PDA

View Full Version : Kim article in Het Nieuwsblad (dutch)

per4ever
Jun 21st, 2002, 10:55 AM
,,Ik speelde barslecht'' - 21/06/2002

Kim Clijsters wijt verlies tegen Sloveense Pisnik aan gebrek aan matchritme

ROSMALEN - Slecht nieuws van Kim uit Rosmalen. Onze landgenote verloor de kwartfinales van het grastornooi met 7-6 en 6-2 van de Sloveense Pisnik. Is het verlies op zich niet belangrijk, het stemt toch tot nadenken minder dan een week voor Wimbledon.

Clijsters haalde nooit haar normale niveau. Zowel haar

opslag als haar backhand lieten veel te wensen over. Tegen Tina Pisnik, het nummer 50 op de wereldranglijst, leek het er aanvankelijk nochtans op dat ze naar makkelijke winst zou afstevenen. Zo kwam ze 4-2 voor in de eerste set, maar verloor ze daarop haar opslag en werd het uiteindelijk 5-5 en 6-6. In de tiebreak kwam Kim al snel 1-3 en 2-6 achter. Ze kon nog wel tot 5-6 terugkomen maar Pisnik maakte daarop mooi uit: 5-7.

De tweede set was zo mogelijk nog rampzaliger dan het einde van de eerste. Niets lukte. Pisnik, die het agressieve spel van Clijsters counterde met veel slice en lage ballen, liep 0-2 uit, Kim vocht nog terug tot 2-2 maar kwam er toen niet meer aan te pas: 6-2. Het had iets van Roland Garros.

Kim was uiteraard ontgoocheld maar net als in Parijs trachtte ze de nederlaag in haar juiste context te plaatsen. ,,Dit is niet leuk natuurlijk. Ik speelde barslecht, maar ik denk wel dat de zachte ondergrond een beetje in mijn nadeel was. Pisnik leverde een behoorlijke partij af en speelde haar spel, dat wil zeggen, ze haalde alle snelheid uit de bal.''

,,Als ik deze match analyseer kom ik tot dezelfde conclusie als in Parijs. Ik mis matchritme. Het is een keuze die we begin dit jaar gemaakt hebben om mijn schouder te sparen. Die schouder stelt het intussen behoorlijk, maar ik schiet op bepaalde momenten tennistiek te kort. Neen, dit heeft niets met de afwezigheid van Carl Maes te maken. Ik moet zien dat ik er doorheen geraak en dat kan slechts mits meer wedstrijden. We zullen zien in Wimbledon. Mijn ranking is in ieder geval niet mijn zorg. Als ik op het einde van het jaar bij de top-tien blijf, is het wat mij betreft oké.''

someone willing to translate it?? :o

KaseyL
Jun 21st, 2002, 11:55 AM
Thanks Per4ever!

The translation of the same article (in De Standaard) is almost done, I will post it today.

Meanwhile, main part to remember from this article is that Kim blames her loss here on mainly her lack of match rhythm.

per4ever
Jun 21st, 2002, 12:18 PM
although I don't believe that explanation :(

IMO something happened with Carl, her parents or Lleyton.. it looks like a mental problem to me.

keta
Jun 21st, 2002, 01:56 PM
im abit confused to Kims lask of form aswell:confused: :confused: :confused:
i think it has something to do with the mental side of things but i dunno wat :confused: :confused:

veryborednow
Jun 21st, 2002, 02:17 PM
personally, i think it's the FILA look at the problems Jelena had at eastbourne.

i tell you, this isn't a coincidence

Mazza
Jun 21st, 2002, 05:46 PM
Poor Kim :sad: Something is majorly up as this is not the Kim we know... I really hope she is ok :)

arn
Jun 21st, 2002, 11:24 PM
I'm willing to give her a break til next year, but I expect good results in Australia again :) :) :) So I give her the benefit of the doubt and go with her explanation :)