PDA

View Full Version : Dehous: "Het is één voor twaalf"

Wimanna
Apr 11th, 2007, 11:40 AM
"Doet Flipkens zo voort, ga ik niet meer mee"

wo 11/04/07 - Coach Marc De Hous is helemaal niet tevreden over de inzet van zijn pupil, Kirsten Flipkens. "Het is een voor twaalf voor haar."

Kirsten Flipkens beleeft voorlopig een mager tennisjaar. In alle WTA-toernooien werd ze meteen uitgeschakeld en ook in de kleine toernooien viel het tegen. Coach Marc De Hous is dan ook kritisch voor Flipkens. "Ik heb haar duidelijk gemaakt dat als ze zo voortdoet ik niet meer meega naar de toernooien."
"Als je niet tevreden bent over de inzet, moet je als trainer ingrijpen. Kirsten moet zich maar eerst bewijzen op training", zegt De Hous in Het Laatste Nieuws.
Marc De Hous vindt dat het "één voor twaalf" is voor Kirsten Flipkens. "Ze moet honderd procent leven voor haar job, op en naast het veld", zegt hij. "Na de Australian Open had ze last van haar voet, maar ook als ze fit is, vallen de resultaten tegen. Ze verliest van meisjes waarvan ze niet mag verliezen.

"Lopen nog 100 Flipkens rond"
"Mijn ervaring in het circuit is: er lopen nog honderd Flipkens rond en er zijn er nog honderd in de maak. Het is nu dus absoluut niet het moment om op de lauweren te rusten", zegt De Hous nog.De samenwerking staat volgens Marc De Hous wel niet ter discussie. "Flipkens zal wel drie weken geen toernooien spelen, maar keihard trainen. Ik weet dat ze de top 50 aankan, maar de bal ligt in haar kamp."

Brαm
Apr 11th, 2007, 12:52 PM
Ik vrees dat De Hous een punt heeft. Ook andere coaches van Kirsten (Martens, Van Herck enz) zeiden exact hetzelfde :( :o

Matthias13
Apr 11th, 2007, 03:46 PM
Het is wel jammer, want als ze echt gemotiveerd zou zijn, zou ze toch (minstens) top-100 moeten kunnen halen denk ik.

Geen tornooien: betekent dat dan ook geen Fed Cup ? Of gaat ze dat wel op haar rekening nemen ?

pigam
Apr 22nd, 2007, 01:11 PM
volgens mij kan trainen metiemand als appelmans haar wel deugd doen. misschien een positieve ervaring.

wat ik ook een beetje "vreemd" vind, is dat Kirsten Justine al eenpaar keer als voorbeeld noemde, en Justine zegt over kirsten "Kirsten, j'adore!". iedereen weet toch dat justine enórm hard moet werken, zou Kirsten daar dan geen voorbeeld aan kunnen/willen nemen? Kan Justine haar niet wat "pushen" ;) :p