Amelie Mauresmo Out of Olympic Games - TennisForum.com
Reply
 
LinkBack Thread Tools
post #1 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:04 PM Thread Starter
Senior Member
 
meruvien's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 164
                     
Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

"Having not been selected in singles by the French Tennis Federation to attempt to bring a medal back for France and in the perspective of preserve herself physically because of an unsuitable schedule,I decided to withdraw from the Beijing Olympic games so that I can to commit myself to the last main objective of the year: the US Open. I'll leave as soon as August 10 to play in 2 practice tournaments Cincinnati and New Haven.It is with a lot of sadness that I take this decision because playing for my country my last Olympic games meant a lot to me."

Good Choice Amélie ! Shame on French Federation. The worst part of the story is that Amelie learnt that she wasn't selected by journalist and not by the federation.
meruvien is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:05 PM
Team WTAworld
 
Kenny's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 17,642
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

wow!

.
Kenny is offline  
post #3 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:06 PM
Dubai Love
 
Uranium's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 52,545
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

Well she was gonna play doubles with Golovin, who would withdraw too, so smart move.
I hope she either does well at the USO or wins it


Uranium is offline  
 
post #4 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:06 PM Thread Starter
Senior Member
 
meruvien's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 164
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

There is a french article about it :

Amélie Mauresmo a justifié sa décision de renoncer aux Jeux Olympiques de Pékin, pour lesquels elle n'a été sélectionnée qu'en double, et remplaçante en simple. La vice-championne olympique d'Athènes n'a pas apprécié que la Fédération ne l'ait pas prévenue du choix de lui préférer Mary Pierce, absente des courts depuis octobre 2006 en raison d'une grave blessure au genou. Pierce a jusqu'au 23 juillet pour officialiser son forfait mais Mauresmo «ne peux pas (me) permettre d'attendre son forfait pour prendre une décision. Je suis pro, j'ai besoin de faire un planning.». L'ex numéro 1 mondiale n'a «aucune animosité envers Mary, c'est compréhensible d'avoir cette envie-là, de garder des objectifs» et renvoie la balle dans le camp des sélectionneurs : «Après, c'est à la Fédération de voir ce qui est réalisable et ne l'est pas.» La situation profite à Pauline Parmentier, promue remplaçante en simple.

Sa décision de renoncer aux JO de Pékin
«A partir du moment où je ne suis pas dans cette sélection, à part en double, je donne priorité à mon programme sur le circuit WTA, avec Cincinnati, New Haven et l'US Open, fin août. Ma décision est irrévocable. Je suis obligée de faire un programme. Je ne me sens pas d'attendre. Mary pourrait décider de ne pas y aller. Mais je ne peux pas me permettre d'attendre son forfait pour prendre une décision. Je suis pro, j'ai besoin de faire un planning. Je n'imaginais pas me retrouver dans cette situation il y a plusieurs mois. Mais aujourd'hui, je dois faire ce choix-là. J'ai une préparation à faire. Je sors de blessure, il faut décider à un moment.»

Le comportement de la Fédération
«Je n'ai jamais été informée que je ne serais que cinquième sur la liste de simple. J'ai été très surprise et un petit peu déçue de ce comportement. Ça, ce sont les faits. Je l'ai appris après mon premier tour à Wimbledon. J'avais d'autres choses en tête car j'étais incertaine et je ne savais pas si j'allais continuer dans ce tournoi. Après, je me suis penchée plus sérieusement sur ce problème-là. Je suis forcément frustrée, je m'attendais à autre chose de la part de la Fédération, au regard de ce que j'ai donné à cette équipe de France depuis une dizaine d'années maintenant, que ce soit dans le cadre de l'olympisme ou de la Fed Cup. C'est un petit peu dommage. Oui, les sélectionneurs auraient pu tenir compte de mon palmarès et de mes états de service. Et en même temps, ils auraient pu essayer de contacter Mary, puisque c'est elle la plus incertaine pour les Jeux Olympiques, afin de connaître un peu son état de santé, ce qu'elle prévoyait et où elle en était dans sa préparation.»

Le comportement de Mary Pierce
«Je n'ai aucune animosité envers Mary. C'est compréhensible d'avoir cette envie-là, de garder des objectifs. Quand on est blessée, on a envie d'avoir des échéances, de pouvoir les viser pour garder le mental et la volonté de revenir. Après, c'est à la Fédération de voir ce qui est réalisable et ne l'est pas.»

L'éventualité de ne jouer que le double à Pékin
«J'ai fait très peu de doubles cette année. Et vu mon état physique depuis plusieurs mois, où je galère un petit peu, et alors que mon objectif est de regagner des matches en simple et de retrouver les fins de tournoi au niveau du simple, je ne me voyais pas aller là-bas juste pour le double. Vous m'apprenez que je devais potentiellement jouer avec Tatiana. Il y a un gros flou au niveau de la Fédération en ce qui concerne les sélections, même chez les garçons. Ca a été fait de manière très étrange et on peut se poser des questions par rapport à ça. Du coup, je n'ai pas encore prévenue Tatiana. Je voulais prendre ma décision tranquillement, de mon côté.»

Des regrets de manquer ses derniers Jeux Olympiques
«Comme je l'avais annoncé dès la fin de saison 2007, mes objectifs étaient les Grands Chelems et les Jeux Olympiques. Et mon classement ayant chuté, malheureusement, je ne suis pas dans cette liste. C'est un peu frustrant. Ca aurait probablement été mon dernier essai pour moi car j'aurai 33 ans à Londres. J'aurai sans doute arrêté ma carrière. Et j'avais vécu une expérience extraordinaire à Athènes.»

La place du tennis aux Jeux Olympiques
«Je continue à être une "défenseuse" du tennis aux Jeux Olympiques. L'expérience que j'ai vécue à Athènes en 2004, que ce soit au village olympique, tout le tournoi durant la semaine, le partage avec les athlètes, la remise des médailles sur le podium avec cette médaille d'argent... J'ai vécu des moments extraordinaires, des émotions. Et c'est vrai que je n'imaginais pas pouvoir vivre autant d'émotions dans le cadre des Jeux olympiques à cette époque-là.»

Son projet de briguer une place de représentante des sportifs auprès du Comité international olympique
«Je n'abandonne pas ce projet. Il faut avoir disputé soit les Jeux Olympiques qui vont se dérouler, soit les précédents, à Athènes en 2004, donc ma candidature reste présente. Lorsque David Douillet m'a appelé et m'a proposé ce rôle-là, je n'imaginais pas quelques mois plus tard devoir renoncer et ne pas être sur la liste des sélectionnés. Si j'avais su cela avant, je lui aurais peut-être dit que je n'étais pas la bonne personne, par respect par rapport à d'autres athlètes qui auraient pu se présenter. Mais aujourd'hui, je reste candidate. Ce sera peut-être simplement un petit peu plus dur d'arriver à remporter un siège à la Commission des athlètes mais on va essayer.»

Ses problèmes physiques
«Ils ne sont pas réglés, mais en cours de traitement. Il n'y a pas eu d'aggravation importante suite à mon dernier match à Wimbledon (contre Serena Williams), ce qui est plutôt positif. En revanche, il y a deux semaines où il faut faire très attention. Là, j'ai une douleur dès que je fais un footing. Je vais reprendre très tranquillement, en essayant d'être sous le seuil de la douleur, conformément aux indications des médecins.»
meruvien is offline  
post #5 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:11 PM
Senior Member
 
jimbo mack's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: London
Posts: 8,896
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

is amelie retiring at the end of year? i can smell it....
jimbo mack is offline  
post #6 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:13 PM
Senior Member
 
serenus_2k8's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 10,966
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

Amelie has every right to ignore the Olympics.

Its disgraceful that France should kick one of their greatest players while she is down and favour someone who hasn't been out there giving it her all like Amelie has.

F**k Em Momo!

heatherwatson laurarobson

usopen and wimbledon
#219juniorchampions #220

venuswilliams serenawilliams
serenus_2k8 is offline  
post #7 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:16 PM
country flag ZAK
Senior Member
 
ZAK's Avatar
 
Join Date: Jul 2002
Location: Mo-Town
Posts: 3,582
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

Isn't not the FFT's choice? Pierce gets in over Mauresmo based on ITF rules, the same way Testud got in over Golovin in 2004.
I agree that ideally Mauresmo deserves to go, but the way to guarantee that would have been to have a higher ranking.

Tatiana Golovin, Timea Bacsinzky, Petra Kvitova, Kristina Mladenovic, Laura Robson
ZAK is offline  
post #8 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:16 PM Thread Starter
Senior Member
 
meruvien's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 164
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

Shortly she said :
With the fact that she's not selected in single, her priorities are on the WTA Tour with Cincinatti and New Heaven and US Open.
She couldn't wait any longer for Mary to withdraw because she has to be prepared.
She said that everything is ok (no anger) with Mary and that she understood that Mary wanted to play Olympics.
She said that she's frustrated by the behaviour from the French Federation because of what she had done with and for the French Team for nearly 10 years.
meruvien is offline  
post #9 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:16 PM
Senior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,162
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

shocking.. who are the french players that are going to the olympics... thought olympic tennis kinda sucks anyway
ilovethewilliams is offline  
post #10 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:17 PM
Senior Member
 
heart's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Doha
Posts: 14,988
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

her last olympic games
french federation! ***$##&**$#%@**!!***^@**%@^!!
heart is offline  
post #11 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:19 PM
Senior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 30,659
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

I think this is rude. Amelie Mauresmo is the only french player that actually could do well there.

And the ITF/ATP/WTA need to work out their schedule, and scrap some tournaments every 4 years, so the Olympics can normally fit and have the best players there.
youizahoe is offline  
post #12 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:24 PM
Senior Member
 
heart's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Doha
Posts: 14,988
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

Quote:
Originally Posted by ilovethewilliams View Post
shocking.. who are the french players that are going to the olympics... thought olympic tennis kinda sucks anyway
cornet, razzano, pierce..i think
cornet should have just given her spot to amelie she's 18 and can play lots of olympic games when amelie retires
mary should really feel guilty.. just taking away amelie's right to enter the olympics knowing what amelie achieved for french tennis especially the silver medal

anyway i really admire you amelie for her being a great sportswoman
heart is offline  
post #13 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:27 PM
Senior Member
 
SunriseSunset's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 290
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

That's sad that she'll miss it. Withdraw and let them feel regret when (or if) the other players get nowhere.

I Nadal. Serena Williams. Venus Williams

Like: Haas. Tsonga. Kiefer. Bartoli. Mirza. Zheng. Bolleli. Safina. Mauresmo. Monfils.Jie.


Hate: Djokovic. Lubjicic. Sharapova. Murray. Dementieva. Soderling.
SunriseSunset is offline  
post #14 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:38 PM
Senior Member
 
Slumpsova's Avatar
 
Join Date: Feb 2003
Location: home
Posts: 15,012
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

so Mauresmo won't go to Canada. hablo
Slumpsova is offline  
post #15 of 60 (permalink) Old Jul 3rd, 2008, 07:45 PM
Senior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,162
                     
Re: Amelie Mauresmo Out of Olympic Games

Quote:
Originally Posted by heart View Post
cornet, razzano, pierce..i think
cornet should have just given her spot to amelie she's 18 and can play lots of olympic games when amelie retires
mary should really feel guilty.. just taking away amelie's right to enter the olympics knowing what amelie achieved for french tennis especially the silver medal

anyway i really admire you amelie for her being a great sportswoman
They chose those players over Mauresmo? And piece, she haven't played a tour match in years. Obviously the french are not interested in winning medals or the fact they are homophobic.
ilovethewilliams is offline  
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to be able to post messages on the TennisForum.com forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in









Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page



Posting Rules  
You may not post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome