PDA

View Full Version : Hasselt, Tier III, 30 nov.

Gerben
Oct 26th, 2006, 05:45 AM
Entry list (volgens toernooiwebsite):

1 Nadia Petrova (RUS)
2 Kim Clijsters (BEL)
3 Patty Schnyder (ZWI)
4 Dinara Safina (RUS)
5 Nicole Vaidisova (CZE)
6 Anna Chakvetadze (RUS)
7 Francesca Schiavone (ITA)
8 Ana Ivanovic (SCG)
9 Anna-Lena Groenefeld (GER)
10 Katarina Srebotnik (SLO)
11 Ai Sugiyama (JPN)
12 Vera Zvonareva (RUS)
13 Samantha Stosur (AUS)
14 Maria Kirilenko (RUS)
15 Mara Santangelo (ITA)
16 Michaella Krajicek (NED)
17 Martina Muller (GER)
18 Meghann Shaughnessy (USA)
19 Lucie Safarova (CZE)
20 Nathalie Dechy (FRA)
21 Romani Oprandi (ITA)
22 Karolina Sprem (CRO)
23 Kirsten Flipkens (BEL) WC
24 Stephanie Foretz (FRA) X
25 Sandra Kloesel (DUI) X
26 Alicia Molik (AUS) WC
27 Elena Bovina (RUS) SR

Kwalificatie:
Alona Bondarenko (OEK)
Eleni Daniilidou (GRE)
Elena Vesnina (RUS)
Maria Elena Camerin (ITA)
Aravane Rezai (FRA)
Tszvetana Pironkova (BUL)
Yuliana Fedak (OEK)
Agnieszka Radwanska (POL)
Jarmila Gajdosova (SVK)
Julia Schruff (DUI)
Vasilisa Bardina (RUS)
Vera Dushevina (RUS)
Virginie Razzano (FRA)
Kaia Kanepi (EST)
Roberta Vinci (ITA)
Olga Savchuk (OEK)
Lisa Raymond (VS)
Yulia Beygelzimer (OEK)
Alberta Brianti (ITA)
Maria Martinez Sanchez (SP)
Tatiana Poutchek (WRU)
Kateryna Bondarenko (OEK)
Emmanuelle Gagliardi (ZWI)
Elise Tamaëla (NED)
Katerina Bohmova (CZE)
Anne Kremer (LUX)
Andrea Petkovic (DUI)
Lina Stanciute (LIT)

senia
Oct 27th, 2006, 02:37 PM
sterk deelnemers veld voor een tierIII !!
hopen op een goeie loting.. en een goeie Misa ;)

Gerben
Oct 27th, 2006, 02:57 PM
Wijzigingen in de MD:

1 Nadia Petrova (RUS)
2 Kim Clijsters (BEL)
3 Patty Schnyder (ZWI)
4 Nicole Vaidisova (CZE)
5 Francesca Schiavone (ITA)
6 Ana Ivanovic (SCG)
7 Anna-Lena Groenefeld (GER)
8 Katarina Srebotnik (SLO)
---
9 Ai Sugiyama (JPN)
10 Vera Zvonareva (RUS)
11 Samantha Stosur (AUS)
12 Maria Kirilenko (RUS)
13 Mara Santangelo (ITA)
14 Michaella Krajicek (NED)
15 Martina Muller (GER)
16 Meghann Shaughnessy (USA)
17 Lucie Safarova (CZE)
18 Nathalie Dechy (FRA)
19 Romani Oprandi (ITA)
20 Eleni Danilidou (GRE)
21 Elena Vesnina (RUS) (waarschijnlijk)
22 Karolina Sprem (CRO)
23 Kirsten Flipkens (BEL) WC
24 Stephanie Foretz (FRA) X
25 Sandra Kloesel (DUI) X
26 Alicia Molik (AUS) WC
27 Elena Bovina (RUS) SR
28 ? (Caroline Maes WC?)

Gerben
Oct 27th, 2006, 04:23 PM
Nadia Petrova RUS [1] vs. Meghann Shaughnessy USA
Vera Dushevina RUS [WC] vs. Qualifier
Qualifier vs. Caroline Maes BEL [WC]
Lucie Safarova CZE vs. Katarina Srebotnik SLO

Nicole Vaidisova CZE vs. Kirsten Flipkens BEL [WC]
Eleni Daniilidou GRE vs. Elena Bovina RUS
Stéphanie Foretz FRA vs. Elena Vesnina RUS
Samantha Stosur AUS vs. Anna-Lena Grönefeld GER

Ana Ivanovic SCG vs. Michaëlla Krajicek NED
Qualifier vs. Martina Müller GER
Ai Sugiyama JPN vs. Vera Zvonareva RUS
Romina Oprandi ITA vs. Patty Schnyder SUI

Francesca Schiavone ITA vs. Nathalie Dechy FRA
Mara Santangelo ITA vs. Sandra Klösel GER
Karolina Sprem CRO vs. Maria Kirilenko RUS
Qualifier vs. Kim Clijsters BEL [2]

Dinkie
Oct 27th, 2006, 07:53 PM
Pfff, wat een pech weer met de loting. Ik zag Ana net spelen tegen $harapova en als die net zo speelt tegen Misa heeft Misa geen enkele kans ben ik bang.

obiku
Oct 27th, 2006, 10:41 PM
Pfff, wat een pech weer met de loting. Ik zag Ana net spelen tegen $harapova en als die net zo speelt tegen Misa heeft Misa geen enkele kans ben ik bang.

Ana leek/is iets zwaarder dan normaal tegen Maria,maar ze speelde idd goed.Misa zal haar moeten proberen aan het lopen te krijgen,en als Misa sterk serveert ,dan heeft Misa een kans(je).Lets hope!

DutchieGirl
Oct 28th, 2006, 02:10 AM
:( Typical... blah

DAVAJ MKirilenko
Oct 29th, 2006, 12:36 AM
Zo speel je nooit tegen elkaar en zo tref je elkaar 2 keer in 2 weken.
Als je begint tegen een geplaatste speler dan is het altijd lastig. Als het zo doorgaat dan wordt het moeilijk om in de top 30 te komen. Maandag zakte ze naar 41 en daarna misschien nog wel verder. Ze is nog jong en hopelijk komt er volgend jaar weer verbetering in. In de top 35 hoort ze zeker. Een paar overwinning tegen top 20 kan veel veranderen.
Ik wens Misa dan natuurlijk ook het allerbeste.
Jammer dat de loting zo moet zijn, maar ik sta dus 100% achter Ana als ze in Hasselt tegen elkaar staan. Als Ana zo speelt als in Linz dan heb ik er veel vertrouwen in.

2007 mag het jaar worden van Ana en Misa!! En houd het een beetje leuk, dus niet weer tegen elkaar loten graag!

Dinkie
Oct 29th, 2006, 10:42 AM
2007 mag het jaar worden van Ana en Misa!! En houd het een beetje leuk, dus niet weer tegen elkaar loten graag!

Amen.;)

Mommiej
Oct 29th, 2006, 04:13 PM
het is gebeurd. Zoveel afzeggingen dat er nieuwe loting nodig was en nu moet Misa in de 1e ronde tegen de nu als 8e geplaatste Santangelo.

Gerben
Oct 29th, 2006, 04:14 PM
Go Misa against Santangelo!

DAVAJ MKirilenko
Oct 29th, 2006, 04:49 PM
Zo dit is beter! Niet meer tegen Ana. (ok misschien kwarfinale).
Succes tegen Santangelo! GO MISA!!!

Whatzup
Oct 29th, 2006, 06:58 PM
Deze draw is een stuk beter voor Misa! Kwartfinale zal er toch wel minstens in moeten zitten! Succes Misa! :D

Dinkie
Oct 29th, 2006, 07:38 PM
Dat biedt perspectief!! Als haar service maar loopt.

DAVAJ MKirilenko
Oct 29th, 2006, 09:28 PM
Deze draw is een stuk beter voor Misa! Kwartfinale zal er toch wel minstens in moeten zitten! Succes Misa! :D

Kwartfinale zou heel mooi zijn! Dan wordt het waarschijnlijk wel weer Ana:tape: .

DutchieGirl
Oct 30th, 2006, 02:40 AM
:woohoo: MUCH better draw... now she'd better make QF at least. ;)

Dinkie
Nov 1st, 2006, 12:11 PM
Misa in 2nd round!!

Mara had to give up the match (at 5-2 advantage for Misa) because of hand injury.

DAVAJ MKirilenko
Nov 1st, 2006, 02:48 PM
It's not how you want to win a match, but she's in the 2nd round!!

senia
Nov 1st, 2006, 05:34 PM
ok so next up is Meas....
She should make an easy win, but you never know with players that play in their home country. Lets hope she can make it in two straight sets :)

obiku
Nov 1st, 2006, 10:20 PM
No problem for Misa!She likes also to play Hasselt.

obiku
Nov 1st, 2006, 10:41 PM
No problem for Misa!She likes also to play Hasselt.

obiku
Nov 1st, 2006, 10:42 PM
eh...pc een beetje raar aan het doen,nou ja,kan gebeuren.

Succes Misa!

DutchieGirl
Nov 1st, 2006, 10:44 PM
hehe Misa moet nu de QF halen (en hopelijk verder)...

mandy7
Nov 2nd, 2006, 07:05 AM
hehe Misa moet nu de QF halen (en hopelijk verder)...
She played quite well
In doubles too.
So i don't think she'll have too much trouble reaching the next round.

Oh, te way she says 'later' (in dutch, not english) is funny.
:lol:
(had a short talk after the singles match when she was signing things)

DutchieGirl
Nov 2nd, 2006, 07:12 AM
She played quite well
In doubles too.
So i don't think she'll have too much trouble reaching the next round.

Oh, te way she says 'later' (in dutch, not english) is funny.
:lol:
(had a short talk after the singles match when she was signing things)

Why, how does she say it funny?

mandy7
Nov 2nd, 2006, 07:56 AM
Hard to explain in written words
but it's kind of a randstad accent i guess

DutchieGirl
Nov 2nd, 2006, 04:39 PM
Well, she was born in Delft so... :shrug:

DAVAJ MKirilenko
Nov 2nd, 2006, 05:35 PM
Ehm, de thread begon in het Nederlands en nu is het ineens engels terwijl er alleen maar Nederlanders posten? For me it doesn't matter anyway;)
Veel heb ik niet van de partij gezien, maar op zich leek het wel aardig, toch?
Toch mooi dat ze nu iig de kwartfinale heeft gehaald. 30 punten erbij, hoewel dat haar niet veel plaatsen oplevert. Tja, nu toch weer tegen Ana. Sowieso is het mooi voor mij dat 1 van 2en de halve finale haalt! Morgen ben ik toch weer 100% voor Ana!

obiku
Nov 2nd, 2006, 09:41 PM
Toch mooi dat ze nu iig de kwartfinale heeft gehaald. 30 punten erbij, hoewel dat haar niet veel plaatsen oplevert. Tja, nu toch weer tegen Ana. Sowieso is het mooi voor mij dat 1 van 2en de halve finale haalt! Morgen ben ik toch weer 100% voor Ana!

Zeker mooi qfinale!
Toch speelde Misa voor haar doen niet goed...helaas.Ik denk dat ze absoluut niet tevreden was over haar spel. Hoop dat Misa goed partij geeft/wint,maar ik verwacht het niet.

DutchieGirl
Nov 3rd, 2006, 03:22 AM
Ehm, de thread begon in het Nederlands en nu is het ineens engels terwijl er alleen maar Nederlanders posten? For me it doesn't matter anyway;)

:wavey: Ik ben een AUSTRALISCHE! :p Maar ik kan wel een beetje Nederlands spreken. :p

En vandaag ben ik 100% voor Misa. :p

mandy7
Nov 3rd, 2006, 04:48 AM
Well, she was born in Delft so... :shrug:
yeah? and?
am i not allowed to think it sounded funny??

DutchieGirl
Nov 3rd, 2006, 04:56 AM
yeah? and?
am i not allowed to think it sounded funny??

Delft = close to Den Haag = randstad town. That's what I meant. ;) (ie she SHOULD have a randstad accent, as she was born in the randstad). :p

mandy7
Nov 3rd, 2006, 06:29 AM
I was born in 'de drechtsteden', but no one can tell when they hear me speak :p.
And i never heard her say anything in the accent she spoke in wednesday.
So it was funny.

oh, go misa by the way!
whoever wins this match needs to win the tourney :p
or at least reach the final.

DutchieGirl
Nov 3rd, 2006, 06:58 AM
I was born in 'de drechtsteden', but no one can tell when they hear me speak :p.
And i never heard her say anything in the accent she spoke in wednesday.
So it was funny.

oh, go misa by the way!
whoever wins this match needs to win the tourney :p
or at least reach the final.

:shrug: I never said it wasn't funny - I was just pointing out that she was born in the randstad, so it shouldn't be that surprising if she speaks with that accent! But if you don't wanna understand how I meant it, then fine.

mandy7
Nov 3rd, 2006, 07:13 AM
it's not that i don't wanna understand
but seriousoly, one random comment and you need to start something
for no reason whatsoever
you could have just responded to the fact i saw her play
but no..

DutchieGirl
Nov 3rd, 2006, 07:35 AM
it's not that i don't wanna understand
but seriousoly, one random comment and you need to start something
for no reason whatsoever
you could have just responded to the fact i saw her play
but no..

Me start something - I just commented on what you said. I wasn't starting anything - you were the one asking if you weren't allowed to say it was funny - when I never said you couldn't find it funny. All I said was that she's from the randstad. You're the one making the big deal out of nothing!

What asm I meant to say about you saw her play? "Oh wow, you are blessed, lucky you..." Good - you got to see her play - so did half of my Dutch friends. What do you want me to say?

mandy7
Nov 3rd, 2006, 07:44 AM
Ok, breathe

DutchieGirl
Nov 3rd, 2006, 08:07 AM
I am.

Dinkie
Nov 3rd, 2006, 01:14 PM
Misa Gewonnen !!!!!!!!!! 6-3 6-4

Wedstrijdverslag van de Gazdefrance website (in omgekeerde volgorde:))

SET 2

Krajicek krijgt nog een kans om de partij uit te serveren. Hoge foutenlast bij Ivanovic: 40-15. Met een ace maakt de Nederlandse er een eind aan.

Krajicek loopt uit tot 15-30. Matchpunt voor de Nederlandse. De bal zeilt uit: deuce. Ivanovic redt de meubelen en komt terug tot 5-4.

Krajicek mag serveren voor een plaats bij de laatste vier. Ze loopt meteen uit tot 30-0. Ivanovic komt terug tot 30-40. De Servische breakt: 5-3.

Ana Ivanovic serveert om in het tornooi te blijven. Knap balletje aan het net: 40-0. De Servische maakt er op love 5-2 van.

Ivanovic wordt gepasseerd aan het net: 30-15. Via de netrand komt de Servische op breakpunt. Met een knappe backhand werkt Krajicek die kans weg. Ivanovic en Krajicek verdelen de kansen onderling: terug deuce. Met een knappe backhand is het uiteindelijk toch Krajicek die op 5-1 komt.

Na wat foutjes van Krajicek staat het 40-15 op de opslag van Ivanovic. De Servische haalt haar eerste spelletje van de tweede set binnen.

Ivanovic lijkt het hoofd te laten hangen: 30-0. De Servische werkt nog een bal buiten: 40-0. Na een afzwaaier van Krajicek staat het 40-15. Dubbele fout van de Nederlandse en het wordt 40-30. Ivanovic maakt eindelijk nog eens zelf het punt. Krajicek kan niet bij haar dropshot en het staat deuce. Plots zijn er weer kansen voor de Servische. Ze grijpt die kans niet, Krajicek loopt uit naar 4-0.

De Servische scoort met een harde forehand: 15 gelijk. Dan keilt ze de bal buiten en staatt het 15-30. Krajicek slaat de bal in het net en laat er een Tsjechische vloek op volgen. Ivanovic treft het net op breakpunt: 3-0.

Ivanovic loopt op haar beurt 0-30 uit. Krajicek beent bij: 30-30. Net als in de eerste set geeft Ivanovic haar voorsprong in de opslagbeurt van Krajicek uit handen: 2-0.

Krajicek heeft in de eerste game van de tweede set meteen een breakpunt te pakken. De Nederlandse verzilvert dat meteen en komt 1-0 voor.

SET 1

Krajicek serveert voor de eerste set. Met een dubbele fout wordt het 0-30. Krajicek neemt een nieuwe racket en produceert meteen een winnende opslag: 15-30. Ivanovic werkt de bal buiten: 30 beiden. Krajicek stuurt een diepe bal naar de overkant en heeft een setpunt beet. De Servische mept een return in het net en moet de eerste set aan Krajicek laten.

Aan het net komt Ivanovic op 30-15. Krajicek met een te lange bal: 40-15.De Nederlandse plant nog een bal naast de lijn. Ivanovic komt terug tot 5-3.

Ivanovic haalt een verschroeiende forehand boven: 0-15. Ivanovic komt op 0-30. Krajicek maakt er met een dropshot 15-30 van. Ivanovic komt naar het net maar krijgt de bal er niet over: 30 beiden. De Servische keilt een return buiten en het staat 40-30. Met een knappe backhand wordt het 40 gelijk. Ivanovic slaat de bal buiten, de game gaat naar Krajicek: 5-2.

Krajicek werkt een tweede service van Ivanovic in het net: 30-15. Nog een misser er achteraan: 40-15. Krajicek rukt op naar het net en maakt er 40-30 van. Een forehand van Ivanovic belandt in het net: deuce. De Servische pakt de game aan het net: 4-2.

Met forehand-winner komt Krajicek op 30-15. Ivanovic keilt de bal buiten, Krajicek komt 4-1 voor.

Krajicek start als een stoomtrein. Ze loopt uit naar 0-30. Met een backhand rechtdoor maakt Ivanovic er 15-30 van. De Servische komt na een foutje van Krajicek op voordeel. Een te lange bal van de Nederlandse brengt de stand op 3-1.

Met een backhand-smash komt Ivanovic 15-30 voor. Krajicek zet de scheve situatie recht: 40-30. Ze pakt de game en loopt uit naar 3-0.

Met een knappe gekruiste forehand wordt het 0-15. Een kort balletje van Ivanovic is net iets té kort: 0-30. Met een dubbele fout doet Ivanovic Krajicelk twee breakpunten cadeau. Ze doet er nog eentje bovenop en de break is een feit. Krajicek leidt met 2-0.

Krajicek gaat twee keer in de fout: 0-30. Ivanovic versiert meteen een eerste breakpunt: 30-40. Krajicek weet met moeite haar service te behouden: 1-0.

Michaella Krajicek won de toss en koos om te serveren.

VOORAF

Dit is een ontmoeting tussen twee rijzende sterren van het circuit. Ana Ivanovic schoot als een komeet omhoog in de rankings en Michaella Krajicek toonde al dat ze niet moet onderdoen voor haar halfbroer, oud Wimbledon-kampioen Richard. De Nederlandse liet zich in de tweede ronde verleiden tot een driesetter tegen tornooirevelatie Caroline Maes. Ook Ivanovic had drie sets nodig om zich te ontdoen van Angelique Kerber. Beide meisjes zijn dus al een keertje diep moeten gaan en dat kan zich in de kwartfinale mogelijk tegen hen keren. Twee weken geleden stonden Ivanovic en Krajicek in Linz een eerste keer tegenover elkaar. De Servische won toen met 6-1 en 7-6.

DutchieGirl
Nov 3rd, 2006, 01:19 PM
ja! Heel goed gedaan voor Misa. Ik had winst in 3 gekozen op een poll...maar winst in 2 is dan tuurlijk beter. ;)

Nu tegen Kanepi - hopelijk naar de finale (waarschijnlijk tegen Kimmie). :D

hollander
Nov 3rd, 2006, 04:19 PM
Prima prestatie van Misa; succes in de halve finale !!!!

chantie
Nov 3rd, 2006, 05:03 PM
Yesssssssssssss Misa

DAVAJ MKirilenko
Nov 3rd, 2006, 06:08 PM
Congrats Misa! Great result. Kanepi sounds like a good draw, so a final is possible!

Ana:sad: :sad: :sad:

Gerben
Nov 3rd, 2006, 09:02 PM
Misa speelde goed, maar ik vond Ivanovic niet heel best spelen; veel onnodige fouten dacht ik zo.
Nou ja, mijn Hasselt avontuur zit er weer op, de rest dan maar vanachter de TV.

DAVAJ MKirilenko
Nov 3rd, 2006, 09:48 PM
Ik denk dat ik nog wel iets van de partij te zien krijg, maar Ana was echt slecht zoals ik al hoorde? Niks vergeleken met Linz? Onbegrijpelijk weer.

Geen idee wat die Kanepi aan het doen is, maar ik zou zeggen het zou kunnen lukken toch voor Misa?

Gerben
Nov 5th, 2006, 08:08 AM
Niet dus, helaas een 4-6 4-6 nederlaag. Misa had duidelijk moeite met de hardheid van de slagen van Kanepi. Raar toch, het leek me dat Ana ook best hard sloeg, al was die wellicht wat minder nauwkeurig dan Kanepi.
Jammer, een finale tegen Kim was zo mooi geweest, maar het zat er helaas niet in.

In elk geval eindigt Misa dit jaar in de top 40. Ze heeft straks in januari nog wel veel punten te verdedigen (ruim 150), maar als ze daar goed doorheen komt kan ze die maanden daarna nog heel wat winnen.

Gerben
Nov 5th, 2006, 08:10 AM
Ik denk dat ik nog wel iets van de partij te zien krijg, maar Ana was echt slecht zoals ik al hoorde? Niks vergeleken met Linz? Onbegrijpelijk weer.

Geen idee wat die Kanepi aan het doen is, maar ik zou zeggen het zou kunnen lukken toch voor Misa?
Je kunt de wedstrijd nogmaals bekijken via:

http://www.misakrajicek.nl/beelden/has06_q1.php
http://www.misakrajicek.nl/beelden/has06_q2.php