PDA

View Full Version : What if it rains this weekend? (fed cup)

I was wondering, since the leopoldsclub is outdoors and they play on gravel, what if it rains? 'cause Frank Deboosere (belgian wheater-guy) just said that we will have rain both saturday and sunday. What will happen then? Will they move to an indoor-court or what?
Anybody knows?

Katrien
Apr 25th, 2002, 05:53 AM
From their website:

En plein air, de Pâques à la Toussaint, et sur 8 terrains couverts en hiver (6 en terre battue et 2 en synthétique), on joue au tennis toute l'année au Royal Léopold Club.

So I think they can also play indoors, if necessary.

Lleyki
Apr 25th, 2002, 05:11 PM
Thanx Katrien :wavey:
That's a relief!
could you give me the link to their website?

Justinator
Apr 25th, 2002, 05:25 PM
From the standaard:

De schouder van Kim lijkt genezen en Justine Henin heeft er zin
in. De zon scheen gisteren op de Leopold Club in Ukkel. Helaas lijkt dat zaterdag en zondag niet het geval te zullen zijn. Eén en ander zou voor problemen kunnen zorgen. Theoretisch kan tot en met dinsdag gespeeld worden, maar de meeste meisjes treden volgende week al aan in het tornooi van Hamburg. Zodus.

,,Hopelijk kunnen we het programma toch binnen de voorziene tweedaagse afwerken'', aldus coach Ivo Van Aken. ,,Ik loop niet graag vooruit op mogelijke gebeurtenissen. Ik ben al blij dat ik op Kim en Justine kan rekenen. Een maand geleden zat ik nog met een hoop vraagtekens.''

Cookie
Apr 25th, 2002, 05:26 PM
I've heard it would be ok for saturday but it could be bad for sunday, but we'll have to wait and see cause they have a tendency to get it wrong :) I've read in the newspaper that they could play possibly till tuesday, but then it would interfere with the Hamburg tournament.

Link is http://www.leopoldclub.be/

Lleyki
Apr 25th, 2002, 07:23 PM
Thanx Cookie ;)

I mailed vtv this morning and they answered me that if it would rain, the matches could be played indoors. It didn't seem to be a big problem.
We'll see

Katrien
Apr 26th, 2002, 05:49 AM
Cookie beat me to it ;)