PDA

View Full Version : Wildcards

Modiac.
May 16th, 2006, 02:33 PM
Main Draw:
Severine Bremond
Stephanie Cohen-Aloro

Any other news?

elinaline
May 16th, 2006, 05:01 PM
D'autres wild-cards pour Roland-Garros

De nouvelles wild-cards pour le tableau principal des Internationaux de France 2006 ont été attribuées par les organisateurs. Par ailleurs, l'Américaine Lindsay Davenport a déclaré forfait.

Les wild-cards pour le simple messieurs

- Thierry ASCIONE (FRA)

- Jérémy CHARDY (FRA)

- Mathieu MONTCOURT (FRA)

Une wild-card avait été attribuée à Marc GICQUEL (FRA) et Michaël LLODRA (FRA) dès la semaine passée. Il reste donc trois wild-cards* à délivrer pour le simple messieurs. Elles seront décernées ultérieurement.

Les wild-cards pour le simple dames

- Alizé CORNET (FRA)

- Mathilde JOHANSSON (FRA)

- Pauline PARMENTIER (FRA)

- Aurélie VEDY (FRA)

Une wild-card avait été attribuée à Séverine BREMOND (FRA) et Stéphanie COHEN-ALORO (FRA) dès la semaine passée. Il reste donc deux wild-cards* à délivrer pour le simple dames. Elles seront décernées ultérieurement.

* Suite à un accord passé avec la Fédération Australienne de Tennis, une wild-card est attribuée dans chaque tableau de simple (messieurs et dames) à un joueur et une joueuse de ce pays.

Par ailleurs, le tournoi féminin a enregistré un forfait de marque. Insuffisamment remise d’une blessure au dos, Lindsay Davenport a dû renoncer.

"Je suis très déçue de ne pouvoir m’aligner cette année à Roland-Garros, a confié l’Américaine. Car c’est un tournoi où j’ai toujours pris du plaisir à jouer tout au long de ma carrière. Malheureusement, aujourd’hui, suite à ma blessure au dos, je n’ai pas encore recouvré l’intégralité de mes moyens physiques, qui me permettraient de défendre mes chances normalement. Je travaille dur pour revenir le plus vite possible sur le circuit."

Lindsay Davenport est remplacée dans le tableau final du simple dames par l’Ukrainienne Yuliana Fedak.

La Suissesse Marie Gayanay Mikaelian, qui avait bénéficié d’un classement protégé pour intégrer le tableau du simple dames, a finalement déclaré forfait pour le tournoi (blessure à l’épaule droite). Elle est remplacée par la Russe Anastassia Rodionova.

Enfin, l’Américain Taylor Dent, blessé au dos, a déclaré forfait pour le simple messieurs. Il est remplacé dans le tableau final par l’Espagnol Fernando Vicente.

bluepastures
May 18th, 2006, 09:18 AM
I hope Pavlovic gets a qualifying wildcard again. She got a good win over Kirkland in qualifying last year.

LegionArgentina
May 18th, 2006, 10:20 PM
Paola Suarez doesnt recived a WC?

CooCooCachoo
May 18th, 2006, 10:24 PM
Paola Suarez doesnt recived a WC?

I think not :(

She should use a SR! :( :sad:

LegionArgentina
May 18th, 2006, 10:47 PM
Thanks

Yes i think that she can use her SR

Paldias
May 18th, 2006, 11:59 PM
What about Rubin?

James
May 19th, 2006, 07:14 AM
Rezai should get one.

CooCooCachoo
May 19th, 2006, 08:00 AM
What about Rubin?

:lol:

She will enter only to pull out :shrug:

Best to skip clay and get to Birmingham for grass, IMO.

CooCooCachoo
May 19th, 2006, 08:01 AM
Rezai should get one.

FFT disagrees so far :retard: The personal vendetta is more important than giving a WC to someone who deserves it :shrug:

James
May 19th, 2006, 08:06 AM
FFT disagrees so far :retard: The personal vendetta is more important than giving a WC to someone who deserves it :shrug:

The retards. :rolleyes:

CooCooCachoo
May 19th, 2006, 08:09 AM
The retards. :rolleyes:

:sobbing:

James
May 19th, 2006, 08:10 AM
:sobbing:

Why does that make you sob? :lol:

CooCooCachoo
May 19th, 2006, 08:17 AM
It makes me sob cause they are retarded not to give the WC to Aravane :sad:

The only positive thing is that she would play qualies and I can support her :bounce:

James
May 19th, 2006, 08:20 AM
It makes me sob cause they are retarded not to give the WC to Aravane :sad:

The only positive thing is that she would play qualies and I can support her :bounce:
Yes, support her for me as well. :bounce:

bluepastures
May 19th, 2006, 08:45 AM
I think you're probably right about Rubin. I can't see it being worth her going to Roland Garros. She might even be better to play Surbiton 25k too, to get more grass practice. I guess Eastbourne might give her a wildcard because of her success there in the past.
Why don't the FFT like Rezai much?

Dani12
May 19th, 2006, 10:34 AM
Any news about the Aussie wildcard yet?

CooCooCachoo
May 19th, 2006, 10:53 AM
I think you're probably right about Rubin. I can't see it being worth her going to Roland Garros. She might even be better to play Surbiton 25k too, to get more grass practice. I guess Eastbourne might give her a wildcard because of her success there in the past.
Why don't the FFT like Rezai much?

I don't know exactly, but a fellow poster told me a month ago or so that it is unlikely for Aravane to get a WC because of trouble with the FFT. It might have to do with her dad :sad:

CooCooCachoo
May 19th, 2006, 10:54 AM
Any news about the Aussie wildcard yet?

Play-offs held today and tomorrow :)

firehorse
May 21st, 2006, 05:50 AM
They wont give it WC to Aravene as she is holding Iranian passport too..she had competed last year for Islamic Women games or something...she represented Iran and beat Wynne Prakusya in Final.

so.krist!na
May 21st, 2006, 06:01 AM
D'autres wild-cards pour Roland-Garros

De nouvelles wild-cards pour le tableau principal des Internationaux de France 2006 ont été attribuées par les organisateurs. Par ailleurs, l'Américaine Lindsay Davenport a déclaré forfait.

Les wild-cards pour le simple messieurs

- Thierry ASCIONE (FRA)

- Jérémy CHARDY (FRA)

- Mathieu MONTCOURT (FRA)

Une wild-card avait été attribuée à Marc GICQUEL (FRA) et Michaël LLODRA (FRA) dès la semaine passée. Il reste donc trois wild-cards* à délivrer pour le simple messieurs. Elles seront décernées ultérieurement.

Les wild-cards pour le simple dames

- Alizé CORNET (FRA)

- Mathilde JOHANSSON (FRA)

- Pauline PARMENTIER (FRA)

- Aurélie VEDY (FRA)

Une wild-card avait été attribuée à Séverine BREMOND (FRA) et Stéphanie COHEN-ALORO (FRA) dès la semaine passée. Il reste donc deux wild-cards* à délivrer pour le simple dames. Elles seront décernées ultérieurement.

* Suite à un accord passé avec la Fédération Australienne de Tennis, une wild-card est attribuée dans chaque tableau de simple (messieurs et dames) à un joueur et une joueuse de ce pays.

Par ailleurs, le tournoi féminin a enregistré un forfait de marque. Insuffisamment remise d’une blessure au dos, Lindsay Davenport a dû renoncer.

"Je suis très déçue de ne pouvoir m’aligner cette année à Roland-Garros, a confié l’Américaine. Car c’est un tournoi où j’ai toujours pris du plaisir à jouer tout au long de ma carrière. Malheureusement, aujourd’hui, suite à ma blessure au dos, je n’ai pas encore recouvré l’intégralité de mes moyens physiques, qui me permettraient de défendre mes chances normalement. Je travaille dur pour revenir le plus vite possible sur le circuit."

Lindsay Davenport est remplacée dans le tableau final du simple dames par l’Ukrainienne Yuliana Fedak.

La Suissesse Marie Gayanay Mikaelian, qui avait bénéficié d’un classement protégé pour intégrer le tableau du simple dames, a finalement déclaré forfait pour le tournoi (blessure à l’épaule droite). Elle est remplacée par la Russe Anastassia Rodionova.

Enfin, l’Américain Taylor Dent, blessé au dos, a déclaré forfait pour le simple messieurs. Il est remplacé dans le tableau final par l’Espagnol Fernando Vicente.

Cornet again...

CooCooCachoo
May 21st, 2006, 08:36 AM
Aussie WC:

In the first round of the women's play-off, Alicia Molik of South Australia defeated Casey Dellacqua of WA 6-4 3-6 6-3 and Sophie Ferguson (NSW) beat Nicole Pratt (QLD) 6-2 6-3.
Molik will now fight Ferguson for the women's main draw wildcard.

Go Soph!

jrm
May 21st, 2006, 10:00 AM
Did Olivier Patience get one?

CooCooCachoo
May 21st, 2006, 10:24 AM
Did Olivier Patience get one?

Nope, not yet :)

yarek
May 21st, 2006, 10:35 AM
Agnieszka Radwanska Q wild card ?:)

Blackbeat
May 21st, 2006, 11:44 AM
Agnieszka Radwanska Q wild card ?:)

that would be great...i will pray for that... ;)

Dexter
May 21st, 2006, 11:46 AM
that would be great...i will pray for that... ;)I don't think she got one as she played Istanbul Qualies :sad:

Blackbeat
May 21st, 2006, 12:25 PM
I don't think she got one as she played Istanbul Qualies :sad:

yes its not so realistic...maybe a MD WC... :lol:

she would deserve it :cool: ...but for Wimbledon? there she is in Main Draw, because she won last year the juniors, or im wrong?

PLP
May 21st, 2006, 12:27 PM
Chanda has already said she wouldn't be competing on clay this year. She is planning to return for the grass season hopefully!!

^bibi^
May 21st, 2006, 12:48 PM

she would deserve it :cool: ...but for Wimbledon? there she is in Main Draw, because she won last year the juniors, or im wrong?

winning junior tourny gets you a QD WC, not MD ;)

Dexter
May 21st, 2006, 12:50 PM
winning junior tourny gets you a QD WC, not MD ;)I've heard that there is a rule that allows her to get MD WC if she enters Qualies with her ranking. :)

yarek
May 21st, 2006, 12:54 PM
moze Aga specjalnie przegrala z Rybarikova zeby zdarzyc na eliminacje RG :)

matpaw88
May 21st, 2006, 01:07 PM
MOze i tak bylo. Ale sie zobaczy jak bedzie drabinka eliminacji.

yarek
May 21st, 2006, 02:50 PM
przepraszam a kiedy jest losowanie eliminacji :) ?

gumoll
May 21st, 2006, 02:54 PM
jutro

yarek
May 21st, 2006, 02:56 PM
a jak Wy myslicie Agnieszka bedzie tam grala ?

TheBoiledEgg
May 21st, 2006, 03:03 PM
I've heard that there is a rule that allows her to get MD WC if she enters Qualies with her ranking. :)

thats not true :o

you only get a qual WC for the slam if you won the juniors the year before.

Dexter
May 21st, 2006, 03:09 PM
thats not true :o

you only get a qual WC for the slam if you won the juniors the year before.:rolleyes:

I didn't write it just for fun... that's what I've heard :shrug:

TheBoiledEgg
May 21st, 2006, 03:14 PM
:rolleyes:

I didn't write it just for fun... that's what I've heard :shrug:

heard from where :rolleyes:

its not a Wimbledon ruling but an ITF ruling that is for all the 4 junior slam winners, and the rules havent changed.
Vika had to play qualies in Australia.

Dexter
May 21st, 2006, 03:18 PM
heard from where :rolleyes:
from my grandma. :rolleyes:

St.Sebastian
May 21st, 2006, 03:32 PM

Ten osobnik ma chyba kij w dupie bo jest taki spiety jesli chodzi o wszystkie sprawy zwiazane z tenisem. W koncu to samozwanczy ekspert :rolleyes:

Dexter
May 21st, 2006, 03:36 PM
Ten osobnik ma chyba kij w dupie bo jest taki spiety jesli chodzi o wszystkie sprawy zwiazane z tenisem. W koncu to samozwanczy ekspert :rolleyes:nie wnikam w to co ma w dupie... ale Radwańskie mu bardzo przypadły do gustu... szczególnie jak Polacy o nich piszą.... :tape:

CooCooCachoo
May 21st, 2006, 05:39 PM

She would deserve it?

Some Poles are going all frantic just because the girl had one big win :o And Myskina isn't all that good anymore!

She does not deserve a MD WC! A Qualies WC? I don't even think that. She needs to play more, get her ranking up and then she deserves to play WC. One win (or two, if you include the win over the ever-impressive, at least this year, Kookie) does not warrant anything.

CooCooCachoo
May 21st, 2006, 05:41 PM

Granny is lying :speakles: :lol:

Bad granny :whip: :p

St.Sebastian
May 22nd, 2006, 11:58 AM
Granny is lying :speakles: :lol:

Bad granny :whip: :p

:haha:

ozfan44
May 22nd, 2006, 12:20 PM
So Main Draw Wildcards are:

Molik
Bremond
Cohen-Aloro
Cornet
Johansson
Parmentier
Vedy

who got the last one?

any idea on q wildcards?

elinaline
May 22nd, 2006, 02:07 PM
So Main Draw Wildcards are:

Molik
Bremond
Cohen-Aloro
Cornet
Johansson
Parmentier
Vedy

who got the last one?

any idea on q wildcards?

Normally for the main draw :

- Youlia Fedossova

And normally for the Q draw :

- Florence Haring
- Julie Coin
- Mailyne Andrieux
- Diana Brunel
- Irena Pavlovic
- Gracia Radovanovic

polishprodigy
May 22nd, 2006, 05:11 PM
Glad Alicia won some matches to get the MD WC :)