PDA

View Full Version : Muscle-bound


tim4
May 5th, 2006, 07:18 PM
Most of the competitors on the WTA Tour these days spend time in the gym, building up their strength, as it's such a physical sport these days. Would anyone like to suggest which of the currently active Tour players have the most muscular physique? Obviously there are people like Serena and Amelie, but are there any lesser well known players who are more muscle-bound?

One day this week on the UK version of "The Weakest Link" I saw a lady contestant who had huge bulging muscles on her arms and shoulders, and she was dressed such that we could admire her, rightly proud to show off her amazing physique. Unfortunately she happened to get 'voted off' in the first round.

prowler
May 5th, 2006, 07:35 PM
Most of the competitors on the WTA Tour these days spend time in the gym, building up their strength, as it's such a physical sport these days. Would anyone like to suggest which of the currently active Tour players have the most muscular physique? Obviously there are people like Serena and Amelie, but are there any lesser well known players who are more muscle-bound?

One day this week on the UK version of "The Weakest Link" I saw a lady contestant who had huge bulging muscles on her arms and shoulders, and she was dressed such that we could admire her, rightly proud to show off her amazing physique. Unfortunately she happened to get 'voted off' in the first round.

Amelie??? Muscle-bound?????? One of us needs our glasses changing!!!!

timafi
May 5th, 2006, 07:36 PM
Amelie??? Muscle-bound?????? One of us needs our glasses changing!!!!
:worship: :worship: :worship:

tim4
May 6th, 2006, 11:43 PM
;-))

Mike_T
May 7th, 2006, 12:24 AM
http://datas.humour.fr/images_visiteurs/2711.jpeg
Amelie??? Muscle-bound?????? One of us needs our glasses changing!!!! They’re doing 10% off at Spec-Savers next week.

IceHock
May 7th, 2006, 12:26 AM
lol at the amelie pic.amelie is not buff but she trains alot at the gym.

hablo
May 7th, 2006, 12:28 AM
Momo used to be way more buff than now, for sure.

Shenanigans
May 7th, 2006, 12:33 AM
Momo used to be way more buff than now, for sure.

Definetely, she is alot more toned now than when she was younger, she looks like a 400m runner than a 100m sprinter.

Justine Fan
May 7th, 2006, 01:08 AM
MoMo has a lovely body now ... very toned and everything is in proportion :worship: I'm straight and I really admire her body

saint
May 7th, 2006, 01:14 AM
Yeah, she is well toned and not as muscley as she used to be, I read some interview where she said it was a conscious decision to lose muscle mass as she thought she would be faster on court. I think she looks really good now but maybe a tad too skinny

Shenanigans
May 7th, 2006, 01:21 AM
Yeah, she is well toned and not as muscley as she used to be, I read some interview where she said it was a conscious decision to lose muscle mass as she thought she would be faster on court. I think she looks really good now but maybe a tad too skinny

I think you are right, but cause of the Belgians and the Williams sisters as she felt they could move faster than her around the court, but I like her toned look she not only is a great tennis player but looks like a great athlete who could be in other events at the olympics.

Shooter
May 7th, 2006, 03:33 AM
Ekaterina Bychkova - Indian Wells - 2006

http://www.mfwweb.com/tennis/IW06/Bychkova_04.jpg

Shooter
May 7th, 2006, 03:36 AM
Angela Haynes - Los Angeles - 2004

http://www.mfwweb.com/tennis/LA04/Haynes_04.jpg

Shooter
May 7th, 2006, 03:45 AM
Anne Kremer - Los Angeles - 2004

http://www.mfwweb.com/tennis/LA04/Kremer_01.jpg

Rocketta
May 7th, 2006, 03:53 AM
there was this girl in Charleston that was super buff....but I can't remember her name. I'll have to look for her pic.

partbrit
May 7th, 2006, 03:56 AM
Stosur is very muscular and looks great.

http://www.imagestation.com/picture/sraid204/p326274abce7e0976790ee7bc14f54675/ef57e194.jpg

Rocketta
May 7th, 2006, 04:19 AM
there was this girl in Charleston that was super buff....but I can't remember her name. I'll have to look for her pic.

ok, here is the pics...I think she is German??? but that's a guess I really can't remember her name.

http://www.imagebucket.net/images/rocketta/1000407.jpg

http://www.imagebucket.net/images/rocketta/1000406.jpg

http://www.imagebucket.net/images/rocketta/1000410.jpg

Reuchlin
May 7th, 2006, 04:52 AM
umm Schiovone

matthieu_tennis
May 7th, 2006, 04:53 AM
she looks like alyona bondarenko :)

Rocketta
May 7th, 2006, 05:05 AM
she looks like alyona bondarenko :)

nope, Alyona is skinny and her hair is alot longer.

drake3781
May 7th, 2006, 06:22 AM
she looks like alyona bondarenko :)

Yeah, it's not Alyona (or her sister).

I don't think this player played Amelia Island, if that's any help. (Or if she did, she lost early.)

And it's not ALG, but ALG is another buff one.

BUBI
May 7th, 2006, 06:36 AM
http://datas.humour.fr/images_visiteurs/2711.jpeg
They’re doing 10% off at Spec-Savers next week.
:haha::haha:

Jakeev
May 7th, 2006, 06:58 AM
There is rising Russian player named Irina Kotkina that looks incredibly fit in some of the pictures I have seen of her.

Problem is, her great fitness hasn't produced any decent pro results.

watrat
May 7th, 2006, 11:22 AM
I would say that Shaughnessy has muscular physique, but i don't think she is muscle-bound.

http://blogs.wtnphotos.com/data/515/21237438452shaughnessy.jpg

BUBI
May 7th, 2006, 11:33 AM
Elena D... not too muscular but muscular enough :hearts:
http://img133.imageshack.us/img133/2470/2123elena1648qu.jpg

TomTennis
May 7th, 2006, 11:44 AM
http://datas.humour.fr/images_visiteurs/2711.jpeg
They’re doing 10% off at Spec-Savers next week.

:lol: :lol: :lol: :lol:

lee station
May 7th, 2006, 12:44 PM
Stosur looks great imo

-sugi-
May 7th, 2006, 12:52 PM
ok, here is the pics...I think she is German??? but that's a guess I really can't remember her name.

http://www.imagebucket.net/images/rocketta/1000407.jpg

http://www.imagebucket.net/images/rocketta/1000406.jpg

http://www.imagebucket.net/images/rocketta/1000410.jpg
Vanessa Henke?

Rocketta
May 7th, 2006, 12:52 PM
Yeah, it's not Alyona (or her sister).

I don't think this player played Amelia Island, if that's any help. (Or if she did, she lost early.)

And it's not ALG, but ALG is another buff one.

I looked it up and it's Vanessa Henke, I believe.

lee station
May 7th, 2006, 12:53 PM
Momo has a great athletic body. That pic above is too much imo

sheryo
May 7th, 2006, 12:54 PM
All the girls in tennis have big muscle.....(but Myskina not.....)

I think first Serena. And Venus, Dementieva too, they're, in my opinion, the girls who have the biggest capacities athletics. Then, Schiavone has a good body too.

alex14
May 7th, 2006, 01:54 PM
elena yes, i didnt expect her legs to be so big, but they r actualy rly big when i sore her, training on one of the outside courts at the oz open....

henryj2001
May 7th, 2006, 02:42 PM
http://www.pointedmagazine.com/fed cup francesca schiavone 2 story.jpg

Good all-round body for her size...

Sam L
May 7th, 2006, 02:53 PM
http://datas.humour.fr/images_visiteurs/2711.jpeg
They’re doing 10% off at Spec-Savers next week.
Choco. :o

Experimentee
May 7th, 2006, 02:59 PM
Schiavone is muscular.
And Skavronskaia too.

lee station
May 7th, 2006, 05:01 PM
Stosy :lick:

tim4
May 7th, 2006, 09:53 PM
Thanks for all the replies - I think the verdict is for Samantha Stosur and for Francesca Schiavone, though the other pics which were posted above look great too.

Needless to say, those players with great bodies should be proud to show them off, and this is done best with a low neck-line, bare shoulders, and preferably a bared midriff too.

Mike_T
May 7th, 2006, 10:13 PM
Iroda. Athletic, not muscle-bound.
http://blogs.wtnphotos.com/data/521/2123irona233.jpg

lee station
May 7th, 2006, 10:27 PM
Iroda's knockers balance pretty well her biceps, pic-wise so she doesnt look muscled

prowler
May 7th, 2006, 10:29 PM
:haha::haha:

hehehe I think I'll stick with my own specs...they don't make her look like that! :haha: :haha:

Mike_T
May 7th, 2006, 11:01 PM
Iroda's knockers balance pretty well her biceps, pic-wise so she doesnt look muscled

Better pic of Iroda's bi's/tri's:

Admin Edit - No Getty images are allowed due to copyright issues

tim4
May 9th, 2006, 11:06 PM
That was a great pic of Iroda (Tulyaganova). I remember she won Junior Wimbledon - was it 1999? (Or was she merely runner-up?) But I haven't heard much of her recently.
The pic shows tremendously powerful-looking shoulders. Oh, and a fine bared midriff to boot!!

lee station
May 9th, 2006, 11:11 PM
Stosy arms

http://blogs.wtnphotos.com/data/634/b_0911_009WomensChamps.jpg

tim4
May 10th, 2006, 11:31 PM
Yep, I admire Stosy's arms, she only has to raise her forearms so the elbow makes a right angle, and those great biceps appear.

I'm still admiring the Iroda pic too. Fabulous shoulders.

Dementinator
May 10th, 2006, 11:39 PM
http://img230.imageshack.us/img230/5002/powerfullena849hc.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/2294/powerfullena784jp.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/1931/powerfullena069bz.jpg

lenas buff too