PDA

View Full Version : An excercise


Josh
Dec 29th, 2005, 10:19 PM
Who can do this excercise?

Stand up with your feet next to eachother but not wider apart than your hip width. From this position you bend down like this animation :

http://dedecker.dirker.org/websiteEli/animatie/CorrectHurken.gif

The angle between your upper and lower legs has to be <90.

Most people who cannot execute this excercise will do like in the next two animations :

http://dedecker.dirker.org/websiteEli/animatie/HurkenEnkelCompensatie.gif

http://dedecker.dirker.org/websiteEli/animatie/HurkenEvenwichtsverlies.gif

So are you able to do this excercise like in the first animation or not?

arn
Dec 29th, 2005, 10:22 PM
No :mad: :sad: I do like the second animation :(

I guess the muscles in my legs are just too short :shrug:

SilK
Dec 29th, 2005, 10:24 PM
my feet go up like the second animation. so no. :(

TF Chipmunk
Dec 29th, 2005, 10:24 PM
:haha: I love the 2 incorrect animations :lol:

TF Chipmunk
Dec 29th, 2005, 10:27 PM
The third animation is like what happens when you sit on the toilet seat without putting the seat down :haha:

TF Chipmunk
Dec 29th, 2005, 10:29 PM
But anyway, yes, I can do it :ras:

Blonde_Ambition7
Dec 29th, 2005, 10:32 PM
i could do it, but now my left thigh hurts.

daniela86
Dec 29th, 2005, 10:38 PM
I can't do it :( I do like the 1st animation :(

Giuliano
Dec 29th, 2005, 10:41 PM
I can do it without any problem. :confused: Does it have something to do with the length of your muscles, like arn suggested?

TF Chipmunk
Dec 29th, 2005, 10:42 PM
I can do it without any problem. :confused: Does it have something to do with the length of your muscles, like arn suggested?
Or maybe your feet :shrug: Notice how the one that works, the feet is already arched :shrug:

Iorhael
Dec 29th, 2005, 10:45 PM
I can do it.:angel:

!<blocparty>!
Dec 29th, 2005, 11:03 PM
Huh?

I must be doing it wrong or something because it's easy. :shrug:

Shonami Slam
Dec 29th, 2005, 11:06 PM
i can do it as well.
it's very wierd- i feel like I'm not doing it right because i was expecting to fall like in the last animation, but i think i'm doing it correctly.
i feel like an unknowing fruad

anyway - thanks for reminding me i have muscles.

*Jool*
Dec 29th, 2005, 11:11 PM
I can

hingis-seles
Dec 29th, 2005, 11:14 PM
I can do it...it's fairly simple.

arn
Dec 29th, 2005, 11:17 PM
damn, in the minoraty, well, we probably have other assets to compensate for ;)

TF Chipmunk
Dec 29th, 2005, 11:18 PM
Does this mean we can do other things associated with this position as well? :hehehe:

JuchuKai
Dec 30th, 2005, 12:29 AM
Why is that difficult to some people? How can you not do that? :confused:

kiwifan
Dec 30th, 2005, 12:43 AM
I can do both. :cool:

Rugby "scrum dogs" should be able to do either even after they've gotten old and fat :o

Craigy
Dec 30th, 2005, 12:47 AM
I can :wavey: but I nearly broke my knee :sad: my knee was already sore to start of with :wavey:

Principessa
Dec 30th, 2005, 01:04 AM
I can, it's easy. :)

adam_ads_n
Dec 30th, 2005, 01:07 AM
I did it although my knee hurt a bit :)

Paule22
Dec 30th, 2005, 01:22 AM
If i concentrate, then yes. Otherwise the reflex lifts my feet like in the first wrong movement picture.

Mafia_Sharapova
Dec 30th, 2005, 02:07 AM
I can :)

Maajken
Dec 30th, 2005, 09:21 AM
thought i'd fall flat on my face but no, 't was quite easy :D

blerr
Dec 30th, 2005, 09:29 AM
Holy shit that was easy:p lmao

Andy_
Dec 30th, 2005, 09:31 AM
I can... I think it's a matter of proportions and relative length of upper and lower leg and all that. I believe that contracting your abs while you squat may help you find a better balance :wavey:

TF Chipmunk
Dec 30th, 2005, 09:36 AM
I can... I think it's a matter of proportions and relative length of upper and lower leg and all that. I believe that contracting your abs while you squat may help you find a better balance :wavey:
How scientific :lol:

Sevenseas
Dec 30th, 2005, 09:37 AM
:lol: at this thread, Josh; amusing! But, yes I can. :D

~lollipop_girl~
Dec 30th, 2005, 10:00 AM
Yeah, I can do it.... It made all my muscles go Grrrrr coz after 8.5 hours at work they are sore... but yeah, I can do it!

LostGlory
Dec 30th, 2005, 10:04 AM
Can't try now....will later in the evening but this seems pretty interesting....I like.....