PDA

View Full Version : What do the Russians shout instead of "come on"?


Martina2
Feb 20th, 2006, 02:58 PM
Any Russians or Russian speaking people know what the Russian players shout to encourage themsleves? I know Myskina, Dementieva et al sometimes shout "no" in Russian when they have played poorly but I dont know what they say when they have just hit a winner? (e.g. the russian form of "come on")

If anyone knows can u post the phonetical pronunciation as well?

P.S this doesnt include Sharapova shouting "vamos" as i know what that is! LOL :)

Belco
Feb 20th, 2006, 03:00 PM
Serbians say AJDE or HAJDE

Shoulderpova
Feb 20th, 2006, 03:03 PM
Zdorovo, mostly

Dementinator
Feb 20th, 2006, 03:08 PM
not sure but when i was at Eastbourne Myskina used a phrase often ,I am assuming it may be "come on" it went like this.... "Fuck it!!!"

miffedmax
Feb 20th, 2006, 03:26 PM
not sure but when i was at Eastbourne Myskina used a phrase often ,I am assuming it may be "come on" it went like this.... "Fuck it!!!"

No, no, no. Everybody knows that "Fuck" is Russian for "Hey, coach."

Effy
Feb 20th, 2006, 03:45 PM
"otlichno'' or " davaj" -that is what russian girls screem and "come on" also :dance:

meyerpl
Feb 20th, 2006, 03:49 PM
No, no, no. Everybody knows that "Fuck" is Russian for "Hey, coach."
From years of being a loyal Nastya fan and watching her play, I have concluded that "fuck" or "Phuk" (?) is an extremely versitile Russian word with many and varied applications.

RR-87
Feb 20th, 2006, 03:52 PM
Nastya shouts "BLIN!!!!!" when she is disapointed
Lena D. shouts "Otlichno" that means "well done"
Vera Z. shouts "Super!"

Corswandt
Feb 20th, 2006, 03:54 PM
Any Russians or Russian speaking people know what the Russian players shout to encourage themsleves? I know Myskina, Dementieva et al sometimes shout "no" in Russian when they have played poorly but I dont know what they say when they have just hit a winner? (e.g. the russian form of "come on")

Lena, being, much like her fans, the intelligent, articulate and well-read person that she is, usually quotes some appropriate verses from Pushkin.

Masha is typically heard mumbling some quick calculations about how much that fine shot could mean in terms of additional endorsement €€€.

Effy
Feb 20th, 2006, 04:03 PM
Lena, being, much like her fans, the intelligent, articulate and well-read person that she is, usually quotes some appropriate verses from Pushkin.

Masha is typically heard mumbling some quick calculations about how much that fine shot could mean in terms of additional endorsement €€€.

how cruel!! :fiery:

Danči Dementia
Feb 20th, 2006, 04:06 PM
he is rigth or she?

vogus
Feb 20th, 2006, 04:13 PM
I remember in one of the matches Lena lost to Patty a couple of years ago, she several times clearly enunciated a word that sounded like "BLATT!" I don't think it is a very nice word.

Shoulderpova
Feb 20th, 2006, 04:14 PM
I remember in one of the matches Lena lost to Patty a couple of years ago, she several times clearly enunciated a word that sounded like "BLATT!"
you mean 'bled'? :unsure:

Effy
Feb 20th, 2006, 04:15 PM
I remember in one of the matches Lena lost to Patty a couple of years ago, she several times clearly enunciated a word that sounded like "BLATT!"

:lol:

vogus
Feb 20th, 2006, 04:16 PM
you mean 'bled'? :unsure:

no, not "bled", "BLATT!" And also sometimes, "SOOKA!"

Shoulderpova
Feb 20th, 2006, 04:18 PM
no, not "bled", "BLATT!" And also sometimes, "SOOKA!"
suka :eek: :bolt:

frenchie
Feb 20th, 2006, 04:22 PM
And what does Nastya say when she screams a sort of "Miiiisch"?

Effy
Feb 20th, 2006, 04:35 PM
no, not "bled", "BLATT!" And also sometimes, "SOOKA!"

oh my god :eek: :scratch:
i never heard Lena saying this :confused:

miffedmax
Feb 20th, 2006, 05:00 PM
Yes, but what do all these bad Russian words mean? Does Mommy Vera need to wash Elena's mouth out with soap?

ImS
Feb 20th, 2006, 05:54 PM
BLIAT = whore; suka = bitch

random fan
Feb 20th, 2006, 05:59 PM
BLIAT = whore;

bliat stands for slut, but russians doesnt that often use it to name certain kind of women, it is used more often for cursing

BTW welcome to our lil hateful community :wavey:

meyerpl
Feb 20th, 2006, 06:00 PM
BLIAT = whore; suka = bitch
Well I'll be a monkey's uncle! :lol:

ImS
Feb 20th, 2006, 06:10 PM
bliat stands for slut, but russians doesnt that often use it to name certain kind of women, it is used more often for cursing

BTW welcome to our lil hateful community :wavey:

thnx , but i'm not hateful - i like lena & nasty :)

RR-87
Feb 20th, 2006, 06:11 PM
no, not "bled", "BLATT!" And also sometimes, "SOOKA!"
OMG!!! :eek: :eek: :eek:
Lena must have heard it from Marat

udachi Elena
Feb 20th, 2006, 06:16 PM
Davai is the russian equivalent for come on

vogus
Feb 20th, 2006, 06:18 PM
i've also heard Rodionova screaming "Hooey!" after her opponent hits a winner, which sounds really funny, because "Hooey!" in English is basically a non-cursing way of saying "Bullshit!"

RR-87
Feb 20th, 2006, 06:25 PM
i've also heard Rodionova screaming "Hooey!" after her opponent hits a winner, which sounds really funny, because "Hooey!" in English is basically a non-cursing way of saying "Bullshit!"
Anastasia couldn't say it :angel:

vogus
Feb 20th, 2006, 06:32 PM
Anastasia couldn't say it :angel:


what does it mean?

random fan
Feb 20th, 2006, 06:37 PM
what does it mean?

Nastya and Dick were very good friends, until Andy moved out to another city.

The answer to you question is hidden here ^ :devil:

RR-87
Feb 20th, 2006, 06:38 PM
what does it mean?
"Hooey" is the thing that have only men :tape:
so Anastasia must have said something another ;)

bellascarlett
Feb 20th, 2006, 06:39 PM
OMG :haha: at this thread! I've always wondered about this myself. Anyone know what Russian bad words Maria says or are they all PG-rated? I've sometimes caught her curse in English though.

BLIAT = whore; suka = bitch

Lena! :haha: Not as "Miss Goody Two-Shoes" as many have made her out to be. It's great to know she isn't though.

bellascarlett
Feb 20th, 2006, 06:42 PM
OMG!!! :eek: :eek: :eek:
Lena must have heard it from Marat

What does Marat say? I know he mumbles speeches to himself. I just never understand him. :lol:

RR-87
Feb 20th, 2006, 06:46 PM
What does Marat say? I know he mumbles speeches to himself. I just never understand him. :lol:
Try to make sound louder during his matches when his serve lets him down :lol:

random fan
Feb 20th, 2006, 06:49 PM
OMG :haha: at this thread! I've always wondered about this myself. Anyone know what Russian bad words Maria says or are they all PG-rated? I've sometimes caught her curse in English though.



No but it is rumored that her dad Yuri have used to shout "Buena baby" when Myskina hit some winners against Maria at YEC 2004. It is speculated that Nastya' outburst at the following press conference happened because she mistook his words for "Ebenna baby" :devil:

Nikki-B
Feb 20th, 2006, 06:50 PM
I've heard some russians say something that sounds like "isch" when they hit a winner, what does it mean?

RR-87
Feb 20th, 2006, 06:50 PM
No but it is rumored that her dad Yuri have used to shout "Buena baby" when Myskina hit some winners against Maria at YEC 2004. It is speculated that Nastya' outburst at the following press conference happened because she mistook his words for "Ebenna baby" :devil:
OMG!!! :haha: :haha: :haha:

Dementinator
Feb 20th, 2006, 06:52 PM
Dont foget Elenas "Merde" at RG she can curse in many languages...

bellascarlett
Feb 20th, 2006, 07:04 PM
No but it is rumored that her dad Yuri have used to shout "Buena baby" when Myskina hit some winners against Maria at YEC 2004. It is speculated that Nastya' outburst at the following press conference happened because she mistook his words for "Ebenna baby" :devil:

What the hell does that mean? I'm lost. :sad: :lol:

Try to make sound louder during his matches when his serve lets him down

:lol: So, I'll look out for what...suka and bliat? what else? hahaha...cool I'm learning Russian.

random fan
Feb 20th, 2006, 07:08 PM
What the hell does that mean? I'm lost. :sad: :lol:



:lol: So, I'll look out for what...suka and bliat? what else? hahaha...cool I'm learning Russian.

Ebanniy veter :tape:

after a long pause a commentater followed: well as you have just heard Marat scolded the wind :lol:

-Sonic-
Feb 20th, 2006, 07:09 PM
Heheh I love Elena now :D

"whore!!!!!!!"

yay :banana:

miffedmax
Feb 20th, 2006, 07:15 PM
OMG :haha: at this thread! I've always wondered about this myself. Anyone know what Russian bad words Maria says or are they all PG-rated? I've sometimes caught her curse in English though.



Lena! :haha: Not as "Miss Goody Two-Shoes" as many have made her out to be. It's great to know she isn't though.

And to think, she kisses Mommy Vera with that potty mouth! :eek: :lol:

iine:
Feb 20th, 2006, 07:16 PM
Dont foget Elenas "Merde" at RG she can curse in many languages...
Yeah?..:lol: You just gotta love her :lol:

bellascarlett
Feb 20th, 2006, 07:27 PM
Ebanniy veter :tape:


:confused:

Almalyk
Feb 20th, 2006, 07:28 PM
What is Ebenna??

random fan
Feb 20th, 2006, 07:29 PM
:confused:

f***ing wind ;)

random fan
Feb 20th, 2006, 07:31 PM
What is Ebenna??

pretty much the same as the wind only different ending :lol:

bellascarlett
Feb 20th, 2006, 07:34 PM
f***ing wind ;)

thanks!...Marat! :lol: blaming everything but himself. :o

thanks Ims as well.

Natasc
Feb 20th, 2006, 07:53 PM
thanks!...Marat! :lol: blaming everything but himself. :o

thanks Ims as well.
yeah typical Marat :haha:

its not russian but I was watching Keifer-Grosjean match and a call that he thought that was wrong (but wasnt :o ) he just said loads of "bad" (that is a good word for what he said I supose) for the line judge
I really would like to understend german.... :haha:

and Marat....well.....I would like to speach russian either

btw...fuck off as "Hey coach" was amazing!! :haha:

Number19
Feb 20th, 2006, 08:25 PM
:haha:
This thread is awesome

Grachka
Feb 20th, 2006, 10:22 PM
Blyat and suka? :unsure: I've never heard them being shouted in a match :lol:

I'm waiting for one of the looser cannons to start using the harsher stuff.

The Bych came out with some corkers :devil:

azmad_88
Feb 20th, 2006, 10:28 PM
I've heard some russians say something that sounds like "isch" when they hit a winner, what does it mean?

yeah i hear that quite often

Effy
Feb 20th, 2006, 11:09 PM
may be u mean "est'"- that is "I've done it, i've got it" smth like this :dance: