16 PM
Ze heeft een nieuwe tenniscoach. Michaëlla Krajicek (foto) gaat samenwerken met Marc Dehous. De Belg werkte eerder succesvol samen met onder andere Kim Clijsters. Deze week maakt de tennisster (19) haar rentree na een meniscusoperatie. In Stuttgart probeert ze zich te kwalificeren en de weg terug naar de wereldtop te vinden.

“Het is Marc Dehous geworden,” zegt een stralende Michaëlla Krajicek. De tennisster was op zoek naar een vaste tenniscoach en heeft die gevonden in de Belg die eerder onder meer werkte met Kim Clijsters, Kirsten Flipkens en Xavier Malisse. “De beslissing had ik al een paar weken geleden genomen, maar er moesten nog wat zaken afgehandeld worden en op papier gezet voor ik ermee naar buiten wilde komen. Ik heb op het goede moment gewacht om het te kunnen vertellen en dat is nu.”

De negentienjarige Krajicek maakt deze week haar rentree nadat ze acht weken geleden een meniscusoperatie onderging aan haar rechterknie. Dehous gaat mee naar de zes toernooien die ze dit jaar van plan is nog te spelen, te beginnen in Stuttgart waar ze zich deze week hoopt te kwalificeren voor het hoofdtoernooi. De toernooien gelden als proefperiode.

Ze kwam mede op advies van haar Zuid-Afrikaanse fysieke begeleider Allistair McCaw bij de Belg terecht. Krajicek maakt duidelijk dat zij en niemand anders de beslissing heeft genomen met Dehous in zee te gaan. “Ik heb zelf de afwegingen gemaakt. Allistair wist het. En ik heb het tegen mijn ouders verteld. Tegen Richard heb ik gezegd dat Marc een van de kandidaten was en dat er een mogelijkheid was dat hij het zou worden. Ik heb het voor de rest eigenlijk tegen niemand verteld.”

Krajicek zei tijdens Roland Garros dat ze op zoek was naar een meereizende coach. Rohan Goetzke, technisch directeur van de tennisbond, nam tijdelijk de honneurs waar toen ze mede door een polsblessure aan het begin van het jaar en een vormdip wegzakte op de wereldranglijst. “Ik had toen gedacht snel een beslissing te nemen. Ik had vijf coaches op een lijstje. Ik heb van iedereen de plusjes en minnetjes op een rij gezet en kwam uiteindelijk uit bij Marc.”

Krajicek hoopt met Dehous de weg terug naar boven in te zetten. Ze is gezakt naar plaats 168, terwijl ze in februari dit jaar nog dertigste stond. “In iemand die zo lang met Clijsters heeft gewerkt heb je automatisch veel vertrouwen,” stelt Krajicek. “Ik wil me niet met haar vergelijken, hoor, zij is zo’n topper. Maar zij speelde toch agressief en dat probeer ik ook altijd. Daarom denk ik dat hij mij goed kan helpen.”

Krajicek zal Almere, waar de bond traint, verruilen voor Antwerpen als uitvalsbasis. “Of ik daar ook een appartementje ga zoeken? Weet ik nog niet. Eerst kijken of de samenwerking goed verloopt.”
Goed nieuws.. :)