TennisForum.com - View Single Post - Pre-Qualifying Draw.
View Single Post
post #2 of (permalink) Old Jul 28th, 2006, 01:34 PM Thread Starter
country flag Jorn
Good Luck Caro in 2017!

Jorn's Avatar

From the Website:

Nordisk kamp om wild cards
27.07.2006
I norska Gausdal avgörs i veckan vilka av de nordiska tjejerna som kommer få wild cards till Nordea Nordic Light Opens kval. Turneringen som går under namnet Nordea Norway Open ger två spelare möjligheten att pröva sina vingar i de större sammanhangen.

För att erhålla ett wild card till kvalet krävs det minst en semifinalplats eller bättre i turneringen som håller $10000 ITF-nivå.

Sexton nationaliteter finns representerade i turneringen med 32 namn i startfältet. Topseedade Mari Andersson från Helsingborgs TK har hittills inte förlorat något set och ses som favorit till titeln.

-Ja, jag är ju här för att vinna. När startfältet inte är så starkt kan det lätt bli många lätta matcher som min första blev. Idag spelade jag koncentrerat och allting känns bra, sade Mari efter matchen. Maria möter i sin semifinal Karoline Borgersen från Norge. I den andra semifinalen möts Nadja Roma från Sverige och Idunn Hertzberg från Norge.

Turneringen som är den första av sitt slag i Norge är en del av Nordeas och Nordea Nordic Light Opens nordiska tennissatsning och kommer att sändas i den norska TV-kanalen SportN.

Please visit my Caroline website.

Caroline Wozniacki Result page
Jorn is offline  

For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome