PDA

View Full Version : mary is in the fed cup team

ashwu
Nov 15th, 2004, 02:21 PM
mauresmo, mary, natalie dechy and golovin. i guess they won't let mary play singles...

NicoMary
Nov 15th, 2004, 05:33 PM
mauresmo, mary, natalie dechy and golovin. i guess they won't let mary play singles...
If mary goes better she will probably play single but if she is not at her top Golovin should play

Mark Spruce
Nov 15th, 2004, 09:13 PM
Well I am so glad that Mary is in the team. I hope that she will play.

Let's see who will play singles. I hope that Mary will get to play what ever format of match it is.

BEST OF LUCK to Mary and of course France !!!!!!!!!

regards

Mark

ashwu
Nov 16th, 2004, 11:18 AM
great, mauresmo is out

Mark Spruce
Nov 16th, 2004, 02:09 PM
Hello Ash,

Well yes in one way it is good news, so Mary will probably now play for sure. But it will be even harder for France to win. But I am sure they can still do it.

regards

Mark

Mark Spruce
Nov 16th, 2004, 02:20 PM
Emilie Loit is replacing Momo

regards

Mark

ashwu
Nov 16th, 2004, 03:43 PM
honestly, i don't care about mauresmo. after athen i don't even wanna hear about her. so~

SpremPierceLover
Nov 16th, 2004, 03:43 PM
Still enjoying Mary in 2004 !!! What a present
Thanks Mark...:bounce: Hello Ash,
Well yes in one way it is good news, so Mary will probably now play for sure. But it will be even harder for France to win. But I am sure they can still do it.

regards

Mark

NicoMary
Nov 16th, 2004, 04:31 PM
Mauresmo is out...:rolleyes: France has no chance to win...:sad: if Pierce feel bad she should do exactly like Mauresmo and take some rest...:bounce: but if she feel good...:worship: she may win this titlewin Golovin and Dechy on her side:hearts:

Mark Spruce
Nov 16th, 2004, 04:55 PM
Let's wish all of them the best !!!!!!!!!! :clap2: And especialy our Mary Fierce Pierce

take care

Mark

MistyGrey
Nov 17th, 2004, 08:17 AM
Mauresmo out is very bad news for France.

ashwu
Nov 18th, 2004, 04:35 AM
i heard from some chinese website that at the beginning of the year mary said if mauresmo quits the fed cup, she won't play neither. don't know if it's true?

ashwu
Nov 18th, 2004, 05:17 AM
i believe mary will play~ do your best mary!!!

Mark Spruce
Nov 18th, 2004, 11:19 AM
I do play Mary and as ASH said just do the best you can.

I think that playing for FRance will bring the best out of Mary !!!!!!!!!

GO MARY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mark

remyremy
Nov 18th, 2004, 11:24 PM
Here is an article that I find on "court central" website ; It is about Mary's place in the fed cu team since mauresmo withdrew :

"Fed Cup: Pierce apportera son expérience Le 18/11/2004 - 19:55

Après le forfait de Mauresmo, Mary Pierce se retrouve logiquement sur le devant de la scène avant la phase finale de la Fed Cup. La Française est prête à assumer ce rôle: "Si je peux apporter quelque chose, de par mon expérience, je le ferai. Si on me demande mon avis ou de l'aide, je serai là pour faire ce que je peux. Mais je pense que ce rôle est plutôt celui du capitaine", a-t-elle confié lors d'une conférence de presse organisée ce jeudi à Roland-Garros. "

If someone wants to translate :kiss:

remyremy
Nov 18th, 2004, 11:26 PM
By the way, it means that Mary will be in Moscow, but maybe not as one of the 2 players. We'll see :confused:

Mark Spruce
Nov 19th, 2004, 11:09 AM
Hello Remyremy,

I do so hope that Mary will be part of one of the two main players, but if she ends up playing doubles i will still be happy sort of.

PLEASE MARY PLAY THE SINGLES and just have allot of FUN !!!!!!!!!!

take care

Mark

remyremy
Nov 19th, 2004, 06:24 PM
I've found an interview of Mary (Court Central) about the new deal in the french fedcup team :

Pierce: "Pas plus de pression"
18/11/2004

Propulsée leader de l'équipe de France de Fed Cup après le forfait d'Amélie Mauresmo, Mary Pierce entend faire profiter ses coéquipières de son expérience lors de la phase finale. A l'aise dans le groupe France, l'ancienne lauréate de Roland-Garros croit fermement aux chances des Bleues, tout en reconnaissant la supériorité actuelle des Russes. "L'équipe tricolore est différente, on va essayer de faire au mieux", lance-t-elle avec envie.

Mary, quelle a été votre réaction en apprenant le forfait d'Amélie Mauresmo ?

Pierce est bien consciente que la donne a changé.
J'ai été plutôt déçue, et triste aussi en même temps. J'apprécie beaucoup Amélie. Elle apporte beaucoup à cette équipe de France, pas seulement au niveau du tennis, mais aussi par sa présence et sa personnalité.

Sa décision vous a-t-elle surprise ?
Non. Je savais déjà depuis un petit moment qu'elle avait des doutes. Mais on espérait toutes nous retrouver comme l'année dernière, et refaire la même chose.

Auriez-vous aimé avoir Amélie Mauresmo au téléphone pour essayer de la convaincre de revenir sur sa décision ?
Je ne suis pas du genre à essayer de convaincre quelqu'un de quoi que ce soit. Je ne crois pas en ça. Je pense qu'on a le droit de mener sa vie comme on veut et de prendre les décisions qu'on veut. Je peux comprendre et d'ailleurs, avec toutes les autres filles, on aimerait bien prendre des vacances et avoir également cinq ou six semaines de préparation en vue de l'année prochaine. Six semaines, c'est vraiment énorme, surtout que dans le tennis, on n'a pas beaucoup de coupure, de vacances et de temps de préparation. Si je n'avais pas joué cette Fed Cup, j'aurais eu plus de temps. Je ne vais avoir que trois semaines et c'est vrai que ça fait une énorme différence au niveau de la préparation.

L'absence d'Amélie Mauresmo vous met-elle plus de pression ?
Cela ne me met pas plus de pression. Je ne pense pas à des choses comme ça. Il est sûr que l'équipe est différente. On va essayer de faire au mieux avec cette équipe-là.

Pensez-vous être en mesure de conserver votre titre, même sans Amélie Mauresmo ?
Le plus important est qu'on y croit. On s'y prépare le mieux possible, comme d'habitude. On prend beaucoup de plaisir à être ensemble et à partager ça.

Les Russes sont largement favorites. Toutefois, elles risquent d'être fatiguées au vu de leurs saisons respectives...
On ne peut jamais savoir à l'avance ce qui va se passer, surtout en Fed Cup. Parfois, on sort le meilleur de soi-même, un très bon tennis, avec des émotions très fortes. Les Russes sont favorites sur le papier, elles ont également l'avantage de jouer chez elles, mais elles vont peut-être, à cause de tout cela, avoir beaucoup de pression.

En l'absence d'Amélie Mauresmo, vous endossez, de par votre expérience, le leadership de l'équipe de France. Ce rôle vous plaît-il ?
Je vois les choses différemment. On est en équipe, on est toutes ensemble, on partage des choses et moi, je suis là pour aider l'équipe à gagner, comme toujours. Si je peux apporter quelque chose, de par mon expérience, je le ferai. Si on me demande mon avis ou de l'aide, je serai là pour faire ce que je peux. Mais je pense que ce rôle est plutôt celui du capitaine.

Porter le maillot de l'équipe de France, cela vous fait toujours plaisir ?
Oui, bien sûr. Cela fait longtemps que je joue en Fed Cup et que je représente la France. Quand on fait appel à moi, j'essaie toujours d'être présente.

En 1997, aux Pays-Bas, pour le premier titre français en Fed Cup, vous étiez déjà là. Quels souvenirs en avez-vous gardé ?
De bons moments... L'ambiance était très chaude. Mais c'était très différent. Il y avait d'autres filles, un autre capitaine. C'était la première victoire en Fed Cup, donc c'était très fort.

Regrettez-vous de ne pas jouer cette phase finale de Fed Cup, ici, en France ?
Sûrement. J'ai été choquée, déçue et surprise qu'on ne puisse pas organiser cette phase finale en France. Comme Guy Forget l'a déjà dit, on n'a jamais joué contre les Russes en France. L'an passé, c'était déjà à Moscou et en plus, on est tenantes du titre. Je trouve que c'est dommage.

Pour terminer, que pensez-vous des performances des joueuses russes cette saison ?
Elles ont presque toutes le même âge et elle arrivent toutes en même temps. Quand on regarde le Masters, et qu'on voit qu'il y a cinq joueuses russes sur huit, on se dit que ça marche bien pour elles !

Come on girls :bounce: :bounce: :bounce:

Mark Spruce
Nov 19th, 2004, 07:13 PM
I just found that, could some one please translate it. As I would love to know what Mary said.

regards

Mark

ashwu
Nov 19th, 2004, 07:33 PM
mary said she understands mauresmo's decision. she did't try to persuade her. because mary believes everybody has the right to make her own decision. and all the girls in the fed cup team want more time to rest.
for mary, without mauresmo doesn't means there's more pressure on her. the russians are the fav. but they carry more pressure too. so, we'll see~
and she's disappointed too that the final will be in russia.

ashwu
Nov 19th, 2004, 07:34 PM
that's what i got from worldlingo.com :)

NicoMary
Nov 19th, 2004, 07:36 PM
I just found that, could some one please translate it. As I would love to know what Mary said.

regards

Mark
To sum up:
mary seems to be upset of what Mauresmo as done...she would probably have done te same if she could have...she have just three or four weeks of rest before the AO and she'd love to have some more...

But she seems to be pleased playing the fed cup fo france...for her country...being the captain.:hearts: .and share her knowledge to the other girl

She react about the fact that the fed cup has to be played in Russia because of money....nothing special..;

but i have read today that she had still her shoulder injury....and that she may quit...the thing is taht she is in Russia...but if she is still injured i really want her to quit and take some rest ot get healthier:sad:

Mark Spruce
Nov 20th, 2004, 03:04 AM
Hi Nicolas,

Thanks so much for your words, and I have to tend to agree with your points. I think that if Mary is still inured she should rest it. I am so glad that Mary is pleased to be playing for France. I hated it when she did not play for France. Oh all the others will get plenty of wisdom from her.

Well I hope that if she does not play she will stay in Russia and cheer and still be part of the team, even if she is not to play.

It is such a shame that MONEY desides where the Final will be. I think there was not much crowds in the finals last year ??? It would be cool to see it for example at RG, well I am biased as I do support France 100 % and also I just love RG.

Lets just she what happens. And I know for sure that Mary will make the best desicion for her.

take care all

regards

Mark

mamno_MARYFAN
Nov 20th, 2004, 05:30 AM
Cool...I think its great that Mary is the captain of Fed Cup and is able to play for France...:bounce:

However...I think its going to be tougher for France, without Mauresmo, to beat Russia....sure Mary is more than capable of beating Sharapova, and the rest of the Russian girls....but is Mary's in the right form???? Having Mauresmo would help the task much easier for Mary, Tatiana, and the rest of the girls....after all Mauresmo is number 2 in the world...:sad:

Having said that...I still hope that Mary and Tatiana will play the singles...I think they are the two best singles player France have that can really damage the power of those Russians girls...with all respect to Loit and Dechy...I don't think they can match the Russians as well as Mary and Golovin does...

Oh well...whatever happens...I hope Mary will have fun and FRANCE WILL WIN!!!!!:bounce: :bounce: :bounce:

GO MARY!!!!!!:worship:

mamno_MARYFAN
Nov 20th, 2004, 05:38 AM
Emilie Loit is replacing Momo

regards

Mark
Bad choice:sad:

...with all respect to Loit...she has been thrashed by Mary in the US Open this year and by Daniela in Canada also this year...:sad:

How do u expect her to have any chance against the Russians???:sad:

remyremy
Nov 20th, 2004, 10:05 AM
Don't be afraid mamno maryfan, Loit won't play, for sure!
Does someone has more info about Mary's shoulder?

ashwu
Nov 20th, 2004, 11:45 AM
they have to get pass spain first. that's not easy...

NicoMary
Nov 20th, 2004, 12:42 PM
they have to get pass spain first. that's not easy...
Please:rolleyes: Dechy and golovin can beat spain finger in the nose

cakiteror
Nov 20th, 2004, 02:32 PM
france will defeat spain,for sure.but,the russians are a problem.
i believe that mary can beat all russian fed-cup girls.
lots of luck mary and have fun

NicoMary
Nov 20th, 2004, 03:47 PM
france will defeat spain,for sure.but,the russians are a problem.
i believe that mary can beat all russian fed-cup girls.
lots of luck mary and have fun

If Mary and Tatiana are at her best...:eek: :hearts: She will give much troubles to the russian if they are not ......

MaryBigFan
Nov 20th, 2004, 05:31 PM
Spain girls won't be a problem for France. That's for sure. But in the final...With Momo it'll be easier for sure. Russians are very strong and play at home. But I agree. If Mary is still injured she shouldn't play. She should rest and be ready for AO.

Mark Spruce
Nov 21st, 2004, 09:22 PM
Yes I have to agree, if Mary's shoulder is still bad she should not play. I am sure that Guy would understand.

I am sure that when France get to the final that Mary can win both singles match to win. Lets all think positive for Mary and France !!!!!!!!!!

regards

Mark

Mark Spruce
Nov 23rd, 2004, 02:01 PM
Mary not playing :sad: I hope that Mary is still there to support the rest of the team. I am sure she is !!!!!!!!

regards

Mark

The draw for the semifinals took place at the Krylatskoe Ice Stadium at 14:00 local time on Tuesday. The first semifinal will feature France versus Spain at 11:00: Tatiana Golovin will open for the defending French against Anabel Medina Garrigues, and will be followed on court by teammate Nathalie Dechy against Maria Sanchez Lorenzo. Dechy and Golovin have stepped up as No. 1 and No. 2 singles players respectively in the absence of Amelie Mauresmo and, now, an injured Mary Pierce.

Wizzy Maryfan
Nov 23rd, 2004, 07:57 PM
Mary has not trained with a raquet since her lost in Quebec !
She suffers her shoulder, and a French doctor, who is in Moscow, said that Mary will be able to play tennis tomorrow or thursday. Then, he said that it's Guy Forget and Mary who will decide if she can play saturday !
Moreover, i've read that Mary is not in the team for the moment, but if there is TIE after the 4 single matches, Mary could play the double !

So, for the moment, one thing is sure : Forget doesn't want to take risk with Mary, and hopes Dechy and Golovin will win their matches to send France in final !

THEN, thursday and friday, Mary will have the opportunity to show what she's able to do, and we all know that Mary (and probably Golovin) is the only one in France who has a chance to beat Russian girls !

In spite of all, Mary is still in Miscow and even if she doesn't play, she will support her friends ;)

Hope she'll be better soon !

"Mary Pierce, qui a déjà renoncé à la demi-finale de la Fed Cup mercredi et jeudi en raison d'une tendinite à l'épaule droite, est très incertaine pour une éventuelle finale ce week-end.

Le docteur Gilles Daubinet, médecin de l'équipe de France, ajoute que «la blessure est en cours de traitement» et que «Mary devrait pouvoir retaper la balle d'ici un ou deux jours». La Française est restée au repos depuis son arrivée à Moscou, vendredi dernier. «Quand elle aura repris, ce sera alors à elle et à Guy Forget de décider ensemble», a précisé le Dr Daubinet.

La France, qui doit également se passer d'Amélie Mauresmo, partie en vacances au terme d'une saison chargée, doit débuter sa demi-finale de la phase finale contre l'Espagne mercredi par le simple Tatiana Golovin-Anabel Medina. L'autre demi-finale oppose la Russie à l'Autriche."

NicoMary
Nov 23rd, 2004, 08:17 PM
Mary has not trained with a raquet since her lost in Quebec !
She suffers her shoulder, and a French doctor, who is in Moscow, said that Mary will be able to play tennis tomorrow or thursday. Then, he said that it's Guy Forget and Mary who will decide if she can play saturday !
Moreover, i've read that Mary is not in the team for the moment, but if there is TIE after the 4 single matches, Mary could play the double !

So, for the moment, one thing is sure : Forget doesn't want to take risk with Mary, and hopes Dechy and Golovin will win their matches to send France in final !

THEN, thursday and friday, Mary will have the opportunity to show what she's able to do, and we all know that Mary (and probably Golovin) is the only one in France who has a chance to beat Russian girls !

In spite of all, Mary is still in Miscow and even if she doesn't play, she will support her friends ;)

Hope she'll be better soon !

"Mary Pierce, qui a déjà renoncé à la demi-finale de la Fed Cup mercredi et jeudi en raison d'une tendinite à l'épaule droite, est très incertaine pour une éventuelle finale ce week-end.

Le docteur Gilles Daubinet, médecin de l'équipe de France, ajoute que «la blessure est en cours de traitement» et que «Mary devrait pouvoir retaper la balle d'ici un ou deux jours». La Française est restée au repos depuis son arrivée à Moscou, vendredi dernier. «Quand elle aura repris, ce sera alors à elle et à Guy Forget de décider ensemble», a précisé le Dr Daubinet.

La France, qui doit également se passer d'Amélie Mauresmo, partie en vacances au terme d'une saison chargée, doit débuter sa demi-finale de la phase finale contre l'Espagne mercredi par le simple Tatiana Golovin-Anabel Medina. L'autre demi-finale oppose la Russie à l'Autriche."

If Mary feels good for the final, she and Golovin could be a great team:eek: :worship: :hearts: ...but if Mary feel bad she should quit and go take some rest...if she is bad...she shouldn't have accept her place in the Fed Cup...:sad:

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 02:43 AM
Hello Wizzy, thank so much for all of that. I think that if Mary does not feel %100 for sure, she should rest until the new season.

Oh where did you get this news from ????

I am so glad that Mary is in moscow and supporting the rest of the French girls. And I am sure that Mary being there will give them confidence. I think that even if Mary does not play at all. Just staying the team will warm Mary to their hearts even more and also the French fans and public.

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 03:00 AM
Hello,

Just found this as well

regards

Mark
---------------------------------
Injured Pierce pulls out of France's Fed Cup defence
Tue 23 November, 2004 15:16
By Gennady Fyodorov

MOSCOW, Nov 23 (Reuters) - Mary Pierce pulled out of France's defence of their Fed Cup title at the last minute on Tuesday with a shoulder injury, increasing Russia's strong chances of taking their first crown.

France were already missing world number two Amelie Mauresmo for their semi-final against Spain after she withdrew last week to prepare for the 2005 season. Russia, with two grand slam champions in their team, play Austria in the other semi.

Mauresmo and 2000 French Open champion Pierce led France to victory by beating Russia and the U.S. a year ago in Moscow.

In Wednesday's opening match, it will be 16-year-old Tatiana Golovin of France who takes on Anabel Medina Garrigues.

Nathalie Dechy, the highest-ranked non-Russian in the finals at 21, meets Maria Sanchez Lorenzo in the second match at Moscow's Krylatskoye Indoor Arena.

U.S. Open champion Svetlana Kuznetsova and French Open winner Anastasia Myskina spearhead Russia's campaign to capture their first Fed Cup title.

Kuznetsova, ranked five, plays Austria number one Yvonne Meusburger in the first singles with world number three Myskina taking on 225th-ranked Patricia Wartusch in the second match.

French captain Guy Forget rates Russia as overwhelming favourites.

"I don't know if there is another nation that is as strong as Russia is at the moment," said Forget.

"But we are not thinking about the final at all right now because we must play Spain first.

SORE SHOULDER

"Mary Pierce has a sore shoulder and is not fit to play at this moment. But she is with us here in Moscow and if we reach the final, then she might be able to help us," he said.

Russian captain Shamil Tarpishchev tried to play down talk of his side cruising to victory. The hosts are so strong they can afford to leave out Wimbledon champion Maria Sharapova.

"It seems like everyone has given us the title already, but we're not concerned with such talk at all," he said.

"Although, I must say, if we play to our potential, then we shouldn't have any problems here."

Spanish coach Miguel Margets felt the withdrawal of Mauresmo gave his team a good chance of reaching the final. "Her absence makes a lot of difference," he said.

Austria captain Alfred Tesar said he was happy to have made the last four.

"We're missing our top three players - Barbara Schett, Barbara Schwartz and Sybille Bammer - and we've brought a young team here, so it will be a great experience for them to play against Russia."

SpremPierceLover
Nov 24th, 2004, 02:21 PM
Did Guy admit his decision ? :confused: ...Oh No ..all nice women drop out end 2004... :scratch: :speakles: ..1 Positiv thing her 2005 start is stronger GoGo Mary !!!:kiss: :hearts: Hello,

Just found this as well

regards

Mark
---------------------------------
Injured Pierce pulls out of France's Fed Cup defence
Tue 23 November, 2004

MOSCOW, Nov 23 (Reuters) - Mary Pierce pulled out of France's defence of their Fed Cup title at the last minute on Tuesday with a shoulder injury, increasing Russia's strong chances of taking their first crown.

mamno_MARYFAN
Nov 24th, 2004, 02:45 PM
Oh well...no Mary this time...:sad:

Never mind...I hope that Dechy and Golovin will try their best to beat the Russians...good luck girls!!!:bounce:

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 04:33 PM
2-0 to France.

Still a chance Mary might play the final if France can get one of the next 3 matches

mark

NicoMary
Nov 24th, 2004, 05:58 PM
2-0 to France.

Still a chance Mary might play the final if France can get one of the next 3 matches

mark
Mary will probably play in the final....matbe just for one match but she can beat...Myskina or Kuznetsova...the problem is taht mary can not play all the singles matches....lol

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 06:11 PM
Hi There,

Yeah maybe if France do really well and there is a dead match to play, Mary might play.

Oh p.s I have just found a pic of Mary from todays match and will put it up on my site soon

Mark

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 06:15 PM
i have just put the pic up

Mark

cakiteror
Nov 24th, 2004, 06:45 PM
i hope she playes.

Elldee
Nov 24th, 2004, 06:48 PM
They were speculating today on eurosport because Tatiana and Nathalie played so well that Mary may play doubles and not singles. I'd love her to play a match though.

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 06:55 PM
Oh that would be cool if she did play doubles even if not in the semi but in the final.

I just hope that Mary will only play if she feels 100% with the shoulder.

mark

NicoMary
Nov 24th, 2004, 07:26 PM
Oh that would be cool if she did play doubles even if not in the semi but in the final.

I just hope that Mary will only play if she feels 100% with the shoulder.

mark
She won't play in semi, except if the score is tie 2-2...she should hurt her shoulder more if she does...that's why she will probably only play in the final:hearts:
Dechy, Golovin and Pierce:eek: what a great team:hearts:

Mark Spruce
Nov 24th, 2004, 07:59 PM
Hi Nicolas, I agree with you. Let's just see what happens.

Mark

Wizzy Maryfan
Nov 24th, 2004, 09:12 PM
Forget is very proud of Dechy but he said that Golovin didn't play her best ...

I hope Dechy or Golovin will loose tomorrow because if they are too strong, mary won't play ... if one of them lose, Forget will have doubts and won't be as confident as he's tonight !

I hope we will have news about Mary's shoulder ! She is to train tomorrow, i hope she will, and i hope she'll be 100%, without risk to hurt her shoulder more of course !!

I dream of Mary playing in the finals ... but only if she wins lol

And if France finally wins this fed cup, i want to see "Mary Pierce" on the cup, even ih she dosen't play ... lol ! :angel:

Mark Spruce
Nov 25th, 2004, 02:12 AM
Hello Wizzy,

Well it is a bit of a hard one really. I mean I support France 100%, but I am also a Mary fan 101%.

So if Mary is not fully fit I would want her to rest and keep the shoulder good for 2005. But if/when France get to the final and Mary gets the chance to play.

I actually would be torn on what to do. As I would so love for Mary to play in the final and helpe France win. But would not want for Mary to injure her shoulder more and ruin her chance of a great start to 2005.

So I would love to heat more CONCRETE news on Mary's shoulder, as i am sure that all this speculation is making US MARY FANS a little mad jejejej

Even if Mary does not play and Mary does not play, I think that she should be there in the photos of the winning team. As she has played and helped France get to this stage.

What do you guys and ladys think ????

Sorry if i have put people to sleep with my post :eek::eek::eek::eek::eek::eek:

regards

Mark

SpremPierceLover
Nov 25th, 2004, 10:54 AM
Great News..Must be while Mary is cheering :kiss: :hearts: ...pity for Magui :rolleyes: ..did she play ? :confused: ..Well ..now Mary can maybe still play the finals !!! :bounce:

GOGO lovely Mary & Co.....

Quote:
Originally Posted by saarsmolders
france leads by 3-. against spain,
will play the finals

Mark Spruce
Nov 25th, 2004, 11:06 AM
France are in the final 4-0 at the moment !!!!!!!!!!!!!!!!!

regards

Mark

remyremy
Nov 25th, 2004, 11:57 AM
I've just heard an interview of Mary : she won't play the final! :sad: She made a test, but her shoulder injury is still there, so she stays in Russia only to support Nathalie and Tatiana against the russian team. Then she'll take some rest a couple of days and she will quicky begin her preparation in Paris for the 2005 season.
Have fun Mary :bounce: . Bravo for 2004 and enjoy 2005 :kiss:

ashwu
Nov 25th, 2004, 12:36 PM
great win for france!!!
hope they could play well in the final~

saby
Nov 25th, 2004, 06:13 PM
what a sad news !! yesterday she said she was going to play and today :sad:

good luck France

:angel: :angel: :angel:

NicoMary
Nov 25th, 2004, 08:02 PM
yeah she unfortunatly officially withdraws....:sad: Take som rest...girl....

take the time you need to be healthy again

And lets say Great work and good luck! to the french fed cup team even if Mary won't play:rolleyes:

Scotso
Nov 25th, 2004, 08:20 PM
:sad: Mary

but Nathalie and Tatiana can take it.

why is it in Russia if France is the defending champion? :rolleyes:

marion
Nov 25th, 2004, 08:30 PM
Le capitaine a rendu hommage à la joueuse à qui il avait proposé de ne pas venir en raison de son problème physique:" Mary a gagné 2 coupe de la federation, 2 grand chelem, elle a le plus beau palmares du tennis français et pourtant elle est là à encourager les autres. C'est une très belle image pour le sport." Guy Forget :bounce:

Mark Spruce
Nov 25th, 2004, 09:54 PM
Oh that is a shame, but it is good that mary is going to rest her shoulder completely for next year.

Oh I have one pic of Mary from today on my site. You can just see Mary. I think that it is so great Mary is there to support the team and cheer them on.

Oh Melissa, countrys bid to host the final.

Best of luck to France to win !!!!!! Oh when they do win this week, will Mary get a medal ??? Or is it only for players that play in the final.

Hi Saby, better be safe that sorry with her shoulder I think.

regards

Mark

Smart
Nov 25th, 2004, 10:05 PM
I think also the replacer will get a medal. All the best for Mary!

Mark Spruce
Nov 26th, 2004, 01:19 AM
When France win (POSITIVE THINKING) I hope that Mary gets a medal. She deserves it so much. For helping France get to this stage and staying with the team and cheering them on even though injured. She did not have to travell with them. But she did :clap2:

regards

Marks

SpremPierceLover
Nov 26th, 2004, 04:44 PM
If Russia pulls out Myskina & puts in Sharapova they'll stand a change...
(i saw some photo's of the russian team..my oh my they looked pissed ..must be the positiv influence of Myskina...) Not with lovely Mary though !!!!! She deserves a medal for her support :kiss: :hearts:

Mark Spruce
Nov 27th, 2004, 03:00 AM
I hope that if France do win that Mary will get a medal. She has played and helped France get to this stage. And she has been there to help and support them this week. She did not have to.

I think that all this fuss with Sharapova, if she does play next year Myskina will pull out. It is not for the final this year. Lets hope that this will put Myskina and the rest of the team off their game.

Mark

Mark Spruce
Nov 27th, 2004, 03:16 PM
1-1 in the final at the moment

regards

Mark

mamno_MARYFAN
Nov 28th, 2004, 04:25 AM
Well...well done Dechy!!!!:worship: :worship:

Tough luck Tatiana lost to Myskina....:sad:

Good luck to the French players...u French ladies all still have a chance to beat the Russians and quiet the hype around them for a bit...:lol:

Go FRANCE!!!!!!:bounce: :bounce:

ashwu
Nov 29th, 2004, 08:54 AM
they had their chance to win. tati played great. they should have win the doubles...
really hope mary was there play doubles...
but still, they should be proud of themselves. hope they could win it back next year~

ashwu
Nov 29th, 2004, 08:56 AM
no, mary doesn't get a medal.
http://www.imagehosting.us/himages/ihnp-67932.jpg

mamno_MARYFAN
Nov 29th, 2004, 11:01 AM
Oh well...:sad:

The deciding match was quite close...its a pity that they lost...:sad:

I don't like the way Myskina shows disrespect towards Nathalie by saying..."I had no choice today but go on the court and win the match. The match was rather simple. There's no difficulty playing against Nathalie," :fiery:

Myskina is getting pretty arrogant these days...she should be thankful that Amelie and Mary weren't around for France this year or else she'll get spanked by them!!!!:fiery:

Never mind....still very well done ladies!!!!!!:bounce: :bounce:

Mark Spruce
Nov 29th, 2004, 12:12 PM
Yes the girls should be so proud of what they did.

Hi Mamno I have to agree with you, mary at least would have kicked Myskina's BUT ejjeje.

Hello ASH, poor tati, it is a shame that Mary did not get a medal if they had won.

Oh well best of luck to the French team for 2005.

regards

Mark

SpremPierceLover
Nov 29th, 2004, 04:44 PM
They lost but Mary cheered....:kiss: :hearts: ...always feels good....they looked happier then the russians even though they lost...except for Myskina...which terroristed the group...next time Maria I say...comes nearer to.........MARY !!!:wavey: :lol: