PDA

View Full Version : HELP Needed: Cheap-Ass Paris Accommodation


CooCooCachoo
Apr 1st, 2006, 04:21 PM
Hey :wavey:

^bibi^ (Greg) and moi are going to Roland Garros and we need to sleep somewhere, obviously. The thing is, I am a poor student and really don't have the finances available to live the Parisian life the rich way. So, we are looking for cheap-ass accommodation.

We found:

- The Bois du Boulogne Camping. Cheap, but Greg's mother says it's bad. Has anyone here stayed there?
- A budget hotel for 11 per night, but it is a private four-bed room and requires us to pay for all four beds :rolleyes: So in reality it's 22 per person per night :rolleyes:

We are pretty desperate. If there is someone here that can help, please do so! I would personally even be OK with crashing on the floor in my sleeping bag, so if some Parisian poster wants to host us :angel: :lol:

Help will be much appreciated!

:wavey:

_______________
Martijn & Greg
Or
Greg & Martijn

Whatever :p

Kunal
Apr 1st, 2006, 05:19 PM
good luck!

^bibi^
Apr 1st, 2006, 05:33 PM
We could also find to other people who are going at the same time than us to share the room lol

CooCooCachoo
Apr 1st, 2006, 06:34 PM
:p *Help*

Grachka
Apr 1st, 2006, 07:15 PM
I'd host you.

If I lived in Paris, that is.

James
Apr 1st, 2006, 07:35 PM
It would be useful if you specified which period you were going, or are you staying the entire fortnight?

controlfreak
Apr 1st, 2006, 07:40 PM
€22 per person per night isn't that expensive.

I'm a student too and I happily paid about that much to stay in a hostel when I went to Wimbledon last year.

I guess it depends how much you are planning to spend on beer and stroopwafels when you get there. Or you could always go a whole month without any stroopwafels in order to save up for the accommodation. I know I'd save about €90 doing that.

!<blocparty>!
Apr 1st, 2006, 07:45 PM
I'd host you.

If the French Open was in Wales, that is.

James
Apr 1st, 2006, 07:47 PM
Alternatively you can go early and play some music near the Eiffel Tower to raise some extra cash. :lol:

!<blocparty>!
Apr 1st, 2006, 07:51 PM
Or stay up late on street corners. The French gay scene will go wild for some Coo action.

James
Apr 1st, 2006, 07:56 PM
Or stay up late on street corners. The French gay scene will go wild for some Coo action.

And with Greg added as a bonus, things should really get crazy. :lol:

^bibi^
Apr 1st, 2006, 07:59 PM
And with Greg added as a bonus, things should really get crazy. :lol:

Last time I went on a gay bar in paris we had just arrived and this guy just spotted me, he wouldn't left and keep on following me, so we decided to change bar (And I still don't know why.. I'm not attractive at all :s )

hablo
Apr 1st, 2006, 08:33 PM
You should also ask for help in the francophone chat thread :p

SilK
Apr 1st, 2006, 08:51 PM
We could also find to other people who are going at the same time than us to share the room lol

I'd be happy to come and run y'allz little get together. :D

!<blocparty>!
Apr 1st, 2006, 08:56 PM
We could also find to other people who are going at the same time than us to share the room lol

You mean like... a foursome? SilK and I will be glad to join. :wavey:

Are you hung?

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 10:25 AM
OMG Tim :tape:

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 10:25 AM
You should also ask for help in the francophone chat thread :p

We should do that ;)

Greg.. You go ahead :angel: Your French is better :devil:

mandy7
Apr 2nd, 2006, 10:28 AM
:lol: @ silk and bloc party :worship:

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 10:31 AM
22 per person per night isn't that expensive.

I'm a student too and I happily paid about that much to stay in a hostel when I went to Wimbledon last year.

I guess it depends how much you are planning to spend on beer and stroopwafels when you get there. Or you could always go a whole month without any stroopwafels in order to save up for the accommodation. I know I'd save about 90 doing that.

:lol:

Stroopwafels? :lol: Well I never spend anything on beer so that does not help me :(

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 10:48 AM
BTW, James is right. Should have mentioned the date.

It's 23rd until the 30th of May. That is seven nights. We will be arriving in the morning of the 23rd and will be leaving the evening of the 30th.

James
Apr 2nd, 2006, 10:53 AM
BTW, James is right. Should have mentioned the date.

It's 23rd until the 30th of May. That is seven nights. We will be arriving in the morning of the 23rd and will be leaving the evening of the 30th.

I see, Sarah and me will only be there from the 2nd of June until the 4th of June, so you won't be able to share our hotel room. :lol:

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 10:56 AM
:lol: How cool :) I hope you two have fun :hug:

I can't wait for qualies :hearts: Shikha and Carly should be there :D

Grachka
Apr 2nd, 2006, 11:39 AM
:lol:

Stroopwafels? :lol: Well I never spend anything on beer so that does not help me :(
Coo now loves controlfreak's jokes!

controlfreak
Apr 2nd, 2006, 11:45 AM
Coo now loves controlfreak's jokes!

I've finally found his weak spot: obscure national stereotypes ;)

^bibi^
Apr 2nd, 2006, 12:08 PM
We should do that ;)

Greg.. You go ahead :angel: Your French is better :devil:

That's not true, you learnt the real french from france while I'm stuck in my begian french :tape:

*Jool*
Apr 2nd, 2006, 01:42 PM
7 days of tennis ?? wow :worship:

I can't help you, guys :sad:

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 02:38 PM
Coo now loves controlfreak's jokes!

It is a rare occasion!

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 02:39 PM
7 days of tennis ?? wow :worship:

I can't help you, guys :sad:

:hearts: :hearts: Seven days :hearts:

;)

Awww Julien was hoping maybe you know some places :(

CooCooCachoo
Apr 2nd, 2006, 11:01 PM
Help? :p

*Jool*
Apr 2nd, 2006, 11:02 PM
no sorry Tijn I dont live in Paris and when I go there , I dont go to hotels or campings , I go to friends' or families' ...

good luck to find something ... :hug:

SilK
Apr 3rd, 2006, 02:02 AM
no sorry Tijn I dont live in Paris and when I go there , I dont go to hotels or campings , I go to friends' or families' ...

good luck to find something ... :hug:

whatever happened to 'my friends are your friends' or 'my family is your family'. :tape: :help:

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 07:17 AM
whatever happened to 'my friends are your friends' or 'my family is your family'. :tape: :help:

:lol: :awww:

Julien is ashamed of Greg and me :( :p

*Jool*
Apr 3rd, 2006, 01:59 PM
*cough*

if I go to my friends, we'd have to share a sofa ( 3 on a sofa = :help: ) and at my cousin , it's the same story :tape:

+ I can't imagine myself saying to my cousin : I am coming with a Hollander and a Belgian I never met before , is there room enough for them ;)


Thx SilK for dealing with your business :hatoff: :ras:
(I love this love-hate relationship we have :p )

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 02:11 PM
:rolls:

You are evil, Julien :( You don't love us :fiery: :crying2:

:p

*Jool*
Apr 3rd, 2006, 02:13 PM
:rolleyes:

had I a flat in Paris , obviously I'd host you, don't say silly things :o
sure I love you both

+ wait till I receive the tickets first , I could even not go myself :retard: :sad:

grr I WANT THOSE DAMN TICKETS , SEND THEM !!! :fiery:

James
Apr 3rd, 2006, 02:14 PM
I would let anyone of my friends sleep on my sofa. Thank god Wehl is not a tourist attraction though. :lol: ;)

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 02:15 PM
:rolls:

You will get tickets, Julien :hug: We should hear about them this week right? :unsure: I want to know too! Though it should be no problem for me.

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 02:16 PM
I would let anyone of my friends sleep on my sofa. Thank god Wehl is not a tourist attraction though. :lol: ;)

:lol: It isn't? :eek:

They must have a mill :devil:

James
Apr 3rd, 2006, 02:18 PM
:lol: It isn't? :eek:

They must have a mill :devil:

Besides the fact that I live there, there's not much there. :lol: ;)

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 02:24 PM
So you are saying they don't even come to visit you as a tourist attraction? :eek:

*Jool*
Apr 3rd, 2006, 02:27 PM
James would need advertisement obviously.

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 02:32 PM
:tape: :o Evil Julien :lol: :silly:

Grachka
Apr 3rd, 2006, 02:38 PM
Why don't you pitch up at a homeless shelter? :p

Free food!

James
Apr 3rd, 2006, 03:35 PM
So you are saying they don't even come to visit you as a tourist attraction? :eek:

That is reserved for a selected few. ;)

James
Apr 3rd, 2006, 03:35 PM
James would need advertisement obviously.

Word goes around to those who need to know. ;)

James
Apr 3rd, 2006, 03:37 PM
Why don't you pitch up at a homeless shelter? :p

Free food!

Not a bad idea for Tijn and Greg, plenty of clochards under the bridges over the Seine to show them the ropes. :lol:

CooCooCachoo
Apr 3rd, 2006, 05:24 PM
:fiery: Jameson!

Go give Sofia hickies.

:fiery:

James
Apr 3rd, 2006, 05:30 PM
:fiery: Jameson!

Go give Sofia hickies.

:fiery:

She gets plenty of those. :ras: