PDA

View Full Version : Mariana Duque Marino - Colombia's newest sensation

Pages : [1] 2

Locolombia
May 8th, 2006, 09:51 PM
MARIANA DUQUE-MARINO: one to watch!

After her victory at the $ 10.000 event of Mazatlan, Mexico, it's quite obvious that 16 year old Colombian Mariana Duque from Bogotá is a new talent that is making her way to the top.
A month ago she stormed as a qualifier to the quarterfinals of the $ 25.000 event of San Luis de Potosí, upsetting hungarian Zsofia Gubacsi in straight sets. By winning the Mazatlan event, she will move to a new ranking high of 545, improving her ranking 372 places in less than a month!

Locolombia
May 8th, 2006, 10:09 PM
Mariana wins Mazatlán

Results last three events:
Mazatlan, Mexico - $ 10,000 - Hard court

1R Mariana - Tiya Rolle (USA): 6-4, 6-1
2R Mariana - Shilpa Joshi (USA): 3-6, 6-4, 6-1
QF Mariana - Nagle Courtney (USA): 7-6, 6-4
SF Mariana - Daniela Muñoz Gallegos (MEX/1): 6-2, 7-5 :worship:
F Mariana - Andrea Remynse (USA): 6-2, 6-4

Doubles: Semi-final partnering Vicky Núñez

Fed Cup - Medellín - Clay

Mariana - Estefania Craciun (URU): 6-1 1-6 6-4 :bounce:
Mariana - Yamile Fors-Guerra (CUB) 6-1 6-4
Mariana - Kristina Brandi (PUR) 3-6 1-6 :cool:

San Luis Potosi, Mexico - $25,000 - Clay
Q1R bye
Q2R Mariana - Mariana CORREA (USA) 6-2 6-3
Q3R Mariana - Alexandra PODKOLZINA (RUS) 6-1 6-2
1R Mariana - Larissa CARVALHO (BRA) 6-4 6-3 :D
2R Mariana - Zsofia GUBACSI (HUN) 6-2 7-5 :eek:
QF Mariana - Jenifer WIDJAJA (BRA) 6-2 2-6 2-6

---------------

La juvenil tenista colombiana Mariana Duque, del EQUIPO COLSANITAS y de apenas 16 años de edad, se coronó este domingo CAMPEONA del Satélite Profesional de Mazatlán, México, puntuable para la clasificación mundial profesional de la WTA torneo y certamen que reparte 10 mil dólares en premios, con lo cual de paso aseguró el que es el primer título en torneos PROFESIONALES que consigue en su carrera.

La tenista de Colsanitas se coronó campeona al derrotar en la final de este domingo a la estadounidense Andrea Remynse, a quien superó en forma relativamente cómoda, con parciales 6-4 y 6-2 para completar su quinta victoria de la semana y quedarse con el trofeo de campeona.

Mariana puso este primer título en torneos puntuables para WTA al lado de las semifinales que el año pasado consiguió en el Satélite Profesional de Bogotá, así como de los avances a cuartos de final del Challenger de 25 mil dólares de San Luis de Potosí el mes pasado, y los cuartos de final del Challenger de Monterrey el año pasado.

La colombiana venció esta semana a las estadounidenses Tiya Rolle, Morgan Basil y Jennifer Elie, a la mexicana Daniela Muñoz, siembra uno del torneo, y a la estadounidense Andrea Remynse, para asegurar el título del torneo.

La semana le deja a la tenista de Colsanitas un ascenso de otras 95 posiciones en la clasificación mundial profesional de la WTA. Hace menos de un mes, cuando llegó hastalos cuartos de final del Challenger de 25 mil dólares de San Luis de Potosí (saliendo desde el cuadro clasificatorio), había ascendido 277 casillas, con lo cual en menos de un mes acumulará un ascenso de 372 casillas en la clasificación mundial de la Womens Tennis Asociattion, WTA.

Ahora se ubicará en la casilla 545, tras haber comenzado el año pasado su participación en torneos profesionales y fuera del grupo de las 1500 tenistas que en el mundo han conseguido ingresar al ranking de la WTA.

En dobles, Mariana Duque y la también colombiana Vicky Núñez llegaron hasta las semifinales del certamen, para consolidar una positiva semana.

Este es el primero de seis torneos que tienen previsto jugar las colombianas en territorio mexicano, y a ellas se unirán a mediados de semana sus compañeras del Equipo Colsanitas, Gabriela Mejía y Catalina Robles.

La gira por torneos de México comienza continua desde mañana con los Satélites Profesionales de Los Mochis, Monterrey, Obregón, León y Jalapa.

tango_ar
May 9th, 2006, 05:11 AM
Segui postenado los resultados si podes :) ... asi le seguimos el paso.

Saludos a Colombia :wavey:

LucasArg
May 9th, 2006, 05:38 AM
Fuerza para todas la colombianas, el tenis latinoamericano necesitamas y nuevas jugadoras! :wavey:

Tambien esta Paula Zabala:kiss:

Locolombia
May 13th, 2006, 09:29 AM
Another interesting weekend for Mariana, as she plays on saturday the semi-finals of the Los Mochis event and the finals of doubles with Vicky Nuñez Fuentes... Hopefully she's not getting tired of playing so many matches. Vamos Mariana! :woohoo:

Los Mochis, Mexico - $ 10,000 - Clay

1R Mariana (6) - Karen E Castiblanco (COL): 6-2, 3-0 ret.
2R Mariana (6) - Jelena Durisic (SLO): 6-3, 5-7, 6-3
QF Mariana (6) - Andrea Koch (CHI/2): 6-3, 7-5 :clap2:
SF Mariana (6) vs Andrea Remynse (USA)

Doubles
partnering Vicky Nuñez Fuentes:
1R Mariana/Vicky (4) - Castiblanco/Zuleta: 6-2, 5-1 ret
QF Mariana/Vicky (4) - Koch/Remynse: 6-3, 7-5
SF Mariana/Vicky (4) - Clarke/Nagle (1): 7-5, 6-3
F Mariana/Vicky (4) vs Irigoyen/Lepore (2)

Hayato
May 13th, 2006, 09:43 AM
She rocks, keep going Mariana!!!!!!!!

Locolombia
May 14th, 2006, 03:09 PM
Mariana beat Remynse again and is playing the singles final in Los Mochis, she already won the doubles final!!! :woohoo:

SF Mariana (6) - Andrea Remynse (USA): 6-3, 6-4 :worship:
F Mariana (6) versus Agustina Lepore (ARG)

Doubles
F Duque/Nuñez (4) - Irigoyen/Lepore (ARG/2): 7-5, 6-3 :bounce:

Al preguntarle cómo se sintió en el partido, nos comentó: “muy sólida y con mucha confianza en mi servicio”; el cual no tuvo ningún rompimiento, así mismo se le cuestionó cuál era su arma mas fuerte, “sin duda mi derecha, con ella puedo manejar muy bien el punto”. Seguramente estamos ante una jugadora que dará de que hablar muy pronto en las grandes ligas.

Locolombia
May 14th, 2006, 10:59 PM
MARIANA WINS LOS MOCHIS

She did it!!! Mariana won her second tournament in a row beating Lepore in 2 sets: 6-3, 6-1!!! :bowdown: :bounce:

Mariana said:
“realmente estoy muy contenta porque desde mi participación en la Copa Federación me siento con mucha confianza, mis golpes cada día mas sólidos y sobre todo he mejorado mucho la derecha que es mi arma principal”. Qué viene para ti en las próximas semanas: “seguiré con la gira de México y espero seguir ganando como en estas dos últimas semanas”. :cool:

She is sheduled to play another 4 tournaments in Mexico, :drive: but if she keeps winning in singles and doubles she'll be exhausted by the end. Anyway next week she will be in action at the Obregón event, so good luck! :rocker:

Mariana ascenderá esta semana otras 63 posiciones en la clasificación mundial, para completar un avance de 158 casillas en dos semanas y de 435 posiciones en esta temporada que comenzó a jugar en marzo. :eek: :worship:

Locolombia
May 18th, 2006, 10:20 PM
Obregón, Mexico
$ 10,000 - Hard Court

Mariana doesn't play doubles this week.

1R Mariana - Paulina Hinojosa (MEX): 6-0, 6-0 :lol:
2R Mariana - Lorena Villalobos-Cruz (MEX/8): 6-2, 6-2 :cool:
QF Mariana - Katie Ruckert (USA/4): 3-6, 2-6 :sad:

LegionArgentina
May 18th, 2006, 11:13 PM
Gracias por la info

Estas seguro que juega contra Ruckert y no contra Vanessa Furlamentto¿

Gracias ¡¡¡

Mucha Suerte para Mariana , tiene tan solo 16 ¡¡

Sorprendente

Catalina esta muy sola quizas con Mariana logren que Colombia tenga buenas representes ¡ Suerte ¡

Locolombia
May 20th, 2006, 12:01 PM
La estadounidense Katie Ruckert, siembra 4 del torneo, puso en la noche de este viernes freno a la racha de 12 victorias consecutivas en tres semanas que había conseguido la juvenil tenista colombiana Mariana Duque, del Equipo Colsanitas, al superarla en los CUARTOS DE FINAL del Satélite Profesional de Obregón, México, certamen puntuable para la WTA que reparte 10 mil dólares en premios y tercer certamen de la gira por territorio mexicano.

La tenista del Equipo Colsanitas, campeona en las dos semanas anteriores de los Satélites Profesionales de Mazatlán y Los Mochis, no pudo conseguir un nuevo avance a semifinales, al caer sobre las 10:30 de la noche hora colombiana de este viernes (8:30 p.m. de Obregón), ante Ruckert. Parciales 6-3 y 6-2 le dieron el triunfo a la estadounidense y su paso a la penúltima instancia.

Mariana, que había superado a la mexicana Paulina Hinojosa, y luego a quien figuraba como octava favorita al título en el torneo, la también local Lorena Villalobos, no pudo vencer a Ruckert. “Ella jugó muy bien y a mí no me salieron las cosas esta vez. Fue una rival difícil, que le llegó a todas las pelotas y no fue mi mejor día, pero espero que las cosas se me vuelvan a dar la próxima semana”, señaló la colombiana.

El avance a cuartos de final le permite a Mariana asegurar un nuevo avance en la clasificación mundial profesional de la WTA, esta vez de 20 casillas, con lo cual se ubicará aproximadamente en el lugar 462 de la WTA. En el año acumula prácticamente 450 casillas de ascenso y ahora tiene la posibilidad de seguir sumando en tres torneos más que le resta jugar.

Este sábado Mariana viaja para competir desde el martes en el cuadro principal del Satélite Profesional de Monterrey, México, cuarto torneo de su gira por Centroamérica.

Locolombia
May 25th, 2006, 09:49 AM
Monterrey, México - $10,000 - Hard court

1R Mariana (5) - Lorena Villalobos (Mex): 7-5, 6-3
2R Mariana (5) - Pamela Montes (Mex): 6-0, 6-3 :cool:
QF Mariana (5) - Valerie Tetreault (Can/1): 6-3, 6-2 :worship:
SF Mariana (5) - Melissa Torres Sandoval (Mex/4): 6-7, 6-2, 6-1 :bounce:
F Mariana (5) - Betina Jozami (Arg): 3-6, 3-6

Locolombia
May 30th, 2006, 10:09 AM
Leon, México - $10,000 - Hard Court

1R Mariana (3) - Karen E Castiblanco Duarte (Col): 6-1, 6-1
2R Mariana (3) - Nazari Urbina (Mex): 6-2, 6-2
QF Mariana (3) - Katie Ruckert (Usa/5): 6-2, 6-1
SF Mariana (3) - Agustina Lepore (Arg):

Doubles
1R Mariana/Viky - Imre/Weyreuter: 6-3, 6-4
QF Mariana Viky -

LegionArgentina
Jun 3rd, 2006, 01:30 PM
Singles Semifinals:

Duque-Marino/Nuñez-Fuentes d. (1)Irigoyen/Mignola 6-4, 7-5

Locolombia
Jun 4th, 2006, 08:33 AM
Mariana, subcampeona la semana pasada del Satélite de Monterrey y campeona de los Satélites de Mazatlán y Los Mochis, no consiguió como era su deseo avanzar a una nueva final y tuvo que resignar con tristeza su aspiración al caer este sábado ante Lepore con parciales 6-4 y 6-4.

“Jugué muy mal, no me salieron las cosas y como no estaba devolviendo bien fue imposible para mí poner la pelota en juego para tomar el control del partido”, comentó Mariana después de este partido que, no obstante, terminó en forma cerrada tras un quiebre de servicio en cada set.

Mariana, quien venía de eliminar a la quinta favorita del torneo y quien había derrotado a Lepore en la final del Satélite de Los Mochis hace tres semanas, se lamentó profundamente por esta derrota pues sentía que tenía la capacidad de ganar el partido pero ninguna de las cosas se le dio en la jornada de hoy.

La tensita de Colsanitas consiguió así su cuarta semifinal de las últimas cinco semanas en torneos profesionales puntuables para la WTA y la quinta de su carrera como profesional, carrera que comenzó el año pasado.

Igualmente con esta semifinal aseguró un nuevo avance en la clasificación mundial profesional otras 11 posiciones en la que ascenderá ahora a la casilla 421.

La colombiana completó 19 partidos ganados y sólo tres perdidos en la gira de cinco torneos internacionales en México que comenzó hace un mes.

Por reglamentación de WTA, Mariana ha cumplido el cupo máximo de 11 torneos sumando puntos que el circuito le permite jugar a una tenista menor de 18 años en el período entre un cumpleaños suyo y el siguiente. Por ello no podrá jugar la semana próxima en Jalapa y podrá jugar nuevamente después del 12 de agosto, cuando cumpla años. :sad:

La juvenil colombiana irá de todos modos a Jalapa para seguir entrenando con sus compañeras de equipo y con las tenistas participantes en este torneo.

En el Satélite de Jalapa, que comienza este lunes, estarán presentes las tenistas colombianas del Equipo Colsanitas Vicky Núñez, Gabriela Mejía y Catalina Robles.

El desquite de Mariana hoy lo tuvo en el torneo de dobles, en el que se clasificó a la final haciendo equipo con su compañera Vicky Núñez.

La pareja colombiana superó a la dupla de las argentinas María Irigoyen y Flavia Mignola, siembra 1 del torneo. Con parciales 6-4 y 7-5 se impusieron las colombianas.

Hayato
Jun 4th, 2006, 08:46 AM
Por reglamentación de WTA, Mariana ha cumplido el cupo máximo de 11 torneos sumando puntos que el circuito le permite jugar a una tenista menor de 18 años en el período entre un cumpleaños suyo y el siguiente. Por ello no podrá jugar la semana próxima en Jalapa y podrá jugar nuevamente después del 12 de agosto, cuando cumpla años. :sad:

omg :rolleyes: :bigcry: :(

I hope she doesn't lose her form by then. She should have played bigger tournaments...

LegionArgentina
Jul 29th, 2006, 03:46 PM
Mariana jugo los juegos del Caribe, que se desarrollaron en Cartagena, Colombia.

Jonas_84
Aug 7th, 2006, 10:14 AM
sorprendente realmente lo hecho por Mariana, tomando en cuenta que en estos paises no se le da mucha importancia al tenis, esperemos que cuando regrese a jugar siga igual de bien que como lo dejo :D

LegionArgentina
Aug 17th, 2006, 11:01 PM
Mariana estara jugando un torneo ITF de 10,000 en Bogota.

Hayato
Dec 22nd, 2006, 01:29 AM
FALLA, CASTAÑO Y DUQUE GANADORES DE LA NOCHE DE GALA
Salón Rojo. Hotel Tequendama.
Diciembre 5 del 2006

http://www.fedecoltenis.com/cms/images2/NOCHE%20DE%20GALA/GANADORES.JPG
Mariana Duque, Alejandro Falla y Catalina Castaño
Ganadores Noche de Gala del Tenis Colombiano 2006

Alejandro Falla, Catalina Castaño y Mariana Duque fueron las principales figuras de la Noche de Gala del Tenis Colombiano realizada ayer en el Salón Rojo del Hotel Tequendama; los tenistas colombianos se llevaron respectivamente los premios a Mejor Jugador Profesional, Mejor Jugadora Profesional y Revelación del año.

En una velada en la que se reunieron alrededor de 500 amantes del deporte blanco, se premió a lo mejor del 2006 en 18 categorías entre las que se destacaron mejor patrocinador del año para Colsanitas, mejor entrenador para Ricardo Sánchez y el reconocimiento Vida y Trayectoria para una de las figuras del tenis colombiano Jairo Velasco.

En la Noche del Tenis se le hizo un especial reconocimiento a todos aquellos que vibran con el tenis; es así como personas claves como jueces, dirigentes, patrocinadores, entrenadores, padres de familia, medios de comunicación y clubes también tuvieron su noche para celebrar.

PREMIOS AVIANCA
1. Mejor Jugador Profesional ALEJANDRO FALLA
2. Mejor Jugadora Profesional CATALINA CASTAÑO
3. Mejor Jugadora Revelación MARIANA DUQUE

I think it’s certain she will get a main draw WC next year in Bogota :worship:
Her win loss record for 2006 finished at 41-11 :bowdown: and she is also on a winning streak.

Hayato
Dec 22nd, 2006, 01:35 AM
She is ranked at #396, after just 13 small tournaments this year. She's in the qualiy list for $25K Tampa in January :bounce: Good luck Mari

Hayato
Jan 21st, 2007, 10:01 PM
Mariana won her first tournament back since her win in $10K Caracas in September 2006.
Today she won the G1 event in Barranquilla, Colombia in juniors. :D :D

Her path to victory:
R1: Mariana Duque def. (5) Xenia Somoilova 62 63
R2: Mariana Duque def. Natalia Cheng 62 61
R3: Mariana Duque def. (12) Joanna Mather 62 63
QF: Mariana Duque def. (4) Jeannine Prentner 61 62
SF: Mariana Duque def. (2) Maria Fernanda Alvarez 46 62 61
F: Mariana Duque def. Claudia Giovine 75 61

She's won 50 of her past 59 matches :bolt: :bolt: :yeah: :yeah:
Good luck in Cuenca (G2) next, then Bogota (where i'm positive she will recieve a MD wildcard ;) ) :D

LegionArgentina
Jan 21st, 2007, 10:05 PM
Congrats Mariana!

Si deberian darle un WC al main draw

Hayato
Jan 22nd, 2007, 10:20 AM
Some pics of her this week:

http://media.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3406936-1.jpg

http://media.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3399362-1.jpg

http://www.elheraldo.com.co/hoy070122/fotos/d1.jpg

http://www.elheraldo.com.co/hoy070122/fotos/1atenis.jpg

"Este año espero tener una buena actuación en Barranquilla, pues tengo un buen nivel. Ya es hora de ganar acá. La otra parada que jugaré será en Guayaquil y luego estaré en los torneos profesionales porque no me interesan ya los juniors", expresó Maríana Duque. :lol: :yeah:

“Estaba nerviosa al principio, le jugaba al estilo que a ella le gusta, pero con el marcador 5-3 cambié el juego, le empecé a pasar un poco más la bola, ella se desesperó y no me aguantó mucho”, manifestó la representante nacional.“Ella bajó el ánimo —agregó la colombiana— cuando le gané el primer set, ahí yo me tomé confianza, ella se volvió imprecisa y yo lo aproveché. Ella es una jugadora acostumbrada a jugar dos o tres tiros, entonces si le pasaba la bola se desesperaba, me di cuenta y pude salir adelante”.Como es apenas lógico, Duque estaba repleta de dicha y tras el último punto levantó los brazos, miró a su entrenador Felipe Verón y como es tradicional en el tenis, saludó a su adversaria. “Estoy muy feliz, cumplí lo que me había propuesto, es mi último año como juvenil y me lo había soñado así”. :hug:

LegionArgentina
Feb 16th, 2007, 12:47 AM
Mariana recibio un WC para el main draw del torneo de Bogota

Hayato
Feb 17th, 2007, 11:23 PM
BOGOTA 1R:

(wc)Mariana Duque Marino (COL) v (wc)Viky Nunez Fuentes (COL)

:lol: Very nice draw for Mariana, I think she will win in straight sets. But 2R is probably Pennetta....that will be a great experience for Mariana if she reaches the second round :yeah:

Good luck!

Hayato
Feb 19th, 2007, 02:32 AM
She plays soon! Good luck!! :hug:

Hayato
Feb 20th, 2007, 02:01 AM
(WC) Mariana Duque Marino (COL) def. (WC) Viky Nunez Fuentes (COL) 6-2 6-3

As expected, a nice solid win for Mariana :D Next is either Malek or Pennetta....do your best Mari! I believe in you :D

LegionArgentina
Feb 20th, 2007, 02:05 AM
Well Done Mariana!

Hayato
Feb 22nd, 2007, 07:34 PM
(2) Pennetta def. (WC) Duque Marino 7-6(7) 6-2

:sad: But a great fight from Mariana in the first set!! She led 5-4* 30-0
Shows the promise that Mariana has....good tournament for her :worship:

LegionArgentina
Feb 23rd, 2007, 01:00 PM
Pennetta superó a la colombiana con parciales 7-6 (9-7) y 6-2 y manifestó llevarsre una buena impresión sobre el nivel de la colombiana, que apenas comienza en el WTA Tour. “Mariana juega muy bien y creo que hoy le ha faltado un poco más de experiencia, más tranquilidad, se ha puesto nerviosa en los momentos importantes, pero ha jugado un muy buen partido, tiene que estar contenta porque con el tenis que tiene puede aspirar a entrar entre las primeras 100”, señaló Pennetta. “Jugué bien, con mucha confianza. A medida que pasaban los puntos vi que ella se empezó a ahogar un poco y aproveché para tratar de tomar ventaja. Tuve oportunidad con un 5-4 0-30 a mi favor, pero ella me jugó bien y tuve un poco de mala suerte. Luego en el tie-break con 5-2 arriba y un par de dobles faltas bajé en mi confianza y por eso se me complicaron las cosas”, señaló Mariana, quien admitió que cuando pudo reaccionar ya no le fue suficiente para emparejar las acciones

Ellery
Feb 23rd, 2007, 06:58 PM
Nice effort Mariana :yeah:

Hayato
Feb 23rd, 2007, 07:48 PM
Her H2H in the last two years is now: 53-12 (juniors and wta)

Now her ranking has shot up from #387 to #323 this week :bounce:

It says she's in the list for $10K Toluca and $10K Merida but they haven't been updated in a while and she will probably want to play bigger tournaments now.

Locolombia
Mar 11th, 2007, 06:57 PM
$10.000 TOLUCA México

Mariana again in the final :worship:

1R Mariana (3) bt Emilia Yorio (Arg): 6-3, 6-2
2R Mariana (3) bt Mallory Cecil (Usa): 7-6(1), 6-2
QF Mariana (3) bt Maria Irigoyen (Arg/8): 7-5, 4-6, 6-3
SF Mariana (3) bt Frederica Piedade (Por/1): 6-3, 1-6, 6-3
F Mariana (3) lost to Menna Stella (Ita/6): 1-6, 5-7

DOUBLES

1R Mariana/Vicky bt Chavez/Villalobos.Cruz (Mex): 6-2, 6-2
QF Mariana/Vicky lost to Jozami/Muñoz-Gallegos (Arg/Mex/2): 6-7(5), 6-4, 3-6

Hayato
Mar 12th, 2007, 02:02 AM
Well she lost the final 6-1 7-5 but it was still a good week for her!
I think she's playing another $10K next week in Mexico then a $25K after.

Locolombia
Mar 13th, 2007, 10:11 AM
$10.000 Mérida México

1R Mariana (7) bt. Lorena Villalobos-Cruz (Mex): 6-3, 6-1
2R Mariana (7) vs. Erika Clarke-Magana (Mex): 5-7, 4-6

Doubles:
1R Mariana/Vicky bt. Irigoyen/Molinero (Arg): 6-3, 6-7(8), 6-4
QF Mariana/Vicky vs. Andrieux/Disderi (Fra/Ita/1): 1-6, 3-6

Hayato
Mar 14th, 2007, 06:01 AM
1R Mariana (7) def. Lorena Villalobos-Cruz (Mex) 6-3 6-1

Next is Erika Clarke...if she wins she could play Piedade (2) again.
Go Mariana! So close to top 300!

LegionArgentina
Mar 14th, 2007, 11:08 AM
This girl is doing really well

Lola´s_Theme
Mar 17th, 2007, 09:40 AM
She´s a great future star for Colombia :worship:

Locolombia
Mar 20th, 2007, 10:30 PM
$ 25.000 Coatzacoalcos, México

Let's hope she'll go far! :cool:

1R Mariana bt. Maria Fernanda Alves (Bra): 6-1, 6-4
2R Mariana bt. Frederica Piedade (Por/4): 6-4, 6-4
QF Mariana vs. Chanelle Scheepers (Rsa):

Doubles:
1R Mariana/Viky vs. Scheepers/Stephenson (Rsa/Usa): 3-6, 5-7

Hayato
Mar 23rd, 2007, 08:31 AM
Wow after her QF win today she will have jumped from #309 to #274!
Watch out top 250!!
Good luck in the Semifinals :D

Hayato
Apr 1st, 2007, 02:31 AM
$10.000 Xalapa, México

1R (4) Duque Marino def. (WC) Aburto 6-1, 6-1
2R (4) Duque Marino def. (Q) Arancibia 7-5, 6-2
QF (4) Duque Marino def. (7) Irigoyen 7-6(3), 6-0
SF (4) Duque Marino def. (2) Maria Fernanda Alves 6-0, 6-2
F (4) Duque Marino def. (1) Vanina Garcia Sokol 6-3, 7-6(5)

Another great week for Mariana. :yeah: Her W/L record for 2007 is now 14/4.
FIRST TITLE OF 2007! :woohoo: :woohoo:

She could be as high as #266 now! :rocker2: Keep going :D :D.

Exiliado
Apr 2nd, 2007, 07:46 AM
Sabe alguien cuál es el próximo torneo de Mariana?

LegionArgentina
Apr 2nd, 2007, 02:26 PM
Aca les dejo una foto de Mariana y Vanina con el premio y las flores :wavey:

http://www.oem.com.mx/esto/notas/n225633.htm

Exiliado
Apr 3rd, 2007, 01:33 PM
Gracias por la foto Legion Argentina

LegionArgentina
Apr 3rd, 2007, 10:34 PM
MARIANA CAMPEONA EN JALAPA
SATÉLITE PROFESIONAL FEMENINO DE JALAPA, MÉXICO

Abril 2 de 2007

La tenista colombiana Mariana Duque, perteneciente al Equipo Colsanitas, se coronó este domingo campeona del Satélite Profesional Femenino de Jalapa, México, y obtuvo así el cuarto título de su carrera y el cuarto que consigue en los últimos doce meses en certámenes puntuables para la clasificación mundial profesional de la Women’s Tennis Association (WTA).

La tenista de Colsanitas, que además acumuló con ésta su octava final en torneos profesionales puntuables para la WTA, superó hoy en la final del Satélite de Jalapa a la favorita 1 del torneo, la argentina Vanina García Sokol, a quien derrotó con parciales 6-3 y 7-6(5).

Mariana, que además, en la categoría juvenil o Sub-18 años, fue este año campeona de la Parada Mundial Juvenil de Barranquilla, Colombia, y subcampeona de la Parada Mundial Juvenil de Cuenca, Ecuador, redondeó una gira por Centroamérica que le dejó un subtítulo en el Satélite de Toluca, una semifinal en el Challenger de Coatzacoalcos, y ahora un título en el Satélite de Jalapa.

La colombiana, de 17 años de edad, continúa así sumando para acercarse al grupo de las 250 mejores jugadoras del mundo, que es su objetivo para la presente temporada. Con este ranking podría conseguir cupo no sólo en torneos más grandes, como es su intención y la del Equipo Colsanitas, sino asegurar un lugar en el cuadro principal del Roland Garros Juvenil, Wimbledon Juvenil y US Open Juvenil, que son los torneos más importantes del mundo.

Mariana logró este domingo consolidar una semana en la que dejó en el camino a jugadoras como las siembras 1 y 2 del torneo, en su orden la argentina Vanina García y la brasileña María Fernanda Alves, así como la chilena Catalina Arancibia, y la mexicana Patricia Burto.

En torneos puntuables para WTA, Mariana completa 8 finales, con cuatro títulos (tres el año pasado y uno en esta temporada, cuatro subtítulos (tres el año pasado y uno este año) y un título y un subtítulo en torneos mundiales juveniles. Todos estos logros en los últimos 12 meses.

Mariana ha sido Campeona Satélite Profesional 2 de Caracas, Venezuela 2006; Campeona del Satélite Profesional de Mazatlán, México 2006; Campeona del Satélite Profesional de Los Mochis, México 2006; Subcampeona del Satélite Profesional de Monterrey, México 2006; Subcampeona del Satélite Profesional 2 de Bogotá, Colombia 2006; Subcampeona del Satélite Profesional 1 de Caracas, Venezuela, 2006; Subcampeona del Satélite Profesional de Toluca, México, 2007; y ahora Campeona del Satélite Profesional de Jalapa, México, 2007.

Para el deporte de nuestro país, esta es la octava final que obtiene el tenis colombiano a través de jugadores del Equipo Colsanitas, después de los logros obtenidos por Santiago Giraldo, quien fue campeón del Bancolombia Open; Carlos Salamanca, quien fue campeón del Seguros Bolívar ITF Future de Manizales y subcampeón del ITF Future Seguros Bolívar de Bucaramanga; así como el título (Barranquilla), los dos subtítulos (Cuenca y Toluca) de Mariana antes mencionados, al igual que el nuevo título conseguido hoy

Hayato
Apr 14th, 2007, 11:12 PM
Sabe alguien cuál es el próximo torneo de Mariana?

Fed Cup :bounce:
All the Colombian girls have had at least 2 weeks off in preparation for it so I have high expectations!

LegionArgentina
Apr 18th, 2007, 11:22 PM
La tenista colombiana Mariana Duque le dio, en la tarde de este miércoles, un importante triunfo al combinado nacional al ganar el primer enfrentamiento ante Puerto Rico en la eliminatoria del Grupo I de la Zona Americana de la Fed Cup, serie que se juega a partir de hoy y hasta el sábado en el Pilará Tennis Club en Buenos Aires, Argentina.

Mariana, quien oficia como raqueta número dos, venció en tres sets a la puertoriqueña Vilmarie Castellvi. En un encuentro que se retrasó por cinco horas, debido a la lluvia, la juvenil colombiana logró sacar un partido en el que empezó perdiendo 5-7, para cerrarlo con un doble 6-4.

Duque 273 en el ranking de la WTA, logró vencer a Castellvi (245), en un encuentro en el que después de empatar a uno en sets empezó perdiendo el tercer y definivo set, supo remontar un 3-4 abajo para finalmente ganarlo 6-4.

Mariana le da así el primer punto (de tres que se juegan hoy) a Colombia.

A esta hora inicia el segundo turno en el que la colombiana Catalina Castaño, raqueta número uno de nuestro país, enfrentará a una ex 27 del mundo; la rival a vencer será la puertoriqueña Kristina Brandi. Ambas jugadoras se han enfrentado en tres ocasiones desde 1999, con saldo de dos contra uno para la boricua.

Para finalizar la jornada se jugará el encuentro de dobles, al cierre de este boletin no se había definido quienes lo jugarían.

---
Colombia def Puerto Rico 2-0

Hayato
Apr 19th, 2007, 11:47 AM
Well done Mariana! :hug:
Castellvi is a tough and much more experienced player, so to win in such tight conditions is great! Well done :D :yeah:
Keep going!

Hayato
Apr 19th, 2007, 10:02 PM
Colombia def. Dominican Republic 3-0

Mariana Duque Marino def. Leyla Cabrera 6-0 6-0

I really believe that Mariana is a future top 20 player. :rocker2: Well done :hatoff:

Good luck against Cravero tomorrow. You can do it :bounce:

LegionArgentina
Apr 19th, 2007, 10:11 PM
She won her match in 40min
But tomorrow Jorgelina will beat her :devil:

Hayato
Apr 19th, 2007, 10:17 PM
She won her match in 40min
But tomorrow Jorgelina will beat her :devil:

Wow 40 mins :bolt:
We'll see about that! :lol: Mariana is on a 7 match winning streak and has only lost one set. She wants revenge :devil:

LegionArgentina
Apr 20th, 2007, 05:38 PM
I told you
Cravero def Duque Marino 7/6-6/2 :devil:

LegionArgentina
Apr 20th, 2007, 05:38 PM
After Fed Cup, she will play some big challengers is Spain :eek:

Hayato
Apr 20th, 2007, 09:58 PM
After Fed Cup, she will play some big challengers is Spain :eek:

Good news :yeah:

I didn't actually think Mariana would win, she is still young and inexperienced compared to Jorgelina, but she put up a good fight. :yeah:

Hayato
May 6th, 2007, 09:38 PM
$75K Monzon

(1)Angelique Kerber (GER) v Nudnida Luangnam (THA)
Kelly Liggan (IRL) v Florence Haring (FRA)

(wc)Yera Campos-Molina (ESP) v Q
(6)Akgul Amanmuradova (UZB) v Q

(4)Anne Keothavong (GBR) v (wc)Sabina Mediano-Alvarez (ESP)
Maria-Emilia Salerni (ARG) v (wc)Nuria Llagostera-Vives (ESP)

Silvia Soler-Espinosa (ESP) v Lenka Tvaroskova (SVK)
(8)Amanda Keen (GBR) v Christina Wheeler (AUS)

(7)Iryna Kuryanovich (BLR) v Eugenia Grebenyuk (RUS)
Gaelle Widmer (SUI) v Q

Vesna Manasieva (RUS) v Q
(3)Ivana Lisjak (CRO) v Estrella Cabeza-Candela (ESP)

(5)Marie-Eve Pelletier (CAN) v Julie Coin (FRA)
(wc)Beatriz Garcia-Vidagany (ESP) v Q

Carla Suarez-Navarro (ESP) v Mariana Duque-Marino (COL)
(2)Lilia Osterloh (USA) v Diana Ospina (USA)

She should get passed the 1R, then the 2R might be tough...but I can see Mariana getting to at least the QFs here! :D Good luck Mariana! Big tournament for her.

Hayato
May 7th, 2007, 09:35 PM
Well she lost 1 and 2 :sad: Don't know what happened!! Good experience though.

auntie janie
May 12th, 2007, 06:00 PM
Mariana has the final direct entry spot in the Roland Garros Juniors Main Draw. :)

auntie janie
May 24th, 2007, 10:29 PM
Mariana has reached the semis in the Fuerteventura 25K in Spain. I guess she plans to win this, then head to Paris to win the RG junior title. :)

LegionArgentina
May 25th, 2007, 11:25 AM
She us doing very well in Fuerteventura .

LegionArgentina
Jun 3rd, 2007, 01:44 PM
Roland Garros

Singles
1st Round
Duque Marino def Ksenia Pervak RUS (10)6/4-4/6-7/5 :yeah:
2nd Round
Duque Marino vs Klaudia Boczova
Doubles: with Malena Gordo

auntie janie
Jun 3rd, 2007, 02:54 PM
That's a very good win for Mariana, coming through in a tough 3-setter like that. :hatoff: She's a real fighter, isn't she.

Hayato
Jun 4th, 2007, 09:39 AM
Yeah good win for her :yeah: But I didn't think she would struggle that much. I don't think she's in the best of form, only making the SFs of that $25K and losing to that Portuguese player who she beat in straight sets the week before. Hopefully she can pick it up a little bit more and win the Junior title!!

spiceboy
Jun 5th, 2007, 10:11 AM
Bogotá will host a $25K tournament the week of Aug 13. Hopefully Mariana will do well there.

nouf
Jun 5th, 2007, 07:27 PM
http://albumtennis.online.fr/albums/userpics/10001/RG07_duque_marino.jpg

nouf
Jun 5th, 2007, 07:50 PM
http://albumtennis.online.fr/albums/userpics/10001/RG07_duque_marino~0.jpg

Hayato
Jun 5th, 2007, 08:11 PM
thanks for the pics nouf :D

She won today against Boczack in the 2R, 3-6 7-6(4) 7-5. :worship:
She was down 6-3 4-3 and I thought she was going to lose but she hung in there and fought very well :woohoo: Let's hope she gets some easier matches now!

Hayato
Jun 7th, 2007, 12:47 AM
3R: Mariana Duque Marino COL def. Yi-Miao Zhou CHN 64 61

:woohoo: :yeah: Mariana into the final 8 now! :D :D Great win.

Micaela Larcher De Brito is next and I think Mariana can take her! :bounce:

auntie janie
Jun 7th, 2007, 12:03 PM
3R: Mariana Duque Marino COL def. Yi-Miao Zhou CHN 64 61

:woohoo: :yeah: Mariana into the final 8 now! :D :D Great win.

Micaela Larcher De Brito is next and I think Mariana can take her! :bounce:

You were right! Easy, too: 61 64 for Mariana. :yippee: Two more to go!

Hayato
Jun 7th, 2007, 12:05 PM
Yeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!! :rocker2:

Well, she got some revenge on Portugal for last week :lol:

She's really picked up her game these last two rounds, definitely out of her "mini-slump" :lol: . Only bad thing today was her BP conversion: 6/17. Still she had the lead the whole match. Fantastic result for her to be in the final 4! I'm very happy for her :kiss: Let's hope she can keep it up and win the whole thing...yep, 2 more to go! :D She can take Anastasia Pavlyuchenkova too :hearts: (assuming she wins)

Locolombia
Jun 7th, 2007, 07:50 PM
short interview with Mariana after her win against Larcher De Brito:

http://www.itftennis.com/juniors/news/newsarticle.asp?articleid=17641

PURA BOGOTANA!

auntie janie
Jun 8th, 2007, 12:08 PM
She has won the first set against #1 seed Pavlyuchenkova, 7-5. :eek:

Now 2-all in the 2nd, and Nastya has picked up her game ...

FIGHT, MARIANA! :bounce:

auntie janie
Jun 8th, 2007, 01:18 PM
Mariana led 5-4 in the 2nd, not sure if she had a break or was on serve -- but she lost the set in a tb. Now on serve in the 3rd, 4-3 MDM. At least we know she won't give up, but will she falter at crunch time? :scared:

Now 5-all -- Mariana is serving first this set, but Nastya is not having trouble holding and staying up with her ...

auntie janie
Jun 8th, 2007, 01:30 PM
No trouble for Mariana holding for 6-5 -- she's staying cool so far ... both of them are. Amazingly the other SF went 3 tough sets as well.

auntie janie
Jun 8th, 2007, 01:43 PM
omg She Did It!!!!! :woohoo:

Beat the top seed 75 67 75 In around 2 hrs 45 minutes! :aparty: :yippee: :aparty:

Locolombia
Jun 8th, 2007, 02:04 PM
GREAT WIN! She had several match points at 5-4 in the second set, GREAT FIGHT, now against Cornet! Amazing run of Mariana! :bounce:

Juarito
Jun 8th, 2007, 02:23 PM
Best of luck Mariana!

Hayato
Jun 8th, 2007, 09:28 PM
I can't believe she won!!! What a match! :bolt:
I can't believe she pulled it off in three sets in almost three hours! She must be exhausted. I watched the whole match up until the end of the second set because I thought she had lost it mentally after having 4 match points in the second set...but wow, she's definitely a fighter! Really happy for her! :D Amazing win...lowest ranked player in the draw beats the highest :drool:

Her Run:
1R: Duque Marino def. (10) Pervak 6-4 4-6 7-5
2R: Duque Marino def. Boczack 3-6 7-6(4) 7-5
3R: Duque Marino def. Yi-Miao Zhou CHN 6-4 6-1
QF: Duque Marino def. Larcher De Brito 6-1 6-4
SF: Duque Marino def. (1) Pavyluchenkova 7-5 6-7(0) 7-5
F: Duque Marino vs. (2) Cornet

After tomorrow's match, I think she deserves a rest :lol: :hug:

Some audio of her after her win against Pavyluchenkova:
http://www.eltiempo.com/multimedia/audio/deportes/AUDIO-WEB-PLANTILLA_AUDIOS-3588475.html?id_recurso=3588475&id_articulo=3588383
can someone fluent in spanish please tell me what's she's saying....:o :angel:

Mariana Duque Marino, previously unknown on the junior circuit came through an epic battle with Pavlyuchenkova. The Colombian explained why she had chosen to play Junior Roland Garros. "To be here, playing at Roland Garros is a great experience for me. I can learn alot from playing here, about the atmosphere of a big tournament, and also I can compare my level with other girls my age. It was an advantage for me today that I did not know Pavlyuchenkova before the match, I knew she was No.1, but I didn't feel any pressure because I don't know her."

Pics:
http://www.itftennis.com/shared/medialibrary/image/gallery/IO_26894_gallery.JPG
http://www.itftennis.com/shared/medialibrary/image/gallery/IO_26974_gallery.JPG
http://www.itftennis.com/shared/medialibrary/image/gallery/IO_26940_gallery.JPG
http://www.itftennis.com/shared/medialibrary/image/gallery/IO_26973_gallery.JPG

nouf
Jun 8th, 2007, 09:47 PM
mine are better! :-) are coming soon

Locolombia
Jun 8th, 2007, 10:07 PM
Transcript:
(my apologies for the rather stupid questions of the radiocomentator, but it shows how ignorant the media is about tennis)
M: Sí, estuvo bastante apretado y obviamente los nervios también no me ayudaron mucho, pero al final ella erró más que yo.
¿Contra quien es la final Mariana?
Contra Alize Cornet
¿Ella de dónde es?
Es francesa.
Y la ha visto?
No, no. La he visto una vez por televisión (risa) pero no la he visto jugar mucho.
Mariana, cuéntenos un poquito de usted, ¿usted de dónde es, cómo llegó, cuánto tiempo en el tenis?
Soy de Bogota, estoy desde los doce años en el equipo Colsanitas. Y bueno ya empecé a jugar profesional desde los 16 años y estoy trescientos del mundo.
No, muy bien, una gran prueba, llegar a la final. ¿El partido de la final cuándo es?
El domingo, me parece.
El domingo, o sea tiene tiempo para descansar un poquito y recuperarse
Sí, toca descansar un poco, porque durante las dos primeras rondas han sido durísimas y hoy el partido también fue de tres horas y corrí mucho, así que tengo tiempo para descansar
Mariana, ¡mucha suerte!
Bueno, dale, muchísimas gracias

On the ITF website she is quoted: Mariana Duque Marino, previously unknown on the junior circuit came through an epic battle with Pavlyuchenkova. The Colombian explained why she had chosen to play Junior Roland Garros. "To be here, playing at Roland Garros is a great experience for me. I can learn alot from playing here, about the atmosphere of a big tournament, and also I can compare my level with other girls my age. It was an advantage for me today that I did not know Pavlyuchenkova before the match, I knew she was No.1, but I didn't feel any pressure because I don't know her."

Actually it is a great achievement, as a Colombian player she doesn't have the facilities to travel, and compete in big tournaments in the world. I actually think it's her first time ever in Europe, so she comes to Paris (as one of the last entries on the Main Draw) beats a lot of top junior players -without knowing them-, pretty amazing Mariana. Cornet will be difficult, but she has showed she earns her place in the final!
GO MARIANA, COLOMBIA IS PROUD OF YOU!!! :bounce:

Hayato
Jun 8th, 2007, 10:15 PM
:lol: Yeah clearly this commentator has no idea....
Thanks for posting that.
Is this this first time a Colombian has been in a Grand Slam final? (junior or senior?)

It's amazing what she's done this week, now she gets some good recognition, $$$, experience and encouragement! :D The whole crowd will probably be supporting Cornet tomorrow, but i'm sure Mariana will give her 100% and fight for every point. She has practically already won the title for me :worship:

auntie janie
Jun 9th, 2007, 12:19 AM
She's seen Alizé play on tv? :lol:

I'm glad to read the final isn't until Sunday! I'm sure Mariana will appreciate a day off after that lonnnnnnnnng, tough match today.

Next week she's signed up to play in the Marseille 50K main draw. Good for her! So many great experiences for Mariana; it'll all help her in the long run.

By the way, I think Mariana looks a little bit like Corina Morariu in those pics. :hearts:

Hayato
Jun 9th, 2007, 12:33 AM
ohh the final isn't until Sunday....I won't be able to watch it then :( :( Yeah she just snuck in the Marseilles draw but I will be surprised if she plays there, she will probably want a break.

haha a little bit like Corina yeah :lol: Definitely a day off will do her a whole lot of good! :D

nouf
Jun 9th, 2007, 08:00 AM
i think mariana was happy! lol
http://albumtennis.online.fr/albums/userpics/10001/RG07_duque_marino2.jpg

Locolombia
Jun 9th, 2007, 08:17 AM
Yes, idd the best result for a colombian tennisplayer ever in singles. Santiago Giraldo (atp 123) played the SF of the US OPEN 2005 and Alejandro Falla (atp 111) played the SF of Roland Garros 2001. In 2001 Santiago and Alejandro won the doubles of Roland Garros Junior.

Mariana on her match of tomorrow and the loss of her raquets!
"Fue un partido muy difícil. Afortunadamente al final pude jugar mejor en los puntos clave y me pude quedar con la victoria", afirmó la bogotana, que con su triunfo en París (Francia) ha conseguido el logro individual más importante de la categoría en la historia del deporte blanco en Colombia.

Mariana, de 17 años de edad, venció a una rival que venía de ganar los títulos de los últimos dos campeonatos de grand slam en juveniles (Abierto de Australia y el US Open), algo que resalta más su victoria de ayer. Ahora, en la final que se disputará mañana en horario por confirmar, la bogotana tendrá enfrentarse con otra durísima tenista, la francesa Alize Cornet, dos del mundo en el escalafón juvenil.

"Hay que pensar muy bien la estrategia para este encuentro porque ella es buena con la derecha y el revés. Sin embargo, creo que variando el ritmo del partido y pegándole con mucho peso a la bola, al igual que en el juego de ayer, me puede servir para conseguir el triunfo el domingo (mañana)", dijo Duque.

Lo más importante es que Mariana se encuentra bien física y mentalmente, a pesar de que al comienzo del torneo se le refundieron sus maletas y todas sus raquetas.
"En la parte física estoy bien, pues los dos juegos previos al de ayer fueron cortos y hoy tendré todo el día para recuperarme. Mentalmente fue difícil superar lo de las raquetas, pero eso ya quedó atrás y ahora pienso en la final", concluyó

At the beginning of the tournament she lost her bags and raquets!!!! :eek: :help:

Hayato
Jun 10th, 2007, 06:25 AM
:bolt: I wonder how she managed to lose her bags...where they stolen, did she get them back? :lol: The article isn't very specific. But it shows how amazing Mariana has played this week!

Good luck to her today, I really think she can win the title! :hearts: :yeah:

auntie janie
Jun 10th, 2007, 10:52 AM
¡Buena suerte, Mariana!

nouf
Jun 10th, 2007, 04:05 PM
http://albumtennis.online.fr/albums/userpics/10001/RG07_finalesimplefille_1.jpg

Locolombia
Jun 10th, 2007, 06:54 PM
En la final, después de empezar peleando cada juego y ganando el primer set, la colombiana se derrumbó. "Al principio del segundo set empecé a ponerme nerviosa, a fallar. No fue ella la que me ganó, yo perdí porque no paraba de cometer errores", admitió Mariana Duque.

"No es que me dejara ganar, porque en cualquier final una no puede dejarse ganar. Cometí muchos errores y seguí fallando, ya era casi imposible y ella aprovechó para meterse en el partido", añadió.

La francesa de 17 años, que lleva tres jugando en el cuadro principal, es la niña mimada de Roland Garros desde que pasó de primera ronda en 2005 con sólo 15 años. Después de ganar el torneo, la jugadora número 118 del mundo entrará en el circuito WTA.

Cornet, eliminada por Venus Williams en la primera ronda del
torneo femenino, se convirtió en la primera jugadora francesa que
se consagra campeona del torneo juvenil desde que Virginie Razzano lo consiguió hace siete años.

"Los colombianos han dado mucho ambiente al partido y ha sido genial. Muchas gracias a todos. Felicidades a Mariana, no se le esperaba en la final, ha eliminado a grandes jugadoras y creo que pronto la veremos arriba", declaró la ganadora, Alizé Cornet.

Mariana Duque, actual 322ª jugadora mundial, también espera dar el gran salto al circuito profesional el próximo año.

"Me siento contenta porque sé que hice un gran torneo en todos los partidos y un poco triste porque sé que pude ganar esta final. Estoy feliz porque nunca pensé que fuera a llegar a la final y un poco triste porque perdí. Pero saber que llegué a la final es bueno, no es como para sentirse triste", declaró

Next tournament Marseille, where she'll play against the German Kathrin Woerle

auntie janie
Jun 11th, 2007, 02:14 PM
So she beat herself? ;) Fine, but she's going to have to learn to give the opponent more credit, or she'll get killed on wtaworld as she gets older. ;)

Anyway, it's all a learning experience. Fantastic week for her, especially taking out the top seed. :hatoff: Nobody expected anything like this!

Bette_Midler
Jun 11th, 2007, 08:25 PM
http://albumtennis.online.fr/albums/userpics/10001/RG07_finalesimplefille_1.jpg

I like her :worship: maybe I will compose a "vallenato" for her :D

Locolombia
Jun 11th, 2007, 09:57 PM
Así habló desde Marsella, Francia, en donde comienza este lunes un torneo con jugadoras profesionales.

¿Cómo ha sido todo después de la emoción del torneo... Cómo has vivido el logro, cómo lo asimilas?

Siento que es un logro bastante bueno para mi país y para mí, para comenzar mi carrera, para saber que estoy jugando bien y para darme cuenta que puedo tener bastante confianza en mí misma y para llegar lejos también.

No habías estado nunca en un Roland Garros y pese a ello no te dejaste amilanar por el entorno... ¿Por qué crees que eso pasó así?

La primera semana que llegué a Roland Garros sí me impresioné un poco. Obviamente, al ser la primera vez en un Grand Slam, me recorría todo el club, miraba todo, intentaba aprovechar cada partido de profesionales que había para ver lo más posible, pero ya a la hora de competir dejé de pensar tanto en que era un Grand Slam, sino que pensé en jugar en un torneo más y creo que por eso lo pude jugar bien.

¿Ver por ahí rondando cerca de ti a las grandes figuras del tenis mundial y tener la posibilidad de ver en primera fila esos partidos que cualquier tenista quiere ver en vivo, crees que te ayudó a relajarte o te hace ponerte nerviosa en un torneo de estos?
Creo que me ayudó a relajarme. Porque la primera semana del Roland Garros me senté, ví los partidos de esas jugadoras que siempre me han gustado cómo juegan, miraba sus partidos, los analizaba, los comentábamos sin ninguna presión con Alejo (Alejandro Pedraza, entrenador de Colsanitas que la acompaña) y eso nos gustaba. Era bueno ver cómo jugaban, cómo actuaban, cómo se comportaban y creo que en esos días aprendí mucho.

¿A cuáles jugadoras profesionales querías a ver antes de comenzar de lleno la participación en tu torneo, a cuáles viste y qué aprendiste de ellas?

Estuve viendo a Justine Henin, a Jelena Jankovic, a Venus Williams, a todas las que quería ver pude verlas. Para mí no me parecía real al principio y me impresionó un poco, pero después ya pude empezar a verles ese lado humano, a verlas como una persona normal, como cualquier tenista que ha hecho su carrera tal como uno está empezando a construirla.

¿Asombroso para ti también sentir la respuesta de la gente en Colombia, ver cómo todos estaban pendientes de ti?... ¿Te sorprendió, te gustó, te costó trabajo?... ¿Cómo empezaste a manejar eso?

Obviamente me sorprendió mucho porque nunca me había pasado. De un momento a otro todos los medios empezaron a llamar como locos (risas)... Hablé con Gabriela (Gabriela Mejía, tenista compalera suya en el Equipo Colsanitas) y me decía que eso estaba como una bomba y yo no lo podía creer... solamente me reía y lo disfrutaba porque no podía creer que fueran a estar tan pendientes de mí (risas)....

¿Ver las demás jugadoras juveniles de ese Roland Garros, con la conciencia de que allí están las 64 mejores jugadoras juveniles del mundo y sentir que tu nivel está en un tope alto entre ellas, qué te hace pensar eso?

Creo que me hace pensar en todo el esfuerzo que hemos hecho en el Equipo Colsanitas y todo el esfuerzo que he hecho yo misma con mi trabajo. Es una muy bonita forma de saber que todo lo que uno haga se vea reflejando en resultados y más aún te da más alegría ver que más allá de los resultados puedes darte cuenta de que estás jugando bien y que así tienes la oportunidad de conseguir torneos así de grandes.

¿Se siente en un torneo como estos, y a medida que se gana cada partido, el aporte de todo ese equipo de trabajo que tienes en el Equipo Colsanitas?

Yo sí creo. Cada una de las personas que está detrás de nosotros pone un poco de su parte y obviamente yo también tengo que poner un poco de mi parte para que el trabajo de ellos funcione.
Y yo si creo, porque yo sí siento que he mejorado poco a poco en una cantidad de aspectos que tienen que ver con el trabajo de preparadores físicos, nutricionistas, médicos psiquiatras, deportólogos, entrenadores, y todos los que hacen parte de este grupo... por eso creo que esto es un logro que también se lo debo a ellos..

¿Pudiste hablar con tu mamá durante el torneo y la oíste llorar?

(Risas).. Si.... La oí llorar... Ella no paraba de llorar, incluso después de la final del torneo cuando volvimos a hablar, ella no paraba de llorar y me hizo llorar a mí también...(risas)...

¿Quién te conmovió más allá en París?¿Quién te tocó esa parte sentimental allá en el torneo?

Una hermana de mi mamá vive en Europa y fue a verme (María Aya).... Y (risas) ella es peor que mi mamá a la hora de ser sentimental... Llora más... Entonces, ya al final de la premiación y después de tomarnos unas fotos, me dio un regalo, me dio un regalo y me habló... En ese punto yo ya había aguantado mucho para no llorar y ella me hizo llorar de la emoción (risas)

¿Y cuál fue ese regalo...?

Fue un regalo bonito, porque me regaló un Ipod, porque el mío me lo habían robado al comienzo del torneo cuando me robaron las raquetas.

¿Tú tienes conciencia de que a pesar de ser éste uno de los logros más importantes del tenis colombiano en toda su historia, par ti es apenas un primer paso en el comienzo de tu carrera?

Si. Yo creo que hasta ahora estoy comenzando en el tenis, creo que voy paso por paso en el camino que tengo que recorrer para lograr cosas grandes y espero poder seguir mejorando y subiendo como lo he hecho en el último año.

¿Sientes que tu carrera va avanzando a paso firme y en forma sólida?

Si... Siento que vamos bien, pero igual siento que apenas empezamos el trabajo, que tenemos que trabajar bastante, esforzarme aún más en los entrenamientos, en la preparación, pero creo que voy muy bien.

¿Un sueño, Mariana?

(Mmm risas).... Ganar Roland Garros, pero ahora el profesional....

So they stole her raquets at the beginning of the tournament

auntie janie
Jun 11th, 2007, 10:39 PM
I am really going to have to brush up on my Spanish, which I've forgotten from my long-ago schooldays. :(

Hayato
Jun 12th, 2007, 11:34 AM
:lol: Me too, i just use the translator on www.dictionary.com for long articles like these. That's really sweet that her and her mother were crying :D So her raquets and ipod were stolen, she didn't lose them :( Thanks for posting the articles Locolombia. :yeah: you use el tiempo?

Well she seems pretty confident with her game at the moment, let's hope for big things this week in $50K Marseilles. She's playing Woerle right now. Buena Suerte Mariana! :hearts:

auntie janie
Jun 12th, 2007, 12:27 PM
We all knew she could do it. :)

Duque-Marino def. Woerle 63 62

Onward and upward, Mariana!

auntie janie
Jun 21st, 2007, 10:41 PM
Mariana will be playing in the G1 junior event in Roehampton, England next week. She was the top seed in the qualifying, and she easily won her two qualy matches. I guess she likes playing on grass! :D

Hayato
Jun 22nd, 2007, 12:29 AM
Wow thanks for the news auntie janie, didn't know she could play on grass but obviously she can! :) Hope she does well. :bounce:

Bogotano
Jun 24th, 2007, 10:30 AM
MARIANA RECEIVED AN INVITATION (WILD CARD) TO PLAY IN THE WINBLEDON JUNIOR TOURNAMENT

English follows spanish

La colombiana Mariana Duque jugará en el torneo de tenis de Wimbledon en la categoría juvenil

La tenista Mariana Duque fue la primera colombiana es ser finalista en Roland Garros. Ahora, estará en el torneo de Wimbledon juvenil.Tras su llegada a la final en el Roland Garros, la jugadora recibió una invitación de la organización del certámen para participar en el tercer grand slam de tenis de la temporada.

La bogotana ha cumplido una campaña fructífera, según indican su entrenador y los integrantes de la organización Colsanitas a la que pertenece.

"Mariana ha mejorado bastante su juego, se viene consolidando poco a poco y los logros este año son interesantes porque se ha enfrentado a jugadoras con mayor experiencia", indicó Alejandro Pedraza, quien actúa como su técnico.

Aparte de su final en el Roland Garros francés, Mariana también alcanzó los cuartos de final del Challenger de Marsella. En la actualidad juega el torneo de Roehampton, en Inglaterra, que hace parte de las paradas mundiales de tenis juvenil.

Gracias a dos triunfos en esa competencia, Mariana clasificó al cuadro principal de 64 jugadoras que abrirán mañana su participación en la categoría de 18 años.

La checa Petra Mokra (6-4 y 6-2) y la italiana Nastassya Burnett (6-2 y 6-3) fueron sus rivales.

Mariana registra cuatro títulos y cuatro subtítulos en torneos profesionales puntuables, tres semifinales en challengers, y un título y dos subtítulos en torneos mundiales juveniles.

Asegurada su presencia en el Wimbledon Júnior, Colombia completa cuatro raquetas en esta ocasión, al lado de Alejandro Falla y Catalina Castaño, quienes competirán en los respectivos cuadros principales de mayores, así como el antioqueño Alejandro González, quien lo hará -al igual que Mariana- en el torneo Júnior.

The colombian tennis player Mariana Duque will participate on Wimblebon Junior Tournament

After Roland Garros, the tennis player recevied a wild card to play in the third Grand Slam of the season

The bogotan has acomplished a succesful campaign, according to her coach and the Colsanitas team officers.

"Mariana had improved pretty much her play, she is consolidating little by litle and her achievements are really interesting becasue she played againts more experienced players", this was indicated by his coach Alejandro Pedraza.

auntie janie
Jun 24th, 2007, 10:37 AM
That's fantastic! I couldn't believe it when I saw her name on the Wimbledon Juniors entry list as an Alternate for Qualifying. :( So I'm glad to read that Wimbledon did the right thing and gave her the jr. main draw WC she deserves.

Bogotano
Jun 24th, 2007, 10:51 AM
CONTINUED FROM THE LAST ONE

Apart from her achievement on the final round on Roland Garros, Mariana also reached the quarters of final on the Marseilles Challenger. At this time she is playing the Roehampton tournament, in England, what is one of the World Youth Tennis tournaments.

Thanks to two winnings on that tournament, Mariana clasified to the main draw (principal frame) (sorry my english vocabulary is not good enough) of 64 tennis players that start their participation tomorrow in the under 18 years old category.

The Checz Petra Mokra (6-4 and 6-2) and the Italian Nastassya Burnett (6-2 and 6-3) were her rivals.

The next paragraphs in the article are not so important. Because of that I omited them and because I am tired.

:bounce:

Bogotano
Jun 24th, 2007, 11:03 AM
I hope she will do well, since this is their second tournament played on grass. That surface is not pretty common in latinamerican countries, specially in Colombia most of 90% aprox. of tennis courts suface are builded with CLAY. no a single one in grass. I guess.
there is no official statistics on that, but my personal knowledge I saw only syntetic and clay surfaces in my homeland.

¡Good Luck Mariana Duque Mariño!

auntie janie
Jun 24th, 2007, 11:05 AM
I hope she will do well, since this is their second tournament played on grass. That surface is not pretty common in latinamerican countries, specially in Colombia most of 90% aprox. of tennis courts suface are builded with CLAY.

¡Good Luck Mariana Duque Mariño!

Thanks for the article, and the translation. And welcome to the board! :wavey:

Bogotano
Jun 24th, 2007, 01:07 PM
Thanks for the article, and the translation. And welcome to the board! :wavey:

thank you auntie janie :wavey:

auntie janie
Jun 27th, 2007, 11:17 PM
Mariana lost in Roehampton, but that's okay. I think she lost in the 3rd round, but I'm not sure. But they're playing crazy matches with short sets and a super-tiebreak, because of all the rain, so it's not really a very realistic test.

So, on to Wimbledon! Vamos, Mariana!

LegionArgentina
Jun 29th, 2007, 10:44 PM
1st Round Wimbledon

Mariana Duque Marino vs Tabakova

Hayato
Jun 29th, 2007, 10:46 PM
Gooooooooooo Mariana!!!!!!!!! :hug: :yeah: :hearts:

Bogotano
Jul 1st, 2007, 12:02 AM
The match is getting close. I hope will not rain and Mariana can defeat her rival. Go Mariana, but she has to concetrate on next season in order to improve her WTA ranking, that is the most important for her, by now Wimbledom will be her last ITF Junior's Grand Slam Tournament. She needs to gain experience on this sufrface, I hope she will win various matches on Wimbledon.

Mariana Duque Mariño data and Palmares
http://www.colsanitas.com.co/tenis_colsanitas/body_equipo_hoja.asp?id_jugador=12

http://www.bogota-dc.com/varios/images/escudo.gif
Escudo de Armas de Bogotá DC

Bogotano
Jul 2nd, 2007, 03:31 AM
English follows spanish

El Tiempo, July 1 2007
Este lunes comenzará Mariana Duque Mariño su participación en el torneo de Wimbledon junior

El horario del partido de primera ronda de la jugadora de Colsanitas lo anunciará la organización ese mismo día del torneo que se cumple en el All England Lawn Tennis de Londres.

La lluvia que cayó este sábado en Londres impidió el debut de la tenista colombiana, en el cuadro principal de Wimbledon Junior, torneo de la categoría Grand Slam que es uno de los cuatro más grandes del mundo.

Duque, para quien esta será la segunda participación de su carrera en un torneo de la categoría Grand Slam y la primera participación que tenga en las pistas de césped de Wimbledon, tendrá que enfrentar a la 96 del mundo en juveniles, la eslovaca Romana Tabakova.

La colombiana debutó en torneos de esta categoría a comienzo de junio, cuando jugó el Roland Garros Junior, certamen en el que terminó como subcampeona.

Esta semana la tenista de Colsanitas ocupa la casilla 49 del mundo en la clasificación juvenil de la International Tennis Federation (ITF).

No obstante y debido a que las fechas de aceptación del torneo fueron antes de su actuación en Roland Garros, cuando ocupaba la casilla 145 del mundo el juveniles, al cuadro principal de Wimbledon ingresó gracias a una "carta de invitación" o "wild card" concedida por la organización del torneo mundial.

Tras su participación en Roland Garros, Mariana alcanzó los cuartos de final del Challenger Profesioal de Marsella, torneo puntuable para el circuito mundial profesional de la WTA.

La semana pasada llegó a la segunda ronda del Mundial Juvenil de Roehampton, Inglaterra, único torneo sobre pistas de césped que hasta ahora ha jugado.

Palmarés

- Campeona de la Parada Mundial de Barranquilla, Colombia
- Subcampeona de la Parada Mundial de Cuenca, Ecuador
- Octavos de final de la Copa Colsanitas-Banco Santander (WTA Tour).
- Título del Satélite Profesional de Xalapa.
- Subtítulo del Satélite Profesional de Toluca
- Semifinales del Challenger Profesionales de Coatzacoalcos.
- Semifinal del Challenger Profesional de Fuerteventura.

Mariana completa cuatro títulos y cuatro subtítulos en torneos Profesionales puntuables para WTA, tres semifinales en torneos Challenger Profesionales conseguidas en 2006 y 2007 y un título y dos subtítulos en torneos Mundiales Juveniles.

Wimbledon Junior reúne en su cuadro principal a las 64 mejores jugadoras sub-18 años del mundo y es el tercer torneo de Grand Slam de la temporada después del Abierto de Australia (enero) y el Roland Garros (junio) y antes de US Open (septiembre).

*Cortesía Prensa Colsánitas

THIS MONDAY MARIANA DUQUE MARIÑO WILL START HER PARTICIPATION IN WIMBLEDON JUNIOR

The time for the match will be give by Wimbledon organization on the same day in the tournament that will start on the London All England Lawn Tennis.

The rain that fell the las Saturday in London prevented the colombian tennis palyer debut, in the Wimbledon Junior main draw, Grand Slam category tournament, one of the 4 more importantr tournaments all over the world.

For Duque, this will be her second participation in a Grand Slam Tournament and the first time that she will play on the Winbledon's grass tennis courts, the match is against the ITFJunior ranked 96, the Slovak Romana Tabakova.

The colombian debut in tournaments from this gategory at the beggining of june, whe she played the Roland Garros Junior, tournament in what she finish second.

This week the Colsanita's Team tennis player is ranked 49 in the ITF juniors ranking.

No obstand and owed that the acceptance dates of Wimbledon Junior were done before his performance on the Roland Garros, when she was occupying the 145 ITF Junior ranking position, she enter to the main draw due (thanks) to a "wild card" given by th Wimbledon Junior organization.

After her performance in Roland Garros, Marian reached the quarter finals of the Marsella's Professional Challenger, scored tournament for the WTA's Tour.

The las week she reached the second round on the Roehampton World Junior tournament, Enland, this was the only tournament played over grass surface for her.

Palmares

- Champion of Barranquilla's World Stop, Colombia
- Subchampion of the World Stop of Cuenca, Ecuador
- Eighth of end of the Glass Colsanitas-bank Santander (WTA Tour).
- Title(Champion) of Xalapa's Professional Satellite.
- Subtitle of Toluca's Professional Satellite - Semi-finals of Coatzacoalcos's Challenger Profesionales.
- Semi-final of Fuerteventura's Challenger Profesional.

(sorry I used for the palmares an online translator).

Marian has f4 champion cups and 4 second places in scored tournaments for the WTA Tour, 3 semifinals in Challenger tournaments reached during 2006-2007 and 1 champion cup and 2 second places on World Junior tournaments.

The Wimbledon Junior gathers the world's best 64 tennis junior (under 18) tennis playersand is the third Grand Slam tournament of the 2007 season after the Australian Open (January) and Roland Garros (June) and befor the US Open (September).

*Courtesy of Colsanitas press office.

¡Vamos Mariana, tu puedes!¡Que viva Bogotá!

Bogotano
Jul 3rd, 2007, 05:13 AM
This is the Schedule for Mariana's match

Court 7
11:00 am Start
2 Girls' Singles - 1st Rnd.
Mariana Duque marino (COL)[16] vs. Romana Tabakova (SVK)

:worship: :bounce:

¡Vamos MARIANA!

Ojalá no llueva. I hope there will be not rain at that time.

Bogotano
Jul 3rd, 2007, 03:57 PM
And the winner is ...

THE RAINN

Another delay for many matches

LegionArgentina
Jul 3rd, 2007, 10:30 PM
She will play the Pan American games right?

auntie janie
Jul 4th, 2007, 11:48 AM
She's finally on court playing her first-round match! :lol: Go Mariana! :banana:

Bogotano
Jul 4th, 2007, 03:56 PM
She's finally on court playing her first-round match! :lol: Go Mariana! :banana:

SHE WON 6-1; 6-3

English Follows Spanish

Mariana Duque clasificó a segunda ronda en el abierto de Wimbledon junior

La colombiana venció a su rival, la eslovaca Romana Tabakova, 96 del mundo en juveniles, por 6-1 y 6-3. Se espera el debut del juvenil colombiano Alejandro González contra el checo Roman Jebavy.

En la jornada, también jugará el juvenil colombiano Alejandro González contra el checo Roman Jebavy, número 11 en el ranking juvenil.

Tras una larga espera

La lluvia del sábado, de este lunes y del martes en Londres aplazaron el debut de la tenista colombiana en el cuadro principal del torneo en la categoría juvenil del grand slam, el tercero de la temporada.

Mariana Duque classify for the second round on Wimbledon Junior

The colombian defeat Tabakova, number 96 on ITF Junio Ranking. The debut of the colombian Alejandro González against the checkz Roman Jevaby is also expected.

In this day, Alejandro González will play too vs. the checkz Roman Jebavy, number 11 on boy's ranking.

After a long wait

Saturday rain, and also on Monday and Tuesday delay the Mariana's debut match on Wimbledon Junior main draw, the third grand slam of the season.

Duque for whom this is her second Grand Slam participation on her whole career and her first participation on the grass courts of Wimbledom.

* The rest of the information I posted on a previous message.
* El Tiempo only add a few paragraphs on the news that already exist.

Hayato
Jul 5th, 2007, 05:47 AM
Thanks Bogotano :yeah:

Great win Mariana :yeah:

What impressed me most were her stats: 16 winners and just 3 unforced errors. 3 aces and 0 double faults. 7/8 points won at the net, 51% of recieving points won and 95% winning on first serve. They are really good statistics! And she won in just 42 minutes :eek: Great start Mariana :D Keep going :hug: She seems to play well on grass. :)

Bogotano
Jul 5th, 2007, 07:08 AM
Statistics for Mariana Duque Mariño Wimbledon first match

The first set tooks 25 minutes to ended.
The second set was just 17 minutes long.
1 ; 2
MARIANA DUQUE MARIÑO 6 ; 6
ROMANA TABAKOVA 3 ; 1

Elapsed Time by set 25 ;17

MATCH SUMMARY

Duque Mariño (COL) ; Tabakova (Svk)
1st serve % 8 of 18 = 44 % ; 19 of 33 = 58 %
Aces 1 ; 0
Double Faults 0 ; 3
Unforced Errors 2 ; 10
Winning % on First Serve 8 of 8 = 100 % ; 11 of 19 = 58 %
Winning % on Second Serve 8 of 10 = 80 % ; 6 of 14 = 43 %
Winners (Including Service) 10 ; 4
Receiving points Won 16 of 33 = 48 % ; 2 of 18 = 11 %
Break Point Conversions 2 of 2 = 67 % ; 0 of 3 = 0 %
Net Approaches 4 of 5 = 80 % ; 0 of 3 = 0 %
Total Points Won 32 ; 19

Taken from Wimbledon's website:
http://www.wimbledon.org/en_GB/scores/stats/day10/7021ss1.html

Bogotano
Jul 5th, 2007, 07:21 AM
Well done Mariana, Just continue like that

Bogotano
Jul 5th, 2007, 05:38 PM
English follows spanish
Partido de Mariana Duque en Wimbledon junior fue suspendido por lluvia

http://www.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3623823-2.jpg
Foto: Archivo EL TIEMPO

La colombiana perdió el primer set con la rumana Simon Halep 7-5 y ganaba el segundo 5-3. Cuando mejoren las condiciones climáticas se reanudará el juego

Mariana Duque's match was suspended by rain

The colombian lose the first set with the romanian Simon Halep 7-5 and when seh was ahead 5-3, the match was suspended. When the weather conditions improve the match will continue.

auntie janie
Jul 6th, 2007, 03:44 PM
She lost her 2nd round match. :sad: But she's out there again, on Court 6, playing doubles with Larcher de Brito. :eek: They're losing!

auntie janie
Jul 6th, 2007, 04:03 PM
Ah, now they're fighting back! 5-2 in the 2nd set -- :banana:

Bogotano
Jul 6th, 2007, 04:25 PM
She lost her 2nd round match. :sad: But she's out there again, on Court 6, playing doubles with Larcher de Brito. :eek: They're losing!

Statistics for Mariana Duque Mariño Wimbledon second round match

The first set tooks 44 minutes to ended.
The second set was just 43 minutes long.
1 ; 2
MARIANA DUQUE MARIÑO[ (COL)/B] 5 ; 5
HALEP (ROU) 7 ; 7

Elapsed Time by set [B]44 ;43

MATCH SUMMARY

Duque Mariño (COL) ; Halep (ROU)
1st serve % 52 of 88 = 59 % ; 60 of 93 = 65 %
Aces 5 ; 1
Double Faults 9 ; 2
Unforced Errors 30 ; 20
Winning % on First Serve 29 of 52 = 56 % ; 35 of 60 = 58 %
Winning % on Second Serve 11 of 36 = 31 % ; 12 of 33 = 36 %
Winners (Including Service) 27 ; 29
Receiving points Won 46 of 93 = 49 % ; 48 of 88 = 55 %
Break Point Conversions 6 of 16 = 38 % ; 8 of 11 = 73 %
Net Approaches 10 of 15 = 67 % ; 6 of 19 = 32 %
Total Points Won 86 ; 95

http://www.wimbledon.org/en_GB/scores/stats/day12/7043ms.html
:sad: :confused: but she is learning :), next time, buena suerte Mariana duque Mariño

Bogotano
Jul 6th, 2007, 04:27 PM

Statistics for Mariana Duque Mariño Wimbledon second round match

The first set tooks 44 minutes to ended.
The second set was just 43 minutes long.
1 ; 2
MARIANA DUQUE MARIÑO (COL) 5 ; 5
HALEP (ROU) 7 ; 7

Elapsed Time by set 44 ;43

MATCH SUMMARY

Duque Mariño (COL) ; Halep (ROU)
1st serve % 52 of 88 = 59 % ; 60 of 93 = 65 %
Aces 5 ; 1
Double Faults 9 ; 2
Unforced Errors 30 ; 20
Winning % on First Serve 29 of 52 = 56 % ; 35 of 60 = 58 %
Winning % on Second Serve 11 of 36 = 31 % ; 12 of 33 = 36 %
Winners (Including Service) 27 ; 29
Receiving points Won 46 of 93 = 49 % ; 48 of 88 = 55 %
Break Point Conversions 6 of 16 = 38 % ; 8 of 11 = 73 %
Net Approaches 10 of 15 = 67 % ; 6 of 19 = 32 %
Total Points Won 86 ; 95

http://www.wimbledon.org/en_GB/scores/stats/day12/7043ms.html
:sad: :confused: but she is learning :), next time, buena suerte Mariana Duque Mariño

Bogotano
Jul 6th, 2007, 04:35 PM
They won the second set :worship: :wavey: :bounce: :lick:

Bogotano
Jul 6th, 2007, 04:40 PM
Sorry, they won the match. I am new on tennis and I don't understand the new rules yet. Go Mariana in Doubles.

Vamos Mariana, tu puedes, tu siempre puedes con tu compañera en dobles. Claro está.

Escudo de Armas de Bogotá DC

Bogotano
Jul 12th, 2007, 08:26 PM
Si ella jugará los panamericanos.

ARGENTINA, ojalá ganen la Copa América y el Sub 20 :worship:

Hayato
Jul 12th, 2007, 11:26 PM
Good luck in the Pan American Games Mariana :bounce: :D Hopefully she gets a good draw!

diego36arg
Jul 13th, 2007, 07:33 PM
Si ella jugará los panamericanos.

ARGENTINA, ojalá ganen la Copa América y el Sub 20 :worship:

Gracias Bogotano!!! Suerte para ustedes tambien en los Juegos Panamericanos.

diego36arg
Jul 13th, 2007, 08:19 PM
Cuando empieza el tenis en los juegos panamericanos?

Bogotano
Jul 19th, 2007, 06:12 PM
Mariana won yesterday her first match on the Panamerican Games Rio de Janeiro 6-2; 6-2 against the Puerto Rican Vilmarie Castellví

LegionArgentina
Jul 19th, 2007, 07:11 PM
Mariana won yesterday her first match on the Panamerican Games Rio de Janeiro 6-2; 6-2 against the Puerto Rican Vilmarie Castellví

Sequera beat Castellvi
Mariana Duque (COL) a Erika Clarke (MEX) por 6-4 y 6-3 , that is the correct result

Bogotano
Jul 19th, 2007, 07:19 PM
Sequera beat Castellvi
Mariana Duque (COL) a Erika Clarke (MEX) por 6-4 y 6-3 , that is the correct result

Gracias, sólo postee información en el Tiempo, no verifique su veracidad, doy mis disculpas a todos los foristas.
I appologise for my mistake due to a missinformation found it in ElTiempo.com.

Thank you very much Legion Argentina

auntie janie
Jul 19th, 2007, 07:23 PM
She won, that's the important thing. :)

gocanadago
Jul 19th, 2007, 08:30 PM
Duque would have beaten Wozniak 6-2 6-2, I would have prefer Aleks to win but that's a great win for Mariana so :yeah: to her

Hayato
Jul 19th, 2007, 09:16 PM
Mariana :woohoo: :yeah: She's playing awesome :banana:
Keep going and win a medal for Colombia!!

IanRadi
Jul 20th, 2007, 04:54 PM
In the Pan-American official page says that Mariana beated Kristina Brandi 2 sets to 1.

Bogotano
Jul 20th, 2007, 06:31 PM
:woohoo: :yeah: :worship:

In the Pan-American official page says that Mariana beated Kristina Brandi 2 sets to 1.
The Wednesday Mariana beat Clarke (México) 2:0
In the second round Mariana beat Wozniak (Canada) 2:0 Thursday
In third round Mariana beat Brandi (Puerto Rico) 2:1 (Quarter finals)

These are the official results on Rio 2007
Mariana Duque and Karen Castiblanco must already finish their game vs Melissa Miranda and Koch Andrea (Chile) 13:00 Rio
Mariana will play tomorrow (Saturday 21) vs Betina Jozami (Argentina) 11:00 Río de Janeiro Time SEMIFINAL

THIS TOURNAMENT IS AS FAST AS LIGTH SPEED

:woohoo: :yeah: :worship:

Hayato
Jul 20th, 2007, 09:54 PM
QF:
Duque (COL) def. (5) Brandi (PUR) 67(0) 75 60

Next:
Duque (COL) vs. (6) Jozami (ARG)

1R:
Duque/Castiblanco (COL/COL) def. Koch/Miranda 60 36 63

Next:
Duque/Castiblanco (COL/COL) vs. (2) Sequera/Muci (VEN/VEN)

A great day for Mariana! :woohoo: :yeah: Great fighting against Brandi :D I really think she can at least get the silver medal here, Jozami is definitely beatable. Good win in the doubles too :kiss:

LegionArgentina
Jul 21st, 2007, 05:40 PM
Mariana beat Betina in two sets; 6/3-6/2

She is in the final against Milagros Sequera

Bogotano
Jul 21st, 2007, 07:01 PM
Mariana ve por la de ORO, le auguro un bun futuro a está chica :bounce:

Mariana go for the GOLD, I see a good future on tennis for her.
:yeah: :yippee: :woohoo: :banana:
:rocker:

dulkogii
Jul 21st, 2007, 07:41 PM
Gooo Mariana!

Bogotano
Jul 21st, 2007, 07:49 PM
Gooo Mariana!
English follows spanish
Mariana Duque paso a la final en tenis y aseguró una medalla para Colombia en los Panamericanos

http://farm2.static.flickr.com/1339/869064874_8a7c6e6251.jpg
Foto: EFE
Mariana Duque le dará a Colombia una presea en los Panamericanos que ' no estaba en el presupuesto'.

La bogotana, finalista juvenil del Roland Garros, derrotó este sábado 6-3 y 6-2 a la argentina Betina Jozami y se enfrentará en el último juego del torneo contra la venezolana Milagros Sequera.

Duque, de 17 años, sólo necesitó 64 minutos para eliminar a su amiga argentina en un encuentro en el que la ganadora fue mejor en los momentos decisivos y la perdedora cometió demasiados errores no forzados.

En el primer set, con empate 3-3, la bogotana quebró el servicio de la rival en el séptimo juego con buenos golpes de derecha y aunque por momentos erró de más con su primer saque, aseguró con el segundo y mantuvo su saque para poner la pizarra 5-3 a su favor.

Betina, 212 de la lista mundial, no se recuperó del golpe psicológico y otra vez vio roto su servicio en el nuevo "game" que decidió la manga inicial.

En la segunda, las dos fallaron mucho, Mariana, 294 del mundo, comenzó con un rompimiento, pero la argentina recuperó enseguida y puso el 1-1; en el cuarto juego, Betina volvió a romper, sin embargo la colombiana recuperó en el quinto.

La clave estuvo en el sexto game en el que la argentina (error in El Tiempo, must be Colombiana) aprovechó todo y con buenos disparos desde atrás se fue delante 4-2, una ventaja que confirmó con su saque y representó victoria al volver a quebrar, en el octavo juego.

"Ha sido una rival difícil, sólo que cometió más errores; me gustan los retos y estoy ilusionada con disputar el título con la venezolana, entre las 50 del mundo", dijo Mariana Duque, considerada una de las promesas del tenis en América Latina.

En la otra semifinal, Milagros Sequera, 49 del mundo, se impuso 1-6, 6-1, 6-4 a la mexicana Melissa Torres en un encuentro raro.
Melissa sorprendió a la favorita número uno al quebrarle el servicio con facilidad, pero después la venezolana sacó su clase y ganó seis juegos seguidos para forzar un tercer set.

En el decisivo, Sequera fue mejor en todo y llegó a tener ventaja de 4-1, sin embargo la mexicana se rebeló y rompió el servicio para acercarse 4-3.

Con más experiencia, Milagros no se inmutó por el apoyo de la hinchada a la mexicana, defendió bien su servicio y aunque no pudo doblegar el saque de su combativa rival, aseguró la victoria en el décimo juego, tomó ventaja 30-15 con un revés efectivo, se fue 40-15 con una derecha al ángulo y después de poner una bola contra la red, decidió el partido con una derecha que Mellisa respondió mal.

EFE

Mariana Duque advance to the final and assure a medal for Colombia in the PanAmerican Games.

The bogotan, finalist on Roland Garros Junior, beat the Argentinan Betina Jozami and will play vs the Venezuelan Milagros Sequera.

17 year old, Duque, only needed 64 minutes to defeat her argentinan friend in a match in what Mariana played better in the key moments and the loser made too muchs unforced errors.

In the first set, when the match was 3-3, the bogotan girl broke Betinas's service in the game number 7 with good right handed hits thoungh by moments she made mistakes with her first service, she assured with the second service and she supported her service to put the score 5-3.

Betina, ranked 212, did not recover from the psicological blow and she saw again her service broken to decide the first set.

In the second set, both of them failed too much, Mariana, ranked 294, began with a break, butr the argentinan recovered inmediatly and putted the score 1-1; in the fourth game, Betina broke again Marian's service, but the colombian recovered in the fifth.

The key was on the sixth game in what the colombian took advantage of everithing and with good shots from behind she went ahead 4-2, an advantage that she confirmed with her service, it represented victory on the eigth game .

"She has been a difficult rival, only that committed more mistakes; I like the challenges and I am deceived in spite of disputing the title(degree) with the Venezuelan, between(among) the 50 of the world", said Mariana Duque, considered one of the promises of the tennis in Latin America.

In another semi-final, Miracles Sequera, 49 of the world, 1-6, 6-1, 6-4 were imposed on the Mexican Melissa Torres in a rare(strange) meeting.
Melissa surprised the favorite number one on having broken the service with facility, but later the Venezuelan extracted his(her,your) class and gained(earned) six games followed(continued) to force the third set.

In the decisive one, Sequera was better in everything and managed to have advantage of 4-1, nevertheless the Mexican one rebelled and broke the service 4-3 to approach.

With any more experience, Miracles it(he,she) did not turn pale for the support of the group of football fans to the Mexican one, defended well his(her,your) service and though it(he,she) could not bend extract of his(her,your) combative rival, he(she) assured the victory in the tenth game, advantage took 30-15 with an effective reverse, went away 40-15 with a right to the angle and after putting a ball against the network(net), decided the party(game) with a right that Mellisa answered badly.

EFE

EL TIEMPO.com

Translated in part using ElMundo.es traductor (translator):bounce: :woohoo:

I guess Mariana will win vs Sequera

Bogotano
Jul 22nd, 2007, 04:07 AM
Mariana Duque and Karen Castilblanco will play the doubles final too, after they beat the brazilians Joana Cortez and Teliana Pereira (6-2; 3-6; 2-6).

They will play with Betina Jozami and Jorgelina Cravero.

:bounce: :wavey:

Hayato
Jul 22nd, 2007, 07:25 AM
Wow Mariana :bolt: :banana:
Another great day...now she has a very good chance of winning a medal in singles and doubles :D
I think she can beat Milagros tomorrow, but she will have to be at her best. Good luck Mariana, keep playing well! :kiss:

Bogotano
Jul 22nd, 2007, 07:30 AM
http://farm2.static.flickr.com/1339/869064874_8a7c6e6251.jpg

Yes she can obtain the GOLD twice, but already if she lose both matches she has SILVER

Go MARIANA and KAREN

:banana: :bounce:

Hayato
Jul 22nd, 2007, 07:37 AM
Yes she can obtain the GOLD twice, but already if she lose both matches she has SILVER

Go MARIANA and KAREN

:banana: :bounce:

Oh, I didn't realise, I thought it was just the Quarterfinal match that they won but I forgot that they played two matches today :lol:

A big day for her tomorrow, but I really think she can win both :D I think she is a future top 10 player. :hearts:

Thanks for posting the article from El Tiempo :)

Bogotano
Jul 22nd, 2007, 09:51 AM
Oh, I didn't realise, I thought it was just the Quarterfinal match that they won but I forgot that they played two matches today :lol:

A big day for her tomorrow, but I really think she can win both :D I think she is a future top 10 player. :hearts:

Thanks for posting the article from El Tiempo :)

"Amanecerá y veremos"
"It will dawn and we will see"

That's means if she will be on WTA Top 10, we have to see her career, the life is unpredictable, because of that I prefer to be cautious, she needs to work harder and mantain her condition. but I guess she can reach the WTA Top 50 soon and need not to sleep :zzz: on her laurels.

:worship: :sport: :rocker:

Bogotano
Jul 22nd, 2007, 11:05 AM
La colombiana Mariana Duque se toma muy en serio los partidos

dom 22 jul, 1:36 AM

http://farm2.static.flickr.com/1434/868590209_a71a3a64f1.jpg
Foto 0, La tenista colombiana Mariana Duque devuelve una bola durante el partido semifinal contra la argentina Betina Jozami, en el Club Marapendi de
ver foto

Río de Janeiro, 21 jul (EFE).- Mariana Duque, colombiana finalista del tenis de los Juegos Panamericanos, se toma demasiado en serio los partidos, tanto que uno nunca sabe de qué humor está porque gane o pierda no pone cara alegre.

"No sé la causa, pero sólo sonrío al salir de la cancha", dice y entonces sí muestra la cara de alegría que uno espera de una chica de 17 años de edad colocada entre las mejores juveniles del planeta.

Originaria de Bogotá, Mariana dio el primer gran golpe de su vida el pasado mes de junio en el torneo juvenil del Roland Garros; avanzó a la final y después de un gran partido perdió con la francesa Altze Corner por 7-5, 6-7(0), 7-5.

Había llegado apenas como la décima cabeza de serie y poco a poco eliminó rivales hasta mostrar un tenis de alto nivel y estar a punto de ganar el campeonato.

"Esa final ha sido un punto y aparte en mi vida, me di cuenta que sí podía jugar bien y desde entonces todo es mejor", explicó a EFE la jugadora, que cuenta con un buen golpe de derecha.

Mariana se impuso hoy 6-3, 6-2 a la argentina Betina Jozami y se clasificó a la final contra la venezolana Milagros Sequera, 49 del mundo, vencedora 1-6, 6-0, 6-4 de la mexicana Melissa Torres.

"Me gusta jugar contra las buenas, ella está en el top 50 y aceptó el reto", señaló.

Para derrotar a la venezolana, que hoy dejó a los medios con la palabra en la boca después de garantizar el pase a la final, Mariana deberá mejorar su primer servicio, uno de sus puntos flacos.

"Debo hacerlo; ahora me enfrento a jugadoras de más nivel y no puedo tener debilidades", explica la bogotana, empeñada en saltar este año del lugar 294 que ocupa en la lista mundial, al 180.

En Río de Janeiro, Mariana Duque derrotó a la mexicana Erika Clarke por 6-4, 6-3, a la canadiense Aleksandra Wosniak, segunda cabeza de serie, por 6-3, 0-6, 6-0, a la puertorriqueña Kristina Brandi, quinta favorita, por 6-7(0), 7-5, 6-0 y a la argentina Betina Jozami.

"Estoy ilusionada por la final; ha valido la pena el sacrificio de estar mucho tiempo fuera de mi casa y no hacer cosas de los chicos de mi edad", concluyó.

EFE

The colombian Mariana Duque take very seriously each match
Sunday 22 July, 1:36 AM

Rio de janeiro, 21 jul (EFE). - Mariana Duque, colombian finalist in Panamerican Games Tennis Tournament, takes too much seriously every match, too much that we never knows of what humor she is because she wins or loses does not put happy face.

"I don't know the cause, but I only smile when I am entering to the court", she said and then she shows a happy face that we expect from a 17 years old girls, ranked in the best junior's player on the planet.

From Bogotá, Marian gave the first hit of her life the last june in Roland garros Junior; she reached the final and after a great match she loss with the french Altze Corner 7-5, 6-7(0), 7-5.

She was not seeded 10th on Roland Garros Junior and little by little she eliminated rivals till show a high level tennis and to be at point to win the championship.

"That final was a separated point in my life, I realized that I could play well and since then everithing is better", the player explained to EFE, the player has a good right handed stroke.

Marian beat today 6-3, 6-2 the argentine Betina Jozami and classified to the final against the venezuelan Milagros Sequera, ranked 49 on WTA, that won against the mexican Melisa Torres 6-0, 6-4.

"I like to play with the good players, she is in the Top 50 and I accept the challenge", mMariana pointed.

In order to defeat the venezuelan that today left with the word in the mouth after guaranteeing the pass to the final, Mariana must improve her first service, one of her weak points.

"I must do; now I am facing top level players and I can not have weakness", the bogotan explains, pawned in jumping from the WTA world rank 294 till 180 rank.

In Rio de janeiro mariana beats the Mexican Erika Clarke (6-4, 6-3), the canadian Aleksandra Wosniak, 2nd seed (6-3, 0-6, 6-0), the Puerto Rican Kristina Brandi, 5th favorite (6-7[0], 7-5, 6-0) and the Argentine Betina Jozami.

"I am deceived with the final; the sacrifice has been valuable, being a long time far away from home and don't do things of girls from my age", she concluded.

EFE
Taken from Eurosporst (http://es.eurosport.yahoo.com/21072007/21/colombiana-mariana-duque-toma-serio-partidos.html)

Juan Mauricio Soler is doing great on the TOUR de FRANCE, I hope he will win the red pointed T-Shirt (Champion of the Mountain)

auntie janie
Jul 22nd, 2007, 12:04 PM
What a fantastic week for her! Good luck in the finals, Mariana! :aparty:

LegionArgentina
Jul 22nd, 2007, 06:38 PM
http://ar.yimg.com/p/070722/efe/i20070722-633207293163381250w.jpg

http://ar.yimg.com/p/070722/efe/i20070722-633207293095725000w.jpg

Silver medal for Mariana she lost 6/3-6/7-1/6 (she was up in the second set 5/2)

auntie janie
Jul 22nd, 2007, 06:44 PM
:sobbing: :bigcry:

Bogotano
Jul 22nd, 2007, 07:50 PM
that's life, nobody can win everything.

She is learning, is a process that takes time but she can learn quickly.
We will see in the next tournaments there are better players and she can learn in every match.
:lick:

Hayato
Jul 22nd, 2007, 09:05 PM
:sad: Well, she certainly gave Sequera a shock! Good try Mariana :hug: That will come with experience. Still an amazing week for her, silver medal :D :woohoo: :aparty:

auntie janie
Jul 22nd, 2007, 09:45 PM
Actually, it's amazing that she reached the final here -- this isn't Juniors! Most players have a lot of trouble transitioning from Juniors to the regular Tour, but not Mariana. I'm really, really impressed with her silver medal in the Pan Am Games. :hatoff:

And you're right, she did shock Milagros! :lol: And I'm very, very happy for sweet Mili, winning the Gold medal. :hearts:

Bogotano
Jul 23rd, 2007, 12:55 AM
They also obtain SILVER on doubles (Mariana and Karen) that is pretty good for Colombia.
Colombia is not famous by having amazing tennis players, Mariana is one of the very rare stars that only appears in Colombia in a billion years, I hope she will be in the top 100 very soon. She deserves everything, and she have more than 10 years to validate it. She is amazing.

Bogotano
Jul 23rd, 2007, 02:03 AM
Tenis colombiano logró medallas de plata en individual y dobles en los Juegos Panamericanos

http://farm2.static.flickr.com/1355/873446764_fa5eccba7f.jpg
Foto: John W. Vizcaíno/ EL TIEMPO
Mariana Duque no pudo evitar llorar de la rabia tras perder la oportunidad de ganar la medalla de oro en individual.

Mariana Duque perdió el oro frente a la venezolana Milagros Sequera, mientras la misma jugadora y Karen Castiblanco cayeron 6-2, 6-4 contra las argentinas Jorgelina Cravero y Betina Jozami.

En el juego individual, la bogotana ganó el primer set 6-3 y no aprovechó su ventaja sobre la venezolana, quien se impuso 7-6 (7-4 en tie break), 6-1 y ganó el oro.

Las lágrimas de Mariana Duque eran no solo de tristeza sino de rabia con ella misma. Minutos antes había perdido la oportunidad de su vida de lograr una medalla de oro y de ganarla a una rival que está dentro de las 50 mejores tenistas del mundo.

Duque derrotaba claramente y sin atenuantes a la venezolana Milagros Sequera 6-3 en el primer set y en el segundo la tuvo 5-2, pero pudo más la inexperiencia y el susto de la hazaña que conseguía para venirse abajo y perder el juego increíblemente.

"Obviamente me puse nerviosa. En ese instante me puse a pensar que tenía a la 50 del mundo casi ganada y una medalla de oro para Colombia. En ese momento me amarré un poco, no me solté como estaba jugando y ella me cogió ventaja", dijo Duque, quien cayó 6-3, 6-7(4), 1-6.

Sequera, de 26 años, ganó el enfrentamiento desde atrás y revalidó el oro que logró hace 4 años en Santo Domingo. Perdió el primer set, luego de que la colombiana aprovechó que su derecha es plana, y después la movió de lado a lado con bolas a las que no pudo llegar, pero eso de nada sirvió porque en el momento que tuvo para derrotarla, su moral se vino al piso.

"Me faltó tranquilidad y garra porque ahí es donde tengo que matar a la otra y me faltó experiencia para hacerlo. A las mujeres les molesta que les hagan el toque lento y corto, y algunas veces salen y otras no. Hoy no me salió y es una lástima", declaró Mariana Duque, que le dio la medalla de plata número 13 en los Juegos Panamericanos.

La tenista de Colsanitas le quebró cuatro veces el servicio a la venezolana, quien lo hizo en cinco ocasiones.

Sequera dijo que Mariana Duque tenía un excelente futuro y confirmó lo que se vio en la cancha, una venezolana insegura, que vio como su contrincante se le montó en el partido. "Gané de experiencia. No hay duda de que Mariana se fue encima y no me dejó ver una, pero yo gané de tranquilidad, de cancha", expresó la medallista dorada.

Pasaron 20 años para que Colombia volviera a ganar medallas en el tenis de Juegos Panamericanos. La primera fue Adriana Isaza, en individual, en Indianápolis 1987.

Colombian Tennis has obtained Silver medal in singles and doubles in the PanAmerican Games

Mariana Duque lose the GOLD against the venezuelan Milagros Sequera, while the same player and Karen CastilBlanco fell 6-2, 6-4 against the argentines Jorgelina Cravero and Betina Jozami.

In singles, the bogotan won the first set 6-3 and did not took advantage over the venezuelan, who imposed 7-6 (7-4 in tie break), 6-1 and won the GOLD.

The Mariana's tears were not only of sadness but rage with herself. Few minutes ago she lose her life's opportunity to obtain a GOLDEN medal and to win to arival in the WTA's Top 50.

Duque defeated clearly and without attenuants to the venezuelan Milagros Sequera 6-3 in the first set and 5-2 in the second, but the inexperience won and the fright of the exploit that she was managing to come below(down) and she lose the game incredibly.

"Obviously I got nervously. At that moment I was thinking about that I had a Top 50 almost defeated and really close to win a Golden medal for Colombia. On that moment I tie a little, I didn't maintain my play and she took advantage about this", Duque said, who was beaten 6-3, 6-7(4), 1-6.

Sequera, 26 years old, won the match from behind y revalidated the GOLD that she obtained 4 years ago in Santo Domingo, she lose the first set, after the colombian took advantage that Milagros right handed play was simple, and after that Duque moves Sequera from side to side with balls that Milagros could not reach, but that was useless because at the moment that she could defeat her, her moral fell down to the floor.

"I lacked of tranquillity and claws becaause there is where I have to kill the opponent and I lacked of experience to did it. Women don't like a slowly and short plays, and sometimes these works ans sometimes don't. Didn't work today and is a shame", Mariana Duque declared, that brings the silver medal number 13 to Colombia in the Panamerican games.

The Colsanitas's player broke the venezuelan service four times, who did it in five times.

Sequera said that Mariana has a promise future and confirmed that was saw on the court, and unsure venezuelan that saw how her rival was winning the match. "I won because my experience. There is no doubt that Mariana was over me ans she dinn't let me saw a single one, but I won because of tranquillity, by experience", the golden medalist expressed.

Colombia spent 20 years in order to obtain any medal in the Panamerican Games. The first medal was obtained by Adriana Isaza, in single, in Indianapolis 1987.

Extracted and translated from El Tiempo (http://www.eltiempo.com/deportes/juegospanamericanos/home/ARTICULO-WEB-NOTA_INTERIOR-.html)

THANKS FOR EVERYTHING YOU DO MARIANA, YOU ARE BY NOW THE BEST ICON FROM BOGOTÁ

I AM REALLY PROUD OF YOU AND I THINK THAT ALL THE BOGOTANS AND COLOMBIANS ALL OVER THE WORLD TOO
Estoy realmente orgulloso de Mariana, y pienso que todos los bogotanos y colombianos dispersos alrededor del mundo también

Gracias Mariana

:worship: :bounce: :yippee: :bigwave: :rocker: :aparty: :hug:

Thank you Soler in the Tour the France, you are doing great on the French mountains.
Thank you Argentina for winning again a new football Worldcup (under 20)

Nedved Rosicky
Jul 23rd, 2007, 05:24 AM
Mariana
http://img125.imagevenue.com/loc985/th_67815_capt.6dad2b8fe69d43c68585629e2fe07e44.bra zil_pan_ams_xaf110_122_985lo.jpg (http://img125.imagevenue.com/img.php?image=67815_capt.6dad2b8fe69d43c68585629e2 fe07e44.brazil_pan_ams_xaf110_122_985lo.jpg)http://img143.imagevenue.com/loc777/th_67820_capt.b2dc1fb3382842ba80c38865aa19fcf9.bra zil_pan_ams_xaf108_122_777lo.jpg (http://img143.imagevenue.com/img.php?image=67820_capt.b2dc1fb3382842ba80c38865a a19fcf9.brazil_pan_ams_xaf108_122_777lo.jpg)http://img188.imagevenue.com/loc581/th_67825_fullj.getty-correx-panam2007-tennis-col-duque_12_54_19_pm_122_581lo.jpg (http://img188.imagevenue.com/img.php?image=67825_fullj.getty-correx-panam2007-tennis-col-duque_12_54_19_pm_122_581lo.jpg)http://img183.imagevenue.com/loc126/th_67830_fullj.getty-panam2007-tennis-col-duque_12_44_46_pm_122_126lo.jpg (http://img183.imagevenue.com/img.php?image=67830_fullj.getty-panam2007-tennis-col-duque_12_44_46_pm_122_126lo.jpg)
http://img166.imagevenue.com/loc204/th_67831_fullj.getty-panam2007-tennis-ven-col-arg-sequera-duque-jozami_1_30_08_pm_122_204lo.jpg (http://img166.imagevenue.com/img.php?image=67831_fullj.getty-panam2007-tennis-ven-col-arg-sequera-duque-jozami_1_30_08_pm_122_204lo.jpg)http://img184.imagevenue.com/loc51/th_68047_fullj.getty-panam2007-tennis-women-ven-col_12_51_06_pm_122_51lo.jpg (http://img184.imagevenue.com/img.php?image=68047_fullj.getty-panam2007-tennis-women-ven-col_12_51_06_pm_122_51lo.jpg)http://img180.imagevenue.com/loc374/th_68032_capt.aa39ff84915d4959916324ccd2f32728.bra zil_pan_ams_xaf117_122_374lo.jpg (http://img180.imagevenue.com/img.php?image=68032_capt.aa39ff84915d4959916324ccd 2f32728.brazil_pan_ams_xaf117_122_374lo.jpg)http://img15.imagevenue.com/loc945/th_68178_capt.fbdeb90c9ff34eeab322ee22ea283fa8.bra zil_pan_ams_xaf133_122_945lo.jpg (http://img15.imagevenue.com/img.php?image=68178_capt.fbdeb90c9ff34eeab322ee22e a283fa8.brazil_pan_ams_xaf133_122_945lo.jpg)

Hayato
Jul 23rd, 2007, 06:37 AM
Wow, thanks for all the pictures, they are great! Mariana should be so proud of herself and of her country...:hearts: Great pic with Milagros and Betina too :D

Bogotano
Jul 23rd, 2007, 06:07 PM
The photos are wonderful and Mariana has all the time to grow up in her play.
He is making history in Colombia, even Fabiola Zuluaga did not won medals on Panamerican Games.
:banana:

Jess3781
Jul 23rd, 2007, 11:45 PM
http://img297.imageshack.us/img297/2499/marianasz4.jpg

auntie janie
Jul 24th, 2007, 12:28 AM
They also obtain SILVER on doubles (Mariana and Karen) that is pretty good for Colombia.
Colombia is not famous by having amazing tennis players, Mariana is one of the very rare stars that only appears in Colombia in a billion years, I hope she will be in the top 100 very soon. She deserves everything, and she have more than 10 years to validate. She is amazing.

I agree with you, Mariana is going to be a star, not just for Colombia but for all of South America. She is only at the beginning of her career but we've already seen great signs of things to come from her. I'm really looking forward to watching her progress on the Tour in the next few years; I think she'lll be the next Gabriela Sabatini or Paola Suarez.

But I hope another tennis star will appear in Colombia before another *BILLION* years go by! :eek: ;)

LegionArgentina
Jul 26th, 2007, 03:32 PM
Great photos :yeah:

I wonder if Mariana will play the Challenger in Bogota or not?

Bogotano
Jul 26th, 2007, 06:18 PM
Great photos :yeah:

I wonder if Mariana will play the Challenger in Bogota or not?

No he visto información relacionada, por el momento parece que no.

LucasArg
Jul 27th, 2007, 04:38 AM
Congratulations Mariana!!! :bigclap:

She has a bright future coming.

LegionArgentina
Jul 27th, 2007, 11:53 AM
No he visto información relacionada, por el momento parece que no.

Yes according to itftennis.com/womens , Mariana is in the main draw there ;)

Bogotano
Jul 27th, 2007, 02:18 PM
Yes according to itftennis.com/womens , Mariana is in the main draw there ;)

Gracias, Thnk you vey much, I am in The Netherlands, and I didn't know

LegionArgentina
Jul 31st, 2007, 06:05 PM
Mariana is Brazil playing a challenger of 25.000. In the first round she beat Carla Tiene 6/0-6/1 :eek: :D

off topic: Bogotano will you go to the challenger in bogota in Aug13. ??

Bogotano
Jul 31st, 2007, 08:10 PM
Great news, thanks Legion Argentina :bounce: :worship:

off topic:

Unfortunately not, because I am in The Netherlands now and is difficult to travel by now. :sad: Estoy en Amsterdam y no me puedo devolver sino hasta 2008

LegionArgentina
Jul 31st, 2007, 08:43 PM
Oh what a pity

Here is the COMPLETED match of Duque Marino vs Tiene
http://www.tvtenis.com.br/

Bogotano
Aug 1st, 2007, 10:37 AM
Thank you, that is the way that every match must be broadcasted. :bounce:

Jess3781
Aug 2nd, 2007, 02:14 PM
Mariana lost the first set 6-4... I will put the match on youtube later

felipe2004
Aug 2nd, 2007, 05:31 PM
mariana lost 6/4 6/4 to Roxane Vaisemberg, from Brazil

Hayato
Aug 2nd, 2007, 09:23 PM
I don't think she will mind too much about the loss. She probably just didn't have her best day. I hope she will have great success in Bogota :D :yeah:

Bogotano
Aug 9th, 2007, 02:22 AM
She is by now in Bogotá, she will play the Bionaire Tennis Cup since today. I will translate the article in El Tiempo later. C U Soon :) :wavey:

LegionArgentina
Aug 9th, 2007, 09:17 PM
That s right. Good luck in Bogota Mariana.

Exiliado
Aug 9th, 2007, 09:49 PM
Muy querido Bogotano, pero también es importante promocionar el castellano. Saludo desde Berlín. El torneo debe empezar el fin de semana con la clasificación o Qualy que llaman. Podrá alguien enviarnos fotos de Mariana?

LegionArgentina
Aug 10th, 2007, 11:34 AM
Some info of the tournament.

Gracias a Bionaire, patrocinador del torneo, la colombiana Mariana Duque, subcampeona del Abierto Roland Garros en la categoría juvenil y quien viene de alcanzar la presea de plata del campeonato individual en el torneo de sencillo de los Juegos Panamericanos de Río de Janeiro, Brasil, será una de las atracciones del certamen y la principal carta nacional en el torneo que reunirá a jugadoras de 15 países.

"Estoy muy contenta por volver a jugar en Bogotá y voy a luchar con todo para lograr el máximo protagonismo en el torneo. Gracias a Bionaire, patrocinador del torneo y al organizador, esta será una gran oportunidad también para otras jugadoras juveniles colombianas que vienen realizando una destacada temporada", indicó la tenista bogotana, que tras sus importantes figuraciones tanto en las canchas de París y Río de Janeiro, reaparecerá en la capital del país.

Hayato
Aug 11th, 2007, 12:25 AM
It's Mariana's 18th Birthday tomorrow. What a great way to spend her 18th, at home in Bogota just before the tournament! :aparty:

Hayato
Aug 12th, 2007, 12:05 AM
Mariana Duque regresó a Colombia para disputar desde este jueves la Copa Bionaire de tenis

http://www.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3670527-2.jpg

Mariana
La bogotana, de 17 años de edad, volvió al país luego de llegar a las finales de Roland Garros juvenil y los Juegos Panamericanos. Duque habló con EL TIEMPO.

Después de sus grandes actuaciones en el Roland Garros juvenil y los Juegos Panamericanos, el nombre de Mariana Duque dejó de ser una promesa para convertirse en una realidad para el tenis femenino en Colombia.

Luego de llegar a la final en ambos torneos, en los que demostró tiene todo para ser la gran sucesora de Fabiola Zuluaga y Catalina Castaño.

¿Qué siente volver a Bogotá?

Es un descanso...Ya me hacía falta volver. Estaba muy cansada de viajar y de estar separados de mis familiares y amigos volver a Colombia y a Bogotá es muy bueno.

¿En qué nivel llega al torneo?

Con lo que hice en los Panamericanos demostré que estoy jugando bien y ahora espero prepararme lo mejor posible para este torneo.

¿Cómo ve el nivel del torneo?

El nivel es bastante bueno. Ya miré la lista de participantes y todas las jugadoras son muy parejas en su nivel. No habrá partido fácil. Espero aprovechar que estoy de local y que juego bien en la altura.

Las jugadoras a vencer...

Los que yo sepa que juegan bien en la altura son las argentinas, como Andrea Benítez, y una brasileña que ganó un torneo en Brasil hace poco.

¿En qué es lo que más ha mejorado su tenis este año?

Lo más importante creo que es la cabeza, la mentalidad. Eso es lo que me ha ayudado a estar jugando en el nivel que tengo ahora. También en experiencia y en la parte estratégica durante los partidos.

Y qué es lo que más debe trabajar...

En la parte de juego todavía me falta muchísimo por trabajar. Y en la parte psicológica, aunque he mejorado, creo que todavía me falta más confianza. Tengo que creer en mi misma a la hora de enfrentar a jugadoras mejor ranqueadas que yo y ver que tengo el nivel para estar allí.

¿Eso fue lo que le faltó en las finales de Roland Garros y los Panamericanos?

Sí, ese fue un factor muy importante. Quizás le tengo que poner más atención a la gente que sabe del tema y me conseja. Ellos muchas veces me dicen que me tenga más confianza porque tengo como ganar.

¿Físicamente cómo está?

Tengo un problema en un brazo y por eso no he podido entrenar hasta ahora. Espero que no sea nada grave y pueda estar bien a la hora del torneo.

Pero no tendrá problema a la hora de jugar

No creo. Por ahora estoy haciendo fisioterapia y descansando bien.

¿Qué balance hace de su temporada hasta ahora?

Creo que voy bien. Lo de Roland Garros y los Panamericanos me sirvió para darme cuenta que tengo cómo llegar lejos. Antes de París era casi una desconocida y llegué hasta la final. Y en Brasil, aunque perdí al final, demostré que estoy en buen nivel. Nadie esperaba al comienzo que yo ganar una medalla.

¿Su objetivo para fin de año?

Desde que comencé la temporada dije que quería quedar entre las 180 del mundo o mejor ubicada y espero conseguirlo en los torneos que me quedan.

__________________________________________________ ______________

Mariana Duque returned to Colombia to dispute from this Thursday the Bionaire Glass of tennis

http://www.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3670527-2.jpg

Mariana
The native of Bogota, from 17 years of age, returned to the country after to arrive at the end from Roland youthful Garros and the Pan-American Games. Duque spoke el tiempo.

After its great activities in the Pan-American Roland youthful Garros and Games, the name of Mariana Duque stopped being a promise to become a reality for feminine tennis in Colombia.

After to arrive at the end in both matches, in which it demonstrated has everything to be the great successor of Fabiola Zuluaga and Catalina Castaño.

What feels to return to Bogota?

It is a rest… Already needed to me to return. Very it was tired to travel and to be separated of my relatives and friendly to return to Colombia and Bogota it is very good.

In what level it arrives at the match?

And so I did in the Pan-American ones I demonstrated that I am playing well and now I hope to prepare to me for this match as well as possible.

How it sees the level of the match?

The level is quite good. I already watched the list of participants and all the players are very even in their level. She will not have started off easy. I hope to be useful that I am of the premises and that good game in the height.

The favourites to win…

Those that I know that they play well in the height are the Argentineans, like Andrea Benítez, and a Brazilian who won a tournament in Brazil recently. (Probably talking about Pereira)

In what it is what it has improved his east tennis year more?

Most important I believe that it is the head, the mentality. That is what it has helped me to be playing in the level that I have now. Also in experience and the strategic part during the parties.

And what is what it must more work…

In the part of game still I need very many to work. And in the psychological part, although I have improved, I believe that still I need more confidence. I must believe in my same one at the time of facing better ranqueadas players than and seeing that I have the level to be there.

That was what it needed in the end of Roland Garros and the Pan-American ones?

Yes, that was a very important factor. Perhaps I must to him put more attention to the people who know of the subject and me conseja. They often say to me that she has more confidence to me because I have like winning.

How are you physically?

I have a problem in an arm and for that reason I have not been able to train until now. I hope that he is not nothing he burdens and he can be well at the time of the match.

But she will not have problem at the time of playing

I do not create. So far I am making physiotherapy and resting well.

What balance does until now of its season?

I believe that I go well. The one of Roland Garros and served the Pan-American ones to give me me account that I must how arrive far. Before Paris she was almost one stranger and I arrived until the end. And in Brazil, although I lost in the end, I demonstrated that I am in good level. Nobody hoped that I in the beginning to gain a medal.

Your objective for year end?

Ever since I began the season I said that it wanted to be between the 180 of the world or better located and hope to obtain it in the matches that I have left.

http://www.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/ARTICULO-WEB-NOTA_INTERIOR-3670516.html (article from August 7)

Happy Birthday to Mariana today :bdaycake: :hug:

Bogotano
Aug 12th, 2007, 12:22 PM
Thanks Ranadalara for the translation. Very good news :worship:

Bogotano
Aug 17th, 2007, 04:49 PM
Mariana Duque avanzó a los cuartos de final en el torneo Challenger Copa Bionaire de tenis

http://www.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3680494-2.jpg
Foto: Archivo particular
La colombiana Mariana Duque avanzó a los cuartos de final de la Copa Bionaire y se perfila como gran favorita para disputar el título.

La tenista de Colsanitas logró su paso a la tercera ronda del cuadro principal al vencer en dos sets con parciales 6-0 y 7-5 a la brasileña Lais Ogata.

Duque consiguió este miércoles su segunda victoria en línea de esta semana y se clasificó a los cuartos de final de la Copa Bionaire, torneo de la categoría Challenger Profesional que reparte una bolsa de premios de 25 mil dólares, entrega puntos válidos para la clasificación mundial de la WTA y que tiene como sede el Club Campestre Arrayanes, al norte de Bogotá.

Mariana tendrá este viernes la oportunidad de jugar en la disputa de un cupo para las semifinales, enfrentando ahora a la sexta favorita del torneo, la brasileña Roxane Vaisemberg.

La colombiana viene de vencer en la primera ronda del torneo a la también tenista de Brasil Fabiana Mak, a quien derrotó en la jornada del martes.

La rival de Mariana en la jornada de este viernes, la brasileña Vaisemberg, superó este jueves en los octavos de final a la también colombiana Gabriela Mejía, del Equipo Colsanitas, a quien superó con parciales 6-2 y 6-3.

La Copa Bionaire reúne en el cuadro principal a jugadoras de Argentina, Brasil, Portugal, Estados Unidos, Chile, Venezuela, Perú y Bolivia, entre otros países.

Translation will come soon

Mariana Duque reach the quarter finals in the Bionaire Tennis Cup Challenger Tournament

The Colsanita's Tennis player earn her card to the third roun in the main draw after the match that she won against the brazilian Lais Ogata 6-0 and 7-5.

Duque obtained the last wednesday her second in line victory this week and classify to the quarter finals of the Bionaire Tennis Cup, US$25000 prizes Professional Challenger Tournament, valid points for WTA ranking, hosted in the Arrayanes Country Club, in northern Bogotá.

Mariana will have today (this friday) a chance to obtain a place for the semifinals, playing versus the brazilian Roxane Vaisemberg, 6th seed.

The colombian came from defeat in the first match the also brazilian Fabiana Mak, to who she defeated the last tuesday.

Mariana's rival, the brazilian Vaisemberg, defeat the last thursday the colombian Gabriela Mejía, from Colsanitas Team, to who she defeated 6-2; 6-3.

The Bionaire Tennis Cup has in the main draw tennis players from Argentina, Brazil, Portugal, United States, Chile, Venezuela, Perú and Bolivia, to count some of the participating nationalities.

Hayato
Aug 17th, 2007, 10:28 PM
Thanks for posting that article, Bogotano! :yeah:

Mariana Duque avanzó a la semifinal en el torneo Challenger Copa Bionaire de tenis

La colombiana Mariana Duque se perfila como gran favorita para disputar el título de la Copa Bionaire .La tenista de Colsanitas logró su al vencer en dos sets a la brasileña Roxane Vaisemberg, con parciales de 6-2 y 7-6(6) en el torneo que se disputa en el Club Campestre Los Arrayanes.

La mejor jugadora juvenil colombiana del momento, superó en un entretenido duelo a la sexta preclasificada del torneo, en resultado que le significó a la bogotana apuntarse otro sólido triunfo e inscribir su nombre entre las mejores cuatro jugadoras del challenger, que reparte una bolsa de 25 mil dólares en premios.

La subcampeona Júnior de Roland Garros y medalla de plata de los Juegos Panamericanos de Río de Janeiro, ganó con relativa facilidad el primer set, pero en el segundo debió emplearse a fondo, sacar algo de su repertorio, mostrar su derecha, uno de sus mejores golpes, para doblegar a Vaisemberg, que perdió con honores en el límite del set, por 7-6(6).

"Fue un buen partido, con mayor grado de dificultad en el segundo set, pero lo importante es que lo saqué adelante. Estuve muy tranquila y en ningún momento dudé de mi triunfo. Sigo en buena racha, gané y ya estoy en semifinales. Voy paso a paso, ahora viene la semifinal y eso me ilusiona para llegar a la final", sostuvo la jugadora colombiana, siembra 2 del torneo, quien este sábado jugará en busca de la final contra otra brasileña, Teliana Pereira.

"Tendré mucho cuidado porque Teliana es una jugadora muy sólida, que viene de ganar un Challenger en su país. Buscaré jugar bastante bien con mi derecha para incomodarla, pero sé que será un juego duro, pues nos conocemos bien en la cancha y además somos amigas", puntualizó la bogotana refiriéndose a su rival de turno.

Teliana Pereira, por su parte, quinta cabeza de serie, logró su avance a semifinales, tras derrotar a la cuarta preclasificada, la argentina Florencia Molinero, en tres sets, por 6-0, 3-6 y 6-1.

La brasileña, que viene de ganar en su país el Challenger de Campos do Jordao (25 mil dólares), ganó con facilidad el primer set, se vio sorprendida en el segundo, pero en el definitivo logró liquidar a su rival para acomodarse en la ronda de semifinales.

El partido entre Mariana Duque y Teliana Pereira, de 19 años, ganadora el año pasado de los ITF de Tucumán, Argentina y Santiago de Chile, y quien ocupa la casilla 331 en el listado oficial de la Asociación Femenina de Tenis -WTA-, está programado para no antes de las 12:00 del día en el campo central del club.
..
El juego entre las dos europeas se iniciará en el campo central del Club Campestre Los Arrayanes a partir de las 11:00 de la mañana.

La final del torneo está programada para el domingo 19 de agosto a partir de la 1:30 de la tarde, con transmisión en directo por el Canal Uno.

__________________________________________________ ____________________

Mariana Duque advanced to the semifinal in the Challenger match Copa Bionaire of tennis

The Colombian Mariana Duque is outlined like great favorite to dispute the title of the Copa Bionaire. The tennis player of Colsanitas managed S.A. to win in two sets against the Brazilian Roxane Vaisemberg, with sets of 6-2 and 7-6 (6) in the match that was played in the Rustic Club the Arrayanes.

The best Colombian junior player of the moment, surpassed in an entertained preclassified duel to sixth of the match, in result that meant to her, the native of Bogota, to score another solid triumph and to register her name between best the four players of the Challenger, that distributes a stock market of 25 thousand dollars in prizes.

The subchampion Junior of Roland Garros and silver medal of the Pan-American Games of Rio de Janeiro, gained with relative facility the first set, but in the second she had to be used thoroughly, to remove something of her repertoire, to show her right, one of his better blows, to fold to Vaisemberg, who lost with honors in the limit of the set, by 7-6 (6).

"It was a good match, with a greater degree of difficulty in the second set, but the important thing is I removed that it ahead. I was very calm and in no moment I doubted my triumph. Itself in good gust of wind, I won and already I am in semifinals. I go step by step, now the semifinal comes and it deludes that me to arrive at final" , it maintained the Colombian player, it seeds 2 of the match, that east Saturday will play in search of the end against another Brazilian, Teliana Pereira.

"I will have much well-taken care of because Teliana is a very solid player, who comes after winning a Challenger in her country. I will look to play enough or with my right to inconvenience her, but I know that it will be a hard game, because we know ourselves in the field and in addition we are friends" , it emphasized the native of Bogota talking about to its rival of turn.

Teliana Pereira, on the other hand, fifth head of series, obtained its advance to semifinals, after defeating to fourth preclassified, the Mill Florence Argentinean, in three sets, by 6-0, 3-6 and 6-1.

The Brazilian, that comes to gain in its country the Challenger of Fields do Jordao (25 thousand dollars), gained with facility the first Seth, was itself surprised in the second, but in the definitive one she managed to eliminate his rival to comply in the round of semifinals.

The party between Mariana Duque and Teliana Pereira, of 19 years, winner the year last of the ITF of Tucumán, Argentina and Santiago of Chile, and who occupies square 331 in the official listing of the Feminine Association of Tennis - WTA-, is programmed for not before the 12:00 of the day in the central field of the club.
..
The game between the two European will in the morning begin in the central field of the Rustic Club the Arrayanes from the 11:00.

The end of the match is programmed for Sunday 19 of August from the 1:30 of afternoon, with transmission in direct by Channel One.

Her run this week:

1R: (2) Duque-Marino def. (Q) Mak 6-0 6-1
2R: (2) Duque-Marino def. (LL) Lais Ogata 6-0 7-5
QF: (2) Duque-Marino def. (6) Vaisembourg 6-2 7-6(6)
SF: (2) Duque-Marino vs. (3) Pereira

LegionArgentina
Aug 17th, 2007, 10:35 PM
Mariana :yeah:

Bogotano
Aug 18th, 2007, 05:04 AM
Mariana is already the best colombian tennis player ever seen.

Thanks Ranadalara for the post or must I say Benjiboy?

Hayato
Aug 18th, 2007, 09:15 PM

Thanks Ranadalara for the post or must I say Benjiboy?

:lol: You can call me either, or Benji or Ben...whichever you prefer. Anything I can call you apart from Bogotano?

Mariana's match was scheduled for 4 hours ago so we should have the result shortly!

auntie janie
Aug 18th, 2007, 09:25 PM
Great to see that Mariana is still playing so well. I think she's going to have a great career. :)

Hayato
Aug 18th, 2007, 09:35 PM
She lost 7-5 6-3 unfortunately :sad:
Still, at least she won 3 straight set matches this week. :)

Anyone know where she will be playing next?

LegionArgentina
Aug 18th, 2007, 10:44 PM

No way sorry.
Fabiola for ever :rocker2:

Bogotano
Aug 19th, 2007, 01:48 AM
No way sorry.
Fabiola for ever :rocker2:

Sorry, but you will know in a few years.
I hope she will refine her level. She is still young. She have time to demostrate it.

But in the moment Fabiola Zuluaga was the best colombian tennis player, I don't see any other than Mariana taking Fabiola's heritage. :worship:

Thank you, Legión Argentina

Bogotano
Aug 19th, 2007, 01:50 AM
:lol: You can call me either, or Benji or Ben...whichever you prefer. Anything I can call you apart from Bogotano?

Mariana's match was scheduled for 4 hours ago so we should have the result shortly!

You can Call me Carlos, if you want.

auntie janie
Aug 21st, 2007, 12:46 PM
Mariana is in the qualy field for the Denain, France 75K in two weeks, so I guess she's skipping US Open juniors. I don't know if she's playing this week or next week.

Exiliado
Sep 3rd, 2007, 01:41 PM
Alguien sabe dónde está Mariana o por qué no jugó en Francia?

Exiliado
Sep 3rd, 2007, 01:52 PM
Creo que Mariana estaría en el cuadro principal de Denain sin ir al Qualy. Además no estoy seguro que hubiera podido jugar el US Open Junior, debido a la edad. Es una lástima que las tenistas colombianas no jueguen suficientes torneos. Al parecer se conforman con ganar en Latinoamericana.

Exiliado
Sep 15th, 2007, 07:08 AM
Bogotano, Mariana no es ni creo que vaya a ser la mejor tenista colombiana de todos los tiempos. No juega en Europa, vuelve a México a jugar 25k, mientras, por ejemplo Vogt está jugando WTA en Slovenia.
La esperanza será Yuliana Lizarazo, si no se queda jugando torneos en América.

Hayato
Sep 15th, 2007, 07:31 AM
Bogotano, Mariana no es ni creo que vaya a ser la mejor tenista colombiana de todos los tiempos. No juega en Europa, vuelve a México a jugar 25k, mientras, por ejemplo Vogt está jugando WTA en Slovenia.
La esperanza será Yuliana Lizarazo, si no se queda jugando torneos en América.

So because Mariana is not playing big tournaments in Europe then she isn't the next best Colombian? Let's not forget she has only played less than 15 tournaments above a $10K. You mean you think she should be playing the big ITFs? I'm sure it's just a matter of time. She is still very young, and she shows more promise than any other Colombian at the moment. Yuliana Lizarazo, is she even qualifying for $10ks? :lol: Mariana wins $10ks.

I believe Mariana is a future top 20 player if she continues her promising play, flourishes in experience and capitalises on her strong potential.

auntie janie
Sep 21st, 2007, 12:22 PM
Mariana's playing the Juarez 25K next week. :)

auntie janie
Sep 28th, 2007, 11:56 AM
Mariana has reached the QFs and plays Roxy Vaisemberg next ...

LegionArgentina
Sep 30th, 2007, 01:18 PM
25.000 Juarez
Final
Mariana Duque Marino vs Soledad Esperon

auntie janie
Sep 30th, 2007, 11:47 PM
Mariana won! :woohoo::woohoo::woohoo:

Hayato
Oct 14th, 2007, 02:36 AM
Thank god Roxane Vaisemberg won't play $25K San Luis Potosi. Now let's hope that she can win the title next week as she should do and is more than capable of doing. Then she can play some bigger tournaments.

auntie janie
Oct 14th, 2007, 01:53 PM
Yeah, Roxane has been tough for Mariana! :boxing:

I admit I also checked the SLP draw for Roxy's name when I saw Mariana is playing there. :lol: But she'll get past Roxy next time they play, I'm sure. :angel:

Win the SLP title, Mariana! We know you can do it. :dance:

Hayato
Oct 22nd, 2007, 02:29 AM
We were right :lol: :yeah:

Mariana wins $25K San Luis Potosi :bounce: :crazy:

Her path to victory:
1R Duque-Marino (5) def. Pulido-Velasco (WC) 62 61
2R Duque-Marino (5) def. Lepore 76(10) 62
QF Duque-Marino (5) def. Minella (Q) 64 64
SF Duque-Marino (5) def. Feuerstein (Q) 64 64
F Duque-Marino (5) def. Rus (WC) 36 64 63

Congratulations Mariana :hug: Her 2nd title this year, after winning $10K Xalapa in April. She didn't lose a set enroute to that title, and lost just one set in this title. And these victories have been on hard! Imagine what she would be doing on clay when she doesn't draw Vaisemberg :lol:

Next week she will play $25K Mexico City...no Vaisemberg there! She can win another title I think, as long as she has a bit of rest. Now she is almost top 200! :worship: Let's hope after she finishes playing in Mexico she plays some big 50K's or a 75K to finish the year. :)

Exiliado
Oct 22nd, 2007, 03:03 PM
Mariana can win even if Roxana plays. She should go to Europe and play more 50k and 75k. Mexico, USA and South America is not the place to play now.

Congrats Mariana

Exiliado
Dec 8th, 2007, 09:28 AM
Mariana fue seleccionada como mejor deportista joven de 2007 en Colombia.

Felicitacions Mariana

auntie janie
Dec 13th, 2007, 08:38 PM
Mariana fue seleccionada como mejor deportista joven de 2007 en Colombia.

Felicitacions Mariana

Congratulations, Mariana! :hatoff:
I hope she can keep on rising --Good luck to her in 2008. :wavey:

Exiliado
Dec 17th, 2007, 06:33 AM
El Tiempo, Bogotá

Diciembre 16 de 2007
Mariana Duque buscará que Colombia escale en la Copa Federación de tenis
http://www.eltiempo.com/deportes/tenis/noticias/IMAGEN/IMAGEN-3670527-1.jpg (javascript:incluirObjeto('MOSTRAR_IMAGEN',3670527 ,mostrarImagen)) Foto: EFE
Mariana Duque, esperanza colombiana en el tenis mundial.

Con los resultados obtenidos este año, la bogotana de 17 años se consolidó como el reemplazo de la cucuteña Fabiola Zuluaga, en el tenis femenino nacional.
"Estoy muy contenta. Nunca me imaginé tantos reconocimientos y sé que merezco esto y mucho más porque sufrí bastante, aunque fue el mejor año de mi carrera", señaló Mariana, que solo piensa en seguir sumando experiencia con títulos. Ella fue escogida por el semanario El Espectador como la deportista juvenil de la temporada.

"Mi meta para el 2008 es jugar las clasificaciones de los grand slams. Creo que con lo que he hecho entraré a disputarlos sin problema", expresó la nueva figura de la raqueta local.

Pero, ¿cómo disputar esos torneos sin el temor escénico? Ya Mariana supo algo de eso cuando jugó la final del Roland Garros Junior. "Es un miedo rico que va desapareciendo a medida que los puntos van pasando. Fue una prueba de fuego y la pasé con honores, aunque no gané", dijo.

Y para ganar, Mariana no descansará ni siquiera este fin de año, pues ya se encuentra trabajando. "Hasta ahorita estoy haciendo la pretemporada para empezar el próximo año en la Copa Federación, que será en Medellín. Quiero que Colombia suba de grupo y más si jugamos con Catalina Castaño", agregó la campeona del Challenger profesional de Juárez (México).

Exiliado
Jan 13th, 2008, 07:38 PM
Alguien sabe cuál es el próximo torneo de Mariana?

dulkogii
Jan 16th, 2008, 01:32 AM
BUENOS AIRES -- Y llegó la hora del repaso. Terminada la actividad, es tiempo, en esta nota, de realizar un balance de lo que dejó el tenis latinoamericano en este 2007, con alegrías y decepciones.

FEMENIMO
Lo mejor: Gisela Dulko. La argentina, que este año se consagró en dos torneos de la WTA, fue la unica latinoamericana en obtener algún título en singles. El primer trofeo que llevó a sus vitrinas fue el de Budapest. El segundo, en Forest Hills, en uno de los torneos previos al US Open.

De esta forma, Gisela se sacaba la espina de la final perdida en Pattaya a comienzos del año ante la austríaca Sybille Bammer, en un partido en el que la argentina dispuso de varios match-points.

Terminaba entonces la temporada en el puesto numero 37º del ránking mundial, un lugar que, a pesar de no ser el mejor de su carrera, es una muestra de que fue un buen año y que aún puede seguir escalando posiciones.

La gran sorpresa: Mariana Duque Marino. Esta joven colombiana de tan sólo 18 años, consiguió jugar la final de Roland Garros junior y dejó una puerta abierta al tenis femenino colombiano, que desde el retiro de Fabiola Zuluaga tiene como única representante a Catalina Castaño.

La sorpresa 2: Además, en el tenis argentino también surgió una nueva promesa en la figura de Bettina Jozami, que logró dos medallas en los Juegos Panamericanos, tanto en singles como en dobles. Estas dos jóvenes, si bien tienen dos estilos diferentes (Duque es un ajugadora muy talentosa y Jozami es más agresiva, con un gran arma que es su saque), dieron un gran paso en el tenis profesional.

Lo peor: La pobre actuación de Castaño a lo largo de la temporada, donde nunca llegó a encontrar el nivel de juego al que nos tiene acostumbrados a ver en ella. Esperemos que esta temporada sea un punto de inflexión en su tenis y en su ránking. Vamos Cata, que podés!!!

La regularidad: Este fue un gran año para la Pitu María Emilia Salerni, quien consiguió no sólo salir de una racha de lesiones que le impedían una continuidad para llegar a su mejor nivel, sino que además la argentina logró instalarse por primera vez en su carrera dentro de las top-100, a sus 24 años.

El adiós: El mío, con lesiones a cuestas. Estoy muy orgullosa y feliz con mi carrera profesional. Cuando uno se para y mira hacia atrás, se da cuenta de lo conseguido.

Lo curioso: La mala suerte de Milagros Sequera con sus lesiones, que no la dejaron competir con regularidad durante toda una temporada. La venezolana debería seguir mejorand

Exiliado
Jan 30th, 2008, 11:17 PM
Felicitaciones Mariana por los triunfos de hoy en Fed Cup en Medellín. A domiar los nervios porque parece que el partido se iba enredando al principio. Falta lo duro contra Canada.

Exiliado
Feb 2nd, 2008, 06:34 PM
Colombia- Brasil 2:0 Buen punto Mariana. Esperamos que juegues todos los 11 meses, no solamente los torneos en América.

Felicitaciones.

Hayato
Feb 3rd, 2008, 03:17 AM
Si, felicitaciones Mariana for a great week!

Her three singles results:
Mariana Duque-Marino def. Valeria Pulido-Velasco 67(6) 62 62
Aleksandra Wozniak def. Mariana Duque-Marino 61 62
Mariana Duque-Marino def. Maria Fernanda Alves 75 60

Hayato
Feb 6th, 2008, 02:25 AM
Good start for Mariana in Cali, she won 6-1 6-2 against Kondriateva in the first round :yeah:

I'm making a website on Mariana, but i have barely started it. The address is: www.freewebs.com/duquemarino.
It should take me about another week or two and i will have lots of photos and stuff up there along with all her career results.

Exiliado
Feb 6th, 2008, 06:36 AM
Mariana abrió bien en Copa Bionaire

Con un contundente 6-1, 6-1 en tan solo 53 minutos la tenista bogotana Mariana Duque derrotó a la rusa Maria Kondratieva (número 258 del mundo) y comenzó con pie derecho su participación en la Copa Bionaire, challenger profesional femenino con 25 mil dólares en premios que se juega en el Club Farallones de Cali. Otra que no sufrió en la primera ronda fue la campeona defensora, la brasileña Teliana Pereira, quien derrotó a la colombiana Catalina Robles, 6-3, 6-1. Otras dos colombianas en el cuadro principal, Mónica Pezzotti y Catalina Robles, perdieron sus respectivos partidos. Hoy continuará el torneo con la segunda ronda.

From: El Colombiano www.elcolombiano.com.co

Exiliado
Feb 6th, 2008, 06:38 AM
Good start for Mariana in Cali, she won 6-1 6-2 against Kondriateva in the first round :yeah:

I'm making a website on Mariana, but i have barely started it. The address is: www.freewebs.com/duquemarino (http://www.freewebs.com/duquemarino).
It should take me about another week or two and i will have lots of photos and stuff up there along with all her career results.

That´s good man. I wil help you as much as I can.

Exiliado
Feb 6th, 2008, 06:39 AM
Vamos Mariana. No va a ser fácil esta Copa Bionaire.

Hayato
Feb 6th, 2008, 07:17 AM
That´s good man. I wil help you as much as I can.

Gracias!! One of the things i'm struggling to find information on are Mariana's Junior results. I have all her junior events she played last year but nothing before that...i guess it's not that important but i want to have every result of every singles match she's played in her career. Also i was wondering if you could help me with some translations? I want to make it in both Spanish and English so maybe you could help me translate some words and such? I want to put some videos on there too, and as many photos as possible, e.t.c

Oh...el tiempo said it was 6-1 6-1...for once i didn't trust them and for once they were right :lol: Thanks for posting that article :)

LegionArgentina
Feb 18th, 2008, 07:36 PM
Mariana is playing the Copa Colsanitas in Colombia :p
She is in the main draw because the organization of the tournament give her a main draw wildcard.
Hopefully she would be able to defend her points of the past edition of the Cup because:
1st Round
Duque Marino def Kostanic Tosic 6/4-3/1ret.

Hayato
Feb 18th, 2008, 07:51 PM
Great job Mariana :yeah:
Time for her to do some serious damage here. Last year she was serving for the first set against Pennetta. This year she has an even better draw- Craybas is not particularly good on clay and while Meusburger might be, she is not in good form. Come on Mariana!!! Show some Colombian magic at home. :hearts: Keep it up...puedes hacerlo.

dulkogii
Feb 18th, 2008, 08:58 PM
Great Job Mariana!

Come On!

Argentinas100%
Feb 18th, 2008, 09:33 PM
Bien por mariana, q este año ya mejoro su presentacion ganando la primera ronda!!!
Vamos chicas !!!

LegionArgentina
Feb 18th, 2008, 11:55 PM
Bien por mariana, q este año ya mejoro su presentacion ganando la primera ronda!!!
Vamos chicas !!!
No la mejoro.
El año pasado Mariana también llegó a la segunda ronda del torneo luego de ganarle a su compatriota Viky Nuñez Fuentes en dos sets y perder su match frente Flavia Penetta en segunda ronda,luego de sacar para cerrar el primer set y tener unos set points en el tie-break del primer set.
Así que por el momento la igualo.

Go Mariana :bounce:

Hayato
Feb 20th, 2008, 07:16 PM
Now it's her best result, today she won 6-1 6-2 over #5 seed Meusburger! I think it's her first top 100 victory. :D Felicitaciones! Her first WTA Tour Quarterfinal. :clap2:

Next is Salerni, Mariana can really win.

Argentinas100%
Feb 21st, 2008, 01:43 AM
Felicitaciones a Mariana!!! La verdad que estar en 4tos de bogota, es un excelente torneo para ella!! :D

Bogotano
Feb 21st, 2008, 06:30 PM
We will see, she is still learning. Good for you Mariana!

LegionArgentina
Feb 22nd, 2008, 09:20 AM
Video of Mariana at the Copa Colsanitas
http://www.canalcaracol.com/sala_videos.asp?hid_id=/videos/Deportes/Tenis/WTA/200208marianaduque.wmv&id=&subseccion=120&zona=1#

Argentinas100%
Feb 23rd, 2008, 01:30 AM
Buena Actuacion la de mariana en bogota..Felicitaciones, ojala que pueda seguir escalando en el ranking, al igual q todas las chicas latinas!!!

Hayato
Feb 23rd, 2008, 05:25 AM
She should have beaten Salerni, she had her chances right at the end in the final set, so i think she will be very disappointed. She can do better than QFs and she knows it, but it's still her best performance. I hope she goes further next year.

She will play Parra Santonja in the first round of qualies in Acapulco, if she wins, she could play Catalina :eek:

Hayato
Feb 24th, 2008, 09:28 PM
Parra Santonja def. (8) Duque-Marino 7-5 6-2 :help:

Mariana....she is not having the best start to the year. Let's hope she can pick her play up a bit from now on.

Argentinas100%
Feb 26th, 2008, 10:54 PM
Felicitaciones a mariana que quedo 176!! :D

Argentinas100%
Mar 1st, 2008, 03:23 PM
http://es.youtube.com/watch?v=Gt83swwxgLY&feature=related

UN VIDEO DE MARIANITA DUQUE, HABLANDO EN LA PREVIA A LA COPA COLSANITAS

Hayato
Mar 25th, 2008, 10:08 AM
http://es.youtube.com/watch?v=Gt83swwxgLY&feature=related

UN VIDEO DE MARIANITA DUQUE, HABLANDO EN LA PREVIA A LA COPA COLSANITAS

Muchas gracias...te lo agradesco mucho. She seems very calm and smart, and she has a great smile :yeah:

Mariana is in Europe! Tomorrow she will play Tereza Hladikova in the first round of $25K Tessenderlo, Belgium. She's on court 1 and is the #3 seed.

She also plans to play $75K Tourhout, Belgium (March 31) followed by $75K Monzon (April 7), then Fed Cup (April 26-27 in Belgium) and later Roland Garros.

The latest press release of Mariana can be found in the news section of her website: www.freewebs.com/duquemarino .

Great to see her playing again!! Good luck!! Let's hope she can win her first title of the year :yeah:

Argentinas100%
Mar 25th, 2008, 11:37 PM
good news ranadalara!!

Hayato
Mar 25th, 2008, 11:53 PM
good news ranadalara!!

Yes, and she won today over Tereza Hladikova 6-3 6-3 :yeah:
Good job Mariana!

auntie janie
Mar 25th, 2008, 11:58 PM
Thanks for the news! I'm so glad she's playing in Europe. She'll get some good competition there. :)

Argentinas100%
Mar 26th, 2008, 01:19 AM
Yes, and she won today over Tereza Hladikova 6-3 6-3 :yeah:
Good job Mariana!

Great!!!!!:bounce:

Exiliado
Mar 26th, 2008, 05:33 PM
Felicitaciones Mariana,
buena suerte en estos torneos en Bélgica.

Hayato
Mar 27th, 2008, 12:56 AM
I have been recieving emails from Mariana's cousin Maria, and also some articles from her which I have been putting on the News/Noticias section of her website. Please check them out! They're in Spanish.

She will play Alexandra Dulgheru mañana. Buena suerte Mariana!

Argentinas100%
Mar 27th, 2008, 02:09 AM
Q buena info.!

Hayato
Mar 27th, 2008, 09:26 PM
Felicitaciones Mariana,
buena suerte en estos torneos en Bélgica.

Como te fue en las vacaciones en Colombia? :wavey:

2R: Duque def. Dulgheru 6-4 6-1

Proxima: (5) Caroline Maes

Vamos Mariana!!

Argentinas100%
Mar 29th, 2008, 08:24 PM
La chiki perdio en 4tos en belgica..esperemos que tenga una buena gira

Hayato
Mar 29th, 2008, 10:52 PM
La chiki perdio en 4tos en belgica..esperemos que tenga una buena gira

Yeah, I was surprised she lost to Maes. Players with her potential should not be losing in $25K Quarterfinals...let's hope she does better in $75K Torhout. :)

auntie janie
Mar 29th, 2008, 11:02 PM
Yeah, I was surprised she lost to Maes. Players with her potential should not be losing in $25K Quarterfinals...let's hope she does better in $75K Torhout. :)

She will! :cool:

auntie janie
Mar 31st, 2008, 03:21 PM
Pretty tough section of the Torhout draw for Mariana:

Yanina Wickmayer BEL [8] vs. Julie Coin FRA
Marina Duque Marino COL vs. Selima Sfar TUN
Vesna Manasieva RUS vs. Neuza Silva POR
Anastasia Pavlyuchenkova RUS [WC] vs. Sandra Kloesel GER [2]

Exiliado
Apr 1st, 2008, 12:58 AM
[quote=Ranadalara;12805289]Como te fue en las vacaciones en Colombia? :wavey:
Hola,
no son exactamente vacaciones pero si un tiempo de encuentro con muchas personas que hace mucho no veía. Was that too much spanish?:) Estoy bien, gracias. I am still in Colombia. If you find some news from Belgium about Mariana, let me know please.
Vamos Mariana con esas jugadoras es más interesante.

Hayato
Apr 3rd, 2008, 08:28 PM
Hola,
no son exactamente vacaciones pero si un tiempo de encuentro con muchas personas que hace mucho no veía. Was that too much spanish?:) Estoy bien, gracias. I am still in Colombia. If you find some news from Belgium about Mariana, let me know please.
Vamos Mariana con esas jugadoras es más interesante.

No I think I understood almost all of that :D That's great and wow you're still there, i hope it's still awesome because i am very jealous. You will have to show me photos when you get back! :) Which is when?

$75K Torhout:
1R: Duque Marino def. Sfar 6-4 3-6 7-6(6)
2R: (8) Wickmayer def. Duque Marino 6-2 6-0

I hate to say it but she's not playing very well. :sad:

auntie janie
Apr 4th, 2008, 11:16 PM
Now on to Monzon, also a 75k. Qualies start tomorrow (Saturday).

In qualy r1, Mariana plays Kelly Liggan of Ireland.

Hope she can find her form this week!

dulkogii
Apr 5th, 2008, 01:00 AM
Come on Duque!

auntie janie
Apr 6th, 2008, 12:05 AM
Mariana won a tough 3-setter against Liggan. :)

Hayato
Apr 6th, 2008, 11:43 PM
She lost 7-6 7-5 to Savransky :help:
I don't know what's going on with her at the moment? She is not having a great year so far. Hopefully it gets better very soon.

Hayato
Apr 12th, 2008, 12:08 AM
Estoril Qualy Draw: (her quarter)

(4) Woerle vs. (WC) Luz
Hlavackova vs. Pivovarova
Sevastova vs. Mircic
(WC) Pangaio Pereira vs. (7) Duque Marino

Good luck Mari!! Her 3rd WTA tournament this year. Let's hope she can qualify :D Puedes hacerlo!

auntie janie
Apr 12th, 2008, 12:31 AM
Not a bad draw! I hope she can take advantage and rack up some nice WTA points here.

Juarito
Apr 12th, 2008, 03:03 AM
Good luck Mariana!