PDA

View Full Version : Daphne VD Zande article (in dutch)

Brαm
Apr 11th, 2002, 09:21 AM
Daphne stand-by voor Fed Cup-wedstrijd tegen AustraliŽ

BRUSSEL - Daphne vd zande, al jaren een vaste waarde in de Belse (Belgische dus :p) competitie, dient als stand-by voor de Fed Cup-matchen tegen AustraliŽ.

"Daphne weet dat ze kan opgeroepen worden als 4e speelsters en verzoent zich met deze situatie. Theoretisch kan ik Kim nog een uur voor de 1e wedstrijd vervangen", aldus Van Aken.

"Ik ben er klaar voor!" zegt Daphne die een tennisschool (Park) in Vilvoorde leidt. "Mocht ik spelen, dan is het mijn 1e match voor Fed Cup. Alleen die onzekerheid vind ik vervelend."

"Voor dit duel kies ik voor ervaring", zegt Van Aken. "Vandaar dat ik ook Laurence gevraagd heb voor de dubbel. Ze speelt nog 'n uur tennis per dag, maar zal de training opvoeren. Verder neemt ze nog deel aan 2 tornooien om matchritme op te doen."

Van Aken gaat ervan uit dat hij voor de kwartfinales niet zal kunnen rekenen op Kim & Justine, zodat hij daar met de jeugd - Elke Clijsters & Kirsten Flipkens - gaat experimenteren.

Belgisch FED CUP-team:
* Kim Clijsters
* Justine Henin
* Els Callens
* Laurence Courtois
* Daphne Van de Zande (stand-by)

2ace2
Apr 11th, 2002, 10:06 AM
Good luck to the Belgian girls!
:D

Josh
Apr 11th, 2002, 10:25 AM
Daphne vd zande, al jaren een vaste waarde in de Belse compitie, dient als stand-by voor de Fed Cup-matchen tegen AustraliŽ.

Hoeveel speelsters nemen er eigenlijk deel aan de Belse competitie? ;)

arn
Apr 11th, 2002, 11:11 AM
Belle moet toch wel een gemeente zijn met een paar duizend inwonersn dus die competetie is ni te onderschatten!!! ;)

En Courtois gaat nog 2 toernooien spelen???? :D :D :D Die heeft precies ook moeite om afscheid te nemen!

per4ever
Apr 11th, 2002, 12:34 PM
Daphne in de Fed Cup..waar gaat da naartoe..

Waarom geen Elke??? ze doet dan ervaring op..

The Crow
Apr 11th, 2002, 03:23 PM
'k Snap dat hier toch ook nie... Oude gepensioneerde tennisters weer oproepen terwijl je toch wel wat jong talent hebt die ervaring kan opdoen... :confused:

Josh
Apr 11th, 2002, 04:10 PM
Ik had ook liever Elke in het team gezien maar waarschijnlijk heeft carot toch een beetje invloed in die Belse competitie. ;)

carot
Apr 16th, 2002, 12:27 PM
nog een paar dagen geduld en ik krijg haar in de ploeg, don't worry :p

Mercury Rising
Apr 21st, 2002, 01:07 PM
In Sport/Voetbal magazine van deze week:
Net nu de twee vaandeldragers van het Belgische tennis twijfelachtig waren, stak een nieuwe lichting Belgisch talent de neus aan het venster. Van Aken houdt de boot nog wat af. "We oordeelden dat het moment nog niet rijp was om meisjes als Elke Clijsters, Caroline Maes en Kirsten Flipkens voor de leeuwen te gooien. Els, Laurence en zelfs Daphne bezitten toch wat meer ervaring."

Ervaring gaat voor op jong talent blijkbaar.

Brαm
Apr 29th, 2002, 08:43 PM
Thx Noodles :)