PDA

View Full Version : 4th Significant Earthquake Rocks California


Andrew..
Jun 17th, 2005, 08:11 PM
EUREKA, Calif. Jun 17, 2005 Just hours after a moderate earthquake shook most of Southern California, a strong quake struck off the state's northern coast to become the fourth significant shaker to jolt California this week.

Neither quake Thursday caused serious damage. One person was injured.

A 6.6-magnitude temblor hit about 125 miles off the coast of Eureka around 11:30 p.m., rattling the ocean floor. In the afternoon, a 4.9-magnitude quake struck east of Los Angeles, startling people and knocking items off shelves and desks.

"All of a sudden it just started rocking," said John Napolitano, 45, a campus police officer at Crafton Hills College. "I just sat there and rode it out."

Four significant quakes have hit California this week: A magnitude-5.2 quake shook Riverside County on Sunday, and a magnitude-7.2 quake trembled Tuesday under the ocean 90 miles off Northern California.

Stephanie Hanna, spokeswoman for the U.S. Geological Survey, said Thursday night's quake was likely an aftershock from Tuesday's shaker.

The early afternoon quake was centered near Yucaipa in San Bernardino County, east of Los Angeles, according to the U.S. Geological Survey. About 25 aftershocks followed in a little over an hour, the strongest estimated at magnitude 3.5.

A woman was injured when a light fixture fell on her head in a conference room at Lake Arrowhead Resort, but her injury did not appear to be serious, said a resort employee who declined to be named. She was taken to Mountains Community Hospital but did not want her condition made public, a nursing supervisor said Thursday night.

"I heard a loud rumbling sound, kind of like thunder," said Nick Brandes, 25, manager of a store in Yucaipa. "At the front, all the customers were in a panic. They were all just in a hurry to get out."

Channon Kelly, 31, was eating her lunch in downtown Los Angeles when the quake hit.

"I almost jumped out of my seat," Kelly said. "I'm starting to get freaked out. We've had so many in the last week, the one Sunday and then in Northern California. I could hear the windows rattling and feel it all at the same time."
---------------
I used to live about an hour away from Yucaipa, and was right outside of LA with the Northridge quake in 94. We would get small ones frequently, but we never got back to back moderates like this.

tennislover
Jun 17th, 2005, 08:29 PM
I live in a highly sismic area too.....:scared:
God bless us.....

Szymanowski
Jun 17th, 2005, 08:41 PM
omg.........this must be sooo horrible.............I'm glad I'm lucky enough to live in a place where we tend not to have these kind of awful disasters :sad: :hug:

Andrew..
Jun 17th, 2005, 08:57 PM
omg.........this must be sooo horrible.............I'm glad I'm lucky enough to live in a place where we tend not to have these kind of awful disasters :sad: :hug:
Its a trade off. We'd have the most beautiful weather 90% of the year. :p

tennislover
Jun 17th, 2005, 09:00 PM
Its a trade off. We'd have the most beautiful weather 90% of the year. :p

Isn't Florida weather hotter?

Andrew..
Jun 17th, 2005, 09:33 PM
Isn't Florida weather hotter?
Florida is disgusting.

tennislover
Jun 17th, 2005, 09:38 PM
Florida is disgusting.

OMG! :lol: :lol: :lol:
why a lot of rich pensioners go there to spend the last years of their life? :lol:

Jericho
Jun 18th, 2005, 12:13 AM
Its a trade off. We'd have the most beautiful weather 90% of the year. :p

not this year...damn we should've broke the record

CondiLicious
Jun 18th, 2005, 12:29 AM
Isn't Florida weather hotter?

It's very humid in Florida in the summer. It's kind of unbareable sometimes. And it rains a lot in the summer... usually in the afternoons.

CondiLicious
Jun 18th, 2005, 12:31 AM
OMG! :lol: :lol: :lol:
why a lot of rich pensioners go there to spend the last years of their life? :lol:

A lot of them go just for the "winter" cause the winters in Florida are very pleasant. Not that much humidity, not that much rain and it's never really that cold. Only the crazy, rich pensioners stay for the summer.

Andrew..
Jun 18th, 2005, 12:52 AM
not this year...damn we should've broke the record
Very true, but this year was the exception. I never remember having a full year that wet out in LA, nevermind just a season.

Scotso
Jun 18th, 2005, 03:53 AM
time to buy real estate along the San Andreas fault :D

Andrew..
Jun 18th, 2005, 02:54 PM
time to buy real estate along the San Andreas fault :D
If the price was right, I probably would. :tape:

VeeReeDavJCap81
Jun 18th, 2005, 04:26 PM
We felt the 5.2 one while we were at work. I hate earthquakes, I still remember the 1994 Northridge one..that was HORRIBLE. I'm sure we're due for a big one, all the signs are pointing to it.

jbone_0307
Jun 18th, 2005, 04:50 PM
We felt the 5.2 one while we were at work. I hate earthquakes, I still remember the 1994 Northridge one..that was HORRIBLE. I'm sure we're due for a big one, all the signs are pointing to it.

Like why don't y'all move to a non-seismic area. ??? I would be soo scared and a lot of people are acting like they've never felt one before that live in California. I don't even want to visit California because of the possibility of an earthquake. :haha:

VeeReeDavJCap81
Jun 18th, 2005, 06:07 PM
Like why don't y'all move to a non-seismic area. ??? I would be soo scared and a lot of people are acting like they've never felt one before that live in California. I don't even want to visit California because of the possibility of an earthquake. :haha:

Honestly, I'd rather live in California where we have quakes than a place where they have hurricanes and tornadoes which are much more dangerous and desctructive.

TF Chipmunk
Jun 18th, 2005, 06:10 PM
:scared: It is a bit creepy. I live in the Bay Area, and so far, the quakes have hit everywhere BUT here. I'm going on vacation today for 2 weeks...I hope when I come back my house is still intact :o

And as for moving away from California, I'd rather have earthquakes than tornadoes and hurricanes. At least earthquakes massage your feet ;) and they make the cows happy :lol:

jbone_0307
Jun 18th, 2005, 06:39 PM
Honestly, I'd rather live in California where we have quakes than a place where they have hurricanes and tornadoes which are much more dangerous and desctructive.

Are you serious?? People have a lot of misconceptions about tornadoes and hurricanes. First off, Tornadoes, the probability of your house being affected by one is like 1 in 1,000,000. Their destruction (in most cases) is not widespread. And the danger factor, please :haha: :lol: In most hurricane situations, you have atleast a weeks warning of the projection path. In tornadoes you have 5-10 minutes. With earthquakes, you have no warnings. What if you're on a non-earthquake proof overpass, freeway, or even worse a building? Its not a matter of if there will be an earthquake, its when it will happen and that, just that, scares me.

Martian KC
Jun 18th, 2005, 07:01 PM
Earthquakes were such a nightmare for me. Thank God I moved from California.

tennislover
Jun 18th, 2005, 07:42 PM
A lot of them go just for the "winter" cause the winters in Florida are very pleasant. Not that much humidity, not that much rain and it's never really that cold. Only the crazy, rich pensioners stay for the summer.

winters in Florida :cool:

Diesel
Jun 18th, 2005, 11:51 PM
Right now I'm just glad they haven't hit the bay area.

Andrew..
Jun 19th, 2005, 12:05 AM
I guess that people who live or have lived in California, including myself, look at it as a part of life. You really do get used to the little ones. Depending on where you are in Califorina, they can happen multiple times per week. It's jsut something we have to be prepared for, and adjust to. Kind of like snow in other parts of the country.

Jakeev
Jun 19th, 2005, 06:09 AM
I guess that people who live or have lived in California, including myself, look at it as a part of life. You really do get used to the little ones. Depending on where you are in Califorina, they can happen multiple times per week. It's jsut something we have to be prepared for, and adjust to. Kind of like snow in other parts of the country.

Exactly. In fact, I didn't feel any of the ones in SoCalif. I think after living through thousands of them you just get used to it, but people still want to make big news out of it.

When they start happening, and they eventually will, in places like Missouri and West Virginia, then to me that will be big news.

JenFan75
Jun 19th, 2005, 06:19 AM
I live about 3 hours from Eureka...

G1Player2
Jun 19th, 2005, 07:38 AM
I live about 3 hours from Eureka...

same here...what city are you in?

Marcus1979
Jun 19th, 2005, 08:42 AM
Are you serious?? People have a lot of misconceptions about tornadoes and hurricanes. First off, Tornadoes, the probability of your house being affected by one is like 1 in 1,000,000. Their destruction (in most cases) is not widespread. And the danger factor, please :haha: :lol: In most hurricane situations, you have atleast a weeks warning of the projection path. In tornadoes you have 5-10 minutes. With earthquakes, you have no warnings. What if you're on a non-earthquake proof overpass, freeway, or even worse a building? Its not a matter of if there will be an earthquake, its when it will happen and that, just that, scares me.

Earthquakes also rupture gas mains which no Hurricane or tornado can do this can cause really bad fires like what happened to San Francisco in 1906.

Marcus1979
Jun 19th, 2005, 08:48 AM
California and San Andreas Faullt I am not so scared of. As most people know its part of life and building codes in the area are suitable unless a really strong quake strikes.

What happens if the New Madrid Fault ruptures again. Like that happened in 1811-1812.
The fault is located halfway between St. Louis and Memphis.

RVD
Jun 19th, 2005, 09:55 AM
:haha: Oh man, what a bunch of wussies. :lol: Afraid of a few little temblors.
Quakes happen all the time here in the Bay Area, and I LOVE em. :lol:
I tell ya there's nothing like a shaker to get the lazy folks up off there butts and get some work done. :devil:
The last greatest quake I was in was the 1989 Loma Prieta Earthquake. Now that was a doozie. I actually saw the Hayward Hills (also a fault that literally runs right through my mother's back yard) ripple for like 25 - 30 seconds. It was GREAT!! What wasn't great was the Cypress Structure (a two-tiered highway overpass collapsing like an accordion and all those people crushed :scared: ). Otherwise, it was like a roller coaster ride with no safety bar. KEWL! :lol: :yeah:

JenFan75
Jun 19th, 2005, 10:56 AM
same here...what city are you in?



Guerneville.

Josh B.
Jun 19th, 2005, 01:45 PM
hope by the time i get to San Fran in August, thats its all calmed down

ASV_FAN
Jun 19th, 2005, 03:24 PM
I've been in earthquakes before and they're really nothing to be frightened of, and panicking is the worst thing you can do. In 1999 there was a 5.1 when I was in Cyprus and the only injuries were to people who panicked and jumped off balconies. In Japan in summer of 2000 there were a good few in the 3.0-4.0 range just like a huge truck going by and everything rattles a little. Likewise in Kos last year there was an undersea quake between Kos and Turkey think it was 4.8 and I found it rather fun. Just a bit of a change from the normal day.

Martian KC
Jun 19th, 2005, 03:52 PM
If you've been in 7.0 earthquake, I think that would leave you traumatized for life.

jbone_0307
Jun 19th, 2005, 07:26 PM
I think that I would go absolutely crazy and start running around and shit. I don't think I could live in California because I would be so concerned over if this building is quake-proof or if this overpass or double decker freeway safe to go on. What happens WHEN there is a big one (9.0+)? Building codes were not made to sustain that kind of jolting and vibrating. So basically, the whole west coast is a Jenga board waiting to fall. With hurricanes, you have plenty of time to prepare and get ready to leave. With tornadoes, they can predict when there will be severe weather and the risk of tornadoes developing. But with earthquakes, you have no warnings. Anyways tornadoes are beautiful to look at and how they develop and their kind of fun.

VeeReeDavJCap81
Jun 20th, 2005, 02:55 AM
If you've been in 7.0 earthquake, I think that would leave you traumatized for life.

I agree. A 7.0 earthquake is 10 times more powerful than a 6.0 earthquake. But California is my home and I'm not going anywhere.

decemberlove
Jun 20th, 2005, 03:10 AM
:haha: Oh man, what a bunch of wussies. :lol: Afraid of a few little temblors.
Quakes happen all the time here in the Bay Area, and I LOVE em. :lol:
I tell ya there's nothing like a shaker to get the lazy folks up off there butts and get some work done. :devil:
The last greatest quake I was in was the 1989 Loma Prieta Earthquake. Now that was a doozie. I actually saw the Hayward Hills (also a fault that literally runs right through my mother's back yard) ripple for like 25 - 30 seconds. It was GREAT!! What wasn't great was the Cypress Structure (a two-tiered highway overpass collapsing like an accordion and all those people crushed :scared: ). Otherwise, it was like a roller coaster ride with no safety bar. KEWL! :lol: :yeah:


Yeah, it's so KEWL when people are killed and thousands lose their homes and everything in them. Yay! :retard:

Marcus1979
Jun 20th, 2005, 08:29 AM
I agree. A 7.0 earthquake is 10 times more powerful than a 6.0 earthquake. But California is my home and I'm not going anywhere.

for every base of 1 is 32 times the power

i.e a 7.0 is 32 times the power of a 6.0

jbone_0307
Jul 8th, 2005, 04:23 AM
Now, people have been knowing about Hurricane Dennis and its potential since last week. If this isn't a warning to get out of the area, then I don't know what is.