PDA

View Full Version : Fed Cup 2004 || Met Tamaela, Krajicek, van de Ven en van Exel!

grmbl
Mar 12th, 2004, 12:02 PM
Nederland speelt vanaf 19 april in Griekenland voor een plaatsje in de A-groep. Ze spelen in die week tegen verschillende landen in een poul. De tegenstanders die Nederland kan verwachten zijn:

Wit-Rusland: Poutchek(WTA-151), Uvarova(WTA-225), Ostrovskaya(WTA-246)

Bulgarije: Maleeva(WTA-21), Bacheva(WTA-153), Geznenge(WTA-230)

Denemarken: Jacobsgaard(WTA-504), Iversen(WTA-703)

Estland: Kanepi(WTA-123), Ani(WTA134)

Griekenland: Daniilidou(WTA-32), Zachariadou(WTA-401), Kipritidou(WTA-730)

Hongarije: Mandula(WTA-39), Kapros(WTA-56), Czink(WTA-64)

Israel: Smashnova(WTA-19), Obziler(WTA-135), Peer(WTA-285)

Litouwen: Stanciute(WTA-243), Miseviciute(WTA-530)

Polen: Domachowska(WTA-181), Zarska(WTA-303), Sakowics(WTA314)

Servie & Montenegro: Dokic(WTA-16), Jankovic(WTA-70), Timotic(WTA-220)

Zuid Afrika: Coetzer(WTA-49), Grandin(WTA-175), Recken(WTA-369)

Zweden: Arvidsson(WTA-111), Nooni(WTA-255), Svensson(WTA-268)

Ukraine: Vakulenko(WTA-68), Perebiynis(WTA-84), Beygelzimer(WTA-124)

Achter de landen staan de hoogstgeplaatste speelsters van dat land op de WTA-ranking. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat zij ook daadwerkelijk spelen. Vooral de hoge speelsters laten dit vaak links liggen.

Het Nederlandse team zal waarschijnlijk uit Elise Tamaela, Michaella Krajicek bestaan. Michelle Gerards en/of Marielle Hoogland zullen waarschijnlijk de reservers zijn. Er wordt op gravel gespeeld en Krajicek en Tamaela spelen als voorbereiding ook een graveltoernooi. Michaella Krajicek komt een week voor de FedCup in het Franse Dinan bij een $50.000-toernooi in actie. Tamaela komt, als ze toegelaten wordt, bij twee WTA-toernooien in actie komen: Casablanca en Estoril.

Zelf schat ik de kansen hoog in voor Nederland. Tamaela is met uistek een gravelspeelster en Krajicek kan er ook aardig goed op uit de voeten. Krajicek won al 5 juniorentoernooien op gravel en stond in de halve finale van Roland Garros vorig jaar.

daanharmsen
Mar 12th, 2004, 06:44 PM
Dit is een mooie kans voor Michaella en Elisa om eens een keer echt te laten zien wat ze kunnen. Ik denk dat ze wel ver kunnen komen. Tamaela heeft wel het gravelspelletje, en Krajicek is gewoon een wereldtopper in spe. Tis wel leuk dat Michaella vorig jaar nog met Bibianne Schoofs de Junior Fed Cup heeft gewonnen in Duitsland en nu mag aantreden bij de grote dames.

CrashOne
Mar 12th, 2004, 07:25 PM
Het Nederlandse team zal waarschijnlijk uit Elise Tamaela, Michaella Krajicek bestaan. Michelle Gerards en/of Marielle Hoogland zullen waarschijnlijk de reservers zijn.

Ik weet niet of ik het mag vertellen, dus hou het nog even stil, maar met Elise en Michaella zit je goed, de rest niet.

Jodie
Mar 13th, 2004, 03:06 PM
Daarmee maak je ons wel nieuwsgierig hé, CrashOne :p

Nou, wie gaat er dan nog mee?? :p

grmbl
Mar 13th, 2004, 08:34 PM
Ik weet niet of ik het mag vertellen, dus hou het nog even stil, maar met Elise en Michaella zit je goed, de rest niet.

Ik heb van Schapers gehoord dat het team uit Misa en Elisa gaat bestaan. Ook het dubbelspel. Waarschijnlijk gaan één van die twee mee als reserve.

DutchieGirl
Mar 14th, 2004, 12:22 AM
Marielle could play doubles...she usually does ok in doubles! ;)

Some good teams there though...hope that RSA do well, and of course NED! ;)

Zamboni
Mar 14th, 2004, 09:32 AM
Ik hoop dat Michelle de reserve zal zijn ;)
Wel goed, zo'n jong team :)

daanharmsen
Mar 14th, 2004, 03:28 PM
Ik hoop dat Michelle de reserve zal zijn ;)
Wel goed, zo'n jong team :)
onder de oudere dames zijn er geen goede spelers, dus het moet wel

Zamboni
Mar 14th, 2004, 03:31 PM
onder de oudere dames zijn er geen goede spelers, dus het moet wel
weet ik, maar daarom vind ik het nog wel leuk ;)
Ik ben nu eenmaal altijd overal voor jonge inbreng :)

CrashOne
Mar 14th, 2004, 03:38 PM
Tessy vd Ven en Anousjka van Exel gaan mee, Marielle en Michelle jammer genoeg niet.

Zamboni
Mar 14th, 2004, 03:39 PM
Jammer, ik had het veel liever andersom gezien :(

Jodie
Mar 14th, 2004, 03:46 PM
Ook goeie keuze, prima, vooral Tessy v/d Ven.. Ze won de masters in december..

Tnx CrashOne

AntennA
Mar 14th, 2004, 04:54 PM
Leuk dat de jeugd bij jullie zoveel kansen krijgt!
Kunnen ze veel ervaring opdoen en over 5 jaar de finale tegen België spelen ;)

daanharmsen
Mar 14th, 2004, 05:08 PM
weet ik, maar daarom vind ik het nog wel leuk ;)
Ik ben nu eenmaal altijd overal voor jonge inbreng :)
Tuurlijk, jonge inbreng is prachtig. Maar toch, dat iemand als Michaella Krajicek, iemand die nog niet eens het itf-junior circuit is ontgroeid nu al Fed Cup moet spelen, dat laat toch zien hoe laag het Nederlandse niveau is, op een uitschietertje zoals Misa na.

Zamboni
Mar 14th, 2004, 05:34 PM
Tuurlijk, jonge inbreng is prachtig. Maar toch, dat iemand als Michaella Krajicek, iemand die nog niet eens het itf-junior circuit is ontgroeid nu al Fed Cup moet spelen, dat laat toch zien hoe laag het Nederlandse niveau is, op een uitschietertje zoals Misa na.
ja dat is ook weer waar natuurlijk. Er is op de een of andere manier gewoon een enorm gat gevallen na de generatie Oremans-Boogert-Hopmans-Noorlander, volgens mij kan dat gat pas weer opgevuld worden door Michaella en haar leeftijdsgenootjes, die toch ook best getalenteerd zijn(?). Natuurlijk is er Elise nog, maar zij is qua leeftijd een eenling :(

Jodie
Mar 14th, 2004, 05:37 PM
Ja Linda gelukkig wel, zoals Nicole Thijssen en Bibiane Schoofs..

Zamboni
Mar 14th, 2004, 05:39 PM
We zullen zien...
Toen ik tennis net ging volgen zou er ook een talentvolle generatie aankomen....Michelle Gerards, Silvana Bauer, Dominique van Boekel....eerst zien dan geloven ;)

Jodie
Mar 14th, 2004, 05:40 PM
Maar bv van boekel heeft ni veel bewezen in juniorencircuit, degenen die het goed doen bij de junioren zijn Michaella, Nicole en Bibiane, daarom noemde ik die ook ;)

Zamboni
Mar 14th, 2004, 05:42 PM
Ok, maar toch werd er toen gedaan alsof er een generatie met een aantal potentiele top100 speelsters aankwam, nou dat hebben we gezien....
Ik hoop maar dat het nu realistischer is ;)

grmbl
Mar 14th, 2004, 06:10 PM
De KNLTB heeft enkele jaren geleden het meerjarenbeldeidsplan opgezet en je ziet echt de resultaen ervan. Er komt echt een hele reut met talenten aan. We hebben natuurlijk Misa Krajicek. Die zal hoogswaarschijnlijk eind 2005 begin 2006 al in de top-100 staan (als het niet veel eerder is). Wat zij in de afgelopen twee jaar gepresteerd heeft is vergelijkbaar met een Hingis, Clijsters, Henin, Dokic en Capriatie. Zij zal waarschijnlijk de kopvrouw worden in het Nederlandse tennis in de aankomende jaren. We hebben natuurlijk ook nog in Amerika Stephanie Herz zitten. Ook vol van talent en wordt daar flink gedrilld voor het grote werk met als resultaat dat ze nu geblesseerd is.. Dat wordt dus afwachten. Maar er komen nog meer meisjes aan. Allemaal van 15/16 jaar. Hier zijn Nicole Thijssen en Bibiane Schoofs de twee van de talentvole meisjes. Marrit Boonstra is ook erg getalenteerd. Maar er zijn nog jongere talenten als Steffie Weterings (eindelijk terug van de blessure), Babs van Kampen(1990) en Renee Reinhard(1990). Tis natuurlijk afwachten hoe deze meisjes zich ontwikkelen, maar voor de toekomst zit we goed hoor!

Elise Tamaela zal waarschijnlijk binnen 4 maanden een grote sprong op de WTA-ranglijst maken omdat ze eindelijk op haar zo heilige gravel mag tennissen. Als alles een beetje meezit moet een top 120/100 er echt wel inzitten. En het is natuurlijk afwachten hoe Tessy van de Ven, Michelle Gerards en Marielle Hoogland zich ontwikkelen.

Hertzelfde geldt voor de jongens. De opvolgers voor de generatie Sjeng staan ook al klaar. Met jongens als Remko de Rijke, Robin Haase, Coen van Keulen, Igor Sijsling, Antal v.d Duim en Peter Lucassen moet Nederland het later mee gaan doen. Maar ook hier hangt veel van af.

daanharmsen
Mar 14th, 2004, 07:54 PM
De KNLTB heeft enkele jaren geleden het meerjarenbeldeidsplan opgezet en je ziet echt de resultaen ervan. Er komt echt een hele reut met talenten aan. We hebben natuurlijk Misa Krajicek. Die zal hoogswaarschijnlijk eind 2005 begin 2006 al in de top-100 staan (als het niet veel eerder is). Wat zij in de afgelopen twee jaar gepresteerd heeft is vergelijkbaar met een Hingis, Clijsters, Henin, Dokic en Capriatie. Zij zal waarschijnlijk de kopvrouw worden in het Nederlandse tennis in de aankomende jaren. We hebben natuurlijk ook nog in Amerika Stephanie Herz zitten. Ook vol van talent en wordt daar flink gedrilld voor het grote werk met als resultaat dat ze nu geblesseerd is.. Dat wordt dus afwachten. Maar er komen nog meer meisjes aan. Allemaal van 15/16 jaar. Hier zijn Nicole Thijssen en Bibiane Schoofs de twee van de talentvole meisjes. Marrit Boonstra is ook erg getalenteerd. Maar er zijn nog jongere talenten als Steffie Weterings (eindelijk terug van de blessure), Babs van Kampen(1990) en Renee Reinhard(1990). Tis natuurlijk afwachten hoe deze meisjes zich ontwikkelen, maar voor de toekomst zit we goed hoor!

Elise Tamaela zal waarschijnlijk binnen 4 maanden een grote sprong op de WTA-ranglijst maken omdat ze eindelijk op haar zo heilige gravel mag tennissen. Als alles een beetje meezit moet een top 120/100 er echt wel inzitten. En het is natuurlijk afwachten hoe Tessy van de Ven, Michelle Gerards en Marielle Hoogland zich ontwikkelen.

Hertzelfde geldt voor de jongens. De opvolgers voor de generatie Sjeng staan ook al klaar. Met jongens als Remko de Rijke, Robin Haase, Coen van Keulen, Igor Sijsling, Antal v.d Duim en Peter Lucassen moet Nederland het later mee gaan doen. Maar ook hier hangt veel van af.
Het gaat er bij de bond al weer veel beter aan toe dan een aantal jaren geleden.

Maar ik denk niet dat je Michaella Krajicek moet zijn als een exponent van het KNLTB meerjarenbeleidsplan, dit is gewoon een inviduele topper, iemand die bij de Tsjechische bond ook wel geslaagd was.

grmbl
Mar 14th, 2004, 07:58 PM
Het gaat er bij de bond al weer veel beter aan toe dan een aantal jaren geleden.

Maar ik denk niet dat je Michaella Krajicek moet zijn als een exponent van het KNLTB meerjarenbeleidsplan, dit is gewoon een inviduele topper, iemand die bij de Tsjechische bond ook wel geslaagd was.

Maar de KNLTB speelt er een hele grote rol in. Je wilt niet weten hoeveel geld er in Misa is gepompt. Twee trainers, een fysio, conditietrainer, een bus en huis. Plus natuurlijk al die reizen die Misa en het team op de kosten van de KNLTB maakt.

Zamboni
Mar 15th, 2004, 08:37 AM
Natuurlijk was Misa er als individueel talent ook wel gekomen, maar de KNLTB speelt er nu ook wel een grote rol in (en JollyRoger zou zeggen dat dat maar goed is ook)

kim&lleyton
Mar 15th, 2004, 01:28 PM
Ik hoop echt dat ze in de A poule komen!

King Aaron
Mar 15th, 2004, 02:00 PM
Translation anyone? ;)

daanharmsen
Mar 15th, 2004, 02:07 PM
Translation anyone? ;)
This topic is about the FED Cup Team, Michaella Krajicek, Elise Tamaela, Anousjka van Exel and Tessy van der Ven are part of it.

DutchieGirl
Mar 16th, 2004, 06:57 AM
Well done to Tessy! :D And Anousjka...hope they can play doubles coz they are both very good doubles players.

King Aaron
Mar 16th, 2004, 02:40 PM
This topic is about the FED Cup Team, Michaella Krajicek, Elise Tamaela, Anousjka van Exel and Tessy van der Ven are part of it.
Yeah..I figured I would somehow know that ;). Thanks anyhow but I'm still clueless. Oh well. :shrug:

Zamboni
Mar 16th, 2004, 04:55 PM
haha, we were talking about the federation, and how they are helping the talents lots better now than a few years ago, hope that helps

King Aaron
Mar 17th, 2004, 06:49 AM
Haha okay...guess I'll ask the next time I want/need to know anything. ;)

Zamboni
Mar 17th, 2004, 07:20 AM
alright :kiss:

CooCooCachoo
Apr 11th, 2004, 08:05 PM
Zelf schat ik de kansen hoog in voor Nederland.

Ik wil niet te pessimistisch klinken, maar ik schat het in als een nogal hopeloze missie. Er zijn mijns inziens slechts twee ploegen die echt te verslaan moeten zijn (Denemarken en Litouwen). Voor de rest is het hopen op een goede loting, upsets en wat blessures van Maleeva, Daniilidou, Domachowska e.a. Maar ja, dat is ook weer zo sneu voor hun ;)

Ik vraag me wel af waar spelers zoals Chanelle Scheepers (RSA) en Olga Barabanschikova (BRS) zijn? Uvarova heeft toch echt niet meer ervaring?!

Jodie
Apr 11th, 2004, 08:17 PM
Kijk anders ff in de challengergedeelte ;)
Uvarova, Scheepers en Barabanschikova zijn aardig bezig...

CooCooCachoo
Apr 11th, 2004, 08:20 PM
Kijk anders ff in de challengergedeelte
Uvarova, Scheepers en Barabanschikova zijn aardig bezig...

Haha nee je hebt mn vraag verkeerd begrepen ;)

Ik reageerde op de lijst met namen voor de Fed Cup in Athene. Daar staan Barabanschikova en Scheepers niet bij.

Capriatifan1
Apr 11th, 2004, 08:24 PM
En volgens mij is Domachowska er ook niet bij in Athene

Haha nee je hebt mn vraag verkeerd begrepen ;)

Ik reageerde op de lijst met namen voor de Fed Cup in Athene. Daar staan Barabanschikova en Scheepers niet bij.

Jodie
Apr 11th, 2004, 08:49 PM
Aha, kebbem, slaap nog :rolleyes:

Tja, mss wilden ze ni, of paste niet in de team, of of....

CooCooCachoo
Apr 11th, 2004, 09:48 PM
Nou.. is wel raar hoor! Domachowska hoort er gewoon bij..

Capriatifan1
Apr 16th, 2004, 08:58 PM
Op de website van de fedcup; www.fedcup.com staat dat Domachowska niet genomineerd is

Nou.. is wel raar hoor! Domachowska hoort er gewoon bij..

Zamboni
Apr 19th, 2004, 08:50 AM
We'll play Israel, Ukrain and South Africa, quite a tough draw :o

grmbl
Apr 19th, 2004, 10:07 AM
Today: Holland vs. Israel!

hoekie274
Apr 19th, 2004, 04:35 PM
Netherlands - Israel 0-3

Anousjka van Exel lost to Tzipora Obziler
Elise Tamaela lost to Anna Smashnova-Pistolesi
Anousjka van Exel/Michaella Krajicek lost to Tzipora Obziler/Anna Smashnova-Pistolesi

grmbl
Apr 19th, 2004, 04:50 PM
Zo gaar dat Misa niet singelde... Misschien moeten ze zich aan de ranking houden...

Svennovitch
Apr 19th, 2004, 05:51 PM
Hop oranje!

Misschien is Michaela nog niet goed genoeg om de andere 2 te verdringen in het team.

grmbl
Apr 19th, 2004, 05:55 PM
Hop oranje!

Misschien is Michaela nog niet goed genoeg om de andere 2 te verdringen in het team.

Ze is beter dan van Exel en misschien ook wel beter dan Elise.. Ze is niks voor niks de Nederlands Kampioen..

Svennovitch
Apr 19th, 2004, 06:02 PM
Gewoon wat geduld hebben, ze komt er wel.

Capriatifan1
Apr 19th, 2004, 06:03 PM
Onbegrijpelijk dat Mischa niet speelde. Ik ben het bijna altijd met Bogtstra eens, vind het een super goede captain, maar dit snap ik niet. Misa is echt veel beter dan die andere twee; ze mist alleen nog wat ervaring en die zou ze juist hier perfect op kunnen doen. Er staat voor Nederland niets op het spel, promotie zit er absoluut niet in en degradatie normaal gesproken ook niet. Misa zou eerste speelster moeten zijn...andere positie maakt niet zoveel uit..Tamaela staat al maanden echt heel slecht te spelen...duidelijk een compleet gebrek aan zelfvertrouwen. Denk trouwens ook dat ze wel bijna aan haar plafond zit. Top 100 lijkt me niet echt haalbaar, al hoop ik dat ik er naast zit. Van Exel heeft het goed gedaan in haar 1e wedstrijd. Hopelijk speelt Misa de volgende 2 wedstrijden.

Zamboni
Apr 19th, 2004, 07:56 PM
Vreemd dat Misa niet speelde ja! Verder is de uitslag niet echt verrassend natuurlijk ;)

CrashOne
Apr 20th, 2004, 11:26 AM
Zo vreemd vind ik het niet dat misa geen single heeft gespeelt, maar goed, zal wel aan mij liggen...

Tamaela staat al maanden echt heel slecht te spelen...duidelijk een compleet gebrek aan zelfvertrouwen.

Dit valt echt reuze mee, paar keer slecht loting etc..

Tevens heeft Elise in de training voor de Fedcup een oefen set gespeelt tegen Misa, 6-2 voor Elise.

Niemand uit dit team had uberhaupt kans gemaakt tegen Smashnova, dat was bijvoorbaat al duidelijk.

grmbl
Apr 20th, 2004, 03:07 PM
Zo vreemd vind ik het niet dat misa geen single heeft gespeelt, maar goed, zal wel aan mij liggen...

Tevens heeft Elise in de training voor de Fedcup een oefen set gespeelt tegen Misa, 6-2 voor Elise.

Niemand uit dit team had uberhaupt kans gemaakt tegen Smashnova, dat was bijvoorbaat al duidelijk.

Don't fuck with his sister! ;) We waren bij voorbaat al bijna kansloos tegen Israel.. We moeten gewoon proberen te winnen van Oekraine of Zuid-Afrika.. Als ik Bogstra was zou ik het team als volgend opstellen tegen Oekraine:

1e. Elise
2e. Michaella
Dubbel: van Exel/Krajicek.

Zamboni
Apr 20th, 2004, 04:12 PM
Don't fuck with his sister! ;) We waren bij voorbaat al bijna kansloos tegen Israel.. We moeten gewoon proberen te winnen van Oekraine of Zuid-Afrika.. Als ik Bogstra was zou ik het team als volgend opstellen tegen Oekraine:

1e. Elise
2e. Michaella
Dubbel: van Exel/Krajicek.
t lijkt voetbal wel, 16 miljoen bondscoaches he :p

grmbl
Apr 20th, 2004, 04:23 PM
t lijkt voetbal wel, 16 miljoen bondscoaches he :p

:lol: idd!

Capriatifan1
Apr 20th, 2004, 07:53 PM
Ik ben het helemaal met je eens dat Smashnova sowieso had gewonnen, maar juist omdat er voor Nederland weinig te winnen viel, had ik gekozen voor Misa. Van Exel heeft weinig meer aan deze ervaring op haar leeftijd, al vind ik het wel gaaf voor haar dat ze speelt natuurlijk. Dat je het opneemt voor Elise vind ik mooi, je bent wel een echte fan (: Maar je moet ook realistisch bliven en toegeven dat ze wel hopeloos uit vorm is, kijk maar eens naar haar resultaten van dit jaar:

Hobart Jan 18 2004
Qual 1 E Tamaela - A Jidkova(1) 6-1 6-3
Qual 2 E Tamaela - L Prusova 7-5 6-3
Qual 3 A Keothavong - E Tamaela 7-5 1-6 6-2

Australian Open Feb 1 2004
Qual 1 E Tamaela - S Krivencheva 6-1 4-6 6-2
Qual 2 T Obziler - E Tamaela 6-3 7-61

Rockford ($25,000 - IL,USA) Feb 8 2004
1 Y Xie - E Tamaela(7) 2-6 7-5 6-3

Midland ($75,000 - MI,USA) Feb 15 2004
1 A Cargill - E Tamaela 6-72 7-5 6-4

Columbus ($25,000 - OH,USA) Feb 22 2004
1 M Goloviznina - E Tamaela(5) 6-2 6-2

St-Paul ($50,000 - MN,USA) Feb 29 2004
1 A Jidkova(3) - E Tamaela 6-3 7-5

Casablanca Apr 11 2004
Qual 1 M Domachowska - E Tamaela(8) 7-5 6-0

Estoril Apr 18 2004
Qual 1 E Birnerova(4) - E Tamaela 6-2 6-4

Het jaar begon best goed, maar na een paar zeer vervelende krappe nederlagen is ze haar zelfvertrouwen kwijtgeraakt en heeft ze vrij dik van speelsters verloren die ze als ze wel in vorm was had kunnen pakken. Maar goed tennissen kan ze wel, het is puur zelfvertrouwen en dat komt wel weer terug! Zelf zou ik in de 2e wedstrijd kiezen voor Misa en Van Exel in de singles en voor Misa/Tamaela in de dubbel, ook met het oog op de toekomst is het belangrijk dat deze 2 samen ervaring op doen.

CrashOne
Apr 20th, 2004, 08:34 PM
Ik ben het helemaal met je eens dat Smashnova sowieso had gewonnen, maar juist omdat er voor Nederland weinig te winnen viel, had ik gekozen voor Misa. Van Exel heeft weinig meer aan deze ervaring op haar leeftijd, al vind ik het wel gaaf voor haar dat ze speelt natuurlijk. Dat je het opneemt voor Elise vind ik mooi, je bent wel een echte fan (: Maar je moet ook realistisch bliven en toegeven dat ze wel hopeloos uit vorm is, kijk maar eens naar haar resultaten van dit jaar:

Hobart Jan 18 2004
Qual 1 E Tamaela - A Jidkova(1) 6-1 6-3
Qual 2 E Tamaela - L Prusova 7-5 6-3
Qual 3 A Keothavong - E Tamaela 7-5 1-6 6-2

Australian Open Feb 1 2004
Qual 1 E Tamaela - S Krivencheva 6-1 4-6 6-2
Qual 2 T Obziler - E Tamaela 6-3 7-61

Rockford ($25,000 - IL,USA) Feb 8 2004
1 Y Xie - E Tamaela(7) 2-6 7-5 6-3

Midland ($75,000 - MI,USA) Feb 15 2004
1 A Cargill - E Tamaela 6-72 7-5 6-4

Columbus ($25,000 - OH,USA) Feb 22 2004
1 M Goloviznina - E Tamaela(5) 6-2 6-2

St-Paul ($50,000 - MN,USA) Feb 29 2004
1 A Jidkova(3) - E Tamaela 6-3 7-5

Casablanca Apr 11 2004
Qual 1 M Domachowska - E Tamaela(8) 7-5 6-0

Estoril Apr 18 2004
Qual 1 E Birnerova(4) - E Tamaela 6-2 6-4

Het jaar begon best goed, maar na een paar zeer vervelende krappe nederlagen is ze haar zelfvertrouwen kwijtgeraakt en heeft ze vrij dik van speelsters verloren die ze als ze wel in vorm was had kunnen pakken. Maar goed tennissen kan ze wel, het is puur zelfvertrouwen en dat komt wel weer terug! Zelf zou ik in de 2e wedstrijd kiezen voor Misa en Van Exel in de singles en voor Misa/Tamaela in de dubbel, ook met het oog op de toekomst is het belangrijk dat deze 2 samen ervaring op doen.

De volgende singels zullen door Elise en Misa getennist worden hoor ik net (waarschijnlijk Elise 1e en Misa 2e).

Dat hopeloos uit vorm is gewoon weg niet waar, heb je zelf wel gekeken wat bijvoobeeld M Domachowska heeft gepresteerd in de periode dat Elise van haar verloor? Birnerova stond op het moment 105, Jidkova 89.

In Amerika heeft ze idd wat minder gepresteerd, maar goed, ik weet zeker dat ze beter kan en ik ken Elise goed genoeg om te zeggen dat ze nu lekker in haar vel steekt en in goede vorm is.

De overwinningen komen vanzelf wel weer.

grmbl
Apr 20th, 2004, 08:48 PM
Ook typisch iets Nederlands hé, om gelijk te gaan zeuren als het iets minder gaat! Elise heeft echt een geweldig jaar 2003 achter de rug en is ze 900 plaatsen gestegen. Dit vooral door de ITF-toernooien die ze heeft gespeeld. Je kan natuurlijk niet direct verwachten van haar dat ze gelijk hoge ogen gaat gooien bij WTA-toernooien. In Amerika was het niet denderend, ze speelde tegen misschien wel sterkere tegenstanders, op hardcourt en ze was misschien ook niet in haar betere vorm. Ze moet nog veel leren bij de grotere toernooien en daar moeten we haar tijd voor geven. Elise is pas 20, ze heeft nog een geweldige carriere voor zich. Tuurlijk, het wordt geen nieuwe nummer 1 van de wereld, maar ze heeft qua spel zeker de potentie om vaste waarde in de top-50 te worden (misschien nog wel hoger). Je kan nu wel zeggen dat ze aan haar plafond zit, bullshit! Ze moet nog groeien en dat gaat ze zeker doen. Ik heb haar vorig jaar een paar keer zien spelen en het ziet er geweldig uit. Je kan er nu wel allemaal theorien op los laten, maar er is maar eentje hier op het forum die weet hoe het allemaal in elkaar steekt en dat is Crashone.

Whatzup
Apr 20th, 2004, 09:27 PM
Ow gelukkig dat Michaela morgen een singles match speelt. Dat heeft ze echt nodig om ervaring op te doen. Ik vind trouwens dat het Nederlandse tennist niet genoeg voor haar opkomt en haar kansen geeft. Ten eerste kunnen ze proberen om haar in meer Challengers / eventueel WTA toernooien te laten spelen.. Ok ik weet dat dit ook wel aan haar management Octagon te wijten is. En ze moet alle mogelijke kansen krijgen om in de FED Cup singles te kunnen spelen. Dit is voor haar de mogelijkheid... Nederland heeft hier toch niets te verliezen. K hoop dat ze morgen een beetje redelijk presteert. Ze moet die wedstrijd kunnen winnen! :D

CrashOne
Apr 21st, 2004, 05:34 AM
Pardon? Misha krijgt niet genoeg kansen? Misha krijgt de meeste kansen van alle meiden die nu naar de top willen komen, wat ook logisch is, ze presteerd ook het best.

Ze krijgt wildcards voor grotere toernooien (geen $10k maar gelijk $50K, Rosmalen) en trainers die ze zelf bijna kan uit kiezen.

Vergeet niet dat ze pas 15 is en nog niet veel mag spelen in het senioren circuit.

Daarbij hoop ik echt dat ze het gaat halen, dat hebben we zeker nodig!

CrashOne
Apr 21st, 2004, 07:31 AM
Eerste singel door Elise, tweede singel door Misa, dubbel wordt gespeelt door Elise en Anousjka krijg ik net te horen.

Misa begint daarna Elise tegen Beygelzimer gevolgt door de dubbel.

Zamboni
Apr 21st, 2004, 08:22 AM
Misa krijgt geen kansen van Nederland :eek: Weet je wel wat je zegt :o Door Misa is de bond juist een veel betere koes gaan varen, zij krijgt alle kansen die de generatie voor haar niet heeft gehad.

Ik hoop echt dat we vandaag een kans maken :D

Whatzup
Apr 21st, 2004, 08:26 AM
Ja ok op die manier bedoel k het ook niet.. Tuurlijk krijgt ze wel goeie kansen en trainers. Het is meer de manier waarop.. en het ligt ook aan haar management Octagon. Ten eerste denk k dat ze moet beginnen met 10k tournooien te spelen, goeie kans om titels te winnen, wedstrijdritme en ervaring op te doen. Dan doorstromen naar de hogere challengers en wta tournooien. Kijk eens naar het aantal junioren dat in Indian Wells en Miami speelden.. Misa kreeg geen WC.. maar jullie hebben gelijk dat ligt niet aan de KNTLB maar aan Octagon.

Whatzup
Apr 21st, 2004, 08:26 AM
C'mon Misa.. winnen vandaag! :D

Zamboni
Apr 21st, 2004, 09:01 AM
Ja ok op die manier bedoel k het ook niet.. Tuurlijk krijgt ze wel goeie kansen en trainers. Het is meer de manier waarop.. en het ligt ook aan haar management Octagon. Ten eerste denk k dat ze moet beginnen met 10k tournooien te spelen, goeie kans om titels te winnen, wedstrijdritme en ervaring op te doen. Dan doorstromen naar de hogere challengers en wta tournooien. Kijk eens naar het aantal junioren dat in Indian Wells en Miami speelden.. Misa kreeg geen WC.. maar jullie hebben gelijk dat ligt niet aan de KNTLB maar aan Octagon.
ja ik ben het wel met je eens dat de toernooikeuze (nog) niet geweldig is.

Shaii
Apr 21st, 2004, 01:17 PM
Ukraine vs Netherlands 2-0

Elena Tatarkova d. Michaella Krajicek 6-2 6-3
Yulia Beygelzimer d. Elise Tamaela 6-2 7-6

grmbl
Apr 21st, 2004, 01:21 PM
pffff...

Whatzup
Apr 21st, 2004, 02:57 PM
Pff Michaela.. toch begin ik steeds meer aan haar kunnen te twijfelen.. Ok ze is een goede junior speelster maar toch denk k dat de meeste mensen haar kunnen en talent (tot nu toe) nog te veel overdrijven. Speelsters als Sharapova, Nicole Vaidisova en Tatiana Golovin en nu zelfs de 13 of 14 jarige Karatancheva winnen hun wedstrijden tegen top 30 speelster.. Misa heeft op dit moment zelfs nog niet veel in te brengen tegen veel mindere speelsters. Toch weet k dat ze beter kan. C'mon Misa! :D

Zamboni
Apr 21st, 2004, 05:18 PM
We hebben het dubbelspel in ieder geval gewonnen :)

Ik ben het gedeeltelijk met Whatzup eens, aan de andere kant is Misa nog zo jong, en volgt ze natuurlijk een heel andere weg dan de junioren die jij opnoemt. We zullen maar afwachten ;)

grmbl
Apr 21st, 2004, 05:22 PM
We hebben het dubbelspel in ieder geval gewonnen :)

Ik ben het gedeeltelijk met Whatzup eens, aan de andere kant is Misa nog zo jong, en volgt ze natuurlijk een heel andere weg dan de junioren die jij opnoemt. We zullen maar afwachten ;)

Idd. Maar het kan ook zo gebeuren dat ze opeens helemaal doorbreekt. We moeten haar gewoon nog wat tijd geven. En volgens mij speelt die knieblessure ook mee. Ze heeft iig nog niet op haar best getennist dit jaar.

Zamboni
Apr 21st, 2004, 05:24 PM
Idd. Maar het kan ook zo gebeuren dat ze opeens helemaal doorbreekt. We moeten haar gewoon nog wat tijd geven. En volgens mij speelt die knieblessure ook mee. Ze heeft iig nog niet op haar best getennist dit jaar.
ik heb in ieder geval liever dat ze wat later doorbreekt. Ik wil haar niet zien opbranden....

Whatzup
Apr 21st, 2004, 05:59 PM
Ja daar heb je gelijk in.. Ik denk dat ze na die knieblessure haar oude niveau nog steeds niet goed heeft opgepakt.. ik denk zelfs dat ze nu op nog geen 50% van haar niveau van vorig jaar zit.

Capriatifan1
Apr 21st, 2004, 06:12 PM
Ben in ieder geval erg blij dat ze gespeeld heeft. Jammer dat ze heeft verloren ,maar een goede ervaring is het sowieso. Dat ze nu op 15 jarige leeftijd op de WTA tour nog niet aan de bak komt, zegt niets. Toen Clijsters, Henin, Davenport, Mauresmo net 15 waren hadden zo ook nog niet zulke super resultaten en toch is dat absolute top geworden. Met meisjes die het op die leeftijd wel al super deden, is het lang niet altijd even goed afgelopen...Jaeger, Austin, Hingis, Lucic en ongetwijfeld zijn er nog wel meer voorbeelden. Het komt allemaal wel, ze heeft een goede begeleiding en als ze hard aan haar spel blijft werken lukt het vanzelf.

Nog even terug komend op mijn "kritiek" op Elise. Ik vind het onzin om te zeggen dat als iemand eens iets minder presteert iedereen direct begint te zeuren. Er mag best ruimte zijn voor wat kritiek. We hebben Elise vorig jaar ook alle lof toegezwaaid toen ze omhoog schoot in de rankings, dan mag er ook best eens ruimte zijn om te constateren dat het momenteel wat minder gaat, of niet soms. Ze zit gewoon in een dipje, heeft niet de topvorm die ze eerder wel had...dat constateren heeft niets met zeuren te maken, het is gewoon een feitelijke vaststelling. In Nederland kunnen mensen niet altijd even goed met kritiek omgaan. Ik vind Elise een hele goede speelster en ik ben blij dat we haar hebben. Ook al zit ze in een dip, ik ben ervan overtuigd dat ze daar zo weer boven op is en weer wedstrijden gaat winnen. Ik geloof echter niet (al hoop ik van ganser harte dat ik er helemaal naast zit!) dat ze de potentie van een top 50 speelster heeft. Ik heb haar meerdere malen zien spelen en ik denk dat haar top rond de top 100 ligt, misschien net er binnen.

Hoe zit het trouwens met Brenda Schultz? Vorig jaar waren er berichten dat ze dit jaar wellicht een comeback zou maken? :bounce:

arn
Apr 21st, 2004, 06:54 PM
Ik had toch wel wat beter verwacht van Krajicek maar ik geef de moed nog niet op :)

Capriatifan1, Justine en Kim hadden schitterende resultaten in hun eerste jaar ;)

Brαm
Apr 21st, 2004, 07:04 PM
Toen Clijsters, Henin, Davenport, Mauresmo net 15 waren hadden zo ook nog niet zulke super resultaten en toch is dat absolute top geworden.

Justine won Roland Garros bij de junioren, toen ze net 15 was & ze won het allereerste WTA-toernooit dat ze speelde ;)
Kim bereikte de kwartfinales bij haar 1e WTA-toernooi ;)

grmbl
Apr 21st, 2004, 07:37 PM
Justine won Roland Garros bij de junioren, toen ze net 15 was & ze won het allereerste WTA-toernooit dat ze speelde ;)

Ja dus? Krajicek was net 14, toen stond ze al in de HF van Roland Garros. Krajiceks eerste WTA-toernooi was op gras en daar moet je ook op groeien.. We zullen het wel allemaal zie, Misa komt er wel..

Capriatifan1
Apr 21st, 2004, 07:48 PM

Dat Henin Roland Garros won bij de junioren is knap, maar bij de junioren doet Misa het ook fantastisch. Ik had het over de grote ITF en WTA toernooien. Misa heeft alleen nog maar $50.000 toernooien en groter gespeeld (Rosmalen en nu Fed Cup) Henin heeft toen ze "prof" werd, de eerste 2 jaar alleen maar $10.000 en $25.00 toernooien gespeeld. Pas in 1999, toen ze dus al bijna 17 was ging ze FedCup en grotere toernooien spelen. Toen deed ze het inderdaad direct fantastisch, maar ze was toen wel 2 jaar ouder dan Misa nu is.

Clijsters was 16 toen ze de grotere toernooien ging spelen, ook zij speelde de eerste 1,5/2 jaar 10.000 en 25.000$ toernooien. Ook zij had dus nog een jaar voorsprong op Misa.

Ik wil alleen maar zeggen dat Misa jonger is dan bv Henin en Clijsters toen die de partijen gingen winnnen die Misa nu nog verliest. Ik weet zeker dat als Misa net als Henin en Clijsters ook in de kleine toernooien begint ze ook veel zal winnen

Svennovitch
Apr 21st, 2004, 08:07 PM
Dat Henin Roland Garros won bij de junioren is knap, maar bij de junioren doet Misa het ook fantastisch. Ik had het over de grote ITF en WTA toernooien. Misa heeft alleen nog maar $50.000 toernooien en groter gespeeld (Rosmalen en nu Fed Cup) Henin heeft toen ze "prof" werd, de eerste 2 jaar alleen maar $10.000 en $25.00 toernooien gespeeld. Pas in 1999, toen ze dus al bijna 17 was ging ze FedCup en grotere toernooien spelen. Toen deed ze het inderdaad direct fantastisch, maar ze was toen wel 2 jaar ouder dan Misa nu is.

Clijsters was 16 toen ze de grotere toernooien ging spelen, ook zij speelde de eerste 1,5/2 jaar 10.000 en 25.000$ toernooien. Ook zij had dus nog een jaar voorsprong op Misa.

Ik wil alleen maar zeggen dat Misa jonger is dan bv Henin en Clijsters toen die de partijen gingen winnnen die Misa nu nog verliest. Ik weet zeker dat als Misa net als Henin en Clijsters ook in de kleine toernooien begint ze ook veel zal winnen
Toen Clijsters net 15 was, heeft ze zich kunnen kwalificeren voor de hoofdtabel van Wimbledon en daar dan nog eens de 4de ronde gehaald. Onderweg schakelde ze Amanda Coetzer uit, toen top-10.

arn
Apr 21st, 2004, 08:11 PM
Toen Clijsters net 15 was, heeft ze zich kunnen kwalificeren voor de hoofdtabel van Wimbledon en daar dan nog eens de 4de ronde gehaald. Onderweg schakelde ze Amanda Coetzer uit, toen top-10.
uhm Sven, dat was in 99, toen was Kim er juist 16 ;)

Whatzup
Apr 21st, 2004, 08:13 PM
Jep.. dat klopt. Clijsters speelde meteen erg goed.. behaalde 4e ronde Wimbledon, 3e ronde US Open en won meteen Luxembourg en haalde de finale in Bratislava..

Daarmee bedoel k dus ook dat we niet moeten overdrijven met Misa.. Ok ze is erg goed maar geen tenniswonder. Aan de andere kant zijn speelsters als Clijsters, Henin en Hingis ook vaak uitzonderingen.. er zijn genoeg speelsters die ook pas veel later echt tot bloei kwamen.. bijv. Myskina.

Toch denk k dat Misa eerst helemaal moet herstellen van die knieblessure en dan moet ze starten met 10k toernooien.. zo gauw ze die een beetje begint te winnen moet ze het rustig opbouwen.. ze heeft eerst ervaring en wedstrijdritme nodig.. dan komt de rest vanzelf :D

arn
Apr 21st, 2004, 08:14 PM
Jep.. dat klopt. Clijsters speelde meteen erg goed.. behaalde 4e ronde Wimbledon, 3e ronde US Open en won meteen Luxembourg en haalde de finale in Bratislava..

Daarmee bedoel k dus ook dat we niet moeten overdrijven met Misa.. Ok ze is erg goed maar geen tenniswonder. Aan de andere kant zijn speelsters als Clijsters, Henin en Hingis ook vaak uitzonderingen.. er zijn genoeg speelsters die ook pas veel later echt tot bloei kwamen.. bijv. Myskina.

Toch denk k dat Misa eerst helemaal moet herstellen van die knieblessure en dan moet ze starten met 10k toernooien.. zo gauw ze die een beetje begint te winnen moet ze het rustig opbouwen.. ze heeft eerst ervaring en wedstrijdritme nodig.. dan komt de rest vanzelf :D
Ja, ze bouwt beter traag op, nog steeds de beste weg denk ik :)

Zamboni
Apr 22nd, 2004, 07:00 AM
uhm Sven, dat was in 99, toen was Kim er juist 16 ;)
Dat ging ik ook zeggen.
Maar dat was sowieso een bizar toernooi, het toernooi van Dokic, Lucic en Stevenson. En zijn die nu geweldig terecht gekomen?

CrashOne
Apr 22nd, 2004, 08:12 AM
Misa gaat nu net de baan (volgens mij tegen Nicole Rencken), speelt tweede singel. Elise daarna tegen Grandin.
Dubbel heb ik niet door gekregen.

Als ze winnen blijven ze in groep, als ze verliezen moeten ze zaterdag degradatie spelen, maar als ik het zo zie moet het te doen zijn. Laten we het hopen!

Svennovitch
Apr 22nd, 2004, 08:45 AM
uhm Sven, dat was in 99, toen was Kim er juist 16 ;)oeps :o

Wat, zooooo oud al ;)

chantie
Apr 22nd, 2004, 01:05 PM
:worship: Michaella Krajicek heeft van Scheepers gewonnen!!!!!!!!!! Tussenstand Ned-RSA 1-0 :bounce:

Josh
Apr 22nd, 2004, 01:38 PM
Krajicek def. Scheepers 7-5 2-6 6-1

Zamboni
Apr 22nd, 2004, 01:50 PM
Erg goed gedaan, Misa :worship:
Zullen we alle verhalen van gisteren maar weer de prullenbak indoen ;) Opportunistisch als Nederlanders zijn ;)

CrashOne
Apr 22nd, 2004, 02:16 PM
Elise heeft ook gewonnen en met wat voor een uitslag!

6-2 4-6 11-9

Woei! Aangezien dat meisje deze week nog van Beugelzimer had gewonnen, waar Elise van verloor toch een mooie prestatie!

Zamboni
Apr 22nd, 2004, 02:18 PM
wow wat een uitslag :worship: Erg goed voor haar mentale gesteldheid lijkt me zo ;)
Nu zijn we dus door?:D

CrashOne
Apr 22nd, 2004, 02:24 PM
Als het goed is wel ja, derde.

grmbl
Apr 22nd, 2004, 02:32 PM
Nou toch nog een goed einde!! Heel netjes van Misa, dit moet erg goed voor haar zijn! En wat een geweldige wedstrijd van Elise zeg! Héééél knap, dit moet haar ook goed doen! Misa gaat volgens mij volgende week haar titel verdedigen in Italie (daar is trouwen een WC te verdienen voor het $50.000 toernooi van Modena) en Elise gaat de quallies van het WTA-toernooi van Boedapest spelen! Hééél veel succes!

CrashOne
Apr 22nd, 2004, 02:47 PM
Elise speelt niet in Budapest, ze gaat naar Cagnes Sur Mer, in Frankrijk een $75K, direct in het hoofdtoernooi.

Jodie
Apr 22nd, 2004, 02:50 PM
Michaella :hug:
Elise :hug:

grmbl
Apr 22nd, 2004, 02:52 PM
Elise speelt niet in Budapest, ze gaat naar Cagnes Sur Mer, in Frankrijk een $75K, direct in het hoofdtoernooi.

Owke! Goed dat je het zegt.. Misschien wel beter, want dan verdien je sneller wat puntjes. Misschien dat je het weet, maar krijgt Elise een WC voor Rosmalen of moet ze kwalificaties spelen?

arn
Apr 22nd, 2004, 02:53 PM
Goed om te horen dat Nederland niet zakt! Dat zouden ze niet verdienen :)

Goed gedaan Misa and Elise :D

CrashOne
Apr 22nd, 2004, 02:55 PM
Elise speelt dan kwali voor wimbledon, hierdoor heeft Misha de WC voor Rosmalen gehad.

Jodie
Apr 22nd, 2004, 02:58 PM
Wokkel, er zijn geen quallies voor dames in Rosmalen, ik dacht dat je dat wel wist ;)

grmbl
Apr 22nd, 2004, 02:58 PM
Elise speelt dan kwali voor wimbledon, hierdoor heeft Misha de WC voor Rosmalen gehad.

Ow tuurlijk ja, helemaal vergeten.. Anders had ze 'm zeker wel gehad!

arn
Apr 22nd, 2004, 03:27 PM
Dat is zo raar, een tornooi zonder quallies!

grmbl
Apr 22nd, 2004, 03:29 PM
Wokkel, er zijn geen quallies voor dames in Rosmalen, ik dacht dat je dat wel wist ;)

Echt waar.. dat heb ik noooooiit geweten.. Ik volg het damestennis pas een jaartje ofzo en vorig jaar was ik tijdens Rosmalen op vakantie dus heb ik het ook niet gemerkt.. Wel vreemd eigenlijk, een WTA-toernooi zonder kwalificaties..

CrashOne
Apr 22nd, 2004, 03:50 PM
Dubbel verloren:
v. Exel / vd Ven - Scheepers / Rencken: 3-6 2-6

Capriatifan1
Apr 22nd, 2004, 04:24 PM
Klasse meiden! Voor Misa is dit net wat ze nodig had! De eerste "senioren" overwinning is een feit! Dit moet vertrouwen geven.

Elise ook super! Dit jaar al enkele 3setters verloren, maar nu de langste en spannendste wint ze. Dat moet ook haar een goed gevoel geven (: Nu hopen dat ze dit doortrekt naar haar volgende toenooi.