PDA

View Full Version : Kirsten Flipkens and the US open

Inez
Aug 23rd, 2004, 11:43 PM
Heb net vernomen dat Kirsten geen qualificaties mag spelen omdat haar ranking te hoog is, en ze dus geen gebruik moest maken van qualificaties... maar haar nu nie tmeer kan inschrijven.

Logisch is het niet, vind ik, en natuurlijk erg teleurstellend voor Kirsten, want die keek er echt naar uit nu ze in goede vorm is.

Zou het dan niet logisch zijn om Kirsten nu in plaats een wild card te gven voor de main draw, aangezien ze met een wild card toch talent een kans willen geven... en Kirsten was toch de junior-kampioen van vorig jaar + daarbij ook nog de nummer 1 op het einde van het jaar?

kan niemand met een beetje invloed Kirsten helpen? Haar grote zus Kim Clijsters bvb.?!? Of is da naef om zo te denken over het grote Amerika... :rolleyes:

arn
Aug 24th, 2004, 12:08 AM
Ik denk dat al die WC's voor de maindraw al lang toegekend zijn, daar moet ze dus zeker niet op hopen.

Inez
Aug 24th, 2004, 12:11 AM
Ja, vast wel.
Maar drukte op deze manier gewoon m'n teleurstelling uit... .
Lijkt zo onrechtvaardig, vandaar.

Ik denk dat al die WC's voor de maindraw al lang toegekend zijn, daar moet ze dus zeker niet op hopen.

Hagar
Aug 24th, 2004, 09:41 AM
Heb net vernomen dat Kirsten geen qualificaties mag spelen omdat haar ranking te hoog is, en ze dus geen gebruik moest maken van qualificaties... maar haar nu nie tmeer kan inschrijven.

Logisch is het niet, vind ik, en natuurlijk erg teleurstellend voor Kirsten, want die keek er echt naar uit nu ze in goede vorm is.

Zou het dan niet logisch zijn om Kirsten nu in plaats een wild card te gven voor de main draw, aangezien ze met een wild card toch talent een kans willen geven... en Kirsten was toch de junior-kampioen van vorig jaar + daarbij ook nog de nummer 1 op het einde van het jaar?

kan niemand met een beetje invloed Kirsten helpen? Haar grote zus Kim Clijsters bvb.?!? Of is da naef om zo te denken over het grote Amerika... :rolleyes:
WCs zijn al toegekend, denk ik, er stond iets van in Wertheim's Mailbag.
En volgens mij zullen die toch in de eerste plaats aan Amerikaanse meisjes worden toegekend.
Enfin, dat haar ranking al te hoog is voor qualificaties is op zich geen slecht nieuws natuurlijk. Laat Kirsten verder punten verzamelen en dan is in 2005 een eerste main draw van een Slam een feit.

Hagar
Aug 24th, 2004, 09:48 AM
Ik snap het toch niet echt hoor. Kirsten's ranking is nu 186. Dat is toch veel te hoog om rechtstreeks in de maindraw the geraken? Lijkt me net een ranking waarmee je qualies kunt spelen op een Slam?
Kan iemand mij het systeem uitleggen?

Inez
Aug 24th, 2004, 10:00 AM
Ja, idd, ranking waarmee ze qualificaties kan spelen zonder een WC. Ze had een WC voor de qualificaties.

Maar heb effe nagekeken, nu speelt ze Forrest hill. Duimen dat ze de tweede ronde haalt, en dan zou ze 28 punten krijgen: 20 voor de tweede ronde en 8 om de nummer 67 te verslaan. Op zich niet onhaalbaar, als je kijkt wat ze in Fed cup deed. Maar makkelijk is anders.

Toch, ... stel (duimen h!) dat het lukt, dan heeft ze met die tweede ronde meer (of ongeveer evenveel, als je de bunuspunten meerekend) punten dan drie ronden qualificaties.

... altijd maar van de positieve kant bekijken h ;-)
En ja, ze zal dan ook zonder twijfel aan de qualificaties van de Australian open kunnen deelnemen. Volgend jaar heeft ze in 't begin ook nie zoveel punten te verdedigen, dus lijkt mij een verdere stijging in ranking tamelijk realistisch... .

Ik snap het toch niet echt hoor. Kirsten's ranking is nu 186. Dat is toch veel te hoog om rechtstreeks in de maindraw the geraken? Lijkt me net een ranking waarmee je qualies kunt spelen op een Slam?
Kan iemand mij het systeem uitleggen?

arn
Aug 24th, 2004, 11:10 AM

Je zegt het daar wat mis; Omdat haar ranking z gestegen is (hoog genoeg om meteen de quallies binnen te raken), heeft de USTA haar quallies-WC aan iemand anders gegeven. Dit is schijnt de normale procedure. Kirsten wist hier echter niets van en is er ook niet van op de hoogte gebracht. Met het gevolg dat ze zich niet heeft ingeschreven voor de quallies (ze dacht dat ze toch erbij was door die quallies-WC). Resultaat; ze mag niet meedoen aan de quallies en doet daarom mee op Forest Hill.

arn
Aug 24th, 2004, 11:13 AM
WCs zijn al toegekend, denk ik, er stond iets van in Wertheim's Mailbag.
En volgens mij zullen die toch in de eerste plaats aan Amerikaanse meisjes worden toegekend.
Enfin, dat haar ranking al te hoog is voor qualificaties is op zich geen slecht nieuws natuurlijk. Laat Kirsten verder punten verzamelen en dan is in 2005 een eerste main draw van een Slam een feit.
Raar genoeg op het eerste zicht gaan die WC's niet voornamelijk naar Amerikaanse meisjes. Die WC's worden voor veel geld verkocht aan grote managementbureaus die dan die WC's uitdelen.

per4ever
Aug 24th, 2004, 03:03 PM
Raar genoeg op het eerste zicht gaan die WC's niet voornamelijk naar Amerikaanse meisjes. Die WC's worden voor veel geld verkocht aan grote managementbureaus die dan die WC's uitdelen.
gewoonweg typisch amerikaanse werkwijze dus :o

teigetje
Aug 24th, 2004, 05:50 PM
Toch spijtig dat Kirsten nu niet kan meedoen a/d US open! Door zo'n stom misverstand :(

Diminime
Aug 24th, 2004, 07:08 PM
Dit is kl*te! Hopelyk haalt ze punten in Forest Hill. 'k Vraag me wel af met welk "gevoel" ze dat toernooi zal spelen...

Wimanna
Aug 24th, 2004, 07:12 PM
Alleen al omdat ze haar sussen met een wildcard voor Forest Hills denk ik toch dat hier meer aan de hand is, en dus vermeden kon worden. :(

Inez
Aug 24th, 2004, 07:22 PM
Morgen allemaal een kaarsje laten branden voor Kirsten... , want als ze er nu in de eerste ronde uitligt, zal het gevoel groter zijn dan wanneer ze den nummer 67 kan verslaan!

'Fingers crossed!' :angel:

Elke
Aug 24th, 2004, 10:19 PM
Van www.sport.be:Geen Flipkens in kwalificaties US Open 24-08-2004
Door een spijtige samenloop van omstandigheden zal Kirsten Flipkens niet deelnemen aan de kwalificaties van de US Open.

Door haar overwinning bij de junioren in 2003 had Kirsten Flipkens recht op een wildcard voor de kwalificaties van het grandslam-tornooi. Daarom moest ze zich zes weken geleden, toen ze rond de 270ste plaats op de WTA-ranking stond, niet inschrijven voor de kwalificaties.

Dankzij haar goede resultaten op de tornooien in Innsbruck en Modena steeg Flipkens echter 88 plaatsen, waardoor ze door haar nieuwe klassement automatisch geplaatst is voor de kwalificaties en haar wildcard zo kwijtspeelt.

De organisatie van de US Open vermoedde dat Kirsten Flipkens niet zou deelnemen aan het tornooi en gaf de wildcard aan iemand anders, zonder iemand van de entourage op de hoogte te brengen.

Als troostprijs regelde de organisatie van de US Open wel een plaats op de hoofdtabel van het 110000$-tornooi van Forest Hills. Daar speelt ze in de eerste ronde tegen de Italiaanse Camerin (WTA 71).

tibe
Aug 24th, 2004, 11:17 PM
[QUOTE=Elke]Van www.sport.be:Geen

De organisatie van de US Open vermoedde dat Kirsten Flipkens niet zou deelnemen aan het tornooi.QUOTE]

:fiery: :rolleyes: :smash: :banghead: :cuckoo:

Inez
Aug 25th, 2004, 03:11 PM
Lees ook eens op teletekst van VRT. Daarop staat een reactie van de vader van Kirsten die, als ik me niet vergis, het schandalig vindt.