PDA

View Full Version : I'm playing in a tournament this weekend.


tennisbuddy12
Sep 14th, 2007, 09:09 PM
Im playing in a tennis event this week and I havent played any sice June so Im excited. Im turning 16 in exactly 1 week so I am playing the 16s. My twin, KevRulz09 is also playing the same event.

Here is the draw
http://tennislink.usta.com/tournaments/Draws/EventDraw.aspx?T=54650&E=2

I play a guy who is play his first 16s event but he did really well in the 14s...Almost top 100 in the state. If I win, I play the second seed. If I lose, I have a shot at the consolation title. Hopefully, I do well.

Wish me luck and I'll make sure to update and bump this thread

:)

Petkorazzi
Sep 14th, 2007, 09:12 PM
GL to you and especially to Kevin ;)

AlexBarrington
Sep 14th, 2007, 09:13 PM
Good luck! Hopefully you will face :p

Petkorazzi
Sep 14th, 2007, 09:14 PM
I see Kevin is the 3rd seed and has a bye :eek:

-sugi-
Sep 14th, 2007, 09:15 PM
good luck

Petkorazzi
Sep 14th, 2007, 09:18 PM
hope you have time to send in Points for Junior TOur :lol:

powerbackhand
Sep 14th, 2007, 09:18 PM
ok just bash the ball all over the court serve big setting up the ball and then bang hit a winner. Return deep and hard so u'll be on control then move ur opponent arround thje court with solid groundies and when u get ur chance hit ur winner. Take my advice and u cant loose

powerbackhand
Sep 14th, 2007, 09:20 PM
btw what standard are u at? What speed is ur serve averaging at ? and what are the quality of ur groundies

sweetpeas
Sep 14th, 2007, 09:22 PM
You can do it!!!!!!!:wavey: The most important "thing,,,,,,,,,,have fun:bounce: :lol: :) :wavey: :bounce: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tennisbuddy12
Sep 14th, 2007, 09:28 PM
hope you have time to send in Points for Junior TOur :lol:

omg...sorry i will now. and yeah hes the 3 seed....he gets way better draws and he played an extra tourney because i was grounded :lol:

borisyBACK
Sep 14th, 2007, 09:28 PM
now I realise this site is REALLY only for teenagers.

tennisbuddy12
Sep 14th, 2007, 09:31 PM
btw what standard are u at? What speed is ur serve averaging at ? and what are the quality of ur groundies

Im about a 4.0, that or a solid 3.5; I have no clue how fastI serve...Like 3 years ago, my fastest fault was 52mph and I was in 8th grade then. My backhand is my best feauture. My forehand can let me down, kind of like Serena. I got a new racket because my one I had broke on mwe last week and I only had 5 minutes to test it so tomorrow will be my first real time with the racket. I am alighly overweight so my movement is weak and my serve is a liability. One time, I played Kevin and hit 19 souble faults. I have lowered it to about 6-8 df's. Enough about my novel :lol:

Anything else you wanna know, just ask.

tennisbuddy12
Sep 14th, 2007, 09:32 PM
now I realise this site is REALLY only for teenagers.

lol...Ive used this since...well about 3 years...*looking at my register date*....I only started to post last summer because i souldnt post on wtaworld for some reason. Its my FAVORITE site.

gaggleguy
Sep 14th, 2007, 09:38 PM
why is this thread posted here? I thought it's supposed to be for WTA discussions

RR-87
Sep 14th, 2007, 09:41 PM
good luck :banana: :yeah: :bounce:

tennisbuddy12
Sep 14th, 2007, 09:48 PM
why is this thread posted here? I thought it's supposed to be for WTA discussions

its a tennis discussion thread.

gaggleguy
Sep 14th, 2007, 10:26 PM
its a tennis discussion thread.



this forum is for WOMENS PRO tennis disscussion

its not for ATP or juniors or members personal tennis game disscussion

iPatty
Sep 14th, 2007, 10:36 PM
this forum is for WOMENS PRO tennis disscussion

its not for ATP or juniors or members personal tennis game disscussion

with all the crap that gets put in gm, at least there's a thread about tennis. :rolleyes:

good luck, joey.

saint2
Sep 14th, 2007, 10:50 PM
with all the crap that gets put in gm, at least there's a thread about tennis. :rolleyes:

good luck, joey.


True...I think this theard suits GM more than shitty theards about "what Novak and Maria did after USO final :rolleyes: :rolleyes: ...

Good luck, kid.

auntie janie
Sep 14th, 2007, 10:53 PM
Good luck, tennisbuddy! :D (and Kev!)

gaggleguy
Sep 14th, 2007, 10:56 PM
with all the crap that gets put in gm, at least there's a thread about tennis. :rolleyes:

good luck, joey.


whatever, I'm not a moderater, if its cool with everyone else than so be it

tennisbuddy12
Sep 14th, 2007, 10:57 PM
thanks guys!

tennistuff
Sep 14th, 2007, 11:05 PM
Good Luck

akosiirwyn
Sep 14th, 2007, 11:08 PM
good luck! and good luck to kev =)

Effy
Sep 14th, 2007, 11:12 PM
this forum is for WOMENS PRO tennis disscussion

its not for ATP or juniors or members personal tennis game disscussion

:rolleyes:

---

good luck tennisbuddy12:wavey:

TTomek
Sep 14th, 2007, 11:27 PM
good luck to both of you :yeah:

thetennisutopian
Sep 14th, 2007, 11:43 PM
Awww I played a tournament once. I did atrocious. It was a round robin and the people I played had been playing for years... Good luck though to both of you guys. I'm sure you don't need it!

SV_Fan
Sep 15th, 2007, 12:52 AM
Good luck Im entering a tourney also.

Sammy 4 eva!!!
Sep 15th, 2007, 08:02 AM
Good luck!

ViennaCalling
Sep 15th, 2007, 08:04 AM
Good luck to you and your twin brother :yeah:

CrossCourt~Rally
Sep 15th, 2007, 08:04 AM
GOOD LUCK! :yeah: In a few years i can see you and CoCo V winning the mixed doubles titles at the Open ;) :bounce:

Petkorazzi
Sep 15th, 2007, 08:13 AM
GOOD LUCK! :yeah: In a few years i can see you and CoCo V winning the mixed doubles titles at the Open ;) :bounce:

:lol:

Ben.
Sep 15th, 2007, 08:19 AM
Good luck to you Joey & to your twin brother :)
do you want to become professional? just curious.

ElusiveChanteuse
Sep 15th, 2007, 08:36 AM
All the best to you and Kev!:yeah:

Anna F'd Enrique
Sep 15th, 2007, 08:38 AM
Good luck twins!

patch.
Sep 15th, 2007, 08:40 AM
Good Luck to Both of you - have a good tournament :yeah:

Maryamator
Sep 15th, 2007, 10:09 AM
Good luck:wavey: i was wondering if u can turn pro?:) :lol: u should take a vid of u playing and show us:)

tennisbuddy12
Sep 15th, 2007, 12:10 PM
Im leaving.

It is my dream to go pro but it wont happen. Maybe college. Istated when I was 10 when I saw Serena win the French on CNN and I am a little overweight. I will put some pics on when I get back or sometime soon.

tennisbuddy12
Sep 15th, 2007, 12:10 PM
GOOD LUCK! :yeah: In a few years i can see you and CoCo V winning the mixed doubles titles at the Open ;) :bounce:

:lol:I wish...Me and CoCo are good friends though.

eck
Sep 15th, 2007, 12:42 PM
Good luck :)

tennisbuddy12
Sep 15th, 2007, 02:40 PM
Im at the library.

I lost 4-6,1-6. The guy played a great match. It was a real close first set and he won on the bigger points. In the second set, I tried to shorten the points and hit harder and I just made too many errors (I know, Serena; but its true) He played a great match though. In the last game at 1-5, it went to about 10 dueces and on the first match points he served, came straight to the net and I hit a backhand passing winner. I couldnt stop smiling, I even returned smiling (I know, Jankovic :lol)

I play in about 2 hours, but Im here cooling down. The library is across the strret from the site so :lol: I will keep you guys updated later.

:)

DimaDinosaur
Sep 15th, 2007, 02:43 PM
How exciting! I remember my first tournament...........ahhhhhhhhhh

DimaDinosaur
Sep 15th, 2007, 02:44 PM
Im at the library.

I lost 4-6,1-6. The guy played a great match. It was a real close first set and he won on the bigger points. In the second set, I tried to shorten the points and hit harder and I just made too many errors (I know, Serena; but its true) He played a great match though. In the last game at 1-5, it went to about 10 dueces and on the first match points he served, came straight to the net and I hit a backhand passing winner. I couldnt stop smiling, I even returned smiling (I know, Jankovic :lol)

I play in about 2 hours, but Im here cooling down. The library is across the strret from the site so :lol: I will keep you guys updated later.

:)

Doubles right?

tennisbuddy12
Sep 15th, 2007, 02:47 PM
No doubles and this isnt my 1st event...I played horrible in that winning 7 games in my first match and my consolation. I play in 5 hours, not 2..Kevin plays in about 1 and a half.

Kevin.
Sep 15th, 2007, 03:06 PM
I am on the computer now, I have played 1 more tournameent than Joey and I am seeded :o, i play against a guy who is ranked hundreds of spots below me and I have played his opponent
i won all 3 against the opponent and the last time those two faced was when it went to 12-10 in a third set 10 pointer. so i think im pretty good and relaxed into it. I got my black shirt, black shorts
and
my lovely black knee highs.
oh yeah, Viennacalling, you wil have to send new points, cause you are retired :o

GracefulVenus
Sep 15th, 2007, 03:11 PM
good luck, I've been getting spaked in Texas tournaments this year :lol: I dare not share my stats!

borisyBACK
Sep 15th, 2007, 03:12 PM
Good luck mate.

Natalicious
Sep 15th, 2007, 03:29 PM
good luck kev :yeah:

.Andrew.
Sep 15th, 2007, 04:05 PM
Good luck guys. :)

champion88
Sep 15th, 2007, 04:56 PM
I got mixed doubes final tomorrowbut it is handicap tournament. My partner and I are on -70 (10 points to win game) an opponents are +15 (3 points to win game) so will be very very tough!! :lol:

Kevin.
Sep 15th, 2007, 09:23 PM
Well I lost my Main Draw match 7-6(7),6-2 in the first set i saved 7 set points at 3-5 and i had 3 set points in teh tiebreaker and i was down 0-5 then i had 0-30 in the final game and lost 4 in a row
:o

in the consolation i made the semifinals when i won against a nice friendly guy and won 6-2,3-6,10-7 i should have won in striahgts :o (lost 4 games in a row in the second)

ce
Sep 15th, 2007, 09:24 PM
:hug:

tennisbuddy12
Sep 15th, 2007, 09:27 PM
Well I won....6-4,4-6,(10-8)

I was down 5-8 in the STB....I almost cried after the match. It was the first time I had to come back from the brink of defeat. Now, I play the first guy I played in a USTA tourney. I may lose but I hope to win!

ElusiveChanteuse
Sep 15th, 2007, 10:06 PM
:yeah: Nice to hear from you all.:)

Derek.
Sep 15th, 2007, 10:09 PM
Who's better between you two twins?

mckyle.
Sep 15th, 2007, 10:10 PM
Who's better between you two twins?

Me.

Demska
Sep 15th, 2007, 10:10 PM
Who's better between you two twins?

One of them is seeded, one isn't.

Go figure. :weirdo:

mckyle.
Sep 15th, 2007, 10:11 PM
One of them is seeded, one isn't.

Go figure. :weirdo:

*chuckle* you devil you!

:lol:

RR-87
Sep 15th, 2007, 10:14 PM
Well I lost my Main Draw match 7-6(7),6-2 in the first set i saved 7 set points at 3-5 and i had 3 set points in teh tiebreaker and i was down 0-5 then i had 0-30 in the final game and lost 4 in a row
:o

in the consolation i made the semifinals when i won against a nice friendly guy and won 6-2,3-6,10-7 i should have won in striahgts :o (lost 4 games in a row in the second)

:bigcry:

Well I won....6-4,4-6,(10-8)

I was down 5-8 in the STB....I almost cried after the match. It was the first time I had to come back from the brink of defeat. Now, I play the first guy I played in a USTA tourney. I may lose but I hope to win!

:woohoo: good luck :banana:

Derek.
Sep 15th, 2007, 10:21 PM
One of them is seeded, one isn't.

Go figure. :weirdo:

That doesn't mean anything. :weirdo: :weirdo: :weirdo:

In USTA tennis, it's basically whoever plays the most gets seeded higher.

So stfu and think before you try to act all mean. :lol:

Tardska strikes again. :weirdo:

Demska
Sep 15th, 2007, 10:25 PM
That doesn't mean anything. :weirdo: :weirdo: :weirdo:

In USTA tennis, it's basically whoever plays the most gets seeded higher.

So stfu and think before you try to act all mean. :lol:

Tardska strikes again. :weirdo:

Oh, there I was thinking the more you play the better you are. Damn. :rolleyes:

Derek.
Sep 15th, 2007, 10:40 PM
Oh, there I was thinking the more you play the better you are. Damn. :rolleyes:

Well you should know that in junior tennis, seeds don't mean nearly as much.

tennisbuddy12
Sep 15th, 2007, 10:43 PM
Kevin beats me more than I beat him. In matches, he is better. I have more girt and determination as well as a calm temper (most of the time)....My backhand is better, but his FH and serve is better.

DimaDinosaur
Sep 16th, 2007, 01:24 AM
Well I won....6-4,4-6,(10-8)

I was down 5-8 in the STB....I almost cried after the match. It was the first time I had to come back from the brink of defeat. Now, I play the first guy I played in a USTA tourney. I may lose but I hope to win!

Haha, congradts. and also, doesn't matter if you win or lose tomorrow, as long as you try your best, you've won. ;)

Petkorazzi
Sep 16th, 2007, 09:19 AM
Kevin beats me more than I beat him. In matches, he is better. I have more girt and determination as well as a calm temper (most of the time)....My backhand is better, but his FH and serve is better.

How can you're BH be better? If I play in Tournies, 99/100 shots come on my BH, cause if it's on the FH, Its w winner :p .. What kind of BH you shoot? I wanna change to one-handed one :p

tennisbuddy12
Sep 16th, 2007, 12:35 PM
How can you're BH be better? If I play in Tournies, 99/100 shots come on my BH, cause if it's on the FH, Its w winner :p .. What kind of BH you shoot? I wanna change to one-handed one :p

I just have more control on it...I use a 2 handed BH...My FH can let me down...My match is in a hour and a half....If Kevin and I both win, we play each other for the consolation....We said Id be Serena and hed be Maria :lol:

Kevin.
Sep 16th, 2007, 01:07 PM
my match is in 53 minutes.lol. Personally, my forehand is my weapon and I have a biog serve. I am leaving now, and I hope I win :D

Aaron.
Sep 16th, 2007, 01:11 PM
I hope you both lose bitch.



Just kidding :hug:

goodluck :wavey:

Aaron.
Sep 16th, 2007, 01:13 PM
One of them is seeded, one isn't.

Go figure. :weirdo: My god youre dumb.

Please shut the fuck up you dont live in the USA you have no idea how they do USTA tournaments down here seeds really mean nothing.

So next time make sure you know what the hell youre talking about before you try to attack someone you dumb tard :weirdo:

Anyways @ Derek. i hate how USTA does there seeds


ive played like 7 tournaments over 2 years

i made final in 4 of those and 1 semi and 1 QF and 1R


and im playing again next weekend and im still not seeded

:mad:

auntie janie
Sep 16th, 2007, 01:17 PM
Well I won....6-4,4-6,(10-8)

I was down 5-8 in the STB....I almost cried after the match. It was the first time I had to come back from the brink of defeat. Now, I play the first guy I played in a USTA tourney. I may lose but I hope to win!

Wow, nice comeback! :hatoff: Have fun out there today, both of you. :wavey:

-sugi-
Sep 16th, 2007, 01:18 PM
good luck today

Demska
Sep 16th, 2007, 01:19 PM
My god youre dumb.

Please shut the fuck up you dont live in the USA you have no idea how they do USTA tournaments down here seeds really mean nothing.

So next time make sure you know what the hell youre talking about before you try to attack someone you dumb tard :weirdo:

Anyways @ Derek. i hate how USTA does there seeds


ive played like 7 tournaments over 2 years

i made final in 4 of those and 1 semi and 1 QF and 1R


and im playing again next weekend and im still not seeded

:mad:
Thank god I don't if there is people like you. :lol:

Thanx4nothin
Sep 16th, 2007, 01:52 PM
Thank god I don't if there is people like you. :lol:

:lol: At the fact you cut masha out of the pic to make your banner. How low.

tennisbuddy12
Sep 16th, 2007, 04:35 PM
I lost 4-6,1-6...I was up 4-1 in the first and 1-0 in the second...i played well but he is the ultimate pusher...no weapons at all...i made errors but he played well under pressure....he deserved to win!

Conor
Sep 16th, 2007, 04:57 PM
:lol: At the fact you cut masha out of the pic to make your banner. How low.

Low? He's just right! :lol:

sharapovarulz1
Sep 16th, 2007, 05:01 PM
Low? He's just right! :lol:

Look I found another delusional Justine fan :lol:

Conor
Sep 16th, 2007, 05:23 PM
Look I found another delusional Justine fan :lol:

:haha: Delusional? In what sense? :weirdo:

Kevin.
Sep 16th, 2007, 05:25 PM
i lsot 6-4,6-2..close match....I acted like a little immature kid on the court (worse thatn Rodionova and Poutchek combined imo) I mean I wasted a break point in every game in teh second set. I had the mentatlity tto win and i didnt :sad: maybe next time

Natalicious
Sep 16th, 2007, 05:28 PM
kev :hug:
will u play another match today or is the tournament over for you?

Kevin.
Sep 16th, 2007, 07:14 PM
its over :sad:

ElusiveChanteuse
Sep 16th, 2007, 07:16 PM
:hug: There's another chance.
And results?;) :p

LefandePatty
Sep 16th, 2007, 07:53 PM
Jo. Kev. :hug:

auntie janie
Sep 16th, 2007, 08:44 PM
i lsot 6-4,6-2..close match....I acted like a little immature kid on the court (worse thatn Rodionova and Poutchek combined imo) I mean I wasted a break point in every game in teh second set. I had the mentatlity tto win and i didnt :sad: maybe next time

:eek:

But here's the difference between you and them: you recognize that you acted badly. :hatoff: And you saw that it cost you. So you probably won't do it again!

-sugi-
Sep 16th, 2007, 09:00 PM
i lsot 6-4,6-2..close match....I acted like a little immature kid on the court (

What did you do? :devil:

borisyBACK
Sep 16th, 2007, 09:01 PM
Sounds like you should learn a few things from Sharapova. You could change your racket before break points for example.

SV_Fan
Sep 16th, 2007, 09:07 PM
Ahhhhh