PDA

View Full Version : You and French language ;)

*Jean*
Dec 26th, 2004, 11:41 AM
I'm French, I'm just 17 years old, and I have to force myself to speak a low level english to make me understand on this forum...:lol:
And I would be curious to see how you would speak if you had to post on a french forum...
So, you, great posters of wtaworld forum, tell me which words, expressions, sentences....you know in French ;)

Héhé !! Je vais m'amuser un peu ! hihi :bounce:

Chunchun
Dec 26th, 2004, 11:42 AM
Bonjour!

Chunchun
btw what's good evening in French?

SpikeyAidanm
Tour De France.
Excuse Moi.

lol I suck

matthias
Dec 26th, 2004, 11:52 AM
no chance for me to write or speak french
i can count to 10 in french, but can not write to 10 in french
i love the french language, but unfortunally i´m very untalented when i comes to learn languages
even english was hard and is still hard for me

daniela86
Dec 26th, 2004, 11:54 AM
btw what's good evening in French?
bonsoir :p

i live partly in france partly in serbia so you can speak french with me :D :kiss: ;)

Chunchun
Dec 26th, 2004, 11:56 AM
"via" , "cafe" these are french right ;) ?

how about the frecnch of thank you?

Experimentee
Dec 26th, 2004, 12:01 PM
I made a post in french on here and it had a few grammatical mistakes but was ok. I can understand basic french sentences.
The most well known sentence among people from my school is 'Qu'est-ce que tu vas faire pendant le weekend?' They made us repeat that so many times one day :lol:

kikker
Dec 26th, 2004, 12:04 PM
Bonjour JohnJohn :lol:
çava?
je m'appelle Kikker :haha:

daniela86
Dec 26th, 2004, 12:20 PM
"via" , "cafe" these are french right ;) ?

how about the frecnch of thank you?
via is latin i think but cafe is french and there are a lot of transparent words in french : transparent,dentist,vet,football,extremly,biology etc... :) so it's easy for a french to learn english :p

thank you is "merci" in french. :D

~ The Leopard ~
Dec 26th, 2004, 12:52 PM
Zut!

~ The Leopard ~
Dec 26th, 2004, 12:53 PM
^
Actually, I have no trouble at all reading simple French such as: "Je vais m'amuser un peu!"

"Sluggy"
Dec 26th, 2004, 01:36 PM
Salut tout les francophones. Il y a des threads francophones ici, mais avec plaisir ca pourrait etre marrant de discuter ici en NonTennis. Bonne Fetes de fin dannee et bonne sante et bonheur pour tout le monde.

~ The Leopard ~
Dec 26th, 2004, 01:41 PM
^ And compliments of the season to you, too.

CooCooCachoo
Dec 26th, 2004, 01:46 PM
Ah JohnJohn tu as envie de nous ridiculer, non? :devil: Mon français n'est pas très bon, mais j'espère que ça suffit pour la petite conversation ici ;)

Chunchun
Dec 26th, 2004, 02:04 PM
via is latin i think but cafe is french and there are a lot of transparent words in french : transparent,dentist,vet,football,extremly,biology etc... :) so it's easy for a french to learn english :p

Merci! :D :worship: :kiss:

Ting
Dec 26th, 2004, 02:27 PM
Moi, merci, bonjour, poisson:p

Grohl
Dec 26th, 2004, 02:33 PM
we aren't really good friends, used to get along fine, but haven't seen each other in years, both changed a lot, and don't seem to know each other that well anymore

Ting
Dec 26th, 2004, 02:39 PM
we aren't really good friends, used to get along fine, but haven't seen each other in years, both changed a lot, and don't seem to know each other that well anymore
But I thought every Belgian is a language genius:p

Grohl
Dec 26th, 2004, 02:49 PM
But I thought every Belgian is a language genius:p
welllllllllllllllll, enlisch and me see each other every day, so we're pretty close, but french and me...just no mates anymore :tape:

Ting
Dec 26th, 2004, 02:53 PM
welllllllllllllllll, enlisch and me see each other every day, so we're pretty close, but french and me...just no mates anymore :tape:
That's too bad, I hate losing friends:p

Chunchun
Dec 26th, 2004, 02:56 PM
Bonsoir Ting!

Grohl
Dec 26th, 2004, 03:00 PM
That's too bad, I hate losing friends:p
no worries, because french and I aren't seeing each other anymore, doesn't mean, we can't :wavey:

Ting
Dec 26th, 2004, 03:32 PM
Bonsoir Ting!
Goodnight?:p

*Jean*
Dec 26th, 2004, 03:38 PM
J'suis vraiment content que certains se pretent au jeu :)
I'm very happy some of you enjoy this topic :)

@SpikeyAidanm : very good ;) Le Tour de France is so knews to you strangers ?
@kikker : hey ! bonjour kikker ! lol
@Ribbit : ravi de voir un français posté ;) j'en vois pas des masses ici c dommage, faudrait racoller un peu ! grr lol
@CooCooCachoo : :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: où as tu appris à parler ainsi ???

Grohl
Dec 26th, 2004, 03:39 PM
and I am very happy you translated that! lmao

Come-on-kim
Dec 26th, 2004, 03:57 PM

@Ribbit : ravi de voir un français posté ;) j'en vois pas des masses ici c dommage, faudrait racoller un peu ! grr lol
@CooCooCachoo : :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: où as tu appris à parler ainsi ???
Il y a le "Quebec, France, Belgium,.... Talk and Learn French with us" forum dans les "chats thread" aussi si tu veux :p Mais il est un peu vide en ce moment (examens obligent)

GermanBoy
Dec 26th, 2004, 04:01 PM
Could write some French business letters... :p :lol:

Princess Fiona
Dec 26th, 2004, 04:10 PM
Bonjour... :wavey:

(I would love to be able to speak French... I think it is a beautiful language... :) I have so much admiration for all those on here who post and have English as a second/third/fourth/etc. language... ) (It is my dream to be good with languages... *sigh* :) )

I play Tennis Poker for France!! ;) Avec Nicoleke!! ;)

CC
Dec 26th, 2004, 04:11 PM
Vite! Vite! (my french teacher said this all the time)

thalle
Dec 26th, 2004, 06:44 PM
Bonjour, je m'appelle Nathalie. J'ai etudé francais depuis 6 and je pense, mais je ne pense que pas c'est bon. Ca va, lol!
J'aime la languaga, mais quelque fois je ne peut pas comprends comment on utilise ca:p

J'espere il n'y pas beaucoup de fauts!

:wavey:

-Ph51-
Dec 26th, 2004, 06:55 PM

Se pretent....C'est quoi ça :confused:

-Em-
Dec 26th, 2004, 06:58 PM
i used to have french at the high school, but i'm bloody hopeless.

-Ph51-
Dec 26th, 2004, 07:00 PM
ravi de voir un français posté

OMG :haha: :scratch:

greenfunkTHREE.
Dec 26th, 2004, 07:17 PM
dont bad rep me please. "baizer." i learnt it from the translator.

"simple dans ma vertu"
"forte dans mon devoir"

i can sing a french song.
its the Father Barre hymm that i was taught in school.
and we all had a hard time learning.

greenfunkTHREE.
Dec 26th, 2004, 07:19 PM
i could try to put teh song here. sucha nice song.

Grafiati
Dec 26th, 2004, 08:50 PM
Salut tout le monde! Je cacherai ma nationalite parce que parfois j'ai honte de mon pays d'origine mais ca va, je n'y habite plus. JohnJohn t'avais un blog de tennis avant, n'est-ce pas? Ou est-il maintenant? Est-ce que tu le continueras quand les tournois recommencent? Et une autre question-d'ou es-tu exactement? Je suis desole, je sais que je n'ecris pas parfaitement en francais mais un jour je serais francophone. Ciao!

selesfan1
Dec 26th, 2004, 09:39 PM
Je etude le francais depuis six ans. Je l'aime bien. Je deteste les ordinateurs americans parce que on ne peux pas utilse des accents. Ca est la raison pourquoi je ne ecrit pas en francais ou en Espagnol sur l'internet. Je le peux parle mieux que je l'ecrit. Je ne said pas pourquoi. Maintenant j'etude a la Universite mais le professeur de Francais n'est pas un bon professeur et je ne sais pas que je vais fait. Mais je ecoute de la musique en francais et je vu des film francais. Mes Film preferes en francais sont La Fabuleux destin de Amelie Poulain, Les Paraplies de Cherbourg, Ma saison prefere et tous avec Catherine Deneuve et les autres films de Audrey Tatou et Sophie Marceau. Je voudrais trouve un garcon pour moi. Mai ici ou j'habite il n'y a pas. Salut JohnJohn et Bienvenue parceque je crois que vous etes neuf n'est pas?

CoriaFan4ever
Dec 26th, 2004, 09:51 PM
Madame, Voulez-vous coucher avec moi? :p

Martian Jeza
Dec 26th, 2004, 09:52 PM
Madame, Voulez-vous coucher avec moi? :p

Ca, tout de suite...

Martian Jeza
Dec 26th, 2004, 09:52 PM
Je n'ai aucun problème avec la langue française vu que je suis francophone moi même :D

Zoltan83
Dec 26th, 2004, 10:40 PM

For the vocabulary, it's true... but for the grammar :rolleyes:

Ben oui, moi aussi je sais parler français puisque c'est ma langue maternelle. :p

Lapin
Dec 26th, 2004, 11:23 PM
Salut JohnJohn! Je suis une fan d'Amélie aussi! :wavey:

Yonge
Dec 27th, 2004, 12:32 AM
Allez!

:lol:

Linnie
Dec 27th, 2004, 01:21 AM
Je puis seulement comprendre ou écrire le français en employant "Google" ou "Babelfish" :o :tape: :lol:

Even though I studied French many moons ago in school, we didn't have the internet to, um, "translate" (and I use the term very loosely ;) ).

Good thread! (Bonne matière! :lol: )