PDA

View Full Version : Hobart F: Jarmila Groth overthrows Bethanie Mattek-Sands 6-4, 6-3.


Vartan
Jan 15th, 2011, 06:25 AM
:)

Sander.
Jan 15th, 2011, 06:26 AM
Good run Jarka :yeah:

égalité
Jan 15th, 2011, 06:26 AM
Yay :inlove:

Bethanie :tears: Fab outfit as always :hug:

claypova
Jan 15th, 2011, 06:26 AM
:worship::worship:

young_gunner913
Jan 15th, 2011, 06:27 AM
Disgusted. Such a horrible match from Bethanie. I'm just at a loss right now.

Congrats to Jarmila. Played a great tournament all week.

VeeJJ
Jan 15th, 2011, 06:27 AM
beth :sad: Knew she wouldn't win deep down. jarka is too goo when she is playing well. that wind was CRAZY!!! Beth was soooo angry she lost at the end :hug:

Sexysova
Jan 15th, 2011, 06:28 AM
Jarka :cheer:

Beth, great tournament :hug:

Singleniacki
Jan 15th, 2011, 06:28 AM
Jarka :cheer:

Nice for Aussies with a homegirl winning what started out as a woeful tournament.

Szczecin
Jan 15th, 2011, 06:29 AM
Very windy...


Jarka won more with her solidness than her flashy groundstrokes...


Impressive...

Keadz
Jan 15th, 2011, 06:29 AM
Nice job Jarka, starting her rise to the top 20.

Good to see her getting some results outside the grand slams as well. Will be a good confidence booster going into her night match against Yanina on Monday. Winning a tournament in Australia makes it all even better. :)

Beth :( Wasn't handling the conditions well today, but she certainly seems to be hitting the ball well. Wouldn't be surprised if she made a leap in the ranking either, she certainly has the talent.

Fantasy Hero
Jan 15th, 2011, 06:30 AM
Queen :awww: i was really hoping for a win against her :sobbing:

TheBoiledEgg
Jan 15th, 2011, 06:30 AM
well done Jarka ;) :bounce:
almost top 30 now

Territory
Jan 15th, 2011, 06:31 AM
Congrats Jarka... 2 titles in a short space of time.

Remember this is the girl who needed a WC to get into the French Open last year! She's rising very quickly...

Mikey.
Jan 15th, 2011, 06:31 AM
:cheer:

AnDrEi.b
Jan 15th, 2011, 06:36 AM
Impressive tournament Jarka :yeah: :bounce: :cheer:

cosmoose
Jan 15th, 2011, 06:38 AM
after match corporate speeches :yawn:

jimmy_the_greek
Jan 15th, 2011, 06:38 AM
jarka!!!!:bounce::bounce:

InsideOut.
Jan 15th, 2011, 06:43 AM
:worship: Well done Jarka :D

simonsaystennis
Jan 15th, 2011, 06:43 AM
Bethanie :sad: Great week though! Good luck in Melbourne!

Pops Maellard
Jan 15th, 2011, 06:48 AM
Finally the Bethwagon can slow down a bit. :yeah:

Well done Jarka. On track to beat Nina. :dance:

Droolv
Jan 15th, 2011, 06:52 AM
Congrats on the title Jarka, good luck at the Open :yeah:

Raz0r
Jan 15th, 2011, 06:57 AM
Beth :tears:

Dani12
Jan 15th, 2011, 07:03 AM
after match corporate speeches :yawn:

That one guy talked FOREVER! and I swear he said "...and finally" about 10 times. I just wanted to see the girls get their trophies.

TS
Jan 15th, 2011, 07:20 AM
Beth is a mental midget in finals :(

Congrats Jarka, too good.

Kim's_fan_4ever
Jan 15th, 2011, 07:23 AM
Thank God the better player won :yeah: Congrats Jarka.

VIKA?
Jan 15th, 2011, 07:26 AM
Another final lost for Beth:sobbing::hug:

well done Jarka:yeah:

young_gunner913
Jan 15th, 2011, 07:41 AM
Finally the Bethwagon can slow down a bit. :yeah:

Well done Jarka. On track to beat Nina. :dance:

I'm sure you'll jump on the bandwagon soon, just like the rest of your faves.

RandomShot
Jan 15th, 2011, 07:44 AM
Jarka :yeah:, didn't drop a set all week :)

Tuckii
Jan 15th, 2011, 08:33 AM
Jarka is just great these days :eek:

Congratulations :hearts:

Dorien.
Jan 15th, 2011, 08:41 AM
Jarka :worship:

Kəv.
Jan 15th, 2011, 08:44 AM
Jarka :cheer:

Pops Maellard
Jan 15th, 2011, 08:50 AM
I'm sure you'll jump on the bandwagon soon, just like the rest of your faves.

:weirdo: Trust me if I was a bandwagoner I'd have ditched Ana, Masha, Sabine, pretty much all my faves a long time ago.

ptitnavet
Jan 15th, 2011, 08:55 AM
Congrats Jarka :cheer:

Marionated
Jan 15th, 2011, 09:37 AM
Poor Beth :sad: She really couldn't handle the wind out there. Four unforced errors to finish the match :help:

Now Groth, you know what you need to do :devil:

Pasta-Na
Jan 15th, 2011, 09:38 AM
golden milk :hug:

LefandePatty
Jan 15th, 2011, 09:46 AM
Congratulations Jarka! :hearts:

A-Bond
Jan 15th, 2011, 09:48 AM
Yay Jarka!! Second title! Great result, that was a great week for her, she hasn't lost a set :) But she really should pull out of doubles now and get a rest before the Wcikmayer match-up :(

Omega1
Jan 15th, 2011, 09:58 AM
Congratulations Jarka :worship:

Freakan
Jan 15th, 2011, 10:46 AM
Yay! :bounce:
I wonder how in hell Beth was leading by a big margin in the poll here (which seems to be deleted now), younggunner probably was paying people to vote for her :lol:

Mistress of Evil
Jan 15th, 2011, 10:48 AM
Congratz :)

Kirt12255
Jan 15th, 2011, 11:02 AM
Yay! :bounce:
I wonder how in hell Beth was leading by a big margin in the poll here (which seems to be deleted now), younggunner probably was paying people to vote for her :lol:
;) Those polls are less about who they think WILL actually win and more about who they HOPE will win.
Nice tourney Jarka...roll on AO;). Beth's debut tourney victory isn't too far away, she's got enough game.;)

Sharapovian
Jan 15th, 2011, 11:11 AM
Congrats Jarka!!! :cheer: great tournament for her!

Beth, she had a great tournament too :hug:

So Disrespectful
Jan 15th, 2011, 11:22 AM
She's playing so well. I hope she can carry this on to Melbourne and cause a stir.

IMPOSSIBLE
Jan 15th, 2011, 11:23 AM
Jarka, a good win over another in-form player :)

Mashabator
Jan 15th, 2011, 11:27 AM
Jarka :bounce:

jrm
Jan 15th, 2011, 11:31 AM
Building it up nicely ... she could crack top20 soon

Trashanie :lol:

Frozenn
Jan 15th, 2011, 11:31 AM
Congrats Jarka. :bigclap:

Let's continue in the same way.:yeah:

jimmy_the_greek
Jan 15th, 2011, 11:38 AM
hopefully she doesn't show signs of fatigue in Melbourne..has a difficult first round match as well:sad:
good luck Jarka!:)

Juju Nostalgique
Jan 15th, 2011, 12:15 PM
Bethanie can't win a tournament! :smash:

Smitten
Jan 15th, 2011, 12:21 PM
:lol: The WWW thread was deleted. A lot of embarrassed fans.

1987518LPF
Jan 15th, 2011, 12:28 PM
Congrats to Jarmila.

Mattographer
Jan 15th, 2011, 12:29 PM
:lol: The WWW thread was deleted. A lot of embarrassed fans.
Matt :rolls:

Curcubeu
Jan 15th, 2011, 12:43 PM
Now upset Wickmayer! :devil:

Dexter
Jan 15th, 2011, 01:00 PM
Very happy for Jarka, well done! :yeah:

Vincey!
Jan 15th, 2011, 01:04 PM
Groth! Great tournment :D

Beth :hug:

The 2nd Law
Jan 15th, 2011, 01:07 PM
YESSSSSSSS!

Now for the big stage on Monday night Jarka, make your mark!

Richie's
Jan 15th, 2011, 01:25 PM
:woohoo:
We have a new MM Queen !!! Well done Jarka for winning a title in Australia!

austennis
Jan 15th, 2011, 01:37 PM
Im so proud of you Jarka in the last 10months you have really done yourself proud... 2 titles, 2 4th rounds at a grandslam and the best is ahead of you :)

goodluck on Monday night

Beth's having a good year so far and im sure she will win a few rounds @ ao

Miss Atomic Bomb
Jan 15th, 2011, 01:41 PM
Where is the WWW thread matt :(

brickhousesupporter
Jan 15th, 2011, 02:06 PM
Where is the WWW thread matt :(
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Awww.tennisforum.com%2Fshowthread. php%3Ft%3D426544&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-us:IE-SearchBox&ie=&oe=

Here it is reetard. Deleting a page does not mean it is gone.

Randy H
Jan 15th, 2011, 02:09 PM
Bethanie :( :hug:

A-Bond
Jan 15th, 2011, 02:17 PM
Bethanie can't win a tournament! :smash:

She's the new Vesnina :hysteric: Though Groth is much thougher than Kudryavtseva :o

CrossCourt~Rally
Jan 15th, 2011, 02:35 PM
Congrats to Jarmila :yeah:

Beth :hug: Still an awesome week! WB to the top 50 :D

Bismarck.
Jan 15th, 2011, 02:49 PM
Jarka. :cheer:

¤CharlDa¤
Jan 15th, 2011, 03:12 PM
Beth :sad: Eternal bridesmaid. The trashy-gothic-hip-funky bridesmaid, but still a bridesmaid.

Jarka :) Love her game!

Craig.
Jan 15th, 2011, 03:16 PM
Fuck :sad:

skanky~skanketta
Jan 15th, 2011, 05:10 PM
So happy for Jarka!

I wish she didn't have to play Yanina in the first round :( I like them both.

Spiritof42
Jan 15th, 2011, 05:41 PM
Still a bit too early to call Bethanie an eternal bridesmaid. Didn't Schiavone lose 8 finals in a row before finally managing to win one at age 27?

cn ireland
Jan 15th, 2011, 07:14 PM
Congrats Jarmila

Brena
Jan 15th, 2011, 07:28 PM
:bigcry:

iGOAT
Jan 15th, 2011, 11:36 PM
I'm so happy for both, they both had fantastic tournaments :hearts: hopefully both can keep it up!

Honestly, the better player (IMO) one today, and I'm happy for her, though I hope Beth can win her first title soon (and Jarka wins some more :angel:).

Huntress55
Jan 16th, 2011, 12:55 AM
I was out yesterday so just finished watching the final, crazy conditions! But :woohoo: Jarka :yeah:

Beat
Jan 16th, 2011, 08:51 AM
wow, groth has really been playing very well lately. congrats.

*Jean*
Jan 16th, 2011, 11:22 AM
Bethanie :sad: but final is already a very good result, and that week was the occasion for the Queen to present all of her new shirts! Promising for the rest of the season!